Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
fredli74
Teslaägare
Inlägg: 180
Blev medlem: 17 apr 2019 18:12
Ort: Stockholm, Haninge

Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Inlägg av fredli74 »

Är det någon här som wrappat sin 3a med Hexis Bodyfence? Känner att jag själv är lite halvnöjd med ett par detaljer på min. Vore intressant att jämföra med andra.

Postar bilder när bilen körts på grusväg, då ser man filmkanterna väldigt väl eftersom det landar damm på kanterna.

Mest störande, dålig täckning runt kamerorna på sidorna. Vid custom installationer plockar dom ju bort kamerorna så filmen går in under. På min har dom hoppat över en stor bit istället.
E2F66B6E-7329-44C7-83CE-DF612E5F88A5.jpeg
Bakluckan är gjord i två sektioner, men upptill är det en 6mm glipa.
BA17B1FE-BDD7-4A92-B2C1-6ED163DE6AF5.jpeg
Mindre detaljer är att kanterna runt varje parkeringssensor är väldigt slarvigt skurna
E0807170-DFC5-4F1D-A932-5BE81DF4223B.jpeg
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Re: Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Inlägg av ovelundkvist »

Det där är inte ok, reklamera!

Fotar lite detaljer på hur det ska se ut i morgon.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5183
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Som amatör-Wrappare skulle jag betrakta ett sådant jobb som ett totalt nederlag. Inget jag hade accepterat om det så var gratis.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Patrick
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 03 apr 2019 03:22
Ort: Kållered

Re: Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Inlägg av Patrick »

Hejsan, jag är ny här och här ingen aning vad man får och inte får göra. Behöver åsikter om att foilera grillen till samma färg som bilen.
Screenshot_20190424-233529_Photos.jpg
Användarvisningsbild
jonsalgerier
Teslaägare
Inlägg: 375
Blev medlem: 11 dec 2016 00:29
Ort: Knivsta

Re: Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Inlägg av jonsalgerier »

Patrick skrev:
Hejsan, jag är ny här och här ingen aning vad man får och inte får göra. Behöver åsikter om att foilera grillen till samma färg som bilen.
Får och får vet jag inte, men det kanske är kutym att hålla sig till trådämnet. Du postade ju två andra trådar med samma fråga så det är nog bara att vänta på svar där.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5183
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Patrick skrev:
Hejsan, jag är ny här och här ingen aning vad man får och inte får göra. Behöver åsikter om att foilera grillen till samma färg som bilen.
Be om åsikter får man absolut göra.
Men om man startar 3 olika trådar samtidigt om samma sak så blir man nog inte populärast i klassen. ;)
Och inte blir det bättre om man dessutom försöker kapa en tråd.

Edit: Tvåa på bollen... :?
Model Y P
Model S P
Model S P
ascii
Inlägg: 57
Blev medlem: 18 jan 2019 16:33

Re: Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Inlägg av ascii »

fredli74 skrev:
Är det någon här som wrappat sin 3a med Hexis Bodyfence? Känner att jag själv är lite halvnöjd med ett par detaljer på min. Vore intressant att jämföra med andra.
Vilken firma gjorde detta?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Inlägg av Bjelke »

Nicke Nyfiken skrev:
Som amatör-Wrappare skulle jag betrakta ett sådant jobb som ett totalt nederlag. Inget jag hade accepterat om det så var gratis.
Håller med, det där var absolut inte snyggt gjort, tyvärr :(
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Re: Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Inlägg av ovelundkvist »

Skriv gärna vilken firma som gjort eländet så andra kan undvika dem.
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Inlägg av gellerstam »

ovelundkvist skrev:
Skriv gärna vilken firma som gjort eländet så andra kan undvika dem.
Alla kan göra fel och bör få chansen att rätta till efter sig. Man skall inte hänga ut dem som gjort ett enstaka fel. Och när de står för felen och fixar efter sig. Om de inte är kunniga/villiga att rätta till felen så blir det läge att sprida namnet på firman så att man kan undvika dem. Så resonerar jag.
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Re: Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Inlägg av ovelundkvist »

Fine, men bara att släppa ifrån sig något så taffligt är ju ett tecken på allvarlig brist i kvalitetstänkande.

Men om de erbjuder sig att göra om det, gör om det bra och kommer med en rimlig förklaring på varför det ser ut så där, så behöver de såklart inte ”hängas ut”.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5183
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Inlägg av Nicke Nyfiken »

gellerstam skrev:
ovelundkvist skrev:
Skriv gärna vilken firma som gjort eländet så andra kan undvika dem.
Alla kan göra fel och bör få chansen att rätta till efter sig. Man skall inte hänga ut dem som gjort ett enstaka fel. Och när de står för felen och fixar efter sig. Om de inte är kunniga/villiga att rätta till felen så blir det läge att sprida namnet på firman så att man kan undvika dem. Så resonerar jag.
Håller med dig i princip, att inte hänga ut ett företag förrän de misslyckats med att åtgärda en reklamation.

Men i detta fallet är det uppenbart att de inte ens försökt göra ett bra jobb. Det handlar inte om något enstaka misstag utan ett genomgående dåligt utfört arbete. Antingen försöker de lura kunden eller så är de helt enkelt inkompetenta.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
fredli74
Teslaägare
Inlägg: 180
Blev medlem: 17 apr 2019 18:12
Ort: Stockholm, Haninge

Re: Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Inlägg av fredli74 »

gellerstam skrev:
Alla kan göra fel och bör få chansen att rätta till efter sig. Man skall inte hänga ut dem som gjort ett enstaka fel. Och när de står för felen och fixar efter sig. Om de inte är kunniga/villiga att rätta till felen så blir det läge att sprida namnet på firman så att man kan undvika dem. Så resonerar jag.
Absolut, jag är inte ute efter att hänga ut nån. Var först och främst ute efter kommentarer och bildexempel från andras installationer eftersom jag inte var nöjd med min och undrade om det var typ standard eller inte. Låter ju hittils inte på kommentarerna som att jag har fel i att vara missnöjd. Just nu väntar jag på svar / åtgärd från firman som kan få mig mer nöjd.

Har sett firmor som plockar bort kamerorna vid installation, det ville dom inte göra för det var för stor risk för att ha sönder dom. Fair enough kan jag tänka, men det borde gå att lägga skarven mindre synlig och inte lämna ett så stort område som inte är täckt alls. Har någon bild på hur deras firma löste kameran?
Användarvisningsbild
kamger
Teslaägare
Inlägg: 84
Blev medlem: 11 apr 2019 11:30

Re: Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Inlägg av kamger »

Hej
Tråkigt att höra!

Jag ska foliera bilen i Hexis bodyfence men jag kommer att göra hela bilen. Skillnaden är vad jag fått höra såhär:

”Vi försöker att gå runt alla kanter och hörn men på vissa ställen så måste man avsluta 2-3 mm innan kanten just att det är en stenskyddsfilm och att den är lite tjockare så är det svårare att vika runt alla hörn och kanter”

Jobbet blir väl vad man betalar för. Verkstäderna jag kollat på i sthlm är wrapzone, autoshield och wrapstyle. Har ni andra erfarenhet från dessa verkstäder?
Ingen av dessa som gjort ditt jobb hoppas jag! PM isåfall!
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 17 okt 2015 19:56
Ort: Skarpö, Vaxholm

Re: Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Inlägg av Johnalm »

Hade XPEL stenskottsskydd på hela mitt X :lol:
Utfört av Autoshield, bra gjort men avslut nära kanter runtom hela bilen. Satte även samma skydd på baksida av stolarna fram. Något känsliga för högtryckstvätt vid släpp en bit från kanten.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
fredli74
Teslaägare
Inlägg: 180
Blev medlem: 17 apr 2019 18:12
Ort: Stockholm, Haninge

Re: Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Inlägg av fredli74 »

Johnalm skrev:
Hade XPEL stenskottsskydd på hela mitt X :lol:
Utfört av Autoshield, bra gjort men avslut nära kanter runtom hela bilen.
Samma på min, nästan alla paneler är avlutade nån mm från kanten. Hade? Har du sålt bilen eller tagit bort folien? Hade varit intressant att se skarven runt din sidoblinkers.

Firman jag anlitade säger att dom gjort likadant på alla 3or med att dra ut linjen så det saknas folie på en bit. Måste ju gå att göra något snyggare?
Användarvisningsbild
kamger
Teslaägare
Inlägg: 84
Blev medlem: 11 apr 2019 11:30

Re: Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Inlägg av kamger »

autoshield använder också färdiga mallar och jag fick en bild av de på hur de ser ut runt sensorer och kameror för de...
390793F2-9E7F-4E5E-AEDC-76F50EE7396A.png
vad tycker ni?
Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 04 dec 2018 16:28

Re: Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Inlägg av Liibo »

kamger skrev:
autoshield använder också färdiga mallar och jag fick en bild av de på hur de ser ut runt sensorer och kameror för de...
390793F2-9E7F-4E5E-AEDC-76F50EE7396A.png
vad tycker ni?
Det där går ju snabbast att lägga mallskuret.


Men kolla vänta hur dom där blottade kanterna ser ut efter 2 år.

Är ju bättre än dom första bilderna såklart som var dåligt mallskurna. Men båda kommer intense så bra ut med tiden med skiten som fastnar eller om du sprutar fel med högtrycken

Gör man det noga tar man av sensorerna och kameror.

Där jag gjorde det demolerades hela bilen men bara det tar ju en hel dag och det verkar inte autoshield i detta fall göra :)
Användarvisningsbild
kamger
Teslaägare
Inlägg: 84
Blev medlem: 11 apr 2019 11:30

Re: Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Inlägg av kamger »

intressant! har läst att stenskottsfilm är menat att endast vara på några år (altså ej permanent) så att montera under/bakom sensorer/kameror etc genom att demontera delar är inget man bör göra då det är massa jobb när filmen ska tas bort.

läste en intressant artikel här om myter

https://www.detailedimage.com/Ask-a-Pro ... rent-told/

tydligen är mallar att föredra framför de som skär själva då risken för att skada lacken är större när de skär hålen manuellt.

tankar?
Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 04 dec 2018 16:28

Re: Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Inlägg av Liibo »

kamger skrev:
intressant! har läst att stenskottsfilm är menat att endast vara på några år (altså ej permanent) så att montera under/bakom sensorer/kameror etc genom att demontera delar är inget man bör göra då det är massa jobb när filmen ska tas bort.

läste en intressant artikel här om myter

https://www.detailedimage.com/Ask-a-Pro ... rent-told/

tydligen är mallar att föredra framför de som skär själva då risken för att skada lacken är större när de skär hålen manuellt.

tankar?

Fast jag tror som det står, att när tiden väl är inne att byta så blir det "bökigare" när man klätt in bilen. Men xpel tex lämnar ju 10 års garanti på filmen av en anledning att den ska sitta just 10 år.

Har du då kvar din bil efter 10 år, så får du ju sätta dit ny film igen, och det är väl inte mer bökigt då än första gången :)

"""That being said, one day all PPF will need to be removed. Therefore, if the initial installer removed panels to place film in impossible to reach areas, those same panels will have to come off and then and be reinstalled a second time when either replacing or removing the original PPF"""
Användarvisningsbild
kamger
Teslaägare
Inlägg: 84
Blev medlem: 11 apr 2019 11:30

Re: Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Inlägg av kamger »

bra poäng! Sen kan man fundera på om set är värt att köra stenskottsfilm på en leasingbil man behåller i 36 månader ...
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 17 okt 2015 19:56
Ort: Skarpö, Vaxholm

Re: Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Inlägg av Johnalm »

fredli74 skrev:
Johnalm skrev:
Hade XPEL stenskottsskydd på hela mitt X :lol:
Utfört av Autoshield, bra gjort men avslut nära kanter runtom hela bilen.
Samma på min, nästan alla paneler är avlutade nån mm från kanten. Hade? Har du sålt bilen eller tagit bort folien? Hade varit intressant att se skarven runt din sidoblinkers.

Firman jag anlitade säger att dom gjort likadant på alla 3or med att dra ut linjen så det saknas folie på en bit. Måste ju gå att göra något snyggare?
Avslutat min relation med mitt X, nu kör jag oskyddat i en Model 3 8-)
Generellt ett släpp på ca 2-5 mm vill jag minnas.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
David2000
Inlägg: 4
Blev medlem: 15 sep 2021 12:17

Re: Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Inlägg av David2000 »

fredli74 skrev:
gellerstam skrev:
Alla kan göra fel och bör få chansen att rätta till efter sig. Man skall inte hänga ut dem som gjort ett enstaka fel. Och när de står för felen och fixar efter sig. Om de inte är kunniga/villiga att rätta till felen så blir det läge att sprida namnet på firman så att man kan undvika dem. Så resonerar jag.
Absolut, jag är inte ute efter att hänga ut nån. Var först och främst ute efter kommentarer och bildexempel från andras installationer eftersom jag inte var nöjd med min och undrade om det var typ standard eller inte. Låter ju hittils inte på kommentarerna som att jag har fel i att vara missnöjd. Just nu väntar jag på svar / åtgärd från firman som kan få mig mer nöjd.

Har sett firmor som plockar bort kamerorna vid installation, det ville dom inte göra för det var för stor risk för att ha sönder dom. Fair enough kan jag tänka, men det borde gå att lägga skarven mindre synlig och inte lämna ett så stort område som inte är täckt alls. Har någon bild på hur deras firma löste kameran?
Hur gick det till slut fredli74 med firman som gjort ditt Bodyfence X? Gjorde de om det? Eller vad hände? Om det inte till slut blev bra så skulle jag uppskatta om du har möjligt att skicka ett meddelande till mig då jag tittar på flera firmor i Stockholm just nu för att få bilen skyddad med Bodyfence X.

Vänligen,

David
Användarvisningsbild
McFace
Teslaägare
Inlägg: 224
Blev medlem: 28 sep 2020 13:06

Re: Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Inlägg av McFace »

David2000 skrev:
fredli74 skrev:
gellerstam skrev:
Alla kan göra fel och bör få chansen att rätta till efter sig. Man skall inte hänga ut dem som gjort ett enstaka fel. Och när de står för felen och fixar efter sig. Om de inte är kunniga/villiga att rätta till felen så blir det läge att sprida namnet på firman så att man kan undvika dem. Så resonerar jag.
Absolut, jag är inte ute efter att hänga ut nån. Var först och främst ute efter kommentarer och bildexempel från andras installationer eftersom jag inte var nöjd med min och undrade om det var typ standard eller inte. Låter ju hittils inte på kommentarerna som att jag har fel i att vara missnöjd. Just nu väntar jag på svar / åtgärd från firman som kan få mig mer nöjd.

Har sett firmor som plockar bort kamerorna vid installation, det ville dom inte göra för det var för stor risk för att ha sönder dom. Fair enough kan jag tänka, men det borde gå att lägga skarven mindre synlig och inte lämna ett så stort område som inte är täckt alls. Har någon bild på hur deras firma löste kameran?
Hur gick det till slut fredli74 med firman som gjort ditt Bodyfence X? Gjorde de om det? Eller vad hände? Om det inte till slut blev bra så skulle jag uppskatta om du har möjligt att skicka ett meddelande till mig då jag tittar på flera firmor i Stockholm just nu för att få bilen skyddad med Bodyfence X.

Vänligen,

David
Kan rekommendera Bil & Glasdesign Norden AB i Länna. De använder Suntek. Gör ett riktigt bra jobb och tar reklamationer på allvar.
David2000
Inlägg: 4
Blev medlem: 15 sep 2021 12:17

Re: Någon som wrappat med Hexis Bodyfence?

Inlägg av David2000 »

McFace skrev:
David2000 skrev:
fredli74 skrev:
gellerstam skrev:
Alla kan göra fel och bör få chansen att rätta till efter sig. Man skall inte hänga ut dem som gjort ett enstaka fel. Och när de står för felen och fixar efter sig. Om de inte är kunniga/villiga att rätta till felen så blir det läge att sprida namnet på firman så att man kan undvika dem. Så resonerar jag.
Absolut, jag är inte ute efter att hänga ut nån. Var först och främst ute efter kommentarer och bildexempel från andras installationer eftersom jag inte var nöjd med min och undrade om det var typ standard eller inte. Låter ju hittils inte på kommentarerna som att jag har fel i att vara missnöjd. Just nu väntar jag på svar / åtgärd från firman som kan få mig mer nöjd.

Har sett firmor som plockar bort kamerorna vid installation, det ville dom inte göra för det var för stor risk för att ha sönder dom. Fair enough kan jag tänka, men det borde gå att lägga skarven mindre synlig och inte lämna ett så stort område som inte är täckt alls. Har någon bild på hur deras firma löste kameran?
Hur gick det till slut fredli74 med firman som gjort ditt Bodyfence X? Gjorde de om det? Eller vad hände? Om det inte till slut blev bra så skulle jag uppskatta om du har möjligt att skicka ett meddelande till mig då jag tittar på flera firmor i Stockholm just nu för att få bilen skyddad med Bodyfence X.

Vänligen,

David
Kan rekommendera Bil & Glasdesign Norden AB i Länna. De använder Suntek. Gör ett riktigt bra jobb och tar reklamationer på allvar.
Tack. De använder Suntek. Har du skyddat bilen där med det och hur blev det resultatet. Står mellan Bodyfence X eller Suntek Ultra då om det också är bra. Vad var det som blev fel som de åtgärdar när det gäller reklamationer kom jag att tänka på när det står att de tar reklamationer på allvar?

De verkar vara seriösa i alla fall då de tar in bilen på tre dagar. Tycker det känns lite sådär hos andra firmor som bara tar in över dagen. Hur kan man då veta att det sitter som det ska. en firma i Stockholm som sätter Bodyfence X tar en dag medan en i Västerås som också sätter Bodyfence X tar in bilen i tre dagar till exempel.
Skriv svar