Det verkar finnas en del appar för detta. Någon som vet hur man gör om man vill titta på filmerna direkt i telefonen?
Moderator: Redaktion
Tack, men jag har testat gratisappen ”Iusb”men den får jag inte att fungera.Tellus skrev:Här står lite info om hur man gör och det behövs en app till Iphone
https://exclusiveparts.se/sv/tesla-dash ... 128gb.html
Hos mig ser det ut då här när jag pluggar in via FireWire. Vad gör jag för fel?e5m1r skrev:iUSB pro har jag testat själv och kan läsa minnet
Sentry appen har jag dessvärre inte då jag i te har en nyare bil med dessa funktioner
Antar att du menar lightningpefreli skrev:Hos mig ser det ut då här när jag pluggar in via FireWire. Vad gör jag för fel?e5m1r skrev:iUSB pro har jag testat själv och kan läsa minnet
Sentry appen har jag dessvärre inte då jag i te har en nyare bil med dessa funktioner
Ser ut som vi har samma inställningar samt version på App. Har även iOS 12.3.1.e5m1r skrev:Antar att du menar lightningpefreli skrev:Hos mig ser det ut då här när jag pluggar in via FireWire. Vad gör jag för fel?e5m1r skrev:iUSB pro har jag testat själv och kan läsa minnet
Det är vuktugt att iusb appen får rättigheter att lösa skriva osv
Inte alltid frågan kommer upp vad jag har förstått efter lite googling
Med andra ord så ligger nog felet i behörighetet
Prova också att vända stickan 180 grader
Så här ser min ut iOS 12.3
Har du provat att vända stickan 180 grader ?pefreli skrev:Ser ut som vi har samma inställningar samt version på App. Har även iOS 12.3.1.e5m1r skrev:Antar att du menar lightningpefreli skrev:Hos mig ser det ut då här när jag pluggar in via FireWire. Vad gör jag för fel?e5m1r skrev:iUSB pro har jag testat själv och kan läsa minnet
Det är vuktugt att iusb appen får rättigheter att lösa skriva osv
Inte alltid frågan kommer upp vad jag har förstått efter lite googling
Med andra ord så ligger nog felet i behörighetet
Prova också att vända stickan 180 grader
Så här ser min ut iOS 12.3
iOS 13 kanske funkar men det är en jobbtelefon så jag vet inte om jag vågar köra Beta. Blir kanske strul med jobbmail etc...
Annars får jag väl vänta in iOS 13 och till dess får jag använda datorn. Inte hela världen.
Kolla det kan vara nåt såntpefreli skrev:Har testat att vända stickan men inte kollat anslutning till datorn. Får bli en kvällsövning.
Telefonen kopplar upp till datorn via FireWire. Verkar alltså vara något fel på stickan...e5m1r skrev:Kolla det kan vara nåt såntpefreli skrev:Har testat att vända stickan men inte kollat anslutning till datorn. Får bli en kvällsövning.
Sen är det inte uteslutet att lightning på just din sticka inte fungerar byter ut den i så fall
Du kan annars kolla om kontakten går hela vägen och inte går att ”vagga” vänster till höger.
I så fall är det oftast ludd som packats i uttaget
Peta loss med tandpetare
Antingen är det måndags ex eller så är det iPhone 8 och nyare som strular på iOS12pefreli skrev:Jag har en iPhone 8.
iOS 12.3.1.
Telefonen funkar alltså utmärkt att koppla upp med FireWire direkt till datorn. Stickan funkar dock inte med FireWire så jag kan inte se filerna i telefonen.
Däremot funkar USB på stickan så jag kan ju titta på datorn. Men det var ju inte tanken när jag köpte stickan...
Det verkar vara fler som har problem. Låter som att det kommit med några måndagsexemplar i leveransen.