Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
masitaly
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 29 okt 2021 20:40

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av masitaly »

OncleCofter skrev:
Ramsvik skrev:
taliz skrev:
OncleCofter skrev:
Ramsvik skrev:
Hej! Även vi har beräknad leverans i december men saknar VIN. Vit LR. Börjar tro att det kanske lutar åt nästa leverans i februari. Beställde i början av november.
Yes, samma här. Beställde grå LR den 10 november. Inga andra preferenser utöver det. Sen dess har det dykt upp tre st likadana i bilar på lager, varav två var innan prishöjningen. Med facit i hand skulle jag ha väntat och köpt lagerbil istället.
Varför inte be om att bli matchad mot dom?
Jag fick höra att det inte var möjligt att bli ”manuellt” matchad. Ringde och frågade då jag såg lagerbilar i samma utförande.
Jag bad om det också, men fick samma besked.

Även jag har försökt, jag förstår mig inte på systemet när det finns lagerbilar men att man inte får dessa? Varför ska kunderna som beställt vänta längre?
Tesla säger fortfarande att bil ska dyka upp i december och man kan bli matchad väldigt sent i processen.
Jag vet inte hur mycket jag orkar vänta mer, mitt psyke klarar snart inte mer :lol: :lol: snart så jag överväger att köpa något annat…
Användarvisningsbild
zelest
Teslaägare
Inlägg: 96
Blev medlem: 25 sep 2021 09:20
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av zelest »

Skatbo skrev:
Datzun skrev:
Får jag fråga om det är de nya bakljusen på din bil?
Gamla.
Vilka är det "gamla" och "nya" bakljusen? Vad är det för skillnad?
M3LR21 - Mörk Interiör - Midnight Silver - 19" - Dragkrok
Användarvisningsbild
Rasmussen
Teslaägare
Inlägg: 136
Blev medlem: 20 sep 2019 20:02

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Rasmussen »

OncleCofter skrev:
Ramsvik skrev:
taliz skrev:
OncleCofter skrev:
Ramsvik skrev:
Hej! Även vi har beräknad leverans i december men saknar VIN. Vit LR. Börjar tro att det kanske lutar åt nästa leverans i februari. Beställde i början av november.
Yes, samma här. Beställde grå LR den 10 november. Inga andra preferenser utöver det. Sen dess har det dykt upp tre st likadana i bilar på lager, varav två var innan prishöjningen. Med facit i hand skulle jag ha väntat och köpt lagerbil istället.
Varför inte be om att bli matchad mot dom?
Jag fick höra att det inte var möjligt att bli ”manuellt” matchad. Ringde och frågade då jag såg lagerbilar i samma utförande.
Jag bad om det också, men fick samma besked.
Jag såg en nästan likadan som jag beställt(beräknad lev feb) dyka upp som lagerbil i fredags, den var grå ist för svart men i övrigt rätt spec(m3p m vit interör). Ringde min advisor och bad att få byta till den, inga problem. Prel lev 18 dec. Jag hade litegranna sett fram emot att få vänta men sen blev frestelsen för stor.
Användarvisningsbild
Zmeklund
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 01 apr 2019 19:01
Ort: Örebro

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Zmeklund »

zelest skrev:
Skatbo skrev:
Datzun skrev:
Får jag fråga om det är de nya bakljusen på din bil?
Gamla.
Vilka är det "gamla" och "nya" bakljusen? Vad är det för skillnad?
Nya bakljusen har större gul lampa. Tydligare. Så man upptäcker det iallafall. Att man har nya alltså.
Senast redigerad av Zmeklund, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Datzun
Teslaägare
Inlägg: 121
Blev medlem: 25 sep 2020 21:42
Referralkod: ts.la/fredrik611845

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Datzun »

Brukar det vara tajt mellan beskedet om upphämtningsdatum och det faktiska datumet?
Tesla Model 3 Long Range 2021
VW ID.4 Pro 2021
VW ID.4 Pro 2021 såld
lav1
Inlägg: 85
Blev medlem: 12 jan 2020 16:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av lav1 »

När man ser att Nabucco (som jag är ganska säker att min bil är på) har dockat i Belgien imorse och vid lunchtid får ett SMS från Tesla höjs pulsen litegrann.
Den sänks dock ganska fort när man inser att de bara påminner om att jag inte köpt vinterdäck via Tesla...


När ska man få SMSet egentligen?! Typ bara en vecka kvar till prel. leveransdatum som syns i slutfakturan nu... :D
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1008
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av holden »

Fick idag beskedet att leverans kommer att ske i februari-mars, ouch.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
Ramsvik
Teslaägare
Inlägg: 10
Blev medlem: 28 nov 2021 12:07

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Ramsvik »

holden skrev:
Fick idag beskedet att leverans kommer att ske i februari-mars, ouch.
Aj, vad tråkigt. När och vad beställde du?
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 870
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Dexter86 »

Aj aj börjar vi se försenade leveranser här också? :(
Stod det december när du beställde?
Användarvisningsbild
Bira
Teslaägare
Inlägg: 99
Blev medlem: 28 okt 2021 23:16
Referralkod: ts.la/kristian389856

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bira »

lav1 skrev:
När man ser att Nabucco (som jag är ganska säker att min bil är på) har dockat i Belgien imorse och vid lunchtid får ett SMS från Tesla höjs pulsen litegrann.
Den sänks dock ganska fort när man inser att de bara påminner om att jag inte köpt vinterdäck via Tesla...


När ska man få SMSet egentligen?! Typ bara en vecka kvar till prel. leveransdatum som syns i slutfakturan nu... :D

Samma här. Har t.o.m. lagt in en unik signal för Teslas SMS i väntan på att få det där meddelandet om att boka tid. Kände samma sak idag när det bara var en påminnelse om vinterhjul :(

Jag känner också att jag bör få ett sms snart. Speciellt med tanke på att min preliminära tid för leverans är 28 nov - 12 dec.
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1008
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av holden »

Ramsvik skrev:
holden skrev:
Fick idag beskedet att leverans kommer att ske i februari-mars, ouch.
Aj, vad tråkigt. När och vad beställde du?
Beställde i början av oktober, leverans ”före jul” gällde då. Sedan gällde 1 december, och nu alltså feb-mars.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
PatteJan
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 21 okt 2021 12:44

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PatteJan »

holden skrev:
Ramsvik skrev:
holden skrev:
Fick idag beskedet att leverans kommer att ske i februari-mars, ouch.
Aj, vad tråkigt. När och vad beställde du?
Beställde i början av oktober, leverans ”före jul” gällde då. Sedan gällde 1 december, och nu alltså feb-mars.
Vad beställde du?
Tesla Model 3 LR 2022 Pearl White
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1008
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av holden »

PatteJan skrev:
holden skrev:
Ramsvik skrev:
holden skrev:
Fick idag beskedet att leverans kommer att ske i februari-mars, ouch.
Aj, vad tråkigt. När och vad beställde du?
Beställde i början av oktober, leverans ”före jul” gällde då. Sedan gällde 1 december, och nu alltså feb-mars.
Vad beställde du?
M3 LR svart/svart.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
PatteJan
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 21 okt 2021 12:44

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PatteJan »

holden skrev:
PatteJan skrev:
holden skrev:
Ramsvik skrev:
holden skrev:
Fick idag beskedet att leverans kommer att ske i februari-mars, ouch.
Aj, vad tråkigt. När och vad beställde du?
Beställde i början av oktober, leverans ”före jul” gällde då. Sedan gällde 1 december, och nu alltså feb-mars.
Vad beställde du?
M3 LR svart/svart.
Ok.
Har beställt en vit LR. Men jag har lagt in en paus i min beställning (vänteläge) för jag vill ha en 22:a.
Ligger paus till 1/1-22. Kanske lika bra att aktivera min beställning. Men det kanske kvittar om man hamnar "tidigare i kö"?
Tesla Model 3 LR 2022 Pearl White
lav1
Inlägg: 85
Blev medlem: 12 jan 2020 16:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av lav1 »

holden skrev:
Ramsvik skrev:
holden skrev:
Fick idag beskedet att leverans kommer att ske i februari-mars, ouch.
Aj, vad tråkigt. När och vad beställde du?
Beställde i början av oktober, leverans ”före jul” gällde då. Sedan gällde 1 december, och nu alltså feb-mars.
Vad har det stått för spann på ditt Teslakonto tidigare? T.ex. 15 december - 23 december?
Användarvisningsbild
masitaly
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 29 okt 2021 20:40

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av masitaly »

holden skrev:
PatteJan skrev:
holden skrev:
Ramsvik skrev:
holden skrev:
Fick idag beskedet att leverans kommer att ske i februari-mars, ouch.

Aj, vad tråkigt. När och vad beställde du?
Beställde i början av oktober, leverans ”före jul” gällde då. Sedan gällde 1 december, och nu alltså feb-mars.
Vad beställde du?
M3 LR svart/svart.
:o :(
Samma som jag, beställde med uppgraderad autopilot och 19”. Ska man med andra ord ställa in sig på Q1 22 :?
Användarvisningsbild
Svirre
Teslaägare
Inlägg: 39
Blev medlem: 10 mar 2019 09:40

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Svirre »

Mötte idag biltransportbilar med M3 och Y på flaket. Så nu börjar nya leveranser av bilar.
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1008
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av holden »

lav1 skrev:
holden skrev:
Ramsvik skrev:
holden skrev:
Fick idag beskedet att leverans kommer att ske i februari-mars, ouch.
Aj, vad tråkigt. När och vad beställde du?
Beställde i början av oktober, leverans ”före jul” gällde då. Sedan gällde 1 december, och nu alltså feb-mars.
Vad har det stått för spann på ditt Teslakonto tidigare? T.ex. 15 december - 23 december?
Har inte kollat.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Waynes_World
Inlägg: 9
Blev medlem: 22 nov 2021 15:25

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Waynes_World »

holden skrev:
lav1 skrev:
holden skrev:
Ramsvik skrev:
holden skrev:
Fick idag beskedet att leverans kommer att ske i februari-mars, ouch.
Aj, vad tråkigt. När och vad beställde du?
Beställde i början av oktober, leverans ”före jul” gällde då. Sedan gällde 1 december, och nu alltså feb-mars.
Vad har det stått för spann på ditt Teslakonto tidigare? T.ex. 15 december - 23 december?
Har inte kollat.
Fick du infon muntligen? Har beställt exakt samma konf. men i slutet av okt. Står fortfarande prel leverans i dec på mitt konto - vilket troligtvis bara är att glömma...
Användarvisningsbild
M3LR22
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 22 okt 2021 11:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av M3LR22 »

Det här låter ju oroväckande… beställde en vit lr 21/10 och har preliminärt datum den 9/12 men fortfarande inte fått något mess om upphämtning..
Användarvisningsbild
Sarlacc
Teslaägare
Inlägg: 70
Blev medlem: 20 nov 2021 17:49
Ort: Karlskrona

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Sarlacc »

Beställde en M3 standard vit med drag den 25/11. På hemsidan stod det maj månad. Idag står det i appen uppskattad leverans 20-31/12.
Ska man begära att vänta för att ta en årsmodell 22?
Hade inte räknat med att få i år men kanske bättre chans att få skattepengar tillbaka?
Tesla Model 3 -21
Användarvisningsbild
Holve
Teslaägare
Inlägg: 245
Blev medlem: 25 dec 2020 14:49

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Holve »

Får du den nu i q4 är det väl redan en 22a?
TM 3 LR
I övrigt analog vedeldare.
Användarvisningsbild
zelest
Teslaägare
Inlägg: 96
Blev medlem: 25 sep 2021 09:20
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av zelest »

zelest skrev:
zelest skrev:
Har beställt en LR AWD, Midnight Silver Metallic, 19tums-hjul, svart interiör, standard autopilot.
Beställd 6 september.
Edit: Även beställt till dragkrok.

Update: Fått min bil och VIN tilldelat idag! En Kina-bil med B (icke-hairpin?) i VIN. Uppskattad leverans: 7 december - 21 december. Hämtas i Norrköping. :D
Update2: Efter lite detektivarbete så är jag ganska så säker på att min bil finns på Hyperion Ray och idag fick jag äntligen sms om leverans från Tesla.. Jag har nog aldrig sett fram emot Lucia så mycket som i år. ;)
M3LR21 - Mörk Interiör - Midnight Silver - 19" - Dragkrok
Dizzycap
Inlägg: 150
Blev medlem: 05 feb 2020 16:40

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Dizzycap »

Sarlacc skrev:
Beställde en M3 standard vit med drag den 25/11. På hemsidan stod det maj månad. Idag står det i appen uppskattad leverans 20-31/12.
Ska man begära att vänta för att ta en årsmodell 22?
Hade inte räknat med att få i år men kanske bättre chans att få skattepengar tillbaka?
Jag hade absolut löst ut den. Tesla kör inte med årsmodeller som andra tillverkare, och tar du den nu är du ju garanterad 70” i bonus. Bara att gratulera :)
Nusse_Tuffs
Inlägg: 23
Blev medlem: 29 nov 2021 21:51

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Nusse_Tuffs »

Mitt första inlägg! :) Jag har följt flera trådar här sen ett par månader. Nu senast dagligen.

Jag beställde min M3LR grå i slutet av oktober. Fick ganska fort, inom en vecka tror jag, slutfaktura med VIN och uppskattad leveranstid den 9e december till Göteborg. I appen står det mellan 29e nov till 13e dec.
Så nu går jag som ett barn innan julafton och väntar på meddelande från Tesla om exakt vilken dag det blir. Hoppas det kommer vilken dag som helst nu. Önskar jag visste vilken båt min bil är på men har inte listat ut hur jag tar reda på det. Har försökt men inte lyckats så bra.
Skriv svar