Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Kända fel på våra nya model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inläggav Teslaägare Pontus » 18 mar 2019 15:57

Någon som har noterat att positionen av stolen har en tendens att åka bakåt efter en stunds användande av easy enter och att andra profiler används då och då?
Jag har fått skjuta fram stolen och spara profilen igen typ 5 gånger det senaste året.
- Model 3 LR AWD Vit
- Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
- Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
- Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Referralkod: pontus4068

Inläggav Teslaägare akeller » 18 mar 2019 16:04

TeslaMartin skrev:
TiborBlomhall skrev:
akeller skrev:Är det fler som har problem med TuneIn? Ganska många kanaler får jag bara "Loading Error". Samma kanaler funkar utmärkt i min Model S., tex. Rix FM.

Jag också.
Samma på Spotify också, vissa låtar funkar andra blir det loading error.

Verkar känsligare på Spotify, har ganska ofta problem i Model S med, men trean verkar kinkigare. I 3an så händer det ofta att samma låt som jag lyssnade på när jag steg ur bilen inte går igång när jag skall köra igen. Brukar hända i S:en med, men då räcker det med att hoppa ur till radio och tillbaka eller att välja annan låt och tillbaka. Men 3:an har jag fått köra reset för att få igång.
Får hoppas det är mjukvarufel och förbättras vid kommande uppdatering :roll:

Generellt så fungerar vissa låtar aldrig på Spotify. Min fundering är om Teslans konto är knutet till Holland eller USA, varpå vissa låtar inte är ok att spela i Sverige och det då blir "loading error" - kan det vara så?! (Typ som Netflix eller SVT, går bara att se vissa filmer i Sverige) :?:

Jag provkörde en Model X häromdagen, samma problem i den. Min Model S från 2016 spelar allt jag testat.
Model S 90D
Model 3 LR svart med vit inredning
Användarvisningsbild
akeller
Teslaägare

Referralkod: andreas2170

Inläggav Teslaägare Elof » 18 mar 2019 16:11

MrStarhouse skrev:
Elof skrev:
MrStarhouse skrev:
Elof skrev:
Joohan skrev:Som jag förstår det så är det man ser är IR filtret (värmestrålning)
UV skydd har alla laminerade glas.

Men visst ser det ut som att dom har ökat IR filtrets storlek igen?
Det täckte ju hela glasytan initialt och sedan bara takdelen..

På somliga bilar ja, min har det som sagt bara ovanför framstolarna. Sjukt irriterande. Det är ju supercoolt när det är över hela taket. Grattis till er som fått det!

Det där kanske du skulle höra med Tesla om. Det kanske har blivit fel med ditt takglas, det kanske ska vara belagt även bak, men missats nånstans.

Av alla andra här, hur många är det som bara har Skyddsbeläggning bara över förarplatsen?

Jag har skrivit till Tesla. Skrev att jag förutsätter att det är en miss och att det rättas till. Är ju inte rimligt att det är slumpmässigt olika behandling på olika bilar. Dessutom blandat på en och samma bil (behandlat fram, men inte bak). Får väl se hur det går.

Helt rätt. Du kan ju alltid skicka dom den bilden jag la in ovan. Den är för RegNr ZPF93S om dom vill titta på specar.
Och ja, jag la ut mit regnr här :o :D

Superschysst! Tack!
Användarvisningsbild
Elof
Teslaägare

Inläggav elbilist Surfaren » 18 mar 2019 19:24

MrStarhouse skrev:Jag har dock märkt en sak nu när jag kört en stund. När man kör rakt fram så är inte ratten helt rakt. Det handlar om väldigt lite, men det är ju sånt man retar sig lite på.

Jag misstänker att hjulinställningen inte blivit helt perfekt från fabrik.
Det märks dock inget annat, den ligger perfekt på vägen, drar inte åt nåt håll eller så.

Har nån annan här lagt märke till liknande problem?

Jag har haft exakt samma på en Golf. Det var inget fel på hjulinställningen, utan ratten var helt enkelt bara lite sned. De lyckades justera så den blev mindre sned, men det syntes fortfarande lite grann.
S85D 2015
e-UP 2014
2 reservationer på Model 3

Renault Zoe Iconic 41 kWh
Kölapp Opel Corsa-e och Skoda Enyaq
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Surfaren
elbilist

Referralkod: filip93773

Inläggav Teslaägare evilirish » 18 mar 2019 20:08

Pontus skrev:Någon som har noterat att positionen av stolen har en tendens att åka bakåt efter en stunds användande av easy enter och att andra profiler används då och då?
Jag har fått skjuta fram stolen och spara profilen igen typ 5 gånger det senaste året.
Har noterat samma i min X. Känns som den driftar någon millimeter när frugan kört, men bara ibland.. Hon kör inte med Easy Access, men jag gör.
Drar jag däremot bak sätet max, och med max lutning bakåt så ställer den sig rätt igen när jag därefter väljer min profil.
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare

Referralkod: martin88158

Inläggav Teslaägare Pontus » 18 mar 2019 20:24

evilirish skrev:
Pontus skrev:Någon som har noterat att positionen av stolen har en tendens att åka bakåt efter en stunds användande av easy enter och att andra profiler används då och då?
Har noterat samma i min X. Känns som den driftar någon millimeter när frugan kört, men bara ibland.. Hon kör inte med Easy Access, men jag gör.
Drar jag däremot bak sätet max, och med max lutning bakåt så ställer den sig rätt igen när jag därefter väljer min profil.

Märkligt
- Model 3 LR AWD Vit
- Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
- Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
- Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Referralkod: pontus4068

Inläggav Teslaägare MrStarhouse » 18 mar 2019 20:37

Surfaren skrev:
MrStarhouse skrev:Jag har dock märkt en sak nu när jag kört en stund. När man kör rakt fram så är inte ratten helt rakt. Det handlar om väldigt lite, men det är ju sånt man retar sig lite på.

Jag misstänker att hjulinställningen inte blivit helt perfekt från fabrik.
Det märks dock inget annat, den ligger perfekt på vägen, drar inte åt nåt håll eller så.

Har nån annan här lagt märke till liknande problem?

Jag har haft exakt samma på en Golf. Det var inget fel på hjulinställningen, utan ratten var helt enkelt bara lite sned. De lyckades justera så den blev mindre sned, men det syntes fortfarande lite grann.

Ska kontakta SC om det så får vi se, jag ser det inte som allvarligt på nåt sätt, så för mig ingen panik, det är bättre dom tar dom bilar med allvarligare fel först.
Nu ägare till: M3 Performance, blå, Ap
Användarvisningsbild
MrStarhouse
Teslaägare

Referralkod: per62640

Inläggav Teslaägare dbar » 18 mar 2019 21:39

Två grejer som dykt upp lite nu efteråt.

1. Tycker baklucka är lite kinkig. Stängs inte riktigt i bland. Troligt vis förtatt jag inte "slår igen den tillräckligt hårt". Men är lixom samma sjoff, och luckan ligger ändå kvar i sitt bottenläge tills man provar lyfta den och inser att den är lös.
Extra irriterande eftersom den inte låser bilen om luckan är dåligt stängs.

2. Lite misstänksam mot mina bromsar. Tycker inte dem är så bra man kan förvänta sig. Rätt dåliga rent av.
Någon annan som har något att påpeka på sina bromsar?
Model 3 LR+AWD+FSD+AccBoost, Pearl White, svart premiumklädsel, 18" Aero-fälgar
Användarvisningsbild
dbar
Teslaägare

Referralkod: DAVID73526

Inläggav Teslaägare faldo » 18 mar 2019 21:40

Då så, bilen tillbaka efter en veckas SC-behandling.
Jag ringde upp nu på förmiddagen och frågade om status och en vänlig tjej sa "den är redan klar, har ingen ringt dig?" ...har ni hört den förut? ;)
Felet ser ut att bero på "felriktning av hjul" (vad jag kan tyda) och kan verka logiskt iom. att bilen inte kunde kalibrera div. sensorer. Har för mig nån annan här på forumet nämnt liknande fel.
Skärmklipp.PNG

Nu går bilen finfint, det enda jag har hittat en gummilist runt ena bakdörren som är lite "bucklig" men troligen inte så pass att regn tränger in.
Först till kvarn på lånebilen som jag precis lämnade in :D
Model 3 2019 LR AWD Premium AP Svart
Användarvisningsbild
faldo
Teslaägare

Inläggav Teslaägare AiO » 19 mar 2019 06:01

dbar skrev:Två grejer som dykt upp lite nu efteråt.

1. Tycker baklucka är lite kinkig. Stängs inte riktigt i bland. Troligt vis förtatt jag inte "slår igen den tillräckligt hårt". Men är lixom samma sjoff, och luckan ligger ändå kvar i sitt bottenläge tills man provar lyfta den och inser att den är lös.
Extra irriterande eftersom den inte låser bilen om luckan är dåligt stängs.

2. Lite misstänksam mot mina bromsar. Tycker inte dem är så bra man kan förvänta sig. Rätt dåliga rent av.
Någon annan som har något att påpeka på sina bromsar?

Samma här... Inga njurskador av att trycka på bromsen direkt. Ska busbromsa lite idag och se om det släpper.
Användarvisningsbild
AiO
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3