Nu släpper det!

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

PatrikS
Inlägg: 112
Blev medlem: 06 dec 2018 18:30

Re: Nu släpper det!

Inlägg av PatrikS »

Martey skrev:
PatrikS skrev:
Nu släppte det för mig också!

Om det inte är fel igen då är det leverans på måndag klockan 16!!

Fått vin också, var kan man kolla regnr från vinkod?
Kolla på http://www.car.info
Japp, jag har ett regnummer!!

Thx!
Användarvisningsbild
richdub
Teslaägare
Inlägg: 98
Blev medlem: 25 dec 2018 12:05

Re: Nu släpper det!

Inlägg av richdub »

Johnalm skrev:
Screenshot_20190301-203804.png
Yes! Nu händer det grejer även på mitt Tesla-konto! :D
Jag är också stolt medlem av ”Vi håller på att upprätta din faktura...”-klubben!
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Nu släpper det!

Inlägg av TeslaTissel »

richdub skrev:
Johnalm skrev:
Screenshot_20190301-203804.png
Yes! Nu händer det grejer även på mitt Tesla-konto! :D
Jag är också stolt medlem av ”Vi håller på att upprätta din faktura...”-klubben!

Den där sidan ser likadant ut för de flesta faktiskt.
Min har samma meddelande och inget är ändrat heller.
Så efter detta dramatiska dygn känn det rätt lungt ändå.

JAg ter ut min Model 3 i april och hoppas det lugnat ner sig då.
Avvaktar alltså med betalning etc.
Användarvisningsbild
UrbanL
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 09 dec 2018 19:27
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/urban10026

Re: Nu släpper det!

Inlägg av UrbanL »

TeslaTissel skrev:
JAg ter ut min Model 3 i april och hoppas det lugnat ner sig då.
Avvaktar alltså med betalning etc.
Jasså, för här rasslade det till med tidbokning när jag hade betalt in första förhöjda månadsavbetalningen... Och VIN-numret som funnits på en gammal faktura är kopplat till ett regnummer numera...
Användarvisningsbild
richdub
Teslaägare
Inlägg: 98
Blev medlem: 25 dec 2018 12:05

Re: Nu släpper det!

Inlägg av richdub »

UrbanL skrev:
TeslaTissel skrev:
JAg ter ut min Model 3 i april och hoppas det lugnat ner sig då.
Avvaktar alltså med betalning etc.
Jasså, för här rasslade det till med tidbokning när jag hade betalt in första förhöjda månadsavbetalningen... Och VIN-numret som funnits på en gammal faktura är kopplat till ett regnummer numera...
Jag skulle gärna pytsa ut en första betalning om jag bara hade en sån där gammal faktura som du nämner!
Användarvisningsbild
Martey
Inlägg: 297
Blev medlem: 06 dec 2018 19:17
Ort: Stockholm

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Martey »

richdub skrev:
UrbanL skrev:
TeslaTissel skrev:
JAg ter ut min Model 3 i april och hoppas det lugnat ner sig då.
Avvaktar alltså med betalning etc.
Jasså, för här rasslade det till med tidbokning när jag hade betalt in första förhöjda månadsavbetalningen... Och VIN-numret som funnits på en gammal faktura är kopplat till ett regnummer numera...
Jag skulle gärna pytsa ut en första betalning om jag bara hade en sån där gammal faktura som du nämner!
Själv fick jag mina inbetalningsuppgifter via mail (DNB, Privat). Har fortfarande inte fått någon slutfaktura än. Tesla har bekräftat betalningen. Väntar bara på Regnr kopplat till mitt VIN, sen kommer det nog ett leveransförslag.
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Användarvisningsbild
UrbanL
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 09 dec 2018 19:27
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/urban10026

Re: Nu släpper det!

Inlägg av UrbanL »

richdub skrev:
UrbanL skrev:
TeslaTissel skrev:
JAg ter ut min Model 3 i april och hoppas det lugnat ner sig då.
Avvaktar alltså med betalning etc.
Jasså, för här rasslade det till med tidbokning när jag hade betalt in första förhöjda månadsavbetalningen... Och VIN-numret som funnits på en gammal faktura är kopplat till ett regnummer numera...
Jag skulle gärna pytsa ut en första betalning om jag bara hade en sån där gammal faktura som du nämner!
Ring Tesla och kolla, jag hade i ett tidigare skede fått en slutfaktura ställd till DNB -de besked jag fick var att det skulle komma en ”riktig faktura” och samtal inom kort.

Men när det inte hände ringde jag igår och frågade om det gick att göra den förhöjda inbetalningen verkade den personen lite förvånad över att jag inte redan gjort det. Han skickade då ett mail med vad summan var, och bg-uppgifter. Jag fick även en kopia på avbetalningskontraktet för påsyn.
sinvida
Inlägg: 62
Blev medlem: 06 jan 2019 01:10

Re: Nu släpper det!

Inlägg av sinvida »

UrbanL skrev:
richdub skrev:
UrbanL skrev:
TeslaTissel skrev:
JAg ter ut min Model 3 i april och hoppas det lugnat ner sig då.
Avvaktar alltså med betalning etc.
Jasså, för här rasslade det till med tidbokning när jag hade betalt in första förhöjda månadsavbetalningen... Och VIN-numret som funnits på en gammal faktura är kopplat till ett regnummer numera...
Jag skulle gärna pytsa ut en första betalning om jag bara hade en sån där gammal faktura som du nämner!
Ring Tesla och kolla, jag hade i ett tidigare skede fått en slutfaktura ställd till DNB -de besked jag fick var att det skulle komma en ”riktig faktura” och samtal inom kort.

Men när det inte hände ringde jag igår och frågade om det gick att göra den förhöjda inbetalningen verkade den personen lite förvånad över att jag inte redan gjort det. Han skickade då ett mail med vad summan var, och bg-uppgifter. Jag fick även en kopia på avbetalningskontraktet för påsyn.
Exakt samma läge som jag är i. Har en sådan slutfaktura också.

Jag fick t.o.m mail och sms igårkväll om leverans på onsdag kl 16, men fortfarande inte fått den ”riktiga” slutfakturan. Vem vet, jag kanske slipper betala? ;)

För nog ringa på måndag och be om att få betala!
Solid Black Model 3 P
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Crappy »

Martey skrev:
richdub skrev:
UrbanL skrev:
TeslaTissel skrev:
JAg ter ut min Model 3 i april och hoppas det lugnat ner sig då.
Avvaktar alltså med betalning etc.
Jasså, för här rasslade det till med tidbokning när jag hade betalt in första förhöjda månadsavbetalningen... Och VIN-numret som funnits på en gammal faktura är kopplat till ett regnummer numera...
Jag skulle gärna pytsa ut en första betalning om jag bara hade en sån där gammal faktura som du nämner!
Själv fick jag mina inbetalningsuppgifter via mail (DNB, Privat). Har fortfarande inte fått någon slutfaktura än. Tesla har bekräftat betalningen. Väntar bara på Regnr kopplat till mitt VIN, sen kommer det nog ett leveransförslag.
Jag fick också mina inbetalningsuppgifter via mail, ingen faktura utan en liten sammanställning på beloppen. En faktura på förhöjd leasingavgift fast det är ett privatköp
Jag räknade lite kallt med ett kvitto efter min betalning, men nope. Inte ett ljud. Jag kunde inte hålla mig och ringde förra fredagen för att se så de fått pengarna
En mycket trött, men trevlig Andre svarade att de hade alla uppgifter och allt skulle laddas upp på mitt konto. Jag bad honom göra det snarast eftersom det nu enbart är fel, inget är rätt. Men icke, det kommer inga förbannade dokument. Inga kvitton.
Jag har personligen "trakaserat" dem med tre samtal, på tre månader förlåt. Men fan kan ni göra något rätt?

Hur många skulle skicka in 200,000 på en betalningsuppmaning utan faktura och sedan acceptera att man inte får kvitto. Numera får man kvitto när man betalat p-avgifter, men från Tesla hör man inte ett skit. Den här organisationen kommer inte överleva länge som den ser ut nu


Ja jag vet, jag är upprörd som fan, men ingen, ingen hade gjort affärer med ett företag som sköts på detta sätt om det inte hade varit Tesla, en produkt som ingen annan kan leverera
Användarvisningsbild
Martey
Inlägg: 297
Blev medlem: 06 dec 2018 19:17
Ort: Stockholm

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Martey »

Crappy skrev:
Martey skrev:
richdub skrev:
UrbanL skrev:
TeslaTissel skrev:
JAg ter ut min Model 3 i april och hoppas det lugnat ner sig då.
Avvaktar alltså med betalning etc.
Jasså, för här rasslade det till med tidbokning när jag hade betalt in första förhöjda månadsavbetalningen... Och VIN-numret som funnits på en gammal faktura är kopplat till ett regnummer numera...
Jag skulle gärna pytsa ut en första betalning om jag bara hade en sån där gammal faktura som du nämner!
Själv fick jag mina inbetalningsuppgifter via mail (DNB, Privat). Har fortfarande inte fått någon slutfaktura än. Tesla har bekräftat betalningen. Väntar bara på Regnr kopplat till mitt VIN, sen kommer det nog ett leveransförslag.
Jag fick också mina inbetalningsuppgifter via mail, ingen faktura utan en liten sammanställning på beloppen. En faktura på förhöjd leasingavgift fast det är ett privatköp
Jag räknade lite kallt med ett kvitto efter min betalning, men nope. Inte ett ljud. Jag kunde inte hålla mig och ringde förra fredagen för att se så de fått pengarna
En mycket trött, men trevlig Andre svarade att de hade alla uppgifter och allt skulle laddas upp på mitt konto. Jag bad honom göra det snarast eftersom det nu enbart är fel, inget är rätt. Men icke, det kommer inga förbannade dokument. Inga kvitton.
Jag har personligen "trakaserat" dem med tre samtal, på tre månader förlåt. Men fan kan ni göra något rätt?

Hur många skulle skicka in 200,000 på en betalningsuppmaning utan faktura och sedan acceptera att man inte får kvitto. Numera får man kvitto när man betalat p-avgifter, men från Tesla hör man inte ett skit. Den här organisationen kommer inte överleva länge som den ser ut nu


Ja jag vet, jag är upprörd som fan, men ingen, ingen hade gjort affärer med ett företag som sköts på detta sätt om det inte hade varit Tesla, en produkt som ingen annan kan leverera
Är förvånad att du är förvånad. Särskilt eftersom du hänger på ett forum där alla ger mer eller mindre samma bild av ”kaoset” som du.
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Crappy »

Nja
Fullständig kaos som det vekar vara nu vet jag inte om det varit förut?
Visst har man hört om strul, repiga bilar, fälgar, dålig passform på div delar. Bilar som blir försenade inför leverans osv.
Men det här som skett sista två månaderna tror jag ingen upplevt tidigare?
Jag har skickat 215000 till dem, inte en enda satans bekräftelse på att de tagit emot dem
Ungefär tio olika dokument i olika omgångar som kommit försvunnit och delvis kommit tillbaka. Ett är rätt.
Löften som inte hålls angående dokumenten.

Att bilfan lovades i feb, både via web och via första samtal kan jag köpa.
Sedan fick jag ett halvt löfte om "tidigt" i mars. Jag kan köpa det också om det inte blir av.
Men enligt mitt dokument ska jag till Gbg på tisdag, de kanske ska meddela att jag inte ska komma? Nu kommer jag inte kunna komma längre
En eller rent av flera som till och med fått tid, åkt dit men inte fått någon bil
.......
Är det så här det har varit i hela Teslas historia? Då har jag missat hälften.
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Crappy »

Eftersom jag blev lite irriterad över att inte ens fått kvitto på min betalning skrev jag ett lite mail där jag frågade vilken tid jag ska komma på tisdag
Självklart ska jag inte komma på tisdag. Helt plötsligt väntar de på att min bil ska komma?
Den bil jag enligt första beskedet skulle fått levererad i slutet på feb, enligt andra beskedet, förra veckan, i början på mars. Nu finns min bil inte ens i Sverige
Förbannat roligt det här
Användarvisningsbild
Martey
Inlägg: 297
Blev medlem: 06 dec 2018 19:17
Ort: Stockholm

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Martey »

Jävla gnällgubbe :D
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Crappy »

Möjligt, dock är jag väldigt ovan att skicka 200,000 utan att få någon som helst djävla reaktion
Djävligt ovan vid att sannolikt avsiktligt eller av okunskap bli matad med felaktig information

Du tycker de hanterar det på ett bra och effektivt sätt förstår jag
Jag gissar också att du gärna skickar ett par hundra tusen lite random utan att kräva kvitton. Vill du ha mitt konto nummer?

Ja jag gnäller som fan
Men hanteras sakler som skit, ska den som hanterar det ha skit!
Nä det blir ingen Tesla nästa gång om det finns alternativ, just nu gör det inte det. Men om några år
Model3LR
Inlägg: 52
Blev medlem: 14 jan 2019 11:08

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Model3LR »

Har fått slutfaktura mailad (första förhöjda). Dock utan VIN eller leveransdag. Betalt samma dag (för en vecka sedan), men inget mer. Samtidigt är det någon som inte har slutfaktura men fått leveransdag nästa vecka? :?

På kontot står det att dom håller på att upprätta en slutfaktura. Samma som det stått länge nu...
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2397
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Nu släpper det!

Inlägg av NiklasTesla »

Model3LR skrev:
Har fått slutfaktura mailad (första förhöjda). Dock utan VIN eller leveransdag. Betalt samma dag (för en vecka sedan), men inget mer. Samtidigt är det någon som inte har slutfaktura men fått leveransdag nästa vecka? :?

På kontot står det att dom håller på att upprätta en slutfaktura. Samma som det stått länge nu...
Ring till Tesla
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2397
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Nu släpper det!

Inlägg av NiklasTesla »

Crappy skrev:
Möjligt, dock är jag väldigt ovan att skicka 200,000 utan att få någon som helst djävla reaktion
Djävligt ovan vid att sannolikt avsiktligt eller av okunskap bli matad med felaktig information

Du tycker de hanterar det på ett bra och effektivt sätt förstår jag
Jag gissar också att du gärna skickar ett par hundra tusen lite random utan att kräva kvitton. Vill du ha mitt konto nummer?

Ja jag gnäller som fan
Men hanteras sakler som skit, ska den som hanterar det ha skit!
Nä det blir ingen Tesla nästa gång om det finns alternativ, just nu gör det inte det. Men om några år
Ring till Tesla var lugn och trevlig samt berätta vad som hänt och varför det inte är ok samt säg att dom får kompensera dig (har alltid fungerat för mig)!
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Crappy »

Ja det är det jag tidigare gjort
Sammanlagt tre gånger plus att jag beställde en WC av Sc

Jag har varit mycket trevlig bett om ursäkt för att jag stör, skojat om att de har det mycket och att vi köpare är oroliga och gör det rörigt för dem
Jag har alltid blivit väldigt bra och trevligt bemött. Tyvärr verkar inte ett ord av vad de sagt vara sant
Ingen lev feb, ingen lev början på mars, ingen bil i Sverige, inga korrekta dokument. Ingen faktura, bara en uppmaning att betala en förhöjd leasing avgift för min icke leasade bil. Inget kvitto. Inget sms om prissänkningen och AP. Inte ens när de sa i mailet att det innehöll avtalet var det rätt. Det var nämligen tomt. ja jag förstår att det går att missa. Så jag tog det med ro. De skulle ladda upp det också.......
Jag har faktiskt tagit allt med ro fram till nu
Bildjäveln finns inte ens i Sverige, hur skulle de kunnat leverera den till mig för en vecka sedan?

Ähh fan
Jag kryper tillbaka under min sten, förlåt för allt gnäll. Det är såklart inte ni som ska få det i era öron. Bara rasande förbannat trött på skiten
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Nu släpper det!

Inlägg av OfarligTesla »

Ta det lite lugnt helt enkelt, det kommer lösa sig. Jag har 7 st "final invoice" för min bil, den senaste kom 2.5 månad efter jag hämtat bilen.

Förstår att man vill ha sin bil så snart som möjligt men ibland blir det lite förseningar.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1871
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Nu släpper det!

Inlägg av bjelkeman »

Min status angående en Model 3 på mitt Tesla konto ändrades till ”Betalning” i fredags. Men med tanke på vad som pågick så tror jag att det är bäst och vänta lite innan man plingar dem om en faktura eller liknande. :D
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
R2D2
Teslaägare
Inlägg: 208
Blev medlem: 26 aug 2015 19:49

Re: Nu släpper det!

Inlägg av R2D2 »

Ingen mer som fått leveransbesked för veckan? :)
Model 3 LR AWD Solid Black AP 2019
Model Y LR AWD Solid Black AP 2022
Användarvisningsbild
Snotling
Teslaägare
Inlägg: 32
Blev medlem: 28 dec 2016 11:11
Ort: Lidköping

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Snotling »

Jag ska hämta min på torsdag i Göteborg.
P85DL 2015
P3 2019
BMW i4 M50 2022
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Kalle »

Jag hämtar min på onsdag i sthlm :D
Användarvisningsbild
Ante74
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 20 nov 2018 08:59
Ort: Skellefteå

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Ante74 »

Har också fått Onsdag, Trosta.
3dje gången gillt hoppas jag.
2019 Model 3 Performance FSD, Svart
2021 Model 3 Performance FSD, Midnight Silver Metallic
2024 BMW i4 M50
Användarvisningsbild
hehehehe
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 05 feb 2019 21:48

Re: Nu släpper det!

Inlägg av hehehehe »

Crappy skrev:
Nja
Fullständig kaos som det vekar vara nu vet jag inte om det varit förut?
Visst har man hört om strul, repiga bilar, fälgar, dålig passform på div delar. Bilar som blir försenade inför leverans osv.
Men det här som skett sista två månaderna tror jag ingen upplevt tidigare?
Jag har skickat 215000 till dem, inte en enda satans bekräftelse på att de tagit emot dem
Ungefär tio olika dokument i olika omgångar som kommit försvunnit och delvis kommit tillbaka. Ett är rätt.
Löften som inte hålls angående dokumenten.

Att bilfan lovades i feb, både via web och via första samtal kan jag köpa.
Sedan fick jag ett halvt löfte om "tidigt" i mars. Jag kan köpa det också om det inte blir av.
Men enligt mitt dokument ska jag till Gbg på tisdag, de kanske ska meddela att jag inte ska komma? Nu kommer jag inte kunna komma längre
En eller rent av flera som till och med fått tid, åkt dit men inte fått någon bil
.......
Är det så här det har varit i hela Teslas historia? Då har jag missat hälften.
Samma här, sålde dessutom min bil i samband med att jag trodde jag skulle få leverans enligt utlovat datum i februari. Så nu ligger jag ute med 20% av bilens pris och får ta mig fram kommunalt istället...kul kul
Skriv svar