Hm.. SOS-knappen fixade de remote på min (hade det precis efter leverans). Jag ringde bara supportnumret i bilen (tror det var amerikanska supporten) och de kunde koppla in den korrekt, en omstart och så har den skött sig.jesper998 skrev:Återkoppling på ärenden i appen är ju något begränsad... Har en servicetid inbokad om ca en månad med ett ärende som jag uppdaterar varefter det händer saker. Hade samma fel tidigare med ecall-nöduppringningssystem men det försvann efter ett tag. Det konstiga är att när det felmeddelandet dyker upp så slutar även GPS och backkamera att fungera? Hade även ett felmeddelande som sa "Bilen behöver service. Kan ej ladda." Lite jobbigt när enda kontaktytan är genom appen och dom aldrig hör av sig. Felet självläkte dock efter en dag eller två.Bjelke skrev:Det där skrevs nog medans det fortfarande gick att ringa dit, det går inte längre dessvärre
Det är bara appen som gäller numera..
Kända fel på våra nya model 3
Moderator: Redaktion
Re: Kända fel på våra nya model 3
Re: Kända fel på våra nya model 3
Omstart (med och utan bromspedal) är ju det första man testar. Hjälpte dock inte. Men även detta fel självläkte efter en dag.AiO skrev:Hm.. SOS-knappen fixade de remote på min (hade det precis efter leverans). Jag ringde bara supportnumret i bilen (tror det var amerikanska supporten) och de kunde koppla in den korrekt, en omstart och så har den skött sig.
Måste kolla supportnumret som finns i bilen. Jag trodde det bara var till vägassistans?
Re: Kända fel på våra nya model 3
Idag gjordes en fyrhjulsinställning efter att mitt sommardäck vänster fram visat sig vara riktigt snedslitet (cambervinkeln var riktigt fel när jag bytte däck och då mätte upp det). Min däckhandlare skrattade när jag sa att det tagit dem fem timmar så det var nog inte bara en skruv som var lös... (ett sånt jobb tar normalt under timmen enligt honom).
Nu får det bli däckrotering någon gång i vinter och nya sommardäck till våren (och rotering av dem – Tesla tar inget ansvar för slitna däck, hur sneda de än må vara, eller hur lite du än kört).
Nu får det bli däckrotering någon gång i vinter och nya sommardäck till våren (och rotering av dem – Tesla tar inget ansvar för slitna däck, hur sneda de än må vara, eller hur lite du än kört).
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Re: Kända fel på våra nya model 3
När fick du din bil levererad? Jag bara killgissar lite, men det verkar som att senare batchar har haft detta problmet mycket mer än den första? Kan ha fel.themax skrev:Idag gjordes en fyrhjulsinställning efter att mitt sommardäck vänster fram visat sig vara riktigt snedslitet (cambervinkeln var riktigt fel när jag bytte däck och då mätte upp det). Min däckhandlare skrattade när jag sa att det tagit dem fem timmar så det var nog inte bara en skruv som var lös... (ett sånt jobb tar normalt under timmen enligt honom).
Nu får det bli däckrotering någon gång i vinter och nya sommardäck till våren (och rotering av dem – Tesla tar inget ansvar för slitna däck, hur sneda de än må vara, eller hur lite du än kört).
Re: Kända fel på våra nya model 3
8 mars, så bland de 100 första i Sverige, så teorin stämmer inte tyvärr...AiO skrev:När fick du din bil levererad? Jag bara killgissar lite, men det verkar som att senare batchar har haft detta problmet mycket mer än den första? Kan ha fel.themax skrev:Idag gjordes en fyrhjulsinställning efter att mitt sommardäck vänster fram visat sig vara riktigt snedslitet (cambervinkeln var riktigt fel när jag bytte däck och då mätte upp det). Min däckhandlare skrattade när jag sa att det tagit dem fem timmar så det var nog inte bara en skruv som var lös... (ett sånt jobb tar normalt under timmen enligt honom).
Nu får det bli däckrotering någon gång i vinter och nya sommardäck till våren (och rotering av dem – Tesla tar inget ansvar för slitna däck, hur sneda de än må vara, eller hur lite du än kört).
Däremot har jag också kört 3500 mil så de 2000+ som blev på sommardäcken får sättas på lekkontot när det blir nya nästa sommar, även om de tre andra säkert skulle kunna rulla en säsong till. Någon som har ett Michelin 18" sommardäck som rullat 1500-2000 mil till salu?
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Re: Kända fel på våra nya model 3
Puh! Då hade jag tur dåthemax skrev:8 mars, så bland de 100 första i Sverige, så teorin stämmer inte tyvärr...
Re: Kända fel på våra nya model 3
Jag har eventuellt det. Men först till våren isåfall. Funderar på att uppgradera, och då blir 4 däck över. Har rullat ca 1800 mil.themax skrev:8 mars, så bland de 100 första i Sverige, så teorin stämmer inte tyvärr...AiO skrev:När fick du din bil levererad? Jag bara killgissar lite, men det verkar som att senare batchar har haft detta problmet mycket mer än den första? Kan ha fel.themax skrev:Idag gjordes en fyrhjulsinställning efter att mitt sommardäck vänster fram visat sig vara riktigt snedslitet (cambervinkeln var riktigt fel när jag bytte däck och då mätte upp det). Min däckhandlare skrattade när jag sa att det tagit dem fem timmar så det var nog inte bara en skruv som var lös... (ett sånt jobb tar normalt under timmen enligt honom).
Nu får det bli däckrotering någon gång i vinter och nya sommardäck till våren (och rotering av dem – Tesla tar inget ansvar för slitna däck, hur sneda de än må vara, eller hur lite du än kört).
Däremot har jag också kört 3500 mil så de 2000+ som blev på sommardäcken får sättas på lekkontot när det blir nya nästa sommar, även om de tre andra säkert skulle kunna rulla en säsong till. Någon som har ett Michelin 18" sommardäck som rullat 1500-2000 mil till salu?
Re: Kända fel på våra nya model 3
Räcker väl med två nya om ett är snedslitet?themax skrev:8 mars, så bland de 100 första i Sverige, så teorin stämmer inte tyvärr...AiO skrev:När fick du din bil levererad? Jag bara killgissar lite, men det verkar som att senare batchar har haft detta problmet mycket mer än den första? Kan ha fel.themax skrev:Idag gjordes en fyrhjulsinställning efter att mitt sommardäck vänster fram visat sig vara riktigt snedslitet (cambervinkeln var riktigt fel när jag bytte däck och då mätte upp det). Min däckhandlare skrattade när jag sa att det tagit dem fem timmar så det var nog inte bara en skruv som var lös... (ett sånt jobb tar normalt under timmen enligt honom).
Nu får det bli däckrotering någon gång i vinter och nya sommardäck till våren (och rotering av dem – Tesla tar inget ansvar för slitna däck, hur sneda de än må vara, eller hur lite du än kört).
Däremot har jag också kört 3500 mil så de 2000+ som blev på sommardäcken får sättas på lekkontot när det blir nya nästa sommar, även om de tre andra säkert skulle kunna rulla en säsong till. Någon som har ett Michelin 18" sommardäck som rullat 1500-2000 mil till salu?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Kända fel på våra nya model 3
Absolut! Får vänta in vårkänslan. Kanske innebär den 4 helt nya också!taliz skrev:
Räcker väl med två nya om ett är snedslitet?
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Re: Kända fel på våra nya model 3
Detta kanske inte räknas som ett känt fel på nya bilar. En gummilist på bakdörrarna ligger tätt mot karossen och skrapar den känsliga lacken om den är smutsig. Bilen gjordes i mars 2019.
Går kanske att polera bort vid en eventuell försäljning i framtiden.
Går kanske att polera bort vid en eventuell försäljning i framtiden.
Re: Kända fel på våra nya model 3
Hade glömt denna tråd, men ny uppdatering. De nya däcken jag lade på i våras är också slut nu, varav vänster fram snedslitet precis som förra sommaren. Dock bytte Tesla bägge nedre länkarmar (vänster och höger) i går. Vinklar justerades efter det men jag ska boka fristående verkstad och mäta när jag byter till vinterdäck om ett par månader.themax skrev:Idag gjordes en fyrhjulsinställning efter att mitt sommardäck vänster fram visat sig vara riktigt snedslitet (cambervinkeln var riktigt fel när jag bytte däck och då mätte upp det). Min däckhandlare skrattade när jag sa att det tagit dem fem timmar så det var nog inte bara en skruv som var lös... (ett sånt jobb tar normalt under timmen enligt honom).
Nu får det bli däckrotering någon gång i vinter och nya sommardäck till våren (och rotering av dem – Tesla tar inget ansvar för slitna däck, hur sneda de än må vara, eller hur lite du än kört).
Slitna däck tillskriver jag det faktum att vi nu närmar oss 7000 mil. Snedslitet vänster fram är ett konstruktionsfel. Förhoppningsvis blir det bättre nu med de nya länkarmarna.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Re: Kända fel på våra nya model 3
Fick problem med kameran bak förra helgen.
Den var helt svart. Sidorna fungerade, testade att starta om några gånger. Med lite varierande tid innan jag starta upp den igen. Men den vägrade komma igång. Efter att den hade stått några timmar så självläkte problemet.
Finns det något kraftfullare omstart/reset man kan göra med bilen förutom att hålla i båda hjulen på ratten?
Den var helt svart. Sidorna fungerade, testade att starta om några gånger. Med lite varierande tid innan jag starta upp den igen. Men den vägrade komma igång. Efter att den hade stått några timmar så självläkte problemet.
Finns det något kraftfullare omstart/reset man kan göra med bilen förutom att hålla i båda hjulen på ratten?
Re: Kända fel på våra nya model 3
Att backkameran emellanåt svartnar är ett generellt problem och verkar vara kopplat till mjukvaran. Förhoppningsvis löser Tesla detta för gott i framtida uppdateringar...Lunde skrev:Fick problem med kameran bak förra helgen.
Den var helt svart. Sidorna fungerade, testade att starta om några gånger. Med lite varierande tid innan jag starta upp den igen. Men den vägrade komma igång. Efter att den hade stått några timmar så självläkte problemet.
Finns det något kraftfullare omstart/reset man kan göra med bilen förutom att hålla i båda hjulen på ratten?
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”
Elon Musk
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”
Elon Musk
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19566
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Kända fel på våra nya model 3
"Stäng av" bilen i menyn och vänta en stund, sedan är det bara att tryckaLunde skrev:Fick problem med kameran bak förra helgen.
Den var helt svart. Sidorna fungerade, testade att starta om några gånger. Med lite varierande tid innan jag starta upp den igen. Men den vägrade komma igång. Efter att den hade stått några timmar så självläkte problemet.
Finns det något kraftfullare omstart/reset man kan göra med bilen förutom att hålla i båda hjulen på ratten?
på bromsen eller öppna en dörr så "startar" den upp igen...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19