Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Kända fel på våra nya model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inläggav Teslaägare Jeppe_E » 17 mar 2019 21:11

Tråkigt för er som får fel på era bilar. Serviceorganisationen i Sverige får veta att de lever nu. Hoppas att de bygger ut den i samma takt som de säljer bilar, annars kan det snabbt bli missnöjesrubriker och det är inte bra för någon.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 (2019) - Levererad den 24/5 (2019)

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Referralkod: jesper15749

Inläggav Teslaägare Ptesla » 17 mar 2019 21:31

AiO skrev:Har någon fått den utlovade autopiloten, som kompensation för prissänkningen?

Nope, verkar som ingen har fått det.
--
Model 3 LR AWD, Solid Svart, 19", Autopilot
Ptesla
Teslaägare

Referralkod: peder89808

Inläggav sinvida » 17 mar 2019 22:12

Ptesla skrev:
AiO skrev:Har någon fått den utlovade autopiloten, som kompensation för prissänkningen?

Nope, verkar som ingen har fått det.

Väntar också otåligt! :/
Solid Black Model 3 P
sinvida

Inläggav Teslaägare faldo » 17 mar 2019 22:58

Remuz skrev:En vecka på SC utan att höra något är liksom vardag när man har problemtesla.

Ok... vet inte om jag ska skratta eller gråta...

MDurante skrev:Vi lämnade in bilarna samtidigt, min bil fick för sig att imma igen alla rutor på 1min i 120km/h på E4an utan förvarning. SC körde ut en ny UMC, morgonen efter skulle jag in loanern och fick årets jäkla stöt när jag öppnade dörren.

Ah, de va du!? o/ :)
Helt sjukt juh, båda dina fall låter som nått taget från en Bondfilm, först försökte någon få dig att krocka på E4an, sen ta kol på dig via "elfel" :shock:
Model 3 2019 LR AWD Premium AP Svart
Användarvisningsbild
faldo
Teslaägare

Inläggav Teslaägare MrStarhouse » 18 mar 2019 09:52

Elof skrev:
Joohan skrev:Som jag förstår det så är det man ser är IR filtret (värmestrålning)
UV skydd har alla laminerade glas.

Men visst ser det ut som att dom har ökat IR filtrets storlek igen?
Det täckte ju hela glasytan initialt och sedan bara takdelen..

På somliga bilar ja, min har det som sagt bara ovanför framstolarna. Sjukt irriterande. Det är ju supercoolt när det är över hela taket. Grattis till er som fått det!

Det där kanske du skulle höra med Tesla om. Det kanske har blivit fel med ditt takglas, det kanske ska vara belagt även bak, men missats nånstans.

Av alla andra här, hur många är det som bara har Skyddsbeläggning bara över förarplatsen?
Nu ägare till: M3 Performance, blå, Ap
Användarvisningsbild
MrStarhouse
Teslaägare

Referralkod: per62640

Inläggav Teslaägare OfarligTesla » 18 mar 2019 09:53

MrStarhouse skrev:
Elof skrev:
Joohan skrev:Som jag förstår det så är det man ser är IR filtret (värmestrålning)

På somliga bilar ja, min har det som sagt bara ovanför framstolarna. Sjukt irriterande. Det är ju supercoolt när det är över hela taket. Grattis till er som fått det!

Det där kanske du skulle höra med Tesla om. Det kanske har blivit fel med ditt takglas, det kanske ska vara belagt även bak, men missats nånstans.

Av alla andra här, hur många är det som bara har Skyddsbeläggning bara över förarplatsen?

Kollar man på USA verkar det vara rätt vanligt, handlar tydligen om att det är olika behandlingar helt enkelt.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inläggav Teslaägare MrStarhouse » 18 mar 2019 10:02

Hämtade min i Fredags,

Förvånandsvis lite problem, inga repor i lacken, inget apelsinskal i lacken, inga löst sittande paneler eller lister, bra karosspassning, inga problem med inredningen, så jag har väl kanske haft tur där :D

Jag har dock märkt en sak nu när jag kört en stund. När man kör rakt fram så är inte ratten helt rakt. Det handlar om väldigt lite, men det är ju sånt man retar sig lite på.
Jag misstänker att hjulinställningen inte blivit helt perfekt från fabrik.
Det märks dock inget annat, den ligger perfekt på vägen, drar inte åt nåt håll eller så.

Har nån annan här lagt märke till liknande problem?

Jag ska naturligtvis kontakta SC om detta.
Användarvisningsbild
MrStarhouse
Teslaägare

Inläggav Teslaägare jonas » 18 mar 2019 13:45

Min ratt är inte heller centrerad!

Skickat från min EVR-TL00 via Tapatalk
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla model 3 FSD HW2,5
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld

Driver Eloped i Linköping
Användarvisningsbild
jonas
Teslaägare

Referralkod: jonas2214

Inläggav Teslaägare Elof » 18 mar 2019 14:42

MrStarhouse skrev:
Elof skrev:

Jag har skrivit till Tesla. Skrev att jag förutsätter att det är en miss och att det rättas till. Är ju inte rimligt att det är slumpmässigt olika behandling på olika bilar. Dessutom blandat på en och samma bil (behandlat fram, men inte bak). Får väl se hur det går.
Användarvisningsbild
Elof
Teslaägare

Inläggav Teslaägare MrStarhouse » 18 mar 2019 14:52

Elof skrev:
MrStarhouse skrev:
Elof skrev:

Jag har skrivit till Tesla. Skrev att jag förutsätter att det är en miss och att det rättas till. Är ju inte rimligt att det är slumpmässigt olika behandling på olika bilar. Dessutom blandat på en och samma bil (behandlat fram, men inte bak). Får väl se hur det går.

Helt rätt. Du kan ju alltid skicka dom den bilden jag la in ovan. Den är för RegNr ZPF93S om dom vill titta på specar.
Och ja, jag la ut mit regnr här :o :D
Användarvisningsbild
MrStarhouse
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3