Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
JauquesMayol
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 09 sep 2021 15:42

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av JauquesMayol »

JauquesMayol skrev:
Beställde en LR 9 september. Fick först uppskattad leverans mellan 22-30 september som sedan ändrades i förra veckan till 16-27 september. För varje dag som går minskar fönstret (vilket är självklart). Men jag har inte fått någon inbjudan att boka specifik tid för leverans. Hur nära inpå leverans har ni fått inbjudan till bokning av hämtning?

Blir min första Tesla trots att jag förbokade samma kväll som den lanserades...
Fick sms för upphämtning exakt 7 dagar innan. Väntade 3 dagar och svarade sedan på sms bokningen att jag kan hämta tidigare om tid finns. Två dagar senare ringer Tesla upp mig och frågar om jag kan hämta bilen tre dagar tidigare. Bestämde att jag hämtar nu på lördag istället för måndag som var första bokningen. Har även fått bekräftat av min säljare att jag ska ha fått referral miles inlagt trots att det gjordes efter beställning. Tog en referral kod efter att ha läst ett vettigt inlägg. Om det funkar, tack och varsågod fredrik61931!
Användarvisningsbild
virtuality222
Teslaägare
Inlägg: 2
Blev medlem: 17 sep 2021 13:36

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av virtuality222 »

Beställde vad jag trodde var en lagerbil (för det stod lagerbil på Teslas hemsida med leverans september) som sedan efter beställningen fick preliminär leverans 23-30 september. Fick inbokad leverans i förrgår just den 30 kl 14.20.
Ringde de idag, den var fortfarande på väg, stod i hamnen, och skulle anlände Stockholm den 28.e.
Vad menar de egentligen med lagerbilar? :)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bjelke »

Typ tillverkad men inte såld…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
zelest
Teslaägare
Inlägg: 96
Blev medlem: 25 sep 2021 09:20
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av zelest »

Har beställt en LR AWD, Midnight Silver Metallic, 19tums-hjul, svart interiör, standard autopilot.
Beställd 6 september.
Uppskattat leverans i December.
Inget VIN tillgängligt ännu.

Detta blir min absolut första bil och elbil. Har pinsamt nog inte ens körkort men jobbar förfullt i förhoppningen att lyckas ta det innan bilen levereras. ;)
M3LR21 - Mörk Interiör - Midnight Silver - 19" - Dragkrok
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bjelke »

zelest skrev:
Har beställt en LR AWD, Midnight Silver Metallic, 19tums-hjul, svart interiör, standard autopilot.
Beställd 6 september.
Uppskattat leverans i December.
Inget VIN tillgängligt ännu.

Detta blir min absolut första bil och elbil. Har pinsamt nog inte ens körkort men jobbar förfullt i förhoppningen att lyckas ta det innan bilen levereras. ;)
Bra inställning! ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Oratok
Teslaägare
Inlägg: 11
Blev medlem: 01 maj 2021 00:38

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Oratok »

Jippi skulle hämta upp min M3 LR nästa torsdag 30/9 i Göteborg, men fick ett samtal igår att min bil finns att hämta NU…. Så nu kör jag Tesla :D.
Dom hade fått in så många bilar att dom hade plats brist.

Gick igenom bilen från topp till tå utan att hitta något att anmärka på den va skitfin.
Användarvisningsbild
Freddddie
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 29 aug 2021 22:53

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Freddddie »

Ansluter till väntrummet.
Har i veckan beställt min första elbil. Efter mycket om och men så föll tillslut valet på en Model 3 LR/19”. Förväntad leverans i december. Ska bli riktigt gott att byta ut pluginhybriden mot en ren elbil.
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare
Inlägg: 1547
Blev medlem: 17 mar 2018 12:21

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av pefreli »

Freddddie skrev:
Ansluter till väntrummet.
Har i veckan beställt min första elbil. Efter mycket om och men så föll tillslut valet på en Model 3 LR/19”. Förväntad leverans i december. Ska bli riktigt gott att byta ut pluginhybriden mot en ren elbil.
Härligt, grattis!!
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp

”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”

Elon Musk
b3tr3
Inlägg: 8
Blev medlem: 11 sep 2021 11:48

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av b3tr3 »

Underbart. Var först bokad för leverans av min LR 19" i lördags. Den blev försenad till nu på tisdag.
Men, i lördags förmiddag hörde de av sig och sa, din bil är klar om du vill ha den! En timma senare hämtade jag ut den! :D
Användarvisningsbild
Petterham
Teslaägare
Inlägg: 18
Blev medlem: 18 aug 2021 12:52

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Petterham »

Sitter på tåget på väg att hämta ut min. Försenad. Kommer inte hinna fram till den utsatta tiden. Vad händer nu när man missar sin tid?
Användarvisningsbild
infelicitas
Teslaägare
Inlägg: 222
Blev medlem: 10 jul 2018 18:15

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av infelicitas »

Petterham skrev:
Sitter på tåget på väg att hämta ut min. Försenad. Kommer inte hinna fram till den utsatta tiden. Vad händer nu när man missar sin tid?
Kommer du innan de stänger är det nog inga problem. Det är kvartalsslut nu så man vill verkligen leverera ut bilar.
Användarvisningsbild
valleb
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 15 aug 2021 12:37
Ort: Oxie

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av valleb »

Hej.

Ny här och har precis beställt min första rena elbil. Det blev en ny Model 3 LR, vit och med drag. Beräknad levtid är december.
Har en Prius plugin idag och ser verkligen fram emot allt nytt :)

Kul med ett så stort forum, finns mycket nyttigt att läsa och framförallt så fick jag många svar på frågor som man nog annars inte hade fått innan jag tryckte på knappen.
Så ett tack till Er alla redan nu!
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bjelke »

Trevligt :)
Även om det kan vara svårt att söka här (ofta bättre att googla istället) så finns det svar på
otroligt många frågor här helt klart :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
andreasdrake
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 17 aug 2021 22:02
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av andreasdrake »

Väntan är äntligen över!!
I morse hämtade jag ut min M3 LR.
Jag är helt lyriskt och går konstant runt med ett stort smajl :D
Användarvisningsbild
zelest
Teslaägare
Inlägg: 96
Blev medlem: 25 sep 2021 09:20
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av zelest »

Gratulerar! Vart hämtade du den ifrån? Allt ser bra ut och så? Inga fel eller så upptäckta än? :)
M3LR21 - Mörk Interiör - Midnight Silver - 19" - Dragkrok
Användarvisningsbild
andreasdrake
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 17 aug 2021 22:02
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av andreasdrake »

zelest skrev:
Gratulerar! Vart hämtade du den ifrån? Allt ser bra ut och så? Inga fel eller så upptäckta än? :)
Jag hämtade den i Trosta (närheten av Arlanda).
Allt såg superbra ut förutom några små kosmetiska repor bak på bilen. Jag påpekade det och de körde in den på verkstaden direkt och fixade till lacken på ca 15 min. Nu ser den jättefin ut.
Naturgas
Inlägg: 18
Blev medlem: 10 aug 2021 19:11

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Naturgas »

Jahopp.... nu är det bara 1 timme kvar tills jag får hämta ut min M3 SR+.
Är så pirrig och känner mig som ett barn inför julafton. Underbart att man får känna den känslan igen som vuxen.
Varit lärorikt och trevligt att hänga med er här inne. :D
Användarvisningsbild
niclassoderlund
Teslaägare
Inlägg: 50
Blev medlem: 17 sep 2021 07:46
Ort: Kristianstad

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av niclassoderlund »

Halloj,

jag hämtar ut min i övermorgon, 30:e, kl 10. Jag har en inbytesbil som jag fejjat och fixat med idag. Som alltid med inbytesbilar så är dem ju inte nya.. Så är lite orolig för vad de kollar och inte. Det finns absolut inget konstigt med bilen, men om de börjar titta varje kvadratcentimeter av bilen så kommer det ju märkas att det finns saker som inte är helt nytt.

Jaja. Får väl se hur det går. Nervös.
[Tesla Model 3 SR+ 2021 - Solid black - Svart inredning]
Emolga
Inlägg: 19
Blev medlem: 28 sep 2021 19:41
Ort: Lund

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Emolga »

Hej, nybliven medlem med beställning lagd den 3 september av en vit/vit M3 LR 19” + drag.
Första elbilen så väldigt spännande, men känns enormt långt till december!

Ska bli kul att hänga här och vänta tillsammans!

Någon med erfarenhet som vet om det alltid är i slutet av kvartalsmånaden bilarna levereras, eller om man kan få sin bil även i början av december? :)
Tesla M3 2021 LR. Beställd 3 sept. Tilldelad VIN 16 nov. SMS leverans 15 dec. Upphämtning 23 dec.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bjelke »

niclassoderlund skrev:
Halloj,

jag hämtar ut min i övermorgon, 30:e, kl 10. Jag har en inbytesbil som jag fejjat och fixat med idag. Som alltid med inbytesbilar så är dem ju inte nya.. Så är lite orolig för vad de kollar och inte. Det finns absolut inget konstigt med bilen, men om de börjar titta varje kvadratcentimeter av bilen så kommer det ju märkas att det finns saker som inte är helt nytt.

Jaja. Får väl se hur det går. Nervös.
Jag har faktiskt inte hört något direkt om att dom skulle vara kinkiga på inbyten så det är nog lugnt :)
Annars skulle vi nog ha hört en hel del om det här… antar jag iaf.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
paltskallen
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 09 aug 2021 11:50
Ort: Luleå

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av paltskallen »

Hämtade ut min LR igår i Umeå, vilken fantastisk bil.
Lämnar därmed denna tråd :)
Användarvisningsbild
niclassoderlund
Teslaägare
Inlägg: 50
Blev medlem: 17 sep 2021 07:46
Ort: Kristianstad

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av niclassoderlund »

Bjelke skrev:
niclassoderlund skrev:
Halloj,

jag hämtar ut min i övermorgon, 30:e, kl 10. Jag har en inbytesbil som jag fejjat och fixat med idag. Som alltid med inbytesbilar så är dem ju inte nya.. Så är lite orolig för vad de kollar och inte. Det finns absolut inget konstigt med bilen, men om de börjar titta varje kvadratcentimeter av bilen så kommer det ju märkas att det finns saker som inte är helt nytt.

Jaja. Får väl se hur det går. Nervös.
Jag har faktiskt inte hört något direkt om att dom skulle vara kinkiga på inbyten så det är nog lugnt :)
Annars skulle vi nog ha hört en hel del om det här… antar jag iaf.
Well, håller tummarna för att allt går bra. Jag kör om 20 minuter ned till Malmö, om allt går bra kör jag därifrån runt 10.30 i en Tesla istället..

Skulle ljuga om jag sa att jag inte var nervös, men det är iaf äntligen dags. Behövde bara vänta tre veckor på leverans från beställning men det har känts som en evighet.

Here we go..

Mvh Niclas
[Tesla Model 3 SR+ 2021 - Solid black - Svart inredning]
Användarvisningsbild
Xeik
Teslaägare
Inlägg: 501
Blev medlem: 22 feb 2019 19:19

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Xeik »

niclassoderlund skrev:
Bjelke skrev:
niclassoderlund skrev:
Halloj,

jag hämtar ut min i övermorgon, 30:e, kl 10. Jag har en inbytesbil som jag fejjat och fixat med idag. Som alltid med inbytesbilar så är dem ju inte nya.. Så är lite orolig för vad de kollar och inte. Det finns absolut inget konstigt med bilen, men om de börjar titta varje kvadratcentimeter av bilen så kommer det ju märkas att det finns saker som inte är helt nytt.

Jaja. Får väl se hur det går. Nervös.
Jag har faktiskt inte hört något direkt om att dom skulle vara kinkiga på inbyten så det är nog lugnt :)
Annars skulle vi nog ha hört en hel del om det här… antar jag iaf.
Well, håller tummarna för att allt går bra. Jag kör om 20 minuter ned till Malmö, om allt går bra kör jag därifrån runt 10.30 i en Tesla istället..

Skulle ljuga om jag sa att jag inte var nervös, men det är iaf äntligen dags. Behövde bara vänta tre veckor på leverans från beställning men det har känts som en evighet.

Here we go..

Mvh Niclas

Leker livet nu då? :)
Smygbil
Inlägg: 4
Blev medlem: 16 sep 2021 22:23
Ort: Forshaga

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Smygbil »

Jag fick hämta ut min LR idag. Och efter att ha synat den ordentligt kan jag ärligt säga att jag inte hittat något fel! Den är svinfin och jag är mer än nöjd!
Användarvisningsbild
niclassoderlund
Teslaägare
Inlägg: 50
Blev medlem: 17 sep 2021 07:46
Ort: Kristianstad

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av niclassoderlund »

Xeik skrev:
niclassoderlund skrev:
Bjelke skrev:
niclassoderlund skrev:
Halloj,

jag hämtar ut min i övermorgon, 30:e, kl 10. Jag har en inbytesbil som jag fejjat och fixat med idag. Som alltid med inbytesbilar så är dem ju inte nya.. Så är lite orolig för vad de kollar och inte. Det finns absolut inget konstigt med bilen, men om de börjar titta varje kvadratcentimeter av bilen så kommer det ju märkas att det finns saker som inte är helt nytt.

Jaja. Får väl se hur det går. Nervös.
Jag har faktiskt inte hört något direkt om att dom skulle vara kinkiga på inbyten så det är nog lugnt :)
Annars skulle vi nog ha hört en hel del om det här… antar jag iaf.
Well, håller tummarna för att allt går bra. Jag kör om 20 minuter ned till Malmö, om allt går bra kör jag därifrån runt 10.30 i en Tesla istället..

Skulle ljuga om jag sa att jag inte var nervös, men det är iaf äntligen dags. Behövde bara vänta tre veckor på leverans från beställning men det har känts som en evighet.

Here we go..

Mvh Niclas

Leker livet nu då? :)
Hehe JA på den fråga. Shit vad nöjd jag är med hela upplevelsen och bilen. 100% nöjd - det enda som är ledsamt är att det kommer ta lång tid innan jag kan se fram emot att uppleva det igen, men tills dess kommer jag njuta fullt ut av bilen :-)

Mvh Niclas
[Tesla Model 3 SR+ 2021 - Solid black - Svart inredning]
Skriv svar