Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jonas B
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 27 nov 2019 17:08

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jonas B »

Tog en lagerbil 29/11 m3p och fick vin i hp fakturan.
Användarvisningsbild
Jonas B
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 27 nov 2019 17:08

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jonas B »

A23844DC-8E8F-4B5C-9F9B-98D7DBA99598.png
Någon mer som inte kommer åt appen?
Har vin på bilen. Försöker logga in med mina uppgifter som jag har till tesla kontot.
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av metchristian »

Jonas B skrev:
Bilagan A23844DC-8E8F-4B5C-9F9B-98D7DBA99598.png finns inte längre
Någon mer som inte kommer åt appen?
Har vin på bilen. Försöker logga in med mina uppgifter som jag har till tesla kontot.
Jag kan men får bara upp
C5124065-F928-4F84-AAFA-DFD4838E5ADA.png
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare
Inlägg: 952
Blev medlem: 05 nov 2015 20:45
Ort: Lund

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av grenhall »

metchristian skrev:
xanderhook skrev:
grenhall skrev:
Ni som skriver att ni fått VIN är det på er "hem-sida" på Tesla eller inne i "hantera-sidan"?
På Hantera-sidan, men det syns bara med Tesla VIN Finder extension i Google Chrome!
Inte nödvändigtvis... jag såg mitt vin nr innan Chrome tillägget då det stod på slutfakturan och nu är den helt synlig vid hantera, precis under bokningsnr och ovanför tid o datum för leverans
Ja men du har fått leveranstid va? För du har slutfaktura också då är det klart för leverans. Våra har nog inte ankommit till Sverige och därmed inte reggade eller klara för leverans än.

@JonasB

Appen är lite skum. Ibland kan man logga in när man fått VIN på startsidan och ibland inte förrän man fått bilen reggad på sitt konto dvs. efter leverans.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av metchristian »

grenhall skrev:
metchristian skrev:
xanderhook skrev:
grenhall skrev:
Ni som skriver att ni fått VIN är det på er "hem-sida" på Tesla eller inne i "hantera-sidan"?
På Hantera-sidan, men det syns bara med Tesla VIN Finder extension i Google Chrome!
Inte nödvändigtvis... jag såg mitt vin nr innan Chrome tillägget då det stod på slutfakturan och nu är den helt synlig vid hantera, precis under bokningsnr och ovanför tid o datum för leverans
Ja men du har fått leveranstid va? För du har slutfaktura också då är det klart för leverans. Våra har nog inte ankommit till Sverige och därmed inte reggade eller klara för leverans än.

Japp det står lev 12/12

@JonasB

Appen är lite skum. Ibland kan man logga in när man fått VIN på startsidan och ibland inte förrän man fått bilen reggad på sitt konto dvs. efter leverans.
Jag har alltid fått denna bild och jag har haft vin nr ett par dgr i hantera.
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare
Inlägg: 952
Blev medlem: 05 nov 2015 20:45
Ort: Lund

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av grenhall »

metchristian skrev:
grenhall skrev:
metchristian skrev:
xanderhook skrev:
grenhall skrev:
Ni som skriver att ni fått VIN är det på er "hem-sida" på Tesla eller inne i "hantera-sidan"?
På Hantera-sidan, men det syns bara med Tesla VIN Finder extension i Google Chrome!
Inte nödvändigtvis... jag såg mitt vin nr innan Chrome tillägget då det stod på slutfakturan och nu är den helt synlig vid hantera, precis under bokningsnr och ovanför tid o datum för leverans
Ja men du har fått leveranstid va? För du har slutfaktura också då är det klart för leverans. Våra har nog inte ankommit till Sverige och därmed inte reggade eller klara för leverans än.

Japp det står lev 12/12

@JonasB

Appen är lite skum. Ibland kan man logga in när man fått VIN på startsidan och ibland inte förrän man fått bilen reggad på sitt konto dvs. efter leverans.
Jag har alltid fått denna bild och jag har haft vin nr ett par dgr i hantera.
Som sagt appen är lite weird. Din åtkomst kommer eventuellt att försvinna innan du får leverans. Så var inte orolig om det händer.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
Jonas B
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 27 nov 2019 17:08

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jonas B »

metchristian skrev:
Jonas B skrev:
A23844DC-8E8F-4B5C-9F9B-98D7DBA99598.png
Någon mer som inte kommer åt appen?
Har vin på bilen. Försöker logga in med mina uppgifter som jag har till tesla kontot.
Jag kan men får bara upp
Använder du samma login till appen som till kontot?
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av metchristian »

Jonas B skrev:
metchristian skrev:
Jonas B skrev:
A23844DC-8E8F-4B5C-9F9B-98D7DBA99598.png
Någon mer som inte kommer åt appen?
Har vin på bilen. Försöker logga in med mina uppgifter som jag har till tesla kontot.
Jag kan men får bara upp
Använder du samma login till appen som till kontot?
Ja ska man inte det?
LasseKongo
Inlägg: 62
Blev medlem: 16 okt 2019 17:03

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av LasseKongo »

4 dagar kvar till julafton. Beställde 11 okt, LR, fått datumet flyttat en gång för leverans. Någon mer som skall till Trosta den 11:december ?
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av metchristian »

LasseKongo skrev:
4 dagar kvar till julafton. Beställde 11 okt, LR, fått datumet flyttat en gång för leverans. Någon mer som skall till Trosta den 11:december ?
Beställde 8/11 och ska hmt 12/12 trosta, fingers crossed att det inte blir flyttat. Känner precis som dig.. julafton.. sjukt va man kan längta efter en bil... aldrig någonsin längtat efter en bil.. har haft förmånen att jobba med bilar i 17år, kört hela Jaguar/range rover modell serie 2014, kört Porsche 911, dodge viper, BMW z4, BMW m3 etc och aldrig känt mig så mycket som ett litet barn inför julafton som inför denna leverans. Jag har ändå bara kört tesla en gång och det va 2014 model s och sen dess har tesla varit en drömbil för mig så kanske kan spela in viss roll. Visst egentligen modell s/x p100 som är min stora dröm men 1,2-1,4mille är på tok för mkt. 3:a räcker då det är mest jag själv som skall köra.
LasseKongo
Inlägg: 62
Blev medlem: 16 okt 2019 17:03

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av LasseKongo »

metchristian skrev:
LasseKongo skrev:
4 dagar kvar till julafton. Beställde 11 okt, LR, fått datumet flyttat en gång för leverans. Någon mer som skall till Trosta den 11:december ?
Beställde 8/11 och ska hmt 12/12 trosta, fingers crossed att det inte blir flyttat. Känner precis som dig.. julafton.. sjukt va man kan längta efter en bil... aldrig någonsin längtat efter en bil.. har haft förmånen att jobba med bilar i 17år, kört hela Jaguar/range rover modell serie 2014, kört Porsche 911, dodge viper, BMW z4, BMW m3 etc och aldrig känt mig så mycket som ett litet barn inför julafton som inför denna leverans. Jag har ändå bara kört tesla en gång och det va 2014 model s och sen dess har tesla varit en drömbil för mig så kanske kan spela in viss roll. Visst egentligen modell s/x p100 som är min stora dröm men 1,2-1,4mille är på tok för mkt. 3:a räcker då det är mest jag själv som skall köra.
Fick prova en performance i somras. Sjukt drag i den, ingen tendens till däckskrik utan bilen bara slungades iväg. Hade vart kul med performance men förmånsvärdet var för högt tyckte jag. i-landsproblem deluxe...Men jag håller med, har vart oproportionerligt exalterad...
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av metchristian »

LasseKongo skrev:
metchristian skrev:
LasseKongo skrev:
4 dagar kvar till julafton. Beställde 11 okt, LR, fått datumet flyttat en gång för leverans. Någon mer som skall till Trosta den 11:december ?
Beställde 8/11 och ska hmt 12/12 trosta, fingers crossed att det inte blir flyttat. Känner precis som dig.. julafton.. sjukt va man kan längta efter en bil... aldrig någonsin längtat efter en bil.. har haft förmånen att jobba med bilar i 17år, kört hela Jaguar/range rover modell serie 2014, kört Porsche 911, dodge viper, BMW z4, BMW m3 etc och aldrig känt mig så mycket som ett litet barn inför julafton som inför denna leverans. Jag har ändå bara kört tesla en gång och det va 2014 model s och sen dess har tesla varit en drömbil för mig så kanske kan spela in viss roll. Visst egentligen modell s/x p100 som är min stora dröm men 1,2-1,4mille är på tok för mkt. 3:a räcker då det är mest jag själv som skall köra.
Fick prova en performance i somras. Sjukt drag i den, ingen tendens till däckskrik utan bilen bara slungades iväg. Hade vart kul med performance men förmånsvärdet var för högt tyckte jag. i-landsproblem deluxe...Men jag håller med, har vart oproportionerligt exalterad...
Haha ja verkligen i-landsproblem men tex mina 2senaste bilköp har inte ens varit i närheten att skapa samma hype.. kärringen tycker man är knäpp.. hon har aldrig någonsin sett mig så speedad inför köp, väntan(våndan) och aldrig någonsin läst en manual till en bil förrän nu..fått upp wallboxen installerad o redo.
Ja men är det tesla som skapar det eller hade man blivit så om man beställt polestar eller vw id.. nja tror faktiskt inte det.. lite som när Apple släppte sina första tfn...
Användarvisningsbild
spuzz
Teslaägare
Inlägg: 51
Blev medlem: 27 nov 2019 12:43

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av spuzz »

Woho!!! Har scoutat Teslas hemsida efter en Long Range RWD och nu äntligen kom det ut två stycken på hemsidan! Så snart blir jag också medlem i #teamwhite
Vit Model Y LR AWD - Beställd: 2021-08-01 - Leverans: 2021-09-10
Vit Model Y LR RWD - Beställd: 2019-12-29 - Ändrad av Tesla till AWD
Grå Model 3 LR AWD - Beställd: 2020-02-21 - Leverans: 2020-03-18 - Såld: 2021-08-15
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av LasseTM »

Hade någon av dem drag?
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av metchristian »

LasseTM skrev:
Hade någon av dem drag?
Inte den jag såg... bara sett en.. finns kvar...
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare
Inlägg: 952
Blev medlem: 05 nov 2015 20:45
Ort: Lund

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av grenhall »

Glöm inte referallkoder! :twisted:
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av LasseTM »

Någon som kan ringa Tesla just nu?
Försökt alla nummer jag hittar men dom säger bara "nummret du har ringt används inte"
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
Xeik
Teslaägare
Inlägg: 506
Blev medlem: 22 feb 2019 19:19

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Xeik »

LasseTM skrev:
Någon som kan ringa Tesla just nu?
Försökt alla nummer jag hittar men dom säger bara "nummret du har ringt används inte"
Ringa Tesla?? :lol:



Skulle gissa på att bästa vägen är chatten.
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av LasseTM »

Vill nå fram till försäljning men alla nummer verkar blockade :s
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
spuzz
Teslaägare
Inlägg: 51
Blev medlem: 27 nov 2019 12:43

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av spuzz »

Tyvärr. Hade helst haft en med dragkrok för att ha med sig cyklar på semester, men kan hända att jag köper en dragkrok och monterar sen, alternativt räcke på taket. Nu fick den stryka på foten för ökad räckvidd!
LasseTM skrev:
Hade någon av dem drag?
Vit Model Y LR AWD - Beställd: 2021-08-01 - Leverans: 2021-09-10
Vit Model Y LR RWD - Beställd: 2019-12-29 - Ändrad av Tesla till AWD
Grå Model 3 LR AWD - Beställd: 2020-02-21 - Leverans: 2020-03-18 - Såld: 2021-08-15
Användarvisningsbild
Jonas B
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 27 nov 2019 17:08

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jonas B »

De e bara och dra kortet och köpa :D
Användarvisningsbild
Jonas B
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 27 nov 2019 17:08

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jonas B »

LasseTM skrev:
Vill nå fram till försäljning men alla nummer verkar blockade :s
Den enda som kunnat hjälpa dig att ringa Tesla
var nog Saida Andersson :D :lol:
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av LasseTM »

Jag har ju pratat med dem 2 gånger senaste veckan och 1 gång förra veckan men nu funkar inga nummer.
Frågan är om det är värt att dumpa drag för batteri :/
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
peken
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 12 feb 2016 15:22
Ort: Vännäsby

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av peken »

Nu ser jag VIN på mitt konto, alltså inte bara med plugin utan det står i klartext under RN-numret.
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Användarvisningsbild
FredrikZensNorwald
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 12 nov 2019 19:45
Ort: Sandviken

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av FredrikZensNorwald »

LasseKongo skrev:
4 dagar kvar till julafton. Beställde 11 okt, LR, fått datumet flyttat en gång för leverans. Någon mer som skall till Trosta den 11:december ?
Lika för mig, håller tummarna så kanske vi ses,
Skriv svar