Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

PhaZerSE
Inlägg: 24
Blev medlem: 28 nov 2019 12:44
Ort: Bålsta

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PhaZerSE »

sandberg80 skrev:
Står att Cosmos ska till Storbrittanien nu enligt Marine Traffic. Antar att de bilarna som dumpas där är just för den brittiska marknaden och inget hopp för oss?
Ser inte riktigt ut som att Brixham har en hamn stor nog att ta emot en sån båt, hittar heller ingen bilterminal på Google Maps. Nån som vet om det brukar gå RCC båtar dit?
Väntar på en Vit M3 SR+ beställd 2019-10-04
sandberg80
Inlägg: 62
Blev medlem: 27 jan 2020 11:40

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av sandberg80 »

edgein skrev:
sandberg80 skrev:
Står att Cosmos ska till Storbrittanien nu enligt Marine Traffic. Antar att de bilarna som dumpas där är just för den brittiska marknaden och inget hopp för oss?
Märkligt, jag är rätt säker på att folk på plats sa att de inte lastade några bilar på ratten på "fel" sida..
Nu är det uppdaterat. Nu står det BE ZEE :D
Model 3 LR AWD Vit 2020 (Såld)
Skoda Enyaq 2021 (såld)
Model Y LR AWD (Levererad 18/2 2022)
sandberg80
Inlägg: 62
Blev medlem: 27 jan 2020 11:40

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av sandberg80 »

Och där kom det in ett gäng lagerbilar samtidigt.

Som verkar ha VIn nummer med "K" som 7e bokstav från slutet = tillverkade 2020. Alltså lär det vara omatchade bilar som finns på Glovis Cosmos, eller?
Senast redigerad av sandberg80, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 LR AWD Vit 2020 (Såld)
Skoda Enyaq 2021 (såld)
Model Y LR AWD (Levererad 18/2 2022)
Mikael_a
Inlägg: 17
Blev medlem: 20 nov 2019 07:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Mikael_a »

spännande.

Någon med beställd SR+ ifrån Oktober som fått VIN-nummer nu?
Användarvisningsbild
tesla_wonderer
Teslaägare
Inlägg: 35
Blev medlem: 14 dec 2019 19:54

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av tesla_wonderer »

"30 dagars provperiod med Premium Connectivity" på vissa och "1 års provperiod med Premium Connectivity" på de nya lagerbilarna

Vad gäller tror ni? Felskrivning? Ny policy?
Renault 19 - 95 - såld
Volvo S60 T5 -2002 - såld
Audi a3 Quattro 2.0 2007 - såld
Vw Golf R 2011 - Såld
Audi RS3 Stage 2, 2011 - Såld
Tesla Model 3 AWD Long Range -2020
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5313
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Nicke Nyfiken »

tesla_wonderer skrev:
"30 dagars provperiod med Premium Connectivity" på vissa och "1 års provperiod med Premium Connectivity" på de nya lagerbilarna

Vad gäller tror ni? Felskrivning? Ny policy?
LR har 1 år.
SR har 30 dagar.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
tesla_wonderer
Teslaägare
Inlägg: 35
Blev medlem: 14 dec 2019 19:54

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av tesla_wonderer »

Nicke Nyfiken skrev:
tesla_wonderer skrev:
"30 dagars provperiod med Premium Connectivity" på vissa och "1 års provperiod med Premium Connectivity" på de nya lagerbilarna

Vad gäller tror ni? Felskrivning? Ny policy?
LR har 1 år.
SR har 30 dagar.
Attans borde jag snappat upp. :)
Om det finns lagerbilar nu med exakt samma spec som man själv beställt, så borde det väl innebära ett vinnummer snart? För beställningar borde väl gå före lagerbilar?
Renault 19 - 95 - såld
Volvo S60 T5 -2002 - såld
Audi a3 Quattro 2.0 2007 - såld
Vw Golf R 2011 - Såld
Audi RS3 Stage 2, 2011 - Såld
Tesla Model 3 AWD Long Range -2020
Capitano
Inlägg: 8
Blev medlem: 23 jan 2020 20:54

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Capitano »

tesla_wonderer skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
tesla_wonderer skrev:
"30 dagars provperiod med Premium Connectivity" på vissa och "1 års provperiod med Premium Connectivity" på de nya lagerbilarna

Vad gäller tror ni? Felskrivning? Ny policy?
LR har 1 år.
SR har 30 dagar.
Attans borde jag snappat upp. :)
Om det finns lagerbilar nu med exakt samma spec som man själv beställt, så borde det väl innebära ett vinnummer snart? För beställningar borde väl gå före lagerbilar?
När jag pratade med säljaren så uppfattade jag det som att det är de som dyker upp som lagerbilar som beställningar matchas mot. Så det kanske bara är de som kom i denna batch...
Användarvisningsbild
Tobberoth
Teslaägare
Inlägg: 109
Blev medlem: 03 sep 2019 15:05

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Tobberoth »

sandberg80 skrev:
Och där kom det in ett gäng lagerbilar samtidigt.

Som verkar ha VIn nummer med "K" som 7e bokstav från slutet = tillverkade 2020. Alltså lär det vara omatchade bilar som finns på Glovis Cosmos, eller?
Inte nödvändigtvis. Jag hämtade ut min LR den 6:e december, den har också K i VIN. 2020 som modellår är alltså inte nödvändigtvis helt nya bilar, men om det plötsligt dumpats in massa lagerbilar så är det ju ett gott tecken i alla fall.
Tesla M3 LR AWD 2020, Midnight Silver, 19" Sport
sandberg80
Inlägg: 62
Blev medlem: 27 jan 2020 11:40

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av sandberg80 »

Nja så lär det väl inte vara? För så många lagerbilar brukar inte dyka upp.- Såldes väl runt 5000 M3 I Sverige förra året och tror inte alla kom upp som lagerbil först.

Min gissning är att det matchas massa bilar mot beställning. Men de som ligger som lagerbilar nu är såna som INTE någon har lagt som beställning. Flera av de bilarna som ligger ute har lite "annorlunda " spec och kanske inte direkt main-stream. Eller att de inte är matchade mot rätt stad heller.
Model 3 LR AWD Vit 2020 (Såld)
Skoda Enyaq 2021 (såld)
Model Y LR AWD (Levererad 18/2 2022)
Capitano
Inlägg: 8
Blev medlem: 23 jan 2020 20:54

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Capitano »

sandberg80 skrev:
Nja så lär det väl inte vara? För så många lagerbilar brukar inte dyka upp.- Såldes väl runt 5000 M3 I Sverige förra året och tror inte alla kom upp som lagerbil först.

Min gissning är att det matchas massa bilar mot beställning. Men de som ligger som lagerbilar nu är såna som INTE någon har lagt som beställning. Flera av de bilarna som ligger ute har lite "annorlunda " spec och kanske inte direkt main-stream. Eller att de inte är matchade mot rätt stad heller.
Det låter som en bättre lösning så jag hoppas på den också. :D
Användarvisningsbild
troed
Teslaägare
Inlägg: 26
Blev medlem: 12 nov 2019 10:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av troed »

SR+ beställd 26e sept, inte fått VIN än.

Tidigare i tråden fanns en SR+ beställd veckan innan mig som fick innan jul, så jag tycker väl min borde finnas på den här båten.

/Troed
Användarvisningsbild
Larsa3000
Teslaägare
Inlägg: 19
Blev medlem: 01 dec 2019 01:11
Ort: Västerås

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Larsa3000 »

Jag beställde min i slutet på november och fick just leveransplatsen uppdaterad(!) men inget VIN ännu. Woooh!
Eller stod det trosta innan!? Helt säker på att det inte gjorde det! Eller?! Blir knäpp..
______
M3 long range med krok.
Användarvisningsbild
MatsJ
Teslaägare
Inlägg: 147
Blev medlem: 12 jan 2020 15:20
Ort: NV Skåne

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MatsJ »

Larsa3000 skrev:
Jag beställde min i slutet på november och fick just leveransplatsen uppdaterad(!)
Var hittar man eller när får man uppgiften om leveransplatsen?
Röd 3 Performance FSD, beställd 2020-01-11, tillverkad 2020-01, levererad 2020-03-06. Motorstyrd öppning och stängning av trunk och frunk.
Användarvisningsbild
Rasmussen
Teslaägare
Inlägg: 146
Blev medlem: 20 sep 2019 20:02

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Rasmussen »

Det dök upp en nästan identisk bil som den jag beställt(bara andra fälgar) som lagerbil nu, sugen på att klicka köp. Har fått för mig att man ger sig ut på djupt vatten när man börjar ändra och fixa med sin order... är det besvärligt att få tillbaka handpenningen på ordinarie beställningen, och är det meckigt att lägga till vinterdäck på en lagerbil?
Användarvisningsbild
gnuX
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 03 jul 2019 22:21

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av gnuX »

MatsJ skrev:
Larsa3000 skrev:
Jag beställde min i slutet på november och fick just leveransplatsen uppdaterad(!)
Var hittar man eller när får man uppgiften om leveransplatsen?
Jag får upp det när jag tittar på min beställning i telefon-vy, men inte på datorn med webbläsaren i full bredd...
Telefon:
Telefon.png
Dator:
Dator.png
Det är lätt att testa, förminska bara webbläsaren till minsta möjliga bredd så får du upp mobilvyn.

Vet inte om info om leveransplats är ny för mig. Har inte noterat att den varit där förut, men så har jag sällan tittat på infon i telefonen.
SR+, Blå, 18'' Aero, Dragkrok 2020-03-17
Användarvisningsbild
rtgrt
Teslaägare
Inlägg: 32
Blev medlem: 22 maj 2019 15:36
Ort: Staffanstorp

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av rtgrt »

Det är samma för mig. Fick leveransadressen någon dag efter min beställning. Och jag beställde min första veckan i Januari.
SR+ White Pearl
Användarvisningsbild
Pallejandro
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 03 jan 2020 16:00

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Pallejandro »

Tror ni att bilarna som ligger i lager nu är tillverkade 2020 eller 2019? Påverkar ju förmånsvärdet en del. Bara modellår som går att läsa ut från VIN?
JoeMad
Teslaägare
Inlägg: 250
Blev medlem: 10 okt 2019 12:36
Ort: Tyresö

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av JoeMad »

Pallejandro skrev:
Tror ni att bilarna som ligger i lager nu är tillverkade 2020 eller 2019? Påverkar ju förmånsvärdet en del. Bara modellår som går att läsa ut från VIN?

Det är väl registreringsår som räknas?
Audi Q8 e-tron 55 -24
Användarvisningsbild
Pallejandro
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 03 jan 2020 16:00

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Pallejandro »

Tillverkningsår enligt skatteverkets verktyg.
AD4AE0EE-1B27-40BC-897B-362668125A21.jpeg
JoeMad
Teslaägare
Inlägg: 250
Blev medlem: 10 okt 2019 12:36
Ort: Tyresö

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av JoeMad »

Pallejandro skrev:
Tillverkningsår enligt skatteverkets verktyg.
AD4AE0EE-1B27-40BC-897B-362668125A21.jpeg

Du har nog rätt.
Dessutom är det över 6000:- per år i skillnad. Surt om man har nettolöneavdrag som jag har.
Audi Q8 e-tron 55 -24
Användarvisningsbild
MatsJ
Teslaägare
Inlägg: 147
Blev medlem: 12 jan 2020 15:20
Ort: NV Skåne

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MatsJ »

gnuX skrev:
Det är lätt att testa, förminska bara webbläsaren till minsta möjliga bredd så får du upp mobilvyn.
Tack, nu såg jag det äntligen också.
Röd 3 Performance FSD, beställd 2020-01-11, tillverkad 2020-01, levererad 2020-03-06. Motorstyrd öppning och stängning av trunk och frunk.
Användarvisningsbild
Rasmussen
Teslaägare
Inlägg: 146
Blev medlem: 20 sep 2019 20:02

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Rasmussen »

Bytte min order mot en av de nya lagerbilarna och fick detta besked från Tesla delivery:

”...Även att bilen står inte i Sverige utan ska till Zeebrugge från San francisco just nu.
Alla lagerbilar som ligger uppe är ännu i San Fran.

Du tittar nu på en leverans allra tidigast mitten av februari meb kan bli början av mars.”

Borde inte bilen vara på båten redan om den ska hinna hit till mitten/slutet av februari?
sandberg80
Inlägg: 62
Blev medlem: 27 jan 2020 11:40

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av sandberg80 »

Rasmussen skrev:
Bytte min order mot en av de nya lagerbilarna och fick detta besked från Tesla delivery:

”...Även att bilen står inte i Sverige utan ska till Zeebrugge från San francisco just nu.
Alla lagerbilar som ligger uppe är ännu i San Fran.

Du tittar nu på en leverans allra tidigast mitten av februari meb kan bli början av mars.”

Borde inte bilen vara på båten redan om den ska hinna hit till mitten/slutet av februari?
Det låter rimligt. De kanske ser: "Bilen befinner sig i San Fran" som att den ännu inte nått Zeebrugge. Dvs på lager i San Fran eller på båt
Model 3 LR AWD Vit 2020 (Såld)
Skoda Enyaq 2021 (såld)
Model Y LR AWD (Levererad 18/2 2022)
Användarvisningsbild
Rasmussen
Teslaägare
Inlägg: 146
Blev medlem: 20 sep 2019 20:02

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Rasmussen »

sandberg80 skrev:
Rasmussen skrev:
Bytte min order mot en av de nya lagerbilarna och fick detta besked från Tesla delivery:

”...Även att bilen står inte i Sverige utan ska till Zeebrugge från San francisco just nu.
Alla lagerbilar som ligger uppe är ännu i San Fran.

Du tittar nu på en leverans allra tidigast mitten av februari meb kan bli början av mars.”

Borde inte bilen vara på båten redan om den ska hinna hit till mitten/slutet av februari?
Det låter rimligt. De kanske ser: "Bilen befinner sig i San Fran" som att den ännu inte nått Zeebrugge. Dvs på lager i San Fran eller på båt
Jajustdet, det låter logiskt att den inte går i nytt lager förrns den är avlastad.
Skriv svar