lator skrev:Ja, du åker ju inte omkring och är olaglig i alla fall...big-olle skrev:Min bil är påställd och ägaren är mitt företag. Försäkringen gäller också sedan i fredags.
MEN...
Jag har inte fått bilen. Kanske på fredag.
Nä, det är sant.
Moderator: Redaktion
lator skrev:Ja, du åker ju inte omkring och är olaglig i alla fall...big-olle skrev:Min bil är påställd och ägaren är mitt företag. Försäkringen gäller också sedan i fredags.
MEN...
Jag har inte fått bilen. Kanske på fredag.
Håller med. Hämtade ut bilen 15:00 idag, Malmö. Försökt kontrollera allt det skrivits om i tråden och inte hittat något. Alla uppskjutna leveranstider nu bortglömda...markuswesterberg skrev:Tänkte bara skriva om en positiv leveransupplevelse. Jättefin bil, perfekt passform i princip, inga skador eller liknande. En instegslist (vänster bak) som inte satt 100% men inget att påpeka egentligen ens. Laddluckan liiiiiite sned vilket gör att den ”står ut” ett par millimeter efter stängning i jämförelse med kaross. Det ska åtgärdas av SC. Annars en underbar bil och snyggt skött.
Röd
LR AWD (ej Performance)
Lite svårt när personalen står med pressat tidsschema och som svensk vill man inte vara till besvär. Men håller med. Ta en ordentlig titt, men man märker nog allt först efter en manuell tvätt, tyvärr...Walker skrev:KOLLA ERA BILAR VID LEVERANS!!!
Nu tvättade jag min idag och hittade en ganska osnygg lackskada på bakre stötfångaren, mitt under regplåten. Jag VET att det inte är något jag fixat. Men Tesla säger bara ”sorry”
Ska iofs folieras så det är inget jag behöver åtgärda än på ett tag.
Trist i alla fall.
Då jag hämtade på lördag så uppdateras transportstyrelsens register ca 19:30 på nästkommande vardag.lator skrev:@Monark1954.
Jag förstår inte varför din bil fortfarande står som avställd och inget ägarbyte gjort...???
Tar ju inte så lång tid att kolla av lacken samt klädseln så att allt ser bra ut. Övrigt som dåligt inpassade paneler eller saker som inte funkar som det ska behöver man ju inte kolla med personalen väntandes, det kan man ju ta vid service eller boka tid för garantifix.meg768 skrev:Lite svårt när personalen står med pressat tidsschema och som svensk vill man inte vara till besvär. Men håller med. Ta en ordentlig titt, men man märker nog allt först efter en manuell tvätt, tyvärr...Walker skrev:KOLLA ERA BILAR VID LEVERANS!!!
Nu tvättade jag min idag och hittade en ganska osnygg lackskada på bakre stötfångaren, mitt under regplåten. Jag VET att det inte är något jag fixat. Men Tesla säger bara ”sorry”
Ska iofs folieras så det är inget jag behöver åtgärda än på ett tag.
Trist i alla fall.
Det stämmer om man har typ en timme eller så till ett SC, men måste man offra en hel dag eller två så för fel på bilen så kollar man väääääldigt noga innan man skriver på något alls.Legato skrev:Tar ju inte så lång tid att kolla av lacken samt klädseln så att allt ser bra ut. Övrigt som dåligt inpassade paneler eller saker som inte funkar som det ska behöver man ju inte kolla med personalen väntandes, det kan man ju ta vid service eller boka tid för garantifix.meg768 skrev:Lite svårt när personalen står med pressat tidsschema och som svensk vill man inte vara till besvär. Men håller med. Ta en ordentlig titt, men man märker nog allt först efter en manuell tvätt, tyvärr...Walker skrev:KOLLA ERA BILAR VID LEVERANS!!!
Nu tvättade jag min idag och hittade en ganska osnygg lackskada på bakre stötfångaren, mitt under regplåten. Jag VET att det inte är något jag fixat. Men Tesla säger bara ”sorry”
Ska iofs folieras så det är inget jag behöver åtgärda än på ett tag.
Trist i alla fall.
Fint, exakt som min. Märkligt dock att type-2 kabeln var slut när jag hämtade i lördags, men du fick en i bilen, haha. Får väl se om dom hör av sig med en kabel till mig.BoaNeo skrev:Så blev det min tur - hentede kl. 10 i Malmö. God oplevelse, ikke noget at klage på og bilen var nyvasket og fin (poleringen var måske ikke topklasse, men godkendt). Type 2 kabel lå i bilen, registrering osv. gik altsammen smertefrit - modtog mails med påställning og forsikring.
Var lidt nervøs for om oplevelsen kunne matche min korte prøvetur i Performance modellen, men long range mangler bestemt ikke punch (Det er klart at mer' vil ha' mer', men så det jo rart at have noget at opgradere til næste gang )
Dækstøj ikke noget jeg bed mærke i - typ som min BMW 3'er (18" sommerhjul) - nu får vi se (høre) når jeg får 20" rullerne på...
Fik software update med det samme, og AP kalibrerede på hjemturen, så good to go - bliver nok et par test runder med familjen i aften .
Jag tror nog att du har större chanser till ett stort här än med en trisslott.Hebbe skrev:Jag hoppas naturligtvis att få lämna utleveransen med ett stort
Känns dock litet grann som att köpa en trisslott.
Korta svaret: Ja, det är normaltPatrik-r-b skrev:Efter lite strul innan leverans med några avbokade leveranstider. Bara några små fel på bilen, personalen på Trosta var ej stressade och man hade god tid på sig att gå igenom bilen.
Nu har jag haft bilen M3P i en vecka, jag säger bara vilken bil, det blir långa omvägar när man är ute och åker☺
En sak jag undrar över är glas taket, ska toningen vara rökfärgad? syns extra tydligt när bilen är blöt.
jo, jo....ovelundkvist skrev:Menar du lackskada? Det är bara att visa upp så lackar de om det.
...nu e de folie på’n...ovelundkvist skrev:Märkligt hur olika vi blir bemötta. Så här svarade den jag mailade mindre än en timmes kontorstid efter jag skickat mailet:
”Vad tråkigt att höra!
Jag rekommenderar att så snabbt som möjligt maila in bilder och beskrivning på skadan till deliverySE@tesla.com så vidarebeforar vi skadan till Service. Service tar då kontakt med dig och bokar in ett möte när de tittat på skadan.”
Så gör så du med!