Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Xerxes
Teslaägare
Inlägg: 103
Blev medlem: 26 mar 2022 09:18

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Xerxes »

Jag har 13-27 augusti, kan se ett VIN men ingen ytterligare kommunikation från Tesla, borde de inte skicka över faktura etc vid det här laget?
M3LR 2022
marchr
Inlägg: 53
Blev medlem: 01 apr 2022 13:18

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av marchr »

Xerxes skrev:
Jag har 13-27 augusti, kan se ett VIN men ingen ytterligare kommunikation från Tesla, borde de inte skicka över faktura etc vid det här laget?
När jag blev matchad med en bil för en vecka sedan (prel lev 16-30/8) fick jag även ett sms från tesla om att min beställning är komplett och att inga andra åtgärder krävs. Bifogar sms nedan.

”Tesla-uppdatering: Hej, din beställning har nu kopplats till en bil. Din beställning är komplett och inga andra åtgärder krävs. Vid annan finansiering än DNB eller Santander, vänligen säkerställ att rätt underlag är förmedlade till oss via mail. Vi kommer fortsatt att uppdatera dig allt eftersom din upphämtning närmar sig. Tack för att du påskyndar världens övergång till hållbar energi.”
För att avregistrera från SMS, svara STOP.
Användarvisningsbild
Xerxes
Teslaägare
Inlägg: 103
Blev medlem: 26 mar 2022 09:18

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Xerxes »

marchr skrev:
Xerxes skrev:
Jag har 13-27 augusti, kan se ett VIN men ingen ytterligare kommunikation från Tesla, borde de inte skicka över faktura etc vid det här laget?
När jag blev matchad med en bil för en vecka sedan (prel lev 16-30/8) fick jag även ett sms från tesla om att min beställning är komplett och att inga andra åtgärder krävs. Bifogar sms nedan.

”Tesla-uppdatering: Hej, din beställning har nu kopplats till en bil. Din beställning är komplett och inga andra åtgärder krävs. Vid annan finansiering än DNB eller Santander, vänligen säkerställ att rätt underlag är förmedlade till oss via mail. Vi kommer fortsatt att uppdatera dig allt eftersom din upphämtning närmar sig. Tack för att du påskyndar världens övergång till hållbar energi.”
För att avregistrera från SMS, svara STOP.
Japp, det SMSet fick jag den 26 juli.
M3LR 2022
Mange1992
Inlägg: 14
Blev medlem: 04 aug 2022 14:09

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Mange1992 »

Vi beställde i början an Juli.
Leverans beräknad 14-18 Aug.
Fått VIN och sms av Tesla.
Slutfakturan har vi också fått och den är betald.

Så jag hoppas den dyker upp nu i Augusti och om den gör det så är jag väldigt nöjd eftersom den beräknades komma nästa år från början :D
Dom som kontaktat oss från Tesla har också varit väldigt kunniga och bra (Tesla Umeå) så vår upplevelse har varit suverän :)

Model 3 Long Range, vit, vit intredning med uppgraderad autopilot.
Kunden71
Inlägg: 21
Blev medlem: 16 maj 2022 10:22

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Kunden71 »

Mange1992 skrev:
Vi beställde i början an Juli.
Leverans beräknad 14-18 Aug.
Fått VIN och sms av Tesla.
Slutfakturan har vi också fått och den är betald.

Så jag hoppas den dyker upp nu i Augusti och om den gör det så är jag väldigt nöjd eftersom den beräknades komma nästa år från början :D
Dom som kontaktat oss från Tesla har också varit väldigt kunniga och bra (Tesla Umeå) så vår upplevelse har varit suverän :)

Model 3 Long Range, vit, vit intredning med uppgraderad autopilot.
Om det stämmer är det lite trist att jag som beställde i mars och har M3LR grå/vit har beräknad leverans i november trots att jag tackade ja till SMS.
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1754
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av tor-ake »

Jag har uppskattat leveransdatum 6-16/8 men de har inte värderat mitt inbyte (model 3) ännu. Det kan man väl inte tolka som ett positivt tecken?
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Mange1992
Inlägg: 14
Blev medlem: 04 aug 2022 14:09

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Mange1992 »

Kunden71 skrev:
Mange1992 skrev:
Vi beställde i början an Juli.
Leverans beräknad 14-18 Aug.
Fått VIN och sms av Tesla.
Slutfakturan har vi också fått och den är betald.

Så jag hoppas den dyker upp nu i Augusti och om den gör det så är jag väldigt nöjd eftersom den beräknades komma nästa år från början :D
Dom som kontaktat oss från Tesla har också varit väldigt kunniga och bra (Tesla Umeå) så vår upplevelse har varit suverän :)

Model 3 Long Range, vit, vit intredning med uppgraderad autopilot.
Om det stämmer är det lite trist att jag som beställde i mars och har M3LR grå/vit har beräknad leverans i november trots att jag tackade ja till SMS.

Det är säkert så att vi hade tur och just den kombinationen vi hade fanns tillgänglig pga avbokning eller liknande.
Det är lite ovnaligare med beställningar med den vita skinnklädseln så antar att det också påverkar.
Mange1992
Inlägg: 14
Blev medlem: 04 aug 2022 14:09

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Mange1992 »

tor-ake skrev:
Jag har uppskattat leveransdatum 6-16/8 men de har inte värderat mitt inbyte (model 3) ännu. Det kan man väl inte tolka som ett positivt tecken?

Det lät konstigt, har du ringt och kollat med stationen som ska leverera bilen?
Användarvisningsbild
HenricL
Teslaägare
Inlägg: 244
Blev medlem: 16 dec 2018 23:23
Ort: Bromma

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av HenricL »

Mange1992 skrev:
tor-ake skrev:
Jag har uppskattat leveransdatum 6-16/8 men de har inte värderat mitt inbyte (model 3) ännu. Det kan man väl inte tolka som ett positivt tecken?

Det lät konstigt, har du ringt och kollat med stationen som ska leverera bilen?
Jag fick ringa dem och be dem göra klart värdering. Tydligen hade de mycket semester förra veckan men till slut fick jag ett inbytesförslag. Dock, har fått bättre bud från Carla.se så kommer sälja till dem.
Tesla model 3 LR+ AWD, FSD (HW3), midnight silver metallic, svart interiör, 18 tum hjul. Uttagen 2019-05-24. Såld 2022-08-09
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
marchr
Inlägg: 53
Blev medlem: 01 apr 2022 13:18

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av marchr »

Xerxes skrev:
marchr skrev:
Xerxes skrev:
Jag har 13-27 augusti, kan se ett VIN men ingen ytterligare kommunikation från Tesla, borde de inte skicka över faktura etc vid det här laget?
När jag blev matchad med en bil för en vecka sedan (prel lev 16-30/8) fick jag även ett sms från tesla om att min beställning är komplett och att inga andra åtgärder krävs. Bifogar sms nedan.

”Tesla-uppdatering: Hej, din beställning har nu kopplats till en bil. Din beställning är komplett och inga andra åtgärder krävs. Vid annan finansiering än DNB eller Santander, vänligen säkerställ att rätt underlag är förmedlade till oss via mail. Vi kommer fortsatt att uppdatera dig allt eftersom din upphämtning närmar sig. Tack för att du påskyndar världens övergång till hållbar energi.”
För att avregistrera från SMS, svara STOP.
Japp, det SMSet fick jag den 26 juli.
Ja exakt, då fick vi samma dag:)
Vart ska du hämta bilen? Jag hämtar i Norrköping.
Användarvisningsbild
leslayer
Teslaägare
Inlägg: 25
Blev medlem: 14 maj 2022 23:18

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av leslayer »

Var är det alla ser VIN? Kan inte se det nånstans på mitt konto.
Jag har inte fått något SMS eller kommunikation från Tesla (på min beställningsfaktura ser det ut som att de saknar 0:an framför mitt mobilnummer, kanske påverkar?).
Däremot har jag fått slutfakturan och där står både VIN och ett leveransdatum (detta är dock bara en slumpad uppskattning enligt personen jag pratade med på Tesla).
Vågar inte riktigt föra över pengarna innan jag i alla fall har ett avtalat upphämtningsdatum.
marchr
Inlägg: 53
Blev medlem: 01 apr 2022 13:18

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av marchr »

leslayer skrev:
Var är det alla ser VIN? Kan inte se det nånstans på mitt konto.
Jag har inte fått något SMS eller kommunikation från Tesla (på min beställningsfaktura ser det ut som att de saknar 0:an framför mitt mobilnummer, kanske påverkar?).
Däremot har jag fått slutfakturan och där står både VIN och ett leveransdatum (detta är dock bara en slumpad uppskattning enligt personen jag pratade med på Tesla).
Vågar inte riktigt föra över pengarna innan jag i alla fall har ett avtalat upphämtningsdatum.


Jag använder denna på min iPhone för att ta reda på om/och vilket VIN jag fått. För att det ska fungera måste du vara inloggad på ditt konto på teslas hemsida.

https://www.tesla.com/teslaaccount/oxp- ... ser-orders
Arctic Drifter
Teslaägare
Inlägg: 857
Blev medlem: 18 mar 2022 11:58
Ort: Norrland
Referralkod: ts.la/anders453430
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Arctic Drifter »

AlphaEcho skrev:
Matte666 skrev:
Arctic Drifter skrev:
Ok, dags för mig att kliva in här också.

Efter leverans av en MYP i juni -22 så la jag order på en M3SR med förväntad leverans i juni 2023. Passar mig rätt bra tidsmässigt.

Fick i Juli dock SMS om jag vill ta leverans under augusti-september, svarade NEJ då jag fortfarande vill ha under sommaren 2023.
Någon dag senare så blev jag uppringd gällande om jag ville ta tidigare leverans, påtalade då att jag svarat nej och fortfarande inte var intresserad av leverans under hösten 2022.
Fick något luddigt besked om att prisbilden kan ändras om jag skjuter upp leveransen, påtalade ännu en gång att jag är nöjd med maj-juni 2023.

Idag går jag in på kontot och kollar och då står det att min leverans är pausad...

Har botten gått ur nu så de vill mata ut bilar i volym reda nu?
Fick samma att beställning pausats när jag tackade nej till leverans i augusti september... Svarade att jag ville ha leverans maj 2023. Inget snack om att det blir dyrare om man nekar leverans för mig. Skulle det ske kan dom behålla bilen
Avbokade också en MY för att ta leverans av M3. Frågade om möjligheten att skjuta upp beställning och behålla priset. Fick svaret att två kvartal var ok med samma pris men därefter räknas priset om.
Ok, återstår väl att se hur det blir då.

Min bild är ju att jag bokade mig för en M3 med leverans Q2 2023, så det är ju inte jag skjutit upp leveransen utan de som pausat.
Tesla Model Y Performance
Mange1992
Inlägg: 14
Blev medlem: 04 aug 2022 14:09

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Mange1992 »

Hallå!

Vet någon om model 3 LR premium klädsel kommer med gummimattor eller om jag måste beställa dessa innan jag hämtar bilen?
Storm
Inlägg: 17
Blev medlem: 07 mar 2021 21:38

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Storm »

Kommer med endast tygmattor
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1754
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av tor-ake »

HenricL skrev:
Mange1992 skrev:
tor-ake skrev:
Jag har uppskattat leveransdatum 6-16/8 men de har inte värderat mitt inbyte (model 3) ännu. Det kan man väl inte tolka som ett positivt tecken?

Det lät konstigt, har du ringt och kollat med stationen som ska leverera bilen?
Jag fick ringa dem och be dem göra klart värdering. Tydligen hade de mycket semester förra veckan men till slut fick jag ett inbytesförslag. Dock, har fått bättre bud från Carla.se så kommer sälja till dem.
Ringde upp säljarna via stockholsnumret, och de fixade värderingen på stört. Var inte ett toppenbud, ca 377 men för att spara tid och besvär, och för att det är mitt företags pengar så får det gå. 33% värdeminskning på tre år är helt ok.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av taliz »

tor-ake skrev:
HenricL skrev:
Mange1992 skrev:
tor-ake skrev:
Jag har uppskattat leveransdatum 6-16/8 men de har inte värderat mitt inbyte (model 3) ännu. Det kan man väl inte tolka som ett positivt tecken?

Det lät konstigt, har du ringt och kollat med stationen som ska leverera bilen?
Jag fick ringa dem och be dem göra klart värdering. Tydligen hade de mycket semester förra veckan men till slut fick jag ett inbytesförslag. Dock, har fått bättre bud från Carla.se så kommer sälja till dem.
Ringde upp säljarna via stockholsnumret, och de fixade värderingen på stört. Var inte ett toppenbud, ca 377 men för att spara tid och besvär, och för att det är mitt företags pengar så får det gå. 33% värdeminskning på tre år är helt ok.
Uhm det är inte så besvärligt att surfa in på fordonsbolaget, riddermark & Carla och ta in bud.
De hämtar bilar i hela landet och betalar direkt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
HenricL
Teslaägare
Inlägg: 244
Blev medlem: 16 dec 2018 23:23
Ort: Bromma

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av HenricL »

taliz skrev:
tor-ake skrev:
HenricL skrev:
Mange1992 skrev:
tor-ake skrev:
Jag har uppskattat leveransdatum 6-16/8 men de har inte värderat mitt inbyte (model 3) ännu. Det kan man väl inte tolka som ett positivt tecken?

Det lät konstigt, har du ringt och kollat med stationen som ska leverera bilen?
Jag fick ringa dem och be dem göra klart värdering. Tydligen hade de mycket semester förra veckan men till slut fick jag ett inbytesförslag. Dock, har fått bättre bud från Carla.se så kommer sälja till dem.
Ringde upp säljarna via stockholsnumret, och de fixade värderingen på stört. Var inte ett toppenbud, ca 377 men för att spara tid och besvär, och för att det är mitt företags pengar så får det gå. 33% värdeminskning på tre år är helt ok.
Uhm det är inte så besvärligt att surfa in på fordonsbolaget, riddermark & Carla och ta in bud.
De hämtar bilar i hela landet och betalar direkt.
Håller med, Carla gav mig bäst men även Smista (2a), Kamux samt Fordonsgruppen Västerås gav bättre än Tesla. Dock, när jag värderade bilen i våras så var det faktiskt Tesla som gav bäst, så alltid bästa kolla med många inklusive Tesla.
Tesla model 3 LR+ AWD, FSD (HW3), midnight silver metallic, svart interiör, 18 tum hjul. Uttagen 2019-05-24. Såld 2022-08-09
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Fredrik j »

Riddermarks är ju sjukt snabba. Fyllde bara i en intresseanmälan på nätet. Dom ringde nästan genast och ville hämta bilen samma eftermiddag.
Pengarna skulle jag få först.
Grejen med att byta in en bil är ju att man har något att åka i tills den nya levereras.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av taliz »

Fredrik j skrev:
Grejen med att byta in en bil är ju att man har något att åka i tills den nya levereras.
Beror på hur flexibel man är. Det är väldigt få som verkligen måste ha bil. Men väldigt väldigt många känner att dom måste för dom vant sig vid det och blivit för bekväma för att spendera tid på cykel, buss, tåg etc.
Själv tycker jag det är nyttigt att tvingas ut ur comfortzone ibland, så jag sålde min och åker hoj tilllsvidare.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Wille64
Inlägg: 1
Blev medlem: 07 aug 2022 10:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Wille64 »

Min sedan länge beställda M3P ska hämtas på Trosta om ca en vecka. Jag har köpt en annan bil och vill därför sälja den direkt för 759000kr (pris idag inkl lev. kostnad). Du slipper därmed vänta till jul eller längre.
Den är vit ute och svart inne. Den har givetvis alla nyheter inkl den snabba processorn.
Användarvisningsbild
AlphaEcho
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 31 jul 2021 07:35

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av AlphaEcho »

Fick ett framflyttat datum i appen. Från 6-20 augusti till 11-25 augusti.
marchr
Inlägg: 53
Blev medlem: 01 apr 2022 13:18

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av marchr »

marchr skrev:
Xerxes skrev:
Jag har 13-27 augusti, kan se ett VIN men ingen ytterligare kommunikation från Tesla, borde de inte skicka över faktura etc vid det här laget?
När jag blev matchad med en bil för en vecka sedan (prel lev 16-30/8) fick jag även ett sms från tesla om att min beställning är komplett och att inga andra åtgärder krävs. Bifogar sms nedan.

”Tesla-uppdatering: Hej, din beställning har nu kopplats till en bil. Din beställning är komplett och inga andra åtgärder krävs. Vid annan finansiering än DNB eller Santander, vänligen


säkerställ att rätt underlag är förmedlade till oss via mail. Vi kommer fortsatt att uppdatera dig allt eftersom din upphämtning närmar sig. Tack för att du påskyndar världens övergång till hållbar energi.”
För att avregistrera från SMS, svara STOP.
Ringde precis Tesla Norrköping för att kolla om de har mer info om min bil. De sa att den för närvarande befinner sig på havet, dock inte vilket båt, men att den uppskattas anlända till Norrköping den 23 augusti. Har edd 16-30/8 i appen.
Johan-noob
Inlägg: 89
Blev medlem: 31 mar 2022 12:34
Ort: Norrköping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Johan-noob »

Är det någon som vet om det kommer något efter denna leverans?? För att jag kommer inte få någon denna leverans tyvärr.
Jag svarade med ja på smset som kom i juli men jag blev tyvärr inte tilldelad något Vin-nummer så det som gäller nu är Q2 2023 än så länge.
Tyvärr kan jag inte följa bilen/beställningen på något sätt eftersom detta är en förmånsbil via Autolease. Mvh Johan
AndersT
Inlägg: 11
Blev medlem: 05 mar 2022 19:18

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av AndersT »

taliz skrev:
Fredrik j skrev:
Själv tycker jag det är nyttigt att tvingas ut ur comfortzone ibland, så jag sålde min och åker hoj tilllsvidare.
Känner igen det där, sålde min V70 (2016) i början av mars i samband med teslabeställning, och har kört V50 från 06 sen dess (ensamstående, men hade en andrabil stående)... Nu är leverans av M3LR planerad här i augusti och det känns ändå rätt gött att komma in i comfortzone igen :D
Skriv svar