Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Capitano
Inlägg: 8
Blev medlem: 23 jan 2020 20:54

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Capitano »

sandberg80 skrev:
Nja så lär det väl inte vara? För så många lagerbilar brukar inte dyka upp.- Såldes väl runt 5000 M3 I Sverige förra året och tror inte alla kom upp som lagerbil först.

Min gissning är att det matchas massa bilar mot beställning. Men de som ligger som lagerbilar nu är såna som INTE någon har lagt som beställning. Flera av de bilarna som ligger ute har lite "annorlunda " spec och kanske inte direkt main-stream. Eller att de inte är matchade mot rätt stad heller.
Det låter som en bättre lösning så jag hoppas på den också. :D
Användarvisningsbild
troed
Teslaägare
Inlägg: 26
Blev medlem: 12 nov 2019 10:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av troed »

SR+ beställd 26e sept, inte fått VIN än.

Tidigare i tråden fanns en SR+ beställd veckan innan mig som fick innan jul, så jag tycker väl min borde finnas på den här båten.

/Troed
Användarvisningsbild
Larsa3000
Teslaägare
Inlägg: 19
Blev medlem: 01 dec 2019 01:11
Ort: Västerås

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Larsa3000 »

Jag beställde min i slutet på november och fick just leveransplatsen uppdaterad(!) men inget VIN ännu. Woooh!
Eller stod det trosta innan!? Helt säker på att det inte gjorde det! Eller?! Blir knäpp..
______
M3 long range med krok.
Användarvisningsbild
MatsJ
Teslaägare
Inlägg: 147
Blev medlem: 12 jan 2020 15:20
Ort: NV Skåne

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MatsJ »

Larsa3000 skrev:
Jag beställde min i slutet på november och fick just leveransplatsen uppdaterad(!)
Var hittar man eller när får man uppgiften om leveransplatsen?
Röd 3 Performance FSD, beställd 2020-01-11, tillverkad 2020-01, levererad 2020-03-06. Motorstyrd öppning och stängning av trunk och frunk.
Användarvisningsbild
Rasmussen
Teslaägare
Inlägg: 147
Blev medlem: 20 sep 2019 20:02

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Rasmussen »

Det dök upp en nästan identisk bil som den jag beställt(bara andra fälgar) som lagerbil nu, sugen på att klicka köp. Har fått för mig att man ger sig ut på djupt vatten när man börjar ändra och fixa med sin order... är det besvärligt att få tillbaka handpenningen på ordinarie beställningen, och är det meckigt att lägga till vinterdäck på en lagerbil?
Användarvisningsbild
gnuX
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 03 jul 2019 22:21

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av gnuX »

MatsJ skrev:
Larsa3000 skrev:
Jag beställde min i slutet på november och fick just leveransplatsen uppdaterad(!)
Var hittar man eller när får man uppgiften om leveransplatsen?
Jag får upp det när jag tittar på min beställning i telefon-vy, men inte på datorn med webbläsaren i full bredd...
Telefon:
Telefon.png
Dator:
Dator.png
Det är lätt att testa, förminska bara webbläsaren till minsta möjliga bredd så får du upp mobilvyn.

Vet inte om info om leveransplats är ny för mig. Har inte noterat att den varit där förut, men så har jag sällan tittat på infon i telefonen.
SR+, Blå, 18'' Aero, Dragkrok 2020-03-17
Användarvisningsbild
rtgrt
Teslaägare
Inlägg: 32
Blev medlem: 22 maj 2019 15:36
Ort: Staffanstorp

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av rtgrt »

Det är samma för mig. Fick leveransadressen någon dag efter min beställning. Och jag beställde min första veckan i Januari.
SR+ White Pearl
Användarvisningsbild
Pallejandro
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 03 jan 2020 16:00

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Pallejandro »

Tror ni att bilarna som ligger i lager nu är tillverkade 2020 eller 2019? Påverkar ju förmånsvärdet en del. Bara modellår som går att läsa ut från VIN?
JoeMad
Teslaägare
Inlägg: 250
Blev medlem: 10 okt 2019 12:36
Ort: Tyresö

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av JoeMad »

Pallejandro skrev:
Tror ni att bilarna som ligger i lager nu är tillverkade 2020 eller 2019? Påverkar ju förmånsvärdet en del. Bara modellår som går att läsa ut från VIN?

Det är väl registreringsår som räknas?
Audi Q8 e-tron 55 -24
Användarvisningsbild
Pallejandro
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 03 jan 2020 16:00

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Pallejandro »

Tillverkningsår enligt skatteverkets verktyg.
AD4AE0EE-1B27-40BC-897B-362668125A21.jpeg
JoeMad
Teslaägare
Inlägg: 250
Blev medlem: 10 okt 2019 12:36
Ort: Tyresö

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av JoeMad »

Pallejandro skrev:
Tillverkningsår enligt skatteverkets verktyg.
AD4AE0EE-1B27-40BC-897B-362668125A21.jpeg

Du har nog rätt.
Dessutom är det över 6000:- per år i skillnad. Surt om man har nettolöneavdrag som jag har.
Audi Q8 e-tron 55 -24
Användarvisningsbild
MatsJ
Teslaägare
Inlägg: 147
Blev medlem: 12 jan 2020 15:20
Ort: NV Skåne

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MatsJ »

gnuX skrev:
Det är lätt att testa, förminska bara webbläsaren till minsta möjliga bredd så får du upp mobilvyn.
Tack, nu såg jag det äntligen också.
Röd 3 Performance FSD, beställd 2020-01-11, tillverkad 2020-01, levererad 2020-03-06. Motorstyrd öppning och stängning av trunk och frunk.
Användarvisningsbild
Rasmussen
Teslaägare
Inlägg: 147
Blev medlem: 20 sep 2019 20:02

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Rasmussen »

Bytte min order mot en av de nya lagerbilarna och fick detta besked från Tesla delivery:

”...Även att bilen står inte i Sverige utan ska till Zeebrugge från San francisco just nu.
Alla lagerbilar som ligger uppe är ännu i San Fran.

Du tittar nu på en leverans allra tidigast mitten av februari meb kan bli början av mars.”

Borde inte bilen vara på båten redan om den ska hinna hit till mitten/slutet av februari?
sandberg80
Inlägg: 62
Blev medlem: 27 jan 2020 11:40

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av sandberg80 »

Rasmussen skrev:
Bytte min order mot en av de nya lagerbilarna och fick detta besked från Tesla delivery:

”...Även att bilen står inte i Sverige utan ska till Zeebrugge från San francisco just nu.
Alla lagerbilar som ligger uppe är ännu i San Fran.

Du tittar nu på en leverans allra tidigast mitten av februari meb kan bli början av mars.”

Borde inte bilen vara på båten redan om den ska hinna hit till mitten/slutet av februari?
Det låter rimligt. De kanske ser: "Bilen befinner sig i San Fran" som att den ännu inte nått Zeebrugge. Dvs på lager i San Fran eller på båt
Model 3 LR AWD Vit 2020 (Såld)
Skoda Enyaq 2021 (såld)
Model Y LR AWD (Levererad 18/2 2022)
Användarvisningsbild
Rasmussen
Teslaägare
Inlägg: 147
Blev medlem: 20 sep 2019 20:02

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Rasmussen »

sandberg80 skrev:
Rasmussen skrev:
Bytte min order mot en av de nya lagerbilarna och fick detta besked från Tesla delivery:

”...Även att bilen står inte i Sverige utan ska till Zeebrugge från San francisco just nu.
Alla lagerbilar som ligger uppe är ännu i San Fran.

Du tittar nu på en leverans allra tidigast mitten av februari meb kan bli början av mars.”

Borde inte bilen vara på båten redan om den ska hinna hit till mitten/slutet av februari?
Det låter rimligt. De kanske ser: "Bilen befinner sig i San Fran" som att den ännu inte nått Zeebrugge. Dvs på lager i San Fran eller på båt
Jajustdet, det låter logiskt att den inte går i nytt lager förrns den är avlastad.
Användarvisningsbild
admin
Teslaägare
Inlägg: 79
Blev medlem: 15 aug 2019 21:23

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av admin »

Rasmussen skrev:
sandberg80 skrev:
Rasmussen skrev:
Bytte min order mot en av de nya lagerbilarna och fick detta besked från Tesla delivery:

”...Även att bilen står inte i Sverige utan ska till Zeebrugge från San francisco just nu.
Alla lagerbilar som ligger uppe är ännu i San Fran.

Du tittar nu på en leverans allra tidigast mitten av februari meb kan bli början av mars.”

Borde inte bilen vara på båten redan om den ska hinna hit till mitten/slutet av februari?
Det låter rimligt. De kanske ser: "Bilen befinner sig i San Fran" som att den ännu inte nått Zeebrugge. Dvs på lager i San Fran eller på båt
Jajustdet, det låter logiskt att den inte går i nytt lager förrns den är avlastad.


Efter dagens samtal med DeliverySE så fick jag intrycket att bilar som läggs upp på "Bilar i lager", t.ex. de som kom igår, inte ännu har skeppats från SFO.
Beställt 15/10 -19, Model 3 SR+, White Pearl
Capitano
Inlägg: 8
Blev medlem: 23 jan 2020 20:54

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Capitano »

Jag beställde den 17 januari och fick följande svar när jag frågade om de kunde matcha med lagerbilar som jag såg var liknande min beställning.
Alltså inte så långt kvar för de flesta i detta väntrum just nu...kan man hoppas...iom att de skriver "ser ut som" och "sannolikt".
Vad jag kan se just nu är du matchad med en bil med den specifikationen du beställde. Den bilen du blivit matchad med kommer med samma båt som de bilarna du länkade till mig. Som det ser ut nu kommer båten in vecka 8 och kommer med stor sannolikhet levereras vecka 8.
Tompa_
Inlägg: 8
Blev medlem: 27 jan 2020 11:50

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Tompa_ »

Har också precis pratat med Delivery och då lät det som min SR+ vit standard kommer i mars som beställdes i oktober :-(
Användarvisningsbild
edgein
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 08 feb 2019 14:51
Ort: Ormanäs, Skåne
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av edgein »

Svar från delivery nu precis (2020-01-28 13:58):

"Vi har tyvärr inte ännu börjat matcha från den första båten men bör ske inom kort!"
~ Vit LR, odubbade vinterhjul, dragkrok ~
Användarvisningsbild
rtgrt
Teslaägare
Inlägg: 32
Blev medlem: 22 maj 2019 15:36
Ort: Staffanstorp

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av rtgrt »

De får snabba sig. Har väntat i 3 veckor :mrgreen:
SR+ White Pearl
Capitano
Inlägg: 8
Blev medlem: 23 jan 2020 20:54

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Capitano »

edgein skrev:
Svar från delivery nu precis (2020-01-28 13:58):

"Vi har tyvärr inte ännu börjat matcha från den första båten men bör ske inom kort!"
Verkar vara lite personberoende vilken info de kan ta reda på i kombination med vad de vill ge ut...
Jag tar att med en nypa salt till jag ser datum för leverans på mitt konto.
Användarvisningsbild
NiLe
Teslaägare
Inlägg: 19
Blev medlem: 20 nov 2019 13:30

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av NiLe »

Tompa_ skrev:
Har också precis pratat med Delivery och då lät det som min SR+ vit standard kommer i mars som beställdes i oktober :-(
:shock: Det låter ju inte så lovande, jag trodde vi som beställde i Oktober med leverens "i November" skulle få våra nu. Låg prio på SR+ kanske...
M3 SR+ vit med dragkrok
Tompa_
Inlägg: 8
Blev medlem: 27 jan 2020 11:50

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Tompa_ »

NiLe skrev:
Tompa_ skrev:
Har också precis pratat med Delivery och då lät det som min SR+ vit standard kommer i mars som beställdes i oktober :-(
:shock: Det låter ju inte så lovande, jag trodde vi som beställde i Oktober med leverens "i November" skulle få våra nu. Låg prio på SR+ kanske...
Håller med känns sådär :-(
Oscar123
Inlägg: 8
Blev medlem: 08 jan 2020 09:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Oscar123 »

Fick nyss mail från Tesla om att jag inte beställt vinterdäck och behöver bekräfta att jag vill ta emot med sommardäck monterade. Så något borde vara på gång. Inget VIN dock.

Beställde i början av januari. M3LR.
Användarvisningsbild
MatsJ
Teslaägare
Inlägg: 147
Blev medlem: 12 jan 2020 15:20
Ort: NV Skåne

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MatsJ »

Så SR+ verkar komma senare men LR vara på gång? Jag beställde också utan vinterdäck i början på Januari men har ännu inte fått något mail om det, jag beställde en Performance dock. Enligt beställningssidan leverans i februari, enligt muntligt besked i mars. Hur länge har ni andra som beställt Performance väntat?
Röd 3 Performance FSD, beställd 2020-01-11, tillverkad 2020-01, levererad 2020-03-06. Motorstyrd öppning och stängning av trunk och frunk.
Skriv svar