Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Väntrum Model 3

Inläggav Teslaägare NiklasTesla » 31 jul 2020 12:46

Niklas Z skrev:Nu börjar jag bli riktigt sur.
Först fick jag besked om leverans 2 juli, sedan blev det 23 juli. Därefter ändrades datumet till 8 augusti och nu har jag fått veta att nytt datum är 2 september. Morr!

Tyvärr ganska typiskt. Fick själv leveransdatum flyttat ca 4ggr. Man glömmer bort det när man väl njuter av bilen.
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare

Referralkod: niklas60543

Inläggav Teslaägare AGCF » 01 aug 2020 13:56

Lekrantz skrev:Det är många M3:or på väg till Sverige nu. Det är en bra lista med nya bilar i lager på Teslas hemsida som står under transport. Så håll ut bilarna är på väg.
Mvh

Jag funderar på att köpa en av dessa. När tror de de kommer fram? Säljer min Model X för tillfället. Intresset verkar stort, och vill inte vara utan Tesla allt för länge.
Tesla Model X 75D -17. Tesla model S -14 Såld. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare

Referralkod: alexander7331

Inläggav Lekrantz » 01 aug 2020 21:56

AGCF skrev:
Lekrantz skrev:Det är många M3:or på väg till Sverige nu. Det är en bra lista med nya bilar i lager på Teslas hemsida som står under transport. Så håll ut bilarna är på väg.
Mvh

Jag funderar på att köpa en av dessa. När tror de de kommer fram? Säljer min Model X för tillfället. Intresset verkar stort, och vill inte vara utan Tesla allt för länge.

Här är listan på båtar bara i augusti som kommer till Europa med M3:or.

GLOVIS SUN ETA Zeebrugge 5 Aug
GRAND DAHLIA ETA Zeebrugge 15 Aug
GLOVIS CAPTAIN ETA Zeebrugge 21 Aug
GLOVIS SPLENDOR ETA Zeebrugge 27 Aug

Sedan är det ca 3 veckor ifrån Zeebrugge till Sverige.

Så den stora leverans månaden av 3:or kommer garanterat bli september. Vilket man nog får räkna med om man köper en bil som står i ”lager”.

Mvh
Cheers
Mattias
Lekrantz

Referralkod: mattias84377

Inläggav M3PWOW » 03 aug 2020 10:12

Fick sms i fredags om att bilen kan bokas in för leverans! Så den 24e augusti är det dags att hämta bilen, ska bli riktigt kul :D Kommer lämna den till foliering och chrome delete direkt!
M3PWOW

Inläggav ViktorN » 03 aug 2020 13:49

M3PWOW skrev:Fick sms i fredags om att bilen kan bokas in för leverans! Så den 24e augusti är det dags att hämta bilen, ska bli riktigt kul :D Kommer lämna den till foliering och chrome delete direkt!

Vart har du tänkt lämna den för foliering om man får fråga och vad kostar det? :)
ViktorN

Referralkod: viktor31648

Inläggav M3PWOW » 03 aug 2020 14:27

ViktorN skrev:
M3PWOW skrev:Fick sms i fredags om att bilen kan bokas in för leverans! Så den 24e augusti är det dags att hämta bilen, ska bli riktigt kul :D Kommer lämna den till foliering och chrome delete direkt!

Vart har du tänkt lämna den för foliering om man får fråga och vad kostar det? :)

Jag kommer med största sannolikhet att lämna den till Autostripe i Stockholm. Fick en bra offert från dem där det skulle kosta 25k för helfoliering och chrome delete vilket var ett bättre pris än de andra aktörerna jag kontaktade. Tycker de verkar vara bra baserat på vad jag sett från de bilar de haft inne och de bilder de lagt upp.
M3PWOW

Inläggav reven » 03 aug 2020 21:56

Beställde en vit performance 10 juli. Fick precis mail om leverans den 31 augusti kl 11:00 i Trosta. Får hoppas det inte blir försenat :)
reven

Referralkod: dennis38740

Inläggav fraggan » 03 aug 2020 22:20

Lasse Hanson skrev:Blev uppringd i tisdags och meddelad att en bil som matchar min beställning är på väg. Fick SMS med leveransdag och satte datum till 17:e augusti. Ska bli kul som fan!

Trevligt! Ska iväg då också :) Synd bara man ska börja jobba på tisdag så man hinner inte ta en roadtripp!
fraggan

Referralkod: fredrik16543

Inläggav Linuxs » 04 aug 2020 16:21

Beställde en vit Long Range med dragkrok den 30 juni. Fick precis SMS om leverans den 27 augusti i Trosta. Hurra! Men då det är en personal-leasingbil och förmånsskatten betalas per månad och inte per dag (=full skatt för augusti, om jag hämtar i augusti), ska jag flytta uthämtningen till den 1/9. Kommer att kännas surt att vänta dom dagarna... ;-)

/Linuxs
Linuxs

Inläggav Kolbackx » 04 aug 2020 18:12

reven skrev:Beställde en vit performance 10 juli. Fick precis mail om leverans den 31 augusti kl 11:00 i Trosta. Får hoppas det inte blir försenat :)

Beställde också en vit trea performance, den 15 juli, har inte blivit matchad med någon bil än. :(
Kolbackx

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3