Moderator: Redaktion
xp2002 skrev:Haha imponerande att du t.o.m. orkar försvara en manual
trippo skrev:jomo skrev:Efter V10 så har min börjat klaga på för låg skrivhastighet... Har ett Sandisk Ultrafit 32 gb. Behöver jag köpa ett snabbare, eller är det "kokt"..? Har funkat i 5 månader utan problem, men nu en vecka efter v10 så funkar det inte längre..
/Johan
Skillnaden mot tidigare är att med v10 så spelar den även in den bakre kameran. Det blir alltså en extra ström som ska skrivas till usb-lagringen vilket kan vara anledningen att ditt minne inte hinner med.
Jag kör med en ssd-disk över USB istället. Minns inte exakt vilken modell men en western digital-nånting. Har dock inte fått v10 än. Men ska inte vara några problem.
mbryo skrev:Hej, jag kör en extern mekanisk 4TB 2.5" extern hårddisk (WD MyPassport), där jag formaterat två st 2TB FAT32-partitioner, en för dashcam / sentry och en med musik / ljudböcker. Har aldrig fått några korrupta filer, däremot har det hänt några gånger när bilen sovit att den får läsa in spellistan på audiopartitionen på nytt, tar några minuter då det är ett stort bibliotek. Har kört så i fyra månader utan andra problem. Det svåraste med detta var att formatera disken rätt, fick använda en 3:epartsmjukvara innan det blev rätt (AOMEI). FAT32 gillar normalt inte stora partitioner nämligen.
e5m1r skrev:LarsL skrev:SentryView säger att de bara funkar med ScanDisk iXpand. Någon som fått det att funka med någon annan läsare/minne?
Våra funkar
https://exclusiveparts.se/sv/tesla-dash ... 128gb.html
Har ej hört annat
Användare som besöker denna kategori: Raketen7575 och 13 gäster