Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Syncronauten
Teslaägare
Inlägg: 202
Blev medlem: 24 aug 2017 21:29
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/svante12917

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Syncronauten »

OfarligTesla skrev:
Verkar som 2021 modellen har billigare försäkring. Typ halva priset för mig jämfört med min 2020 (6,5k jämfört med 12k per år).
Första året med förra bilen 2019 var försäkringen "billig" , andra året dubbla priset. Räknar med att det är samma visa nu. Fick också halva priset på nya 2021.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av OfarligTesla »

Syncronauten skrev:

Första året med förra bilen 2019 var försäkringen "billig" , andra året dubbla priset. Räknar med att det är samma visa nu. Fick också halva priset på nya 2021.
Jag räknar år ett mot år ett, första året för min 2020 var ca 12k/år, andra året hamnade på ca 16k/år. Min 2021 fick som sagt 6,5k/år nu för år ett.
Användarvisningsbild
Syncronauten
Teslaägare
Inlägg: 202
Blev medlem: 24 aug 2017 21:29
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/svante12917

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Syncronauten »

OfarligTesla skrev:
Syncronauten skrev:

Första året med förra bilen 2019 var försäkringen "billig" , andra året dubbla priset. Räknar med att det är samma visa nu. Fick också halva priset på nya 2021.
Jag räknar år ett mot år ett, första året för min 2020 var ca 12k/år, andra året hamnade på ca 16k/år. Min 2021 fick som sagt 6,5k/år nu för år ett.
Ok, då hoppas vi att det bättre priset håller i sig :)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bjelke »

tobias_rullar skrev:
Bjelke skrev:
Avory ”Rising sun”, skiftar mellan guld/rött/blålila eller nåt, den är asgrym :)
Ibland ser den nästan rostfärgad ut och ibland ganska lila-aktig och i solljus så är den guldmetallic…
Snyggt! :)

Nu vill jag ju ha den färgen....

Jag har fastnat lite för blank Oracal SUNSET SHIFT https://duckduckgo.com/?t=ffsb&q=orcal+ ... &ia=images
Den är också läcker och lite samma stuk som min men jag ville verkligen ha halvmatt (satin) och då försvann
några alternativ (halvmatt tycker jag är snygg och håller sig längre jämfört med blank med avseende på
polerrosor/mikrorepor osv)… bland dom blanka fanns tex en som skiftade från röd till svart typ som var sjukt najs (tror
det var en från 3M som hette något med cherry om jag minns rätt).
Skulle jag klippa ihop en film med alla reaktioner så skulle det väl bli en flera dygn lång sådan :lol: :mrgreen: 8-)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
wilfried
Teslaägare
Inlägg: 120
Blev medlem: 23 jan 2017 14:47

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av wilfried »

martinot skrev:
M3 hade det bara på ratten, och (tyvärr) aldrig på sätena.
2019 Q1 och Q2 bilarna hade lädersäten.
Det försvann efter sommaren.
2021/03- Model 3 P AWD, Röd flerlagersfärg, S/V interiör

2019/03-2021/02 Model 3 LR AWD+, Svart, S/V interiör
2017/03-2019/03 Nissan Leaf Tekna 30kWh
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av taliz »

wilfried skrev:
martinot skrev:
M3 hade det bara på ratten, och (tyvärr) aldrig på sätena.
2019 Q1 och Q2 bilarna hade lädersäten.
Det försvann efter sommaren.
Ehh va?
Vad jag vet har Model 3 aldrig haft något annat än fuskläder.
Förutom just ratten dvs.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av martinot »

wilfried skrev:
martinot skrev:
M3 hade det bara på ratten, och (tyvärr) aldrig på sätena.
2019 Q1 och Q2 bilarna hade lädersäten.
Det försvann efter sommaren.
Aldrig sett eller provkört någon M3 med annat än vinylsäten. Min M3 jag sålde nu i veckan var tillverkad och köpt i april 2019 (uttagen i maj).

Dock hade jag gärna sett det alternativet, men har inte mycket hopp pga. Teslas vegan/miljöprofil hos en grupp av sina kunder. De kunderna tycker plast och petroleumbaserade produkter är bättre än rena naturprodukter (tyvärr).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare
Inlägg: 615
Blev medlem: 09 jan 2020 15:38

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Arn »

Är det samma säten i nya M3? Upplever den lite mer trång i sidled men kanske ordnar sig när bilen är mer inkörd. Funderar också på om sittdynan kan vara något kortare?
Användarvisningsbild
wilfried
Teslaägare
Inlägg: 120
Blev medlem: 23 jan 2017 14:47

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av wilfried »

Ah, det är rätt. Men min nya känns ytan annorlunda mot den gamla.
2021/03- Model 3 P AWD, Röd flerlagersfärg, S/V interiör

2019/03-2021/02 Model 3 LR AWD+, Svart, S/V interiör
2017/03-2019/03 Nissan Leaf Tekna 30kWh
Användarvisningsbild
tobias_rullar
Teslaägare
Inlägg: 104
Blev medlem: 24 maj 2021 21:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av tobias_rullar »

Idag var det dags. Äntligen är denna väntan över! :)
Ny-bil.png
Kan tipsa er som ska hämta ut att titta på lyftpunkterna under bilen. Alla 4 lyftpunkterna under min bil hade skador i färgen.
Ny-bil-lyftpunkt.png
Herminator
Inlägg: 20
Blev medlem: 26 maj 2021 10:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Herminator »

tobias_rullar skrev:
Idag var det dags. Äntligen är denna väntan över! :)
Ny-bil.png
Kan tipsa er som ska hämta ut att titta på lyftpunkterna under bilen. Alla 4 lyftpunkterna under min bil hade skador i färgen.
Ny-bil-lyftpunkt.png
Grattis och riktigt snygg! Vad gjorde du åt skadorna kring lyftpunkterna? Anmärkte du så de ska åtgärda eller vad vart konsekvenserna?
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av OfarligTesla »

tobias_rullar skrev:
Kan tipsa er som ska hämta ut att titta på lyftpunkterna under bilen. Alla 4 lyftpunkterna under min bil hade skador i färgen.
Varför skall man göra det? Spelar ju absolut ingen roll ifall de har använt luftpistolerna eller inte.
Användarvisningsbild
tobias_rullar
Teslaägare
Inlägg: 104
Blev medlem: 24 maj 2021 21:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av tobias_rullar »

Herminator skrev:
Grattis och riktigt snygg! Vad gjorde du åt skadorna kring lyftpunkterna? Anmärkte du så de ska åtgärda eller vad vart konsekvenserna?
Tack! Jag är riktigt nöjd med färgen! :) När jag fick se den röda på riktigt så var den mycket snyggare än på bild.
Jag pratade med personal på plats som fick titta och fota så det blev dokumenterat innan jag hunnit iväg. Nu har jag bokat ett service besök i appen. Det var lite mer som ska åtgärdas.
OfarligTesla skrev:
Varför skall man göra det? Spelar ju absolut ingen roll ifall de har använt luftpistolerna eller inte.
Jag är osäker på vad du menar. Den är målad från fabrik och färgen är skadad. Orsaken till mitt tips är att man lätt glömmer bort att titta under bilen. Det är så mycket man ska titta på.
Själv kontrollerade jag inte framljusen ordentligt.
Herminator
Inlägg: 20
Blev medlem: 26 maj 2021 10:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Herminator »

tobias_rullar skrev:
Herminator skrev:
Grattis och riktigt snygg! Vad gjorde du åt skadorna kring lyftpunkterna? Anmärkte du så de ska åtgärda eller vad vart konsekvenserna?
Tack! Jag är riktigt nöjd med färgen! :) När jag fick se den röda på riktigt så var den mycket snyggare än på bild.
Jag pratade med personal på plats som fick titta och fota så det blev dokumenterat innan jag hunnit iväg. Nu har jag bokat ett service besök i appen. Det var lite mer som ska åtgärdas.
Har också valt vit med bara 19" sportfälgar, nog att köra 19" på vinterfälgen sen leta efter nått liknande du har att sätta på sommardäcken :) Tänkte även tona till bakrutorna också för att fortsätta med dom svarta detaljerna, något du funderat på? Av nyfikenhet, vad vart det mer som behövdes åtgärdas? Ska hämta om någon vecka så man vill ju vara förberedd.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av OfarligTesla »

tobias_rullar skrev:
Jag är osäker på vad du menar. Den är målad från fabrik och färgen är skadad. Orsaken till mitt tips är att man lätt glömmer bort att titta under bilen. Det är så mycket man ska titta på.
Själv kontrollerade jag inte framljusen ordentligt.
Det är lyftpunkter, de är använda vilket jag menar inte är konstigt. Du kan nog hitta märken på diverse justeringsskruvar som indikerar att de använts också.
Wesslan
Inlägg: 2
Blev medlem: 14 jun 2021 10:11

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Wesslan »

Hämtade ut en M3 LR AWD pärlvit med 18" igår 13/6 på Trosta, en sån vacker skapelse att man nästan blir tårögd. Kort sagt tycker jag att det är en smidigt men möjligen inte så förtroendeingivande upplevelse.

Bilen var nytvättad men i och med att de står ute var den rätt dammig av pollen och annat. Det fanns en del klisterrester kvar men även vad som såg ut att vara insektsfläckar på insidan av sidospegeln på förarsidan, allt detta löste en ung herre med att hämta en trasa och lite tvättmedel och gå loss.
Jag vet att dom har mycket att göra, jag vet att Trosta skeppar ut massvis med bilar, men om man ändå tvättar en fabriksny bil för 630 000 kr inför leverans, varför lämna kvar insektsfläckar och klisterrester? Lite slarvigt tycker jag, har hämtat beg. bilar hos bilhandlare som fått bättre omhändertagande i tvätten.

Använde en checklista för att gå igenom bilen och det mesta såg toppen ut. Men upptäckte några, i mina ögon, brister:
Huven sitter snett.
Panelpassningen vid hö. framlykta är rätt kass, inklusive liten lackskada.
Handtaget till vä. bakdörr sitter betydligt djupare än de andra 3.
Passningen mellan fram och bakdörr, vid "vecket" är också så pass off att det syns.
Litet skrap på en gummilist vid vänster bakdörr.

Dessa saker påtalade jag för personalen och efter mätning (och om-mätning, eftersom han först mätte där differensen var uppenbart minst) var beskedet att huven blir ett ärende för SC, de andra inte - de är inom specifikationerna.
Upplystes också att 7 dagars returrätt/ånger är borta, det fanns tydligen förr, även om jag bara vill minnas att jag läst om 14 dagars ångerrätt här på forumet, kan vara bra att veta.
Däremot sa dom att det är lugnt att köra hem bilen, du har 1 dygn eller 16 mil på dig att upptäcka ev. fel och brister. Men vad menas här egentligen, det måste vara kosmetiska fel, som lackskador och fläckar på inredning osv?

Nåväl, har bokat tid i appen för att justera huven, i ärendet har jag noterat de andra bitarna också och jag skulle gärna vilja veta vad ni tycker, är jag för petig eller är det här vad får förvänta sig? Han som mätte min huv och de andra panelpassningarna kläckte ur sig att "det är ju massproducerade bilar det här", jojo till skillnad mot min Seat som är handgjord av en gammal spanjor uppe i de katalanska bergen. :D

Det här är inte ett inlägg menat att göra någon orolig, vad gäller panelpassningen och huven passade jag på att titta på minst 10 andra M3 uppställda bredvid min och kunde inte se samma problem med huven eller panelpassning runt framlyktorna. Däremot verkar insjunkna handtag vara ett vanligt förekommande problem, dock på olika handtag på olika bilar.
Meningen med det här inlägget är att samla lite erfarenhet, hur har Tesla hanterat liknande ärenden tidigare, är jag för petig, bör jag ligga på hårdare?

Den här bilen kostar ganska precis 3 gånger så mycket som vår Seat Ateca och även om den tyska spanjoren inte alls perfekt, framför allt går den på bensin... så är den betydligt tightare ihopskruvad i karossen, och jag konstaterar att ryktet gällande Teslas panelpassning och kvalitetskontroll innan leverans lever vidare. Råkar man bli tilldelad "fel" exemplar där man inte vill acceptera bristerna, men där Tesla hävdar att de är inom specifikationen är enda alternativet att vägra köpet och vänta 3 månader på att lägga en ny beställning och 2 månader på leverans?
IMG_1532 (1).jpeg
IMG_1521 (1).jpeg
IMG_1517 (2).jpeg
Användarvisningsbild
tobias_rullar
Teslaägare
Inlägg: 104
Blev medlem: 24 maj 2021 21:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av tobias_rullar »

Herminator skrev:
Har också valt vit med bara 19" sportfälgar, nog att köra 19" på vinterfälgen sen leta efter nått liknande du har att sätta på sommardäcken :) Tänkte även tona till bakrutorna också för att fortsätta med dom svarta detaljerna, något du funderat på? Av nyfikenhet, vad vart det mer som behövdes åtgärdas? Ska hämta om någon vecka så man vill ju vara förberedd.
Jag hade tänkt köpa mindre vinterhjul och se hur dom känns mot dessa 20". Samtidigt tycker jag dessa fälgar är snygga.

Ja det blev en liten lista:
Lyftpunkterna
Ena DRL-ljuset lyser inte.
Rejäl lackskada på insidan av en dörr där färgen är bortskrapad.
Backluckan behöver ljusteras.
Dörrhandtag på bakdörrarna behöver justeras ut lite.
Passagerardörren behöver justeras in lite.
Plastbit vid högerbackspegel sitter lite löst.
Smutsfläck på vänster b-stolpe.
OfarligTesla skrev:
Det är lyftpunkter, de är använda vilket jag menar inte är konstigt. Du kan nog hitta märken på diverse justeringsskruvar som indikerar att de använts också.
Där tycker vi olika. En ny bil är en ny bil och jag förväntar mig en 100% felfri bil vid leverans.
Wesslan
Inlägg: 2
Blev medlem: 14 jun 2021 10:11

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Wesslan »

tobias_rullar skrev:
Herminator skrev:
Har också valt vit med bara 19" sportfälgar, nog att köra 19" på vinterfälgen sen leta efter nått liknande du har att sätta på sommardäcken :) Tänkte även tona till bakrutorna också för att fortsätta med dom svarta detaljerna, något du funderat på? Av nyfikenhet, vad vart det mer som behövdes åtgärdas? Ska hämta om någon vecka så man vill ju vara förberedd.
Jag hade tänkt köpa mindre vinterhjul och se hur dom känns mot dessa 20". Samtidigt tycker jag dessa fälgar är snygga.

Ja det blev en liten lista:
Lyftpunkterna
Ena DRL-ljuset lyser inte.
Rejäl lackskada på insidan av en dörr där färgen är bortskrapad.
Backluckan behöver ljusteras.
Dörrhandtag på bakdörrarna behöver justeras ut lite.
Passagerardörren behöver justeras in lite.
Plastbit vid högerbackspegel sitter lite löst.
Smutsfläck på vänster b-stolpe.
OfarligTesla skrev:
Det är lyftpunkter, de är använda vilket jag menar inte är konstigt. Du kan nog hitta märken på diverse justeringsskruvar som indikerar att de använts också.
Där tycker vi olika. En ny bil är en ny bil och jag förväntar mig en 100% felfri bil vid leverans.

Jag håller med dig i stort, en ny bil ska vara en ny bil, men jag kan leva med att lyftpunkterna är använda, de syns inte, är byggda för det och begränsar inte funktionen på något sätt, jag har svårare för panelpassning, lack och annat visuellt som skapar ett helhetsintryck, och/eller inverkar på funktion/ljudnivå.

Vad sa dom till dig angående handtagen? Killen som jag pratade med hävdade att det inte gick att justera.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av OfarligTesla »

Nu har jag kört bilen lite mer när jag hämtat den från Johan på Rosenbergs Inpol så kan jag rapportera detta:

- Väldigt nöjd med Johans jobb som vanligt.
- Det höga visslandet löstes av att jag tryckte fast listen.
- Tydligen hade Johan upptäckt att bilen varit omlackad på ett ställe då man kunde se viss nyansskillnad under hans arbetslampor men inget jag kunde se efter att han polerat. Enligt vad han såg i hur länge sedan det var måste det skett redan i fabriken, han har också sett fler 3or än min med samma sak senaste veckorna.
- Bilen är tystare än min förra (vindljus, däckljud och ljud från andra bilar), om det beror på rutorna och något annat de gjort vet jag inte. Nu har Johan dessutom satt fast extra lister på dörrarna vilket jag tyckte gjorde skillnad från att jag körde dit, men det kan bero på att de förmodligen mest stoppar högre frekvenser och jag hör inte lägre frekvenser på vänsterörat.
- EAP fungerar riktigt bra, lyckades utan problem att byta fil i trafiken med normala luckor medan trafiken fortfarande flyter.
- Bilen är stabilare och bättre ihopbyggd än den förra som jag ändå var nöjd med.
- Vissa småsaker finns fortfarande där vissa paneler inte helt är i linje med varandra, inget jag bryr mig om iaf.
- Det mesta av smutsen gick bort men finns ett permanent märke på ena dörren som jag anmälde i appen.
tobias_rullar skrev:
Där tycker vi olika. En ny bil är en ny bil och jag förväntar mig en 100% felfri bil vid leverans.
Fast att lyftpunkterna är använda är inte ett fel (de blir sådär med använding), det är bara att de är använda. På samma sätt är ditt säte använt, de har provkört bilen osv. Kan lova dig att det kommer finnas spår av användning i alla nya bilar du köper, har nog aldrig sett en bil utan någon tvättrepa i lacken vid leverans t.ex.
Användarvisningsbild
tobias_rullar
Teslaägare
Inlägg: 104
Blev medlem: 24 maj 2021 21:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av tobias_rullar »

Wesslan skrev:
Jag håller med dig i stort, en ny bil ska vara en ny bil, men jag kan leva med att lyftpunkterna är använda, de syns inte, är byggda för det och begränsar inte funktionen på något sätt, jag har svårare för panelpassning, lack och annat visuellt som skapar ett helhetsintryck, och/eller inverkar på funktion/ljudnivå.

Vad sa dom till dig angående handtagen? Killen som jag pratade med hävdade att det inte gick att justera.
Jag vill gärna inte tro att du menar att skador på bilens färglager är att förvänta sig utifall att Tesla behöver lyfta bilen, tex vid däckskifte. Jag förväntar mig att lyftpunktera är oskadda efter ett lyft. Om det inte går att undvika är bilen felkonstruerad.

Ja mycket går att leva med en prisjustering men då jag antar att det är uteslutet förstår jag inte varför jag ska kompromissa. Men visst drar Tesla av 20-30k av priset så kan jag fylla på med färg själv.

För det andra, skadad färg påverkar rostbeständigheten.
För det tredje är inte bilen billig. Mätt mot genomsnittslön motsvarar 1 M3P mer än 2 skattade årslöner. Det glöms lätt bort i dessa tider när "pengar är gratis".

En från personalen var där och mätte med en måttsticka. Han sa att ena bakdörrens hantag var utanför specifikationen, den andra var inte det men det är upp till SC att fixa. Var aldrig snack om det går att justera eller inte.
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare
Inlägg: 646
Blev medlem: 31 aug 2016 23:18
Ort: Sigtuna

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fakerlind »

Lämnar in min bil till Johan om en vecka. Låter tryggt att han är bra!
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
tobias_rullar
Teslaägare
Inlägg: 104
Blev medlem: 24 maj 2021 21:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av tobias_rullar »

OfarligTesla skrev:
Fast att lyftpunkterna är använda är inte ett fel (de blir sådär med använding), det är bara att de är använda. På samma sätt är ditt säte använt, de har provkört bilen osv. Kan lova dig att det kommer finnas spår av användning i alla nya bilar du köper, har nog aldrig sett en bil utan någon tvättrepa i lacken vid leverans t.ex.
Det är bortom mitt förstånd hur du kan argumentera att skador i bilens färglager inte är ett fel. Jag är införstådd med att lyftpunkterna är till för att lyfta bilen. Iom att dom är lackerade så får man då lyfta bilen på ett sätt som inte skadar färgen. På samma sätt som man lyfter på ett sådan sätt att man inte skadar metallen eller resten av bilen.

För mig är det inga konstigheter men vi är uppenbarligen inte av samma åsikt.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av OfarligTesla »

Märkte en till sak, bilen låter mer när den laddar än min 2020. Den var ganska så tyst men denna låter mer högfrekvent.
tobias_rullar skrev:
Det är bortom mitt förstånd hur du kan argumentera att skador i bilens färglager inte är ett fel. Jag är införstådd med att lyftpunkterna är till för att lyfta bilen. Iom att dom är lackerade så får man då lyfta bilen på ett sätt som inte skadar färgen. På samma sätt som man lyfter på ett sådan sätt att man inte skadar metallen eller resten av bilen.

För mig är det inga konstigheter men vi är uppenbarligen inte av samma åsikt.
För att det inte är bilens ”färglager”, de är målade men det är inte en del av bilens lack. Det är en bruksdel som kommer slitas helt enkelt. Hade du brytt dig mindre om Tesla inte hade målat dem?
Användarvisningsbild
tobias_rullar
Teslaägare
Inlägg: 104
Blev medlem: 24 maj 2021 21:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av tobias_rullar »

OfarligTesla skrev:
För att det inte är bilens ”färglager”, de är målade men det är inte en del av bilens lack. Det är en bruksdel som kommer slitas helt enkelt. Hade du brytt dig mindre om Tesla inte hade målat dem?
Trollar du nu eller?

Menar du att Tesla ödslar massa färg på något som inte gör någon skillnad på ett ställe som man normalt inte ser?
Det känns som att det borde vara punkt 1A i något kostnadsbesparingsprogram. Jag tror faktiskt att herr Musk har bättre koll än dig på den punkten.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av OfarligTesla »

tobias_rullar skrev:
Trollar du nu eller?

Menar du att Tesla ödslar massa färg på något som inte gör någon skillnad på ett ställe som man normalt inte ser?
Det känns som att det borde vara punkt 1A i något kostnadsbesparingsprogram. Jag tror faktiskt att herr Musk har bättre koll än dig på den punkten.
Ne men jag börjar tro att du gör det, men alla får ju lägga sin tid på vad de vill.
Skriv svar