Kända fel på våra nya model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1894
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inlägg av themax »

themax skrev:
Idag gjordes en fyrhjulsinställning efter att mitt sommardäck vänster fram visat sig vara riktigt snedslitet (cambervinkeln var riktigt fel när jag bytte däck och då mätte upp det). Min däckhandlare skrattade när jag sa att det tagit dem fem timmar så det var nog inte bara en skruv som var lös... (ett sånt jobb tar normalt under timmen enligt honom).

Nu får det bli däckrotering någon gång i vinter och nya sommardäck till våren (och rotering av dem – Tesla tar inget ansvar för slitna däck, hur sneda de än må vara, eller hur lite du än kört).
Hade glömt denna tråd, men ny uppdatering. De nya däcken jag lade på i våras är också slut nu, varav vänster fram snedslitet precis som förra sommaren. Dock bytte Tesla bägge nedre länkarmar (vänster och höger) i går. Vinklar justerades efter det men jag ska boka fristående verkstad och mäta när jag byter till vinterdäck om ett par månader.

Slitna däck tillskriver jag det faktum att vi nu närmar oss 7000 mil. Snedslitet vänster fram är ett konstruktionsfel. Förhoppningsvis blir det bättre nu med de nya länkarmarna.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Lunde
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 06 jun 2020 23:14

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inlägg av Lunde »

Fick problem med kameran bak förra helgen.
Den var helt svart. Sidorna fungerade, testade att starta om några gånger. Med lite varierande tid innan jag starta upp den igen. Men den vägrade komma igång. Efter att den hade stått några timmar så självläkte problemet.

Finns det något kraftfullare omstart/reset man kan göra med bilen förutom att hålla i båda hjulen på ratten?
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare
Inlägg: 1562
Blev medlem: 17 mar 2018 12:21

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inlägg av pefreli »

Lunde skrev:
Fick problem med kameran bak förra helgen.
Den var helt svart. Sidorna fungerade, testade att starta om några gånger. Med lite varierande tid innan jag starta upp den igen. Men den vägrade komma igång. Efter att den hade stått några timmar så självläkte problemet.

Finns det något kraftfullare omstart/reset man kan göra med bilen förutom att hålla i båda hjulen på ratten?
Att backkameran emellanåt svartnar är ett generellt problem och verkar vara kopplat till mjukvaran. Förhoppningsvis löser Tesla detta för gott i framtida uppdateringar... :roll:
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp

”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”

Elon Musk
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inlägg av Bjelke »

Lunde skrev:
Fick problem med kameran bak förra helgen.
Den var helt svart. Sidorna fungerade, testade att starta om några gånger. Med lite varierande tid innan jag starta upp den igen. Men den vägrade komma igång. Efter att den hade stått några timmar så självläkte problemet.

Finns det något kraftfullare omstart/reset man kan göra med bilen förutom att hålla i båda hjulen på ratten?
"Stäng av" bilen i menyn och vänta en stund, sedan är det bara att trycka
på bromsen eller öppna en dörr så "startar" den upp igen...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar