Sida 3 av 12

Re: Kända fel på våra nya model 3

Postat: 15 mar 2019 23:17
av electricfeel
faldo skrev:
Hämtade upp min M3 i måndags och fick köra ca. 10 minuter innan bilen brakade ihop. Den varnade att "stability control" och "regenerative breaking" hade slutat fungerar och bilen bad mig åka in på service. Lämnade in bilen i Upplands Väsby för 4 dagar sedan och dom har inte ens kollat på bilen än när jag ringer och frågar. Tbh hade jag förväntat mig att dom skulle släppa allt dom hade för händer när jag kom in med en ny, trasig bil och åtminstone göra en snabb felsökning och meddela vad felet kan bero på.

Surt att ha väntat i 3 år på en bil som man säljer sin själ för att få råd med och när bilen går sönder efter några kilometer tar sig Tesla inte tid att ens påbörja service efter 4 dagar :cry:
Jag håller er uppdaterade om felet så fort jag vet något.
Det är ju inte så att dem haft fika paus i 4 dagar, är väl ett kö system. Finns andra bilar ( S/X ) på plats som var inne före din M3 som behöver fixas innan dem kan påbörja arbetet med din.

Re: Kända fel på våra nya model 3

Postat: 16 mar 2019 00:43
av faldo
Jag tror du också hade upplevt en viss grad av frustration om du hade betalat skjortan för en ny bil som du fick köra i 10 minuter, behövt lämna in på verkstaden och sedan inte hört ett knyst flera dagar senare.

Jag fattar väl att dom har ett kösystem men det hindrar väl inte att dom:
1. Utför en snabb felsökning på samtliga bilar som kommer in för att sätta prioritet på arbete.
2. Ringer upp kunden, berättar att dom har många bilar i kö men att felet kan bero på x, y eller z för att göra mig som kund trygg med att jag inte är bortglömd.
Helt vanlig service mao. men det kanske är för mycket begärt? Dom har f.ö. fortfarande inte hört av sig, kunden ska inte behöva jaga dom.

Re: Kända fel på våra nya model 3

Postat: 16 mar 2019 07:38
av Bjelke
Vet inte om du svarade på det någon gång men fick du en lånebil åtminstone? Och en Tesla isf?
Håller med om det där med en snabb felsökning, och när dom gör det så går det ju ofta på några minuter så att dom kan ge mig ett snabbt svar osv, OCH
få en ungefärlig tid när dom kommer att laga den, ovissheten är inte kul (dom är ursäktade om även dom inte vet vad felet är men som kund vill man ju ändå veta läget isf).

Re: Kända fel på våra nya model 3

Postat: 16 mar 2019 07:47
av dbar
Knappt 16 timmar sedan jag hämtade.
Hade samma fel på listen under bilen som inte satt ordenligt. Som flera andra rapporterat om. Fixades på plats.

Ladd luckan stänger inte ordentligt. Den är lite skev, behöver justeras. Dom försökte på plats, men får komma tillbaka. Det var kväll och tog för lång tid.

Misstänker att bagageluckan antingen inte stänger ordentligt, eller att den gör det men sensorn krånglar och tror att den är öppen.
Måste titta lite mer på det för att få grepp om det. Var mörkt när jag insåg det.
Men bilen har flera gånger sagt att den inte kan låsa för att bagageluckan är öppen. Får då öppna och stänga den igen.

Räknar kallt med att hitta fler saker. Men ska ändå in til SC för att fixa laddlucka, så då får dom se över de andra grejerna samtidigt.

Re: Kända fel på våra nya model 3

Postat: 16 mar 2019 08:47
av cesar
Jag har bromsar som tjuter ordentligt.
Slutar efter ett tag men varje dag när jag backar ut bilen behöver jag bromsa då uppfarten är i en backe så väcker jag iaf de tre närmsta grannarna.
Något att göra/anmäla?

Re: Kända fel på våra nya model 3

Postat: 16 mar 2019 11:50
av Wir
cesar skrev:
Jag har bromsar som tjuter ordentligt.
Slutar efter ett tag men varje dag när jag backar ut bilen behöver jag bromsa då uppfarten är i en backe så väcker jag iaf de tre närmsta grannarna.
Något att göra/anmäla?
Det skulle jag gjort, måste vara något fel.

Re: Kända fel på våra nya model 3

Postat: 16 mar 2019 12:41
av TiborBlomhall
akeller skrev:
Är det fler som har problem med TuneIn? Ganska många kanaler får jag bara "Loading Error". Samma kanaler funkar utmärkt i min Model S., tex. Rix FM.
Jag också.
Samma på Spotify också, vissa låtar funkar andra blir det loading error.

Re: Kända fel på våra nya model 3

Postat: 16 mar 2019 15:06
av jonas
Jag har problem att inte värmen justerar sig. Efter ett par timmar i bilen fullkomligen skenar värmen. Jätte varmt på fötterna och centrumutblåset bak blir också väldigt varmt.
Nu har vi kört 12h nonstop om man bortser från SuC. Nu i Malsfeld med riktning mot alperna.

Skickat från min EVR-TL00 via Tapatalk

Re: Kända fel på våra nya model 3

Postat: 16 mar 2019 21:19
av TeslaMartin
TiborBlomhall skrev:
akeller skrev:
Är det fler som har problem med TuneIn? Ganska många kanaler får jag bara "Loading Error". Samma kanaler funkar utmärkt i min Model S., tex. Rix FM.
Jag också.
Samma på Spotify också, vissa låtar funkar andra blir det loading error.
Verkar känsligare på Spotify, har ganska ofta problem i Model S med, men trean verkar kinkigare. I 3an så händer det ofta att samma låt som jag lyssnade på när jag steg ur bilen inte går igång när jag skall köra igen. Brukar hända i S:en med, men då räcker det med att hoppa ur till radio och tillbaka eller att välja annan låt och tillbaka. Men 3:an har jag fått köra reset för att få igång.
Får hoppas det är mjukvarufel och förbättras vid kommande uppdatering :roll:

Generellt så fungerar vissa låtar aldrig på Spotify. Min fundering är om Teslans konto är knutet till Holland eller USA, varpå vissa låtar inte är ok att spela i Sverige och det då blir "loading error" - kan det vara så?! (Typ som Netflix eller SVT, går bara att se vissa filmer i Sverige) :?:

Re: Kända fel på våra nya model 3

Postat: 16 mar 2019 23:32
av faldo
Bjelke skrev:
Vet inte om du svarade på det någon gång men fick du en lånebil åtminstone? Och en Tesla isf?
Sorry, missade frågan, jo, fick en S 85D så killen i desken ska ha en eloge för bra service och bemötande.
Jag hoppas inte nu bara att dom en vecka senare kollar på felet och inser att dom behöver beställa delar som i sin tur tar någon vecka att få hem.

Re: Kända fel på våra nya model 3

Postat: 17 mar 2019 06:30
av Dadid
Generellt så fungerar vissa låtar aldrig på Spotify. Min fundering är om Teslans konto är knutet till Holland eller USA, varpå vissa låtar inte är ok att spela i Sverige och det då blir "loading error" - kan det vara så?! (Typ som Netflix eller SVT, går bara att se vissa filmer i Sverige) :?:[/quote]

Skill and på bilens abonnemang och privat?

Re: Kända fel på våra nya model 3

Postat: 17 mar 2019 13:49
av MrStarhouse
andersjo skrev:
Elof skrev:
*Kanske inget fel, men svårt irriterande: Endast glasdelen ovanför framstolarna har beläggning som blir snyggt rödorange när den är blöt. Ovanför baksätet förblir den svart. WTF? Ser ju inte bra ut, och man undrar ju om solskyddet är sämre ovanför baksätet.
Bara de i den tidigaste produktionen hade heltäckande UV-skydd över bakrutan. Sedan gick det lika långt som toningen, och nu inget alls på den glasdelen.
Jag hämtade min M3P i trosta i Fredags, den har UV skydd även på bakrutan, ner till där toningen slutar, se bild från när jag tvättade den i Lördags.

Re: Kända fel på våra nya model 3

Postat: 17 mar 2019 19:07
av Joohan
Som jag förstår det så är det man ser är IR filtret (värmestrålning)
UV skydd har alla laminerade glas.

Men visst ser det ut som att dom har ökat IR filtrets storlek igen?
Det täckte ju hela glasytan initialt och sedan bara takdelen..

Re: Kända fel på våra nya model 3

Postat: 17 mar 2019 19:13
av Remuz
Faldo, min förra X spenderade 7v på SC med jordfel. Sedan fick jag tillbaka den med alla kablar bytta men felet var kvar (och blev värre). En vecka på SC utan att höra något är liksom vardag när man har problemtesla.

Re: Kända fel på våra nya model 3

Postat: 17 mar 2019 19:14
av Elof
Joohan skrev:
Som jag förstår det så är det man ser är IR filtret (värmestrålning)
UV skydd har alla laminerade glas.

Men visst ser det ut som att dom har ökat IR filtrets storlek igen?
Det täckte ju hela glasytan initialt och sedan bara takdelen..
På somliga bilar ja, min har det som sagt bara ovanför framstolarna. Sjukt irriterande. Det är ju supercoolt när det är över hela taket. Grattis till er som fått det!

Re: Kända fel på våra nya model 3

Postat: 17 mar 2019 19:17
av TeslaMartin
Dadid skrev:
Generellt så fungerar vissa låtar aldrig på Spotify. Min fundering är om Teslans konto är knutet till Holland eller USA, varpå vissa låtar inte är ok att spela i Sverige och det då blir "loading error" - kan det vara så?! (Typ som Netflix eller SVT, går bara att se vissa filmer i Sverige) :?:
Skill and på bilens abonnemang och privat?[/quote]

Har inte provat... Skall testa vid tillfälle.

Re: Kända fel på våra nya model 3

Postat: 17 mar 2019 20:05
av NEO
faldo skrev:
Hämtade upp min M3 i måndags och fick köra ca. 10 minuter innan bilen brakade ihop. Den varnade att "stability control" och "regenerative breaking" hade slutat fungerar och bilen bad mig åka in på service. Lämnade in bilen i Upplands Väsby för 4 dagar sedan och dom har inte ens kollat på bilen än när jag ringer och frågar. Tbh hade jag förväntat mig att dom skulle släppa allt dom hade för händer när jag kom in med en ny, trasig bil och åtminstone göra en snabb felsökning och meddela vad felet kan bero på.

Surt att ha väntat i 3 år på en bil som man säljer sin själ för att få råd med och när bilen går sönder efter några kilometer tar sig Tesla inte tid att ens påbörja service efter 4 dagar :cry:
Jag håller er uppdaterade om felet så fort jag vet något.
Nu kanske du förstår vad syftet var med frågan jag ställde till dig när du kom in med bilen :lol:

Vi lämnade in bilarna samtidigt, min bil fick för sig att imma igen alla rutor på 1min i 120km/h på E4an utan förvarning (som tur är har jag dashcam som bevisar händelseförloppet)
F9121F3C-BA4C-43CF-88C7-FCAD82C47F0F.jpeg
Jag fick iaf en S85D, kom hem och UMC pigtailen var sönderbränd och lös rött. SC körde ut en ny UMC, morgonen efter skulle jag in loanern och fick årets jäkla stöt när jag öppnade dörren. Provade resterande dörrar och samma där, så loanern blev hämtad av bärgare mest troligt är det jordfel någontans. Loanern hade i tillägg två trasiga dörrhandtag bak, enbart ena kunde öppnas inifrån (kul med två barnstolar)
498F0606-FCA5-4AE4-BA54-AEBBD4777EF0.jpeg
Så nu har jag en fin Peugeot 5008 :cry:

Jag ringde SC för att fråga om när de tänkte titta på bilen, fick till svar att den 28/3 var första lediga tid.

Re: Kända fel på våra nya model 3

Postat: 17 mar 2019 20:19
av ap_
Jejfe skrev:
Hämtade bilen idag och kunde inte hitta några repor, felmonterade delar eller liknande. Skulle säga att den var i så bra skick jag kunde förvänta mig.

Dock regnade det väldigt mycket och när jag visade det nedre bagageutrymmet så upptäckte jag att det på något sätt kommer upp vatten genom golvet. Verkar som att vatten stannar i kåpan som sitter under bilen och sedan går vattnet genom bagagegolvet. Det är vått men vid lite tryck så ser man tydligt en pöl av vatten.
Jag har samma problem. Körde 10 mil i regn idag och hade mer än en liter vatten :shock: i brunnen i bagaget. Det finns mer under när jag trycker.
Vet inte var det kommer ifrån, men det verkar inte vara blött uppe i bagaget.

Blir ett besök på SC i morgon.

Re: Kända fel på våra nya model 3

Postat: 17 mar 2019 20:35
av anna__
Verkar vara känt problem,står på en del forum Youtube etc :(
Uppdatera oss på vad SC säger :)

Re: Kända fel på våra nya model 3

Postat: 17 mar 2019 21:08
av AiO
Har någon fått den utlovade autopiloten, som kompensation för prissänkningen?

Re: Kända fel på våra nya model 3

Postat: 17 mar 2019 21:11
av Jeppe_E
Tråkigt för er som får fel på era bilar. Serviceorganisationen i Sverige får veta att de lever nu. Hoppas att de bygger ut den i samma takt som de säljer bilar, annars kan det snabbt bli missnöjesrubriker och det är inte bra för någon.

Re: Kända fel på våra nya model 3

Postat: 17 mar 2019 21:31
av Ptesla
AiO skrev:
Har någon fått den utlovade autopiloten, som kompensation för prissänkningen?
Nope, verkar som ingen har fått det.

Re: Kända fel på våra nya model 3

Postat: 17 mar 2019 22:12
av sinvida
Ptesla skrev:
AiO skrev:
Har någon fått den utlovade autopiloten, som kompensation för prissänkningen?
Nope, verkar som ingen har fått det.
Väntar också otåligt! :/

Re: Kända fel på våra nya model 3

Postat: 17 mar 2019 22:58
av faldo
Remuz skrev:
En vecka på SC utan att höra något är liksom vardag när man har problemtesla.
Ok... vet inte om jag ska skratta eller gråta...
MDurante skrev:
Vi lämnade in bilarna samtidigt, min bil fick för sig att imma igen alla rutor på 1min i 120km/h på E4an utan förvarning. SC körde ut en ny UMC, morgonen efter skulle jag in loanern och fick årets jäkla stöt när jag öppnade dörren.
Ah, de va du!? o/ :)
Helt sjukt juh, båda dina fall låter som nått taget från en Bondfilm, först försökte någon få dig att krocka på E4an, sen ta kol på dig via "elfel" :shock:

Re: Kända fel på våra nya model 3

Postat: 18 mar 2019 09:52
av MrStarhouse
Elof skrev:
Joohan skrev:
Som jag förstår det så är det man ser är IR filtret (värmestrålning)
UV skydd har alla laminerade glas.

Men visst ser det ut som att dom har ökat IR filtrets storlek igen?
Det täckte ju hela glasytan initialt och sedan bara takdelen..
På somliga bilar ja, min har det som sagt bara ovanför framstolarna. Sjukt irriterande. Det är ju supercoolt när det är över hela taket. Grattis till er som fått det!
Det där kanske du skulle höra med Tesla om. Det kanske har blivit fel med ditt takglas, det kanske ska vara belagt även bak, men missats nånstans.

Av alla andra här, hur många är det som bara har Skyddsbeläggning bara över förarplatsen?