Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Martin E-tron
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 15 sep 2020 14:30

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Martin E-tron »

Jag beställde 5/1 o la till dragkrok, fick inget info om senare leverans pga detta, ska vara juni fortfarande för min del säger SA :|
krosussorken
Inlägg: 62
Blev medlem: 02 dec 2021 06:53

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av krosussorken »

Martin E-tron skrev:
Jag beställde 5/1 o la till dragkrok, fick inget info om senare leverans pga detta, ska vara juni fortfarande för min del säger SA :|
Det är lite magsår det här med alla olika besked och leveranstider 8-)
Användarvisningsbild
Martin E-tron
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 15 sep 2020 14:30

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Martin E-tron »

krosussorken skrev:
Pellelito skrev:
krosussorken skrev:
Har beställt en M3 LR vit, svart inredning.

Har prel. leverans maj/juni. Blev tal om att sätta på dragkrok och de replikerade med att det kan påverka leveranstiden, förmodligen Augusti. Har ni också fått liknande info? Känns lite trist att det drar ut så mycket på tiden, hade gärna haft bilen till sommaren. Frågan är om man ska hoppa dragkrok på bilen då. Vad tänker ni andra kring det?

Ligger i samma läge, fast vi vill bara ha den för att ta cyklar till sommarstället. Så det blir till att skissa på andra lösningar istället.
De kunde inte svara på om de förlängde lev. en månad, två månader eller fyra månader, så då blev det inget alternativ.
Beställde en Vit LR, med vita säten och 18 tummare, den 16/12. Väntar fortfarande på VIN.
Tack för att du delar med dig. Intressant att höra hur andra har det :). Vi beställde 18/12. Det är såklart en bekvämlighet och bra att ha alternativet med dragkrok. men det är väl å andra sidan ingen arbetshäst när det gäller dragvikt osv, så man kan säkert lösa det med andra alternativ om man är lite kreativ. Det är väldigt sällan vi behöver drag, mer en känsla av att säkra upp. Lutar helt klart åt att hoppa dragkrok, blir för lång lev.tid.

Men om du la beställning 18/12 o fick info om förlängd leverans pga dragkrok kan inte min leverans stämma då ja la in dragkrok o beställde 5/1-2022?

Vi har samma bil beställd, vitt LR med svarta sätten :?
krosussorken
Inlägg: 62
Blev medlem: 02 dec 2021 06:53

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av krosussorken »

Martin E-tron skrev:
krosussorken skrev:
Pellelito skrev:
krosussorken skrev:
Har beställt en M3 LR vit, svart inredning.

Har prel. leverans maj/juni. Blev tal om att sätta på dragkrok och de replikerade med att det kan påverka leveranstiden, förmodligen Augusti. Har ni också fått liknande info? Känns lite trist att det drar ut så mycket på tiden, hade gärna haft bilen till sommaren. Frågan är om man ska hoppa dragkrok på bilen då. Vad tänker ni andra kring det?

Ligger i samma läge, fast vi vill bara ha den för att ta cyklar till sommarstället. Så det blir till att skissa på andra lösningar istället.
De kunde inte svara på om de förlängde lev. en månad, två månader eller fyra månader, så då blev det inget alternativ.
Beställde en Vit LR, med vita säten och 18 tummare, den 16/12. Väntar fortfarande på VIN.
Tack för att du delar med dig. Intressant att höra hur andra har det :). Vi beställde 18/12. Det är såklart en bekvämlighet och bra att ha alternativet med dragkrok. men det är väl å andra sidan ingen arbetshäst när det gäller dragvikt osv, så man kan säkert lösa det med andra alternativ om man är lite kreativ. Det är väldigt sällan vi behöver drag, mer en känsla av att säkra upp. Lutar helt klart åt att hoppa dragkrok, blir för lång lev.tid.

Men om du la beställning 18/12 o fick info om förlängd leverans pga dragkrok kan inte min leverans stämma då ja la in dragkrok o beställde 5/1-2022?

Vi har samma bil beställd, vitt LR med svarta sätten :?
Frågan till Tesla ställdes i dagarna så det kan ju vara så att man hamnar längre bak i kön om man ska krångla med specifikationen nu. Det är vad jag tror i alla fall. Du kanske ställde frågan om dragkrok direkt?
Användarvisningsbild
Martin E-tron
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 15 sep 2020 14:30

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Martin E-tron »

Stämmer bra, jag la in beställning av dragkrok samma dag, fick bara någon timme senare att dragkrok var tillagt

Får hoppas du har rätt ;)
smeknamn
Inlägg: 20
Blev medlem: 08 dec 2021 16:21

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av smeknamn »

När jag la min beställning i början av november sa min säljare bl.a. ang dragkrok att allt extra var potentiella förseningar. Funderade lite till på om jag behövde dragkrok och kom väl fram till att jag kan hyra en liten lastbil på macken de få ggr jag behöver köra något större. För priset för dragkroken kan man hyra ganska många små lastbilar under ganska många timmar :) har man båt eller så är det väl kanske fler tillfällen men det blir nog lite tungt för Model 3 om det inte är en optimistjolle
Användarvisningsbild
Martin E-tron
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 15 sep 2020 14:30

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Martin E-tron »

Kanske får fråga min SA om det?

Ja kommer inte dra nånting med kroken, måste ha den för skidbox, vill inte ha upp den på glastaket :)
Användarvisningsbild
Olten
Teslaägare
Inlägg: 124
Blev medlem: 31 jul 2021 00:12

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Olten »

smeknamn skrev:
När jag la min beställning i början av november sa min säljare bl.a. ang dragkrok att allt extra var potentiella förseningar. Funderade lite till på om jag behövde dragkrok och kom väl fram till att jag kan hyra en liten lastbil på macken de få ggr jag behöver köra något större. För priset för dragkroken kan man hyra ganska många små lastbilar under ganska många timmar :) har man båt eller så är det väl kanske fler tillfällen men det blir nog lite tungt för Model 3 om det inte är en optimistjolle
Vadå för tungt? M3 får dra 1000 kg och då klarar den ju det, drar du mer kör du olagligt. Blir rätt ok båt för 1000 kg minus båttraileens vikt
smeknamn
Inlägg: 20
Blev medlem: 08 dec 2021 16:21

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av smeknamn »

Olten skrev:
smeknamn skrev:
När jag la min beställning i början av november sa min säljare bl.a. ang dragkrok att allt extra var potentiella förseningar. Funderade lite till på om jag behövde dragkrok och kom väl fram till att jag kan hyra en liten lastbil på macken de få ggr jag behöver köra något större. För priset för dragkroken kan man hyra ganska många små lastbilar under ganska många timmar :) har man båt eller så är det väl kanske fler tillfällen men det blir nog lite tungt för Model 3 om det inte är en optimistjolle
Vadå för tungt? M3 får dra 1000 kg och då klarar den ju det, drar du mer kör du olagligt. Blir rätt ok båt för 1000 kg minus båttraileens vikt
Jo det fattar jag ju också :) ang. båtvikt så har jag ingen koll på det alls, förutom att jag minns en polare för massa år sedan räknade på vikt för båt och motor på typ 1500 så tänkte mig att det var något sådant en båt väger...

Nåväl, mitt inlägg var väl mest ett försök att förklara hur jag resonerade när jag valde bort draget för att i första hand inte försena leveransen. Dock verkade de flesta decemberbilarna ha varit beställningar med drag (baserat vad jag läste på detta forum) så kanske inte stämde det säljaren sa till mig.
Användarvisningsbild
Burgermike
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 02 nov 2021 17:20

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Burgermike »

Beställde idag en grå LR, uppskattad leverans i maj. Känns som en lång väntan just nu, men ska bli sjukt kul att gå över till elbil :D
krosussorken
Inlägg: 62
Blev medlem: 02 dec 2021 06:53

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av krosussorken »

smeknamn skrev:
När jag la min beställning i början av november sa min säljare bl.a. ang dragkrok att allt extra var potentiella förseningar. Funderade lite till på om jag behövde dragkrok och kom väl fram till att jag kan hyra en liten lastbil på macken de få ggr jag behöver köra något större. För priset för dragkroken kan man hyra ganska många små lastbilar under ganska många timmar :) har man båt eller så är det väl kanske fler tillfällen men det blir nog lite tungt för Model 3 om det inte är en optimistjolle
Då tänker vi precis likadant. Det är klart att det är skönt att säkra upp med en krok för att köra hem lite möbler från IKEA eller få med cyklarna. Men det är väldigt sällan det sker. Sedan hade jag ändå fått hyra en kärra, och mellanskillnaden upp till en liten lastbil gör att det ryms en del körningar i kalkylen:).
Användarvisningsbild
Martin E-tron
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 15 sep 2020 14:30

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Martin E-tron »

Fick följande svar från min SA:

"I tidigare kvartal så har dragkroksalterntivet påverkat leveranstiden på model 3, det beror lite på hur många bilar vi får allokerade med dragkrok kontra hur många beställningar som ligger med dragkrok som tillval. Vi utgår från leveransestimaten som står på hemsidan vid beställningstillfället, eftersom vi i dagsläget inte fått någon information om att dragkrok ska påverka leveranstiden för nyordrar"

Håller tummarna att det stämmer :)
Användarvisningsbild
Femulen
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 21 nov 2021 20:08
Ort: Nybrostrand/Gustavsberg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Femulen »

Beställde M3lr med drag den 21/12. Idag kom slutfaktura och leveransdatum 23/2
Användarvisningsbild
PatteJan
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 21 okt 2021 12:44

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PatteJan »

Beställde en M3 LR 1:a november. Inte hört något.
Konstig turordning. :shock:
Tesla Model 3 LR 2022 Pearl White
Sylvia35
Inlägg: 7
Blev medlem: 20 jan 2022 07:12

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Sylvia35 »

Beställde M3LR 5/12 med drag, vit/svart. Uppskattad leverans var februari.
Inget leveransdatum hos mig.
smeknamn
Inlägg: 20
Blev medlem: 08 dec 2021 16:21

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av smeknamn »

Femulen skrev:
Beställde M3lr med drag den 21/12. Idag kom slutfaktura och leveransdatum 23/2
Får du någon träff på ditt vin här: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo ?
smeknamn
Inlägg: 20
Blev medlem: 08 dec 2021 16:21

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av smeknamn »

PatteJan skrev:
Beställde en M3 LR 1:a november. Inte hört något.
Konstig turordning. :shock:
Skumt flera efter dig som kommit längre. Har du loggat in i appen/på ditt konto? Vad har du mer för konfig?
Kai
Inlägg: 3
Blev medlem: 28 jan 2022 12:31

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Kai »

Samma här:
12.12. beställt
LR svart / svart med dragkrok och Aerowheels

Även på frågan ingen information när leverans ska ske.
Februari var info som jag fick redan i december, men inget mer exakt.
Frågade sista gången sista veckan.
Användarvisningsbild
PatteJan
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 21 okt 2021 12:44

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PatteJan »

smeknamn skrev:
PatteJan skrev:
Beställde en M3 LR 1:a november. Inte hört något.
Konstig turordning. :shock:
Skumt flera efter dig som kommit längre. Har du loggat in i appen/på ditt konto? Vad har du mer för konfig?

Vit. Svart inuti. Aero. Drag.
Står detta på min sida.
"Vi kommer nå ut till dig för att boka in din leverans"
Tesla Model 3 LR 2022 Pearl White
Användarvisningsbild
Femulen
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 21 nov 2021 20:08
Ort: Nybrostrand/Gustavsberg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Femulen »

Smeknamn: Jag har unte fått något VIN. Provade med beställningsnumret men ingen träff.
smeknamn skrev:
Femulen skrev:
Beställde M3lr med drag den 21/12. Idag kom slutfaktura och leveransdatum 23/2
Får du någon träff på ditt vin här: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo ?
nova86
Inlägg: 6
Blev medlem: 28 jan 2022 13:11

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av nova86 »

Beställt en M3 SR+ svart, dragkrok,sportfälgar den 17/12, feb då som estimerat men ser inte längre på inlogget något estimat längre som alla andra. Men är de någon som fått mer info om SR+ bilarna? Alla som skriver här o fått estimerad lev tid har ju LR eller P
Failarmy
Inlägg: 18
Blev medlem: 28 jan 2022 13:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Failarmy »

PatteJan skrev:
smeknamn skrev:
PatteJan skrev:
Beställde en M3 LR 1:a november. Inte hört något.
Konstig turordning. :shock:
Skumt flera efter dig som kommit längre. Har du loggat in i appen/på ditt konto? Vad har du mer för konfig?

Vit. Svart inuti. Aero. Drag.
Står detta på min sida.
"Vi kommer nå ut till dig för att boka in din leverans"
Samma här, beställde M3LR, silver metallic/ vit 3/12. Mitt uppskattade leverans har alltid stått på februari, men har kommit och gått lite i appen. Inte hört något mer.
Användarvisningsbild
Martin E-tron
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 15 sep 2020 14:30

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Martin E-tron »

Slutet av Februari/början på Mars får vi se vilka som fick o inte, sen kan vi med Maj/juni börja oroa oss ;)
Kai
Inlägg: 3
Blev medlem: 28 jan 2022 12:31

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Kai »

Mindre roligt för de, som försöka planera lite..
I min fall till exempel så fick jag ett jätte dåligt pris för inbytes bil. Så jag sålde min bil på en annan ställe för nästan dubbelt så mycket.
Detta hände självklart så, för jag planerade med information som jag fick bekräftat flera gånger.. Om det nu inte skulle stämmer och även månaden förändra sig, är det inte roligt alls..
Man skulle tro att man kan ha lite planeringssäkerhet när man köpa en bil för 750.000:- ..
Användarvisningsbild
Martin E-tron
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 15 sep 2020 14:30

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Martin E-tron »

Håller med, har min bil tills 1/8 innan den skall tillbaka, sen är det bara en liten Polo som står på uppfarten, vi får inte ens plats i den med 3 barn,....
Skriv svar