Nu släpper det!

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

4900
Inlägg: 32
Blev medlem: 04 jan 2019 17:45

Re: Nu släpper det!

Inlägg av 4900 »

Jag har inte fått min svarta med vit inredning än men den ska levereras på onsdag.
Grooblle
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 mar 2019 20:52

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Grooblle »

Okej då bortser vi från det! Gött!
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Nu släpper det!

Inlägg av anna__ »

Grooblle skrev:
Okej då bortser vi från det! Gött!
Det kanske stämmer och gäller nyproducerade bilar nu
Användarvisningsbild
Inmuskwetrust
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 20 feb 2019 17:09

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Inmuskwetrust »

Tjohoooo
Leverans Lördag 30/3 vid runt middag i Malmö
Tesla jobbar verkligen in i det sista för att klara leverera bilar i detta kvartal.
Äntligen dags :D
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Nu släpper det!

Inlägg av anna__ »

Inmuskwetrust skrev:
Tjohoooo
Leverans Lördag 30/3 vid runt middag i Malmö
Tesla jobbar verkligen in i det sista för att klara leverera bilar i detta kvartal.
Äntligen dags :D
Fick du precis besked?

Väntar också på besked och faktura för att se VIN nr som jag tydligen fått enligt tesla..
Användarvisningsbild
Inmuskwetrust
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 20 feb 2019 17:09

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Inmuskwetrust »

anna__ skrev:
Inmuskwetrust skrev:
Tjohoooo
Leverans Lördag 30/3 vid runt middag i Malmö
Tesla jobbar verkligen in i det sista för att klara leverera bilar i detta kvartal.
Äntligen dags :D
Fick du precis besked?

Väntar också på besked och faktura för att se VIN nr som jag tydligen fått enligt tesla..
Japp sms idag på em, fick vin i Måndags utan lev besked på fakturan.
Användarvisningsbild
Peje85
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 24 nov 2017 13:45

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Peje85 »

Fick SMS igår om leverans 1/4 i Trosta! :) Ska bli intressant att se om de hör av sig och klämmer in den under helgen innan för att få med den i Q1 :) Spännabde och kul i vilket fall!
Användarvisningsbild
jassoo
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 27 nov 2018 14:11
Ort: Tornedalen

Re: Nu släpper det!

Inlägg av jassoo »

Peje85 skrev:
Fick SMS igår om leverans 1/4 i Trosta! :) Ska bli intressant att se om de hör av sig och klämmer in den under helgen innan för att få med den i Q1 :) Spännabde och kul i vilket fall!
April april, din dumma sill, jag kan lura dig vart jag vill.
Användarvisningsbild
Lindstromer
Teslaägare
Inlägg: 145
Blev medlem: 06 dec 2018 12:04
Ort: Norrköping

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Lindstromer »

Ni som får leverans i slutet på månaden, hur gör ni med förmånsskatten (om ni tar ut bilen på det viset)? :( Det blir ju ganska dyrt om man ska betala 3-5kkr i förmånsvärde för så kort period. ;) Kan man motivera att det inte ska beskattas om man låter bilen stå på jobbet i ett par dagar tills det blir april?
Model Y Performance, pearl white/svart interiör
Model 3 LR AWD 18" Aero i midnight grey med svart interiör inkl. EAP + FSD.
Användarvisningsbild
richdub
Teslaägare
Inlägg: 98
Blev medlem: 25 dec 2018 12:05

Re: Nu släpper det!

Inlägg av richdub »

Lindstromer skrev:
Ni som får leverans i slutet på månaden, hur gör ni med förmånsskatten (om ni tar ut bilen på det viset)? :( Det blir ju ganska dyrt om man ska betala 3-5kkr i förmånsvärde för så kort period. ;) Kan man motivera att det inte ska beskattas om man låter bilen stå på jobbet i ett par dagar tills det blir april?
Min plan är att köra som en tok under de 5 första dagarna för att få valuta för pengarna!
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 17 okt 2015 19:56
Ort: Skarpö, Vaxholm

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Johnalm »

Lindstromer skrev:
Ni som får leverans i slutet på månaden, hur gör ni med förmånsskatten (om ni tar ut bilen på det viset)? :( Det blir ju ganska dyrt om man ska betala 3-5kkr i förmånsvärde för så kort period. ;) Kan man motivera att det inte ska beskattas om man låter bilen stå på jobbet i ett par dagar tills det blir april?
Jag kommer ju att byta in en annan förmånsbil, endast det högre av de två förmånsvärden som ska betalas / skattas en månad, då man inte kan nyttja två bilar samtidigt.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Nu släpper det!

Inlägg av bylund »

Det är den bil man har haft under största delen av månaden som räknas.

Däremot kan man ha förmån för flera bilar om man har dem samtidigt.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
HenrikM76
Teslaägare
Inlägg: 281
Blev medlem: 23 nov 2018 23:49
Ort: Växjö

Re: Nu släpper det!

Inlägg av HenrikM76 »

bylund skrev:
Det är den bil man har haft under största delen av månaden som räknas.

Däremot kan man ha förmån för flera bilar om man har dem samtidigt.
Är ganska 100 på att det är den bil med det högsta förmånsvärdet man skattas för oavsett om m det är den man haft den kortare tiden av månaden.
Model Y LR, White pearl, svart inredning, 20" Induction och EAP
Användarvisningsbild
Lindstromer
Teslaägare
Inlägg: 145
Blev medlem: 06 dec 2018 12:04
Ort: Norrköping

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Lindstromer »

Iofs, då är det mest ett "problem" för de som inte haft förmånsbeskattad bil innan utan kört privatägd kärra (som undertecknad t.ex). Nåja, jag har ju inte ens fått något leveransdatum ännu så det kanske löser sig självt ändå med leverans i april eller, hemska tanke, maj. :? ;)
Model Y Performance, pearl white/svart interiör
Model 3 LR AWD 18" Aero i midnight grey med svart interiör inkl. EAP + FSD.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Nu släpper det!

Inlägg av bylund »

HenrikM76 skrev:
bylund skrev:
Det är den bil man har haft under största delen av månaden som räknas.

Däremot kan man ha förmån för flera bilar om man har dem samtidigt.
Är ganska 100 på att det är den bil med det högsta förmånsvärdet man skattas för oavsett om m det är den man haft den kortare tiden av månaden.
Från https://www4.skatteverket.se/rattsligva ... yte-av-bil
Byte av bil
Om den anställde byter bil under en månad och bilarna har olika förmånsvärden bör värdet beräknas efter den bil som den anställde disponerats längst tid under månaden. När den anställde disponerar bilar med olika förmånsvärden lika länge, beräknas förmånsvärdet som ett genomsnitt av förmånsvärdena för dessa bilar.
Ett genomsnittsvärde kan användas om den anställde under året bytt bil vid ett flertal tillfällen. Detta kan t.ex. förekomma för anställda vid bilhandelsföretag eller företag med bilpooler. Ett genomsnittsvärde bör kunna tillämpas vid minst tio bilbyten någorlunda jämnt fördelade under året.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
jeppep
Inlägg: 47
Blev medlem: 04 mar 2019 14:13

Re: Nu släpper det!

Inlägg av jeppep »

Är det någon mer som har råkat ut för bokad leverans med datum, plats och tid samt VIN-nr på hemsidan och sedan får ett mail enl bild om avbokad leverans och VIN-nr borttaget på hemsidan? :lol:
Skärmklipp.PNG
Användarvisningsbild
richdub
Teslaägare
Inlägg: 98
Blev medlem: 25 dec 2018 12:05

Re: Nu släpper det!

Inlägg av richdub »

jeppep skrev:
Är det någon mer som har råkat ut för bokad leverans med datum, plats och tid samt VIN-nr på hemsidan och sedan får ett mail enl bild om avbokad leverans och VIN-nr borttaget på hemsidan? :lol:
Aj! De kanske var lite optimistiska gällande hur snabbt bilarna från de senaste två båtarna skulle hinna upp till Sverige, tilldelas regnummer och plåtar och förberedas för leverans. Då förväntar sig pessimisten i mig att få en avbokning imorgon (planerad lev tisdag)...
Användarvisningsbild
Peje85
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 24 nov 2017 13:45

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Peje85 »

jassoo skrev:
Peje85 skrev:
Fick SMS igår om leverans 1/4 i Trosta! :) Ska bli intressant att se om de hör av sig och klämmer in den under helgen innan för att få med den i Q1 :) Spännabde och kul i vilket fall!
April april, din dumma sill, jag kan lura dig vart jag vill.
Haha, min spontana tanke oxå ;) Men nu fick jag nytt mail och sms, tidigarelagt två dagar till 30/3 :D
Användarvisningsbild
robsam
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 10 mar 2019 12:42

Re: Nu släpper det!

Inlägg av robsam »

jeppep skrev:
Är det någon mer som har råkat ut för bokad leverans med datum, plats och tid samt VIN-nr på hemsidan och sedan får ett mail enl bild om avbokad leverans och VIN-nr borttaget på hemsidan? :lol:
Fyfan, vilken ångest! Vad hade du beställt för modell och när?
Användarvisningsbild
BoaNeo
Teslaägare
Inlägg: 64
Blev medlem: 19 feb 2019 12:47

Re: Nu släpper det!

Inlägg av BoaNeo »

Min 1. April leverance er også flyttet til 30/3 (Yay for det, for det var en rigtigt skidt dato for mig)...

De har formentlig kaldt reserverne ind for at klemme de sidste dråber ud af Q1...

Jeg forudser kaos, men tager det med løftet pande så længe jeg kommer derfra med en (nogenlunde) fejlfri bil ;)...
Incoming: Midnight Silver LR AWD +FSD
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 19 nov 2018 18:52
Ort: Bandhagen

Re: Nu släpper det!

Inlägg av perre »

Timpa skrev:
perre skrev:
Bara för att jag läste era inlägg här så gick jag in igen och kollade. Senaste tidigare försök en timme sen. Och voila där satt den på lördag kl 14. ;-)

Elon all is forgiven :-)
Jag med! Fick både SMS och mail igår och muntlig bekräftelse (idag) på att leveransen blir av nu på lördag kl. 14 på Trosta park.
Efter att ångesten över att betalat 680000 för en bil gått över så känns det som da'n före da'n före da'n före doppareda'n. Frustrationen över det havererade kösystemet, den oändliga (inte....) väntan och den kaosartade leveransprocessen är som bortblåst! Hoppas VERKLIGEN att de inte ringer och avbokar leveransen så jag slipper klämma Elon på flygbiljetten....
Ja då kanske vi ses på lördag.
Jag var dock där i går och snackade lite. Var på jobb bara ett par hundra meter bort så jag tänkte jag skulle passa på och kanske få en titt på min bil. Närå jag hade inga dolda tankar att jag kanske kunde snacka till mig bilen på direkten... inte jag inte.
Hur som helst fick jag veta att bilen fortfarande var i Holland och väntades in på fredag tillsammans med några hundra till. Hon lovade höra av sig i god tid innan jag började åka ifall det blev förseningar. Men du som bor lite längre bort kanske vill dubbelkolla lite tidigare typ imorgon.
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 19 nov 2018 18:52
Ort: Bandhagen

Re: Nu släpper det!

Inlägg av perre »

Grooblle skrev:
Lindstromer skrev:
areskoug skrev:
Beställde 15 mars, fick igår bokad leveransdag 26 mars i Trosta (som vi dock måste senarelägga). Inte Teslaägare sedan tidigare eller reservationshållare. Privatköp, LR AWD, Midnight Silver, AP, 18 tum. Måste haft väldigt flyt?

Skickat från min MI 9 via Tapatalk
Inte utan att man undrar var min motsvarande bil är, de ringde om vinterdäck för 2 veckor sedan, inte hört något mer sen dess. Exakt likadan spec som du, om du inte valt vit inredning. :? :D (bilen förbokad sen länge och beställd i dec)
En på teslamotorsclub.com skrev att det är lång fördröjning på vit inredning så får du något annat erbjudande kanske du ska ta det om dom inte kommit till Sverige ännu. Eller har nån annan fått med vit inredning? :?

Bild
Jag får en röd med vit interiör på lördag.
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Nu släpper det!

Inlägg av bullen »

Lindstromer skrev:
Ni som får leverans i slutet på månaden, hur gör ni med förmånsskatten (om ni tar ut bilen på det viset)? :( Det blir ju ganska dyrt om man ska betala 3-5kkr i förmånsvärde för så kort period. ;) Kan man motivera att det inte ska beskattas om man låter bilen stå på jobbet i ett par dagar tills det blir april?
Jag hävdar att min arbetsgivare inte ger mig tillgång till bilen förrän 1/4
Användarvisningsbild
Lindstromer
Teslaägare
Inlägg: 145
Blev medlem: 06 dec 2018 12:04
Ort: Norrköping

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Lindstromer »

Grooblle skrev:
Lindstromer skrev:
areskoug skrev:
Beställde 15 mars, fick igår bokad leveransdag 26 mars i Trosta (som vi dock måste senarelägga). Inte Teslaägare sedan tidigare eller reservationshållare. Privatköp, LR AWD, Midnight Silver, AP, 18 tum. Måste haft väldigt flyt?

Skickat från min MI 9 via Tapatalk
Inte utan att man undrar var min motsvarande bil är, de ringde om vinterdäck för 2 veckor sedan, inte hört något mer sen dess. Exakt likadan spec som du, om du inte valt vit inredning. :? :D (bilen förbokad sen länge och beställd i dec)
En på teslamotorsclub.com skrev att det är lång fördröjning på vit inredning så får du något annat erbjudande kanske du ska ta det om dom inte kommit till Sverige ännu. Eller har nån annan fått med vit inredning? :?

Bild
Det blev kanske lite otydligt men jag hade exakt likadan spec som den bilen då jag också har svart inredning. Hade han haft vit inredning på sin hade det diffat däremot. Så man undrar ju var bilen är onekligen, tyst som i graven utöver frågan om vinterdäck för 2 veckor sedan. :roll:
Model Y Performance, pearl white/svart interiör
Model 3 LR AWD 18" Aero i midnight grey med svart interiör inkl. EAP + FSD.
Användarvisningsbild
wilfried
Teslaägare
Inlägg: 120
Blev medlem: 23 jan 2017 14:47

Re: Nu släpper det!

Inlägg av wilfried »

Hämtade en LR AWD 18" Aero Svart med vit klädsel idag i Malmö.
2021/03- Model 3 P AWD, Röd flerlagersfärg, S/V interiör

2019/03-2021/02 Model 3 LR AWD+, Svart, S/V interiör
2017/03-2019/03 Nissan Leaf Tekna 30kWh
Skriv svar