Kända fel på våra nya model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Michele
Teslaägare
Inlägg: 3
Blev medlem: 10 mar 2019 14:37
Ort: Stockholm

Kända fel på våra nya model 3

Inlägg av Michele »

Jag har precis fått leverans av min svarta model 3 LR AWD och kan inte vara mer glad och nöjd.
Men jag har tyvärr hittat ett par fel på den från leverans. Så jag tänkte jag skulle lista dom för er.
Jag vet inte än om tesla kommer kommer ta på sig alla felen. Jag hoppas det.

Så jag tänkte jag rapporterar dom här så ni kan kolla om ni har liknande fel när ni plockar upp era och ni kan påpeka det direkt.

1. En repa på motorhuven, höger fram vid vindrutan.
2. D:et i Dual motor sitter snett.
3. En list under bilen vid batteriet sitter inte ordentligt. Är en stor glipa där. (På båda sidor, i mitten av bilen)
4. Någon slags ljudisolering Ä/ skydd i bakre vänster hjulhus sitter löst. Det är som en slags tygbit som inte sitter ordentligt.
På övre kant mot karossen.

5. Buckla i bakre dörr på vänster sida.. ser ut som dörruppslag men måste ha hänt innan leverans...
Det är den jag är mest oroad över... borde ha sett den när jag tog leverans men var ju så glad att äntligen få bilen.
Jag såg ingenting.. inte ens det där snea D:et haha. Hoppas dom tar på sig det men tror det blir svårt..

Men jag skulle ha tagit leverans av bilen ändå. Det är en helt otrolig bil!
IMG_0243.jpg
IMG_0241.jpg
IMG_0242.jpg
Användarvisningsbild
Michele
Teslaägare
Inlägg: 3
Blev medlem: 10 mar 2019 14:37
Ort: Stockholm

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inlägg av Michele »

Bild på det snea D:et
IMG_20190308_193258.jpg
Andr3as
Inlägg: 30
Blev medlem: 03 mar 2019 20:28

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inlägg av Andr3as »

Men va f..n!?!? Det där är ju inte ok. Man blir less av att se det, kan bara tänka mig hur du känner!
M3 LRD Silver 18” FSD beställd (11/2) - i väntans tider
Användarvisningsbild
BoaNeo
Teslaägare
Inlägg: 64
Blev medlem: 19 feb 2019 12:47

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inlägg av BoaNeo »

Ser ud som om D'et har lavet en hård opbremsning for ikke at køre end i U'et :)

Lidt trist med skavanker på en ny bil, men Tesla må jo lære at skal man sælge biler i den prisklasse så skal tingene også være iorden...
Incoming: Midnight Silver LR AWD +FSD
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inlägg av anna__ »

Michele skrev:
Jag har precis fått leverans av min svarta model 3 LR AWD och kan inte vara mer glad och nöjd.
Men jag har tyvärr hittat ett par fel på den från leverans. Så jag tänkte jag skulle lista dom för er.
Jag vet inte än om tesla kommer kommer ta på sig alla felen. Jag hoppas det.

Så jag tänkte jag rapporterar dom här så ni kan kolla om ni har liknande fel när ni plockar upp era och ni kan påpeka det direkt.

1. En repa på motorhuven, höger fram vid vindrutan.
2. D:et i Dual motor sitter snett.
3. En list under bilen vid batteriet sitter inte ordentligt. Är en stor glipa där. (På båda sidor, i mitten av bilen)
4. Någon slags ljudisolering Ä/ skydd i bakre vänster hjulhus sitter löst. Det är som en slags tygbit som inte sitter ordentligt.
På övre kant mot karossen.

5. Buckla i bakre dörr på vänster sida.. ser ut som dörruppslag men måste ha hänt innan leverans...
Det är den jag är mest oroad över... borde ha sett den när jag tog leverans men var ju så glad att äntligen få bilen.
Jag såg ingenting.. inte ens det där snea D:et haha. Hoppas dom tar på sig det men tror det blir svårt..

Men jag skulle ha tagit leverans av bilen ändå. Det är en helt otrolig bil!
Har du kontakt Tesla angående det?
Så trist :cry:
Användarvisningsbild
cesar
Teslaägare
Inlägg: 152
Blev medlem: 12 jul 2017 13:01
Ort: Växjö

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inlägg av cesar »

Jag har följande problem:
1. Ojämna kanter och något ojämnt färgade kanter på glastaket(det lilla). Men verkade vara på alla som jag såg mer eller mindre.
2. Båda bakre gummilisterna i dörröppningen högt upp framåt veckar sig på samma ställe.
3. Interiörbiten som sitter på bakre hjulhus sitter löst och knarrar när man glider in och sätter sig i ena baksätet.

Bara den sista som jag verkligen vill få åtgärdad.
I övrigt frälst rakt av.
"N/A" | Tesla Model Y LR AWD | Vit (svart) | 2021-
"Racer" | Tesla Model 3 LR AWD | Svart (svart) | FSD |2019-2021
Användarvisningsbild
cesar
Teslaägare
Inlägg: 152
Blev medlem: 12 jul 2017 13:01
Ort: Växjö

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inlägg av cesar »

Fick förresten felmeddelande om att service behövdes på SOS systemet men den försvann efter 1 dag.
"N/A" | Tesla Model Y LR AWD | Vit (svart) | 2021-
"Racer" | Tesla Model 3 LR AWD | Svart (svart) | FSD |2019-2021
Användarvisningsbild
Michele
Teslaägare
Inlägg: 3
Blev medlem: 10 mar 2019 14:37
Ort: Stockholm

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inlägg av Michele »

Jag har tyvärr ingen bild på felet i hjulhuset.

Jag har bokat service för "Other" den 20de. Men lär nog åka dit innan. :)
Är lite rädd för glipan i listen med tanke på allt vatten som kan komma in med det vädret...

Men just nu har jag bilen hos en vän som håller på att foliera / wrappa bilen och
Han sade att en annan model 3 han precis jobbat med dagen innan också hade samma fel på listen vid batteriet och isoleringen/skyddet i vänster bakre hjulhus.
Det var han som hittade alla mina fel. Utan honom hade jag säkert inte märkt något fel än haha.
Användarvisningsbild
Wahll
Teslaägare
Inlägg: 519
Blev medlem: 13 jul 2014 17:25

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inlägg av Wahll »

Michele skrev:
Bild på det snea D:et
Herregud, vilken jädra otur du haft. Ledsen för din skull. Hoppas det löser sig, med Tesla.
MODEL Y, DM LR Midnight Silver, Induction 20"
MODEL ≡, DM LR Svart Aero FSD
Nissan Leaf -15
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inlägg av TiborBlomhall »

Michele skrev:
Bild på det snea D:et
Holy Mother of Sweet Jeeesus :shock:

Inte ens straffångarna som skruvade ihop Lada bilarna i dåtida Sovjetunionens Gulag-läger under konstant Vodka-koma klistrade bokstäverna snett!

Jag trodde de hade nån slags mall de klistrade bokstäverna efter, inte frihand?! :?

Så det är det de har röda linjen till på Performance modellen - måtta bokstäverna efter! :lol:
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inlägg av e5m1r »

TiborBlomhall skrev:
Michele skrev:
Bild på det snea D:et
Holy Mother of Sweet Jeeesus :shock:

Inte ens straffångarna som skruvade ihop Lada bilarna i dåtida Sovjetunionens Gulag-läger under konstant Vodka-koma klistrade bokstäverna snett!

Jag trodde de hade nån slags mall de klistrade bokstäverna efter, inte frihand?! :?

Så det är det de har röda linjen till på Performance modellen - måtta bokstäverna efter! :lol:
Varför skulle man klistra på dessa nån annanstans än i fabriken när bilen är tillverkad
Lämpligtvis av en robot och innan slut översyn av bilen
Så en full robot och en blind tesla anställd i slutkontrollen ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Syncronauten
Teslaägare
Inlägg: 202
Blev medlem: 24 aug 2017 21:29
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/svante12917

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inlägg av Syncronauten »

Det är inte så att gnuggis har råkat peta till det lite?
Användarvisningsbild
hehehehe
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 05 feb 2019 21:48

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inlägg av hehehehe »

Shit vad mycket fel :( Det viktiga är ju att Tesla fixar detta nu. Jag ska hämta min på tisdag och ska kolla noga. Att man accepterar leveransen innebär väl inte att man accepterar dessa fel? Hur kan man vara säker på att Tesla fixar detta? Särskilt den glappande listen ser ju lite oroväckande ut.
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inlägg av Surfaren »

hehehehe skrev:
Hur kan man vara säker på att Tesla fixar detta?
Det är nog inte bombsäkert när det gäller saker som likväl kunde ha hänt ute på stan när du väl hämtat ut och börjat använda bilen. Små bulor eller repor kan man ju åka på var som helst t.ex. Men saker som inte sitter fast ordentligt, glappar, gnisslar osv får nog Tesla vackert fixa till.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inlägg av HelectriC »

hehehehe skrev:
Shit vad mycket fel :( Det viktiga är ju att Tesla fixar detta nu. Jag ska hämta min på tisdag och ska kolla noga. Att man accepterar leveransen innebär väl inte att man accepterar dessa fel? Hur kan man vara säker på att Tesla fixar detta? Särskilt den glappande listen ser ju lite oroväckande ut.
Bara att se till å få det noterat vid leverans. Det fick jag, sen mailade jag om en servicetimme och då hade de listan med grejer på mitt ”kundkort”.
Men det är riktigt dåligt att nya bilar ser ut som gamla tjänstebilar med bucklor och repor, under all kritik!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inlägg av anna__ »

HelectriC skrev:
hehehehe skrev:
Shit vad mycket fel :( Det viktiga är ju att Tesla fixar detta nu. Jag ska hämta min på tisdag och ska kolla noga. Att man accepterar leveransen innebär väl inte att man accepterar dessa fel? Hur kan man vara säker på att Tesla fixar detta? Särskilt den glappande listen ser ju lite oroväckande ut.
Bara att se till å få det noterat vid leverans. Det fick jag, sen mailade jag om en servicetimme och då hade de listan med grejer på mitt ”kundkort”.
Men det är riktigt dåligt att nya bilar ser ut som gamla tjänstebilar med bucklor och repor, under all kritik!
Precis :( trist, man ska ju oavsett ta sig tid att åka dit också och få de åtgärdat osv, kanske har en bit att åka till närmaste service ställe..
Användarvisningsbild
hehehehe
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 05 feb 2019 21:48

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inlägg av hehehehe »

Ja, det är helt klart att man måste vara noggrann när man går igenom bilen vid leverans.
Användarvisningsbild
mrjrn
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 30 jan 2019 15:48

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inlägg av mrjrn »

cesar skrev:
Fick förresten felmeddelande om att service behövdes på SOS systemet men den försvann efter 1 dag.
fick samma fel idag ”ecall emergency call system needs service”. Är det ett känt fel?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 04 dec 2018 16:28

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inlägg av Liibo »

Ni som fått era m3 levererade. Hur lång tid har man på sig att kolla igenom bilen?

För med tanke på alla fel så måste man ju skynda sig för att hinna med allt. För tesla vill väl in med nästa bil direkt :)
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inlägg av Crappy »

Jag ställde den frågan idag
Jag fick faktiskt inget rakt svar på det.
Bilen är inte på order av Elon polerad. Den är bara tvättad, så tvätt virvlarna man kommer att se gör de inget åt sa han.
Jag hävdade att eftersom bilen gått utan transportskydd är man såklart orolig för repor, svaret där är. -Om de gått igenom lacken noteras det
Lika så på fälgar
Typ 2-kabel finns ingen just nu. Leverantören har inte skickat tillräckligt många (Börjar fundera på om Tesla inte betalar sina underleverantörer i tid?)


Men på det hela taget, förbannat trist att få en ny bil som inte "ser ny ut" tycker jag. Fan höjde de inte priset med 2000 för?
Användarvisningsbild
Wahll
Teslaägare
Inlägg: 519
Blev medlem: 13 jul 2014 17:25

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inlägg av Wahll »

Crappy skrev:
Jag ställde den frågan idag
Jag fick faktiskt inget rakt svar på det.
Bilen är inte på order av Elon polerad. Den är bara tvättad, så tvätt virvlarna man kommer att se gör de inget åt sa han.
Jag hävdade att eftersom bilen gått utan transportskydd är man såklart orolig för repor, svaret där är. -Om de gått igenom lacken noteras det
Lika så på fälgar
Typ 2-kabel finns ingen just nu. Leverantören har inte skickat tillräckligt många (Börjar fundera på om Tesla inte betalar sina underleverantörer i tid?)


Men på det hela taget, förbannat trist att få en ny bil som inte "ser ny ut" tycker jag. Fan höjde de inte priset med 2000 för?
Guld dagar för recond och folie firmor ...
MODEL Y, DM LR Midnight Silver, Induction 20"
MODEL ≡, DM LR Svart Aero FSD
Nissan Leaf -15
Användarvisningsbild
Wahll
Teslaägare
Inlägg: 519
Blev medlem: 13 jul 2014 17:25

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inlägg av Wahll »

Liibo skrev:
Ni som fått era m3 levererade. Hur lång tid har man på sig att kolla igenom bilen?

För med tanke på alla fel så måste man ju skynda sig för att hinna med allt. För tesla vill väl in med nästa bil direkt :)
Ta den tid du behöver...Men mikroskopet kanske kan bli kvar hemma. Bild
Allvarligt så betalar vi rätt mycket pengar för den här bilen och man ska ha en bra magkänsla när man åker hem. Så ingen stress.
MODEL Y, DM LR Midnight Silver, Induction 20"
MODEL ≡, DM LR Svart Aero FSD
Nissan Leaf -15
Användarvisningsbild
Ante74
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 20 nov 2018 08:59
Ort: Skellefteå

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inlägg av Ante74 »

Mitt passagerarsäte är nog den enda skavanken, har den på proffsrekond just nu för Ceramic Pro beläggning så han skulle gå igenom hela bilen men har inte sett något själv annat än vingen som inte är helt 100 monterad
22E94BEB-DC1F-4081-9392-3907C430C5F1.jpeg
2019 Model 3 Performance FSD, Svart
2021 Model 3 Performance FSD, Midnight Silver Metallic
2024 BMW i4 M50
Användarvisningsbild
MikaelE
Teslaägare
Inlägg: 49
Blev medlem: 28 feb 2018 22:44
Ort: Vällingby

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inlägg av MikaelE »

Bra tråd!
Michele skrev:
3. En list under bilen vid batteriet sitter inte ordentligt. Är en stor glipa där. (På båda sidor, i mitten av bilen)
Jag har också upptäckt att jag har en glipa där (dock endast på höger sida, ser ok ut på vänster sida). Nån som vågar gissa hur bråttom det är att fixa detta?
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inlägg av Crappy »

Kan någon ta en bild, så man vet vad man ska leta efter vore jag tacksam
Skriv svar