Moderator: Redaktion
HelectriC skrev:Ska du ha de fälgarna på bilden på din Tesla? Hujedamig, gör inte det! Blir ju som att ha snowjoggers till Armanikostym
default skrev:Tack för svaret. Återstår bara att bestämma hur jag löser införseln i Sverige. Hade helst köpt här då det är minst krångel att bokföra. Jag har läst din andra tråd om just detta, Walker
s-o skrev:HelectriC skrev:Ska du ha de fälgarna på bilden på din Tesla? Hujedamig, gör inte det! Blir ju som att ha snowjoggers till Armanikostym
Hade jag hittat lämpliga 18" plåtfälgar till dubbdäcken hade jag gärna använt dem i stället. På vintern är det definitivt funktion som gäller, inte form
( Och Hakkapelliitta 8 är rätt bra snowjoggers)
HelectriC skrev:Jag har aldrig riktigt förstått det där med att på vintern (som ju i Sverige nästan är halva året) spelar det ingen som helst roll vilka fälgar man har? Varför bryr man sig vad man har om sommaren i så fall? Bilen är ju inte ointressant under vinterhalvåret. Om man har en gammal skrotig bil är en sak, men en ny Tesla?
Tänk också på att Tesla är tunga bilar. Har de där Hyundaifälgarna tillräcklig maxvikt att bära en Tesla?
s-o skrev:
Tjänstevikten på Santa Fe:n ligger på strax över 1700 kilo. Av en ren slump är det ungefär samma tjänstevikt som en 3:a.
Användare som besöker denna kategori: Slowe och 11 gäster