Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Nirre87
Inlägg: 23
Blev medlem: 18 maj 2021 19:58

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Nirre87 »

Fick också "vägen till upphämtning" mailet precis.

Noterade en sak. Uppskattad leveras info ser jag endast när jag loggar in genom mobilen på deras hemsida, inte när jag är inloggad genom datorn.. Sen också att deras hemsida är så seg..
Användarvisningsbild
larsos
Teslaägare
Inlägg: 17
Blev medlem: 14 maj 2021 12:47
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av larsos »

Nirre87 skrev:
Fick också "vägen till upphämtning" mailet precis.

Noterade en sak. Uppskattad leveras info ser jag endast när jag loggar in genom mobilen på deras hemsida, inte när jag är inloggad genom datorn.. Sen också att deras hemsida är så seg..
Fick det också. Uppskattad leveranstid 10 -24 juni. Om du gör en resize på webbläsarfönstret på datorn och gör fönstret smalt så kan du se leveransfönstret även i datorn. Magiskt.
Model 3 LR 2019 som personalbil (tillbakalämnad)
Model 3 LR 2021, köpt (och såld)
Model Y LR QS 2023, köpt
Användarvisningsbild
supercapacitor
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 21 maj 2021 10:14
Ort: Göteborg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av supercapacitor »

supercapacitor skrev:
Har beställt en model 3 SR+ den 11 maj och fick initialt datum mellan 14-28 juni men är nu ändrat till 8-22 Juni. Kan det stämma känns som väldigt kort tid?

VIN: LRW3E7FA6MC******

Någon som vet vilken båt det skulle kunna tänkas vara?


Hur fick du reda på den uppdaterade leveransinformationen?

Jag har ett preliminärt datum för leverans den 18 juni som står på slutfakturan och den verkar vara statiskt...
Jag ser det när jag loggar in så står det beräknat datum.
Fick också "vägen till upphämtning mailet nu"

Jag har tjänstebil så jag har inte fått se någon slutfaktura.
M3 SR+ 2021 MiC LFP
robba87
Inlägg: 8
Blev medlem: 06 apr 2021 13:44

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av robba87 »

Hämtade min Sr+ idag :) beställd 29/3.
Fick min slutfaktura typ en vecka innan hämtning o där stod VIN o regnummer. Har leasing via handelsbanken.

Dock så var det tygmattor i min bil o det ska det väl inte vara? Eller är det andra tygmattor i LR?
Användarvisningsbild
SuperDUDE
Teslaägare
Inlägg: 61
Blev medlem: 27 feb 2021 07:57

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av SuperDUDE »

supercapacitor skrev:
supercapacitor skrev:
Har beställt en model 3 SR+ den 11 maj och fick initialt datum mellan 14-28 juni men är nu ändrat till 8-22 Juni. Kan det stämma känns som väldigt kort tid?

VIN: LRW3E7FA6MC******

Någon som vet vilken båt det skulle kunna tänkas vara?


Hur fick du reda på den uppdaterade leveransinformationen?

Jag har ett preliminärt datum för leverans den 18 juni som står på slutfakturan och den verkar vara statiskt...
Jag ser det när jag loggar in så står det beräknat datum.
Fick också "vägen till upphämtning mailet nu"

Jag har tjänstebil så jag har inte fått se någon slutfaktura.
Hur och vart kan du se? Har själv en personalbil på ingång och tittar överallt hela tiden men kan inte se något alls, inga datum eller vin. Än har jag inte fått något mail angående "vägen till upphämtning" heller.

Såååå lång väntan.
Användarvisningsbild
Jejk
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 14 feb 2021 15:20

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jejk »

larsos skrev:
Nirre87 skrev:
Fick också "vägen till upphämtning" mailet precis.

Noterade en sak. Uppskattad leveras info ser jag endast när jag loggar in genom mobilen på deras hemsida, inte när jag är inloggad genom datorn.. Sen också att deras hemsida är så seg..
Fick det också. Uppskattad leveranstid 10 -24 juni. Om du gör en resize på webbläsarfönstret på datorn och gör fönstret smalt så kan du se leveransfönstret även i datorn. Magiskt.
Jag med, pratade även med tesla idag och hon berättade att de trodde bilen skulle komma första veckan i juni (beräknad 28 maj - 11 juni). Är en röd LR med drag.
Hogge
Inlägg: 4
Blev medlem: 09 maj 2021 14:02
Ort: stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Hogge »

Hade leveranstid på måndag av min M3LR. Fick ett samtal idag där jag fick besked om att min bil har transportskador och behöver "snyggas till". Ny leveranstid om två veckor, lånebil under tiden...... På ett sätt tycker jag det är bra att man åtgärdar problem innan leverans MEN jobbigt med så kort framförhållning!!!
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare
Inlägg: 646
Blev medlem: 31 aug 2016 23:18
Ort: Sigtuna

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fakerlind »

Surt. Men bra att de fixar till den såklart. Känns lite jobbigt att detta händer. Sa de ngt vad det var som behövde fixas?
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
supercapacitor
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 21 maj 2021 10:14
Ort: Göteborg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av supercapacitor »

SuperDUDE skrev:
supercapacitor skrev:
supercapacitor skrev:
Har beställt en model 3 SR+ den 11 maj och fick initialt datum mellan 14-28 juni men är nu ändrat till 8-22 Juni. Kan det stämma känns som väldigt kort tid?

VIN: LRW3E7FA6MC******

Någon som vet vilken båt det skulle kunna tänkas vara?


Hur fick du reda på den uppdaterade leveransinformationen?

Jag har ett preliminärt datum för leverans den 18 juni som står på slutfakturan och den verkar vara statiskt...
Jag ser det när jag loggar in så står det beräknat datum.
Fick också "vägen till upphämtning mailet nu"

Jag har tjänstebil så jag har inte fått se någon slutfaktura.
Hur och vart kan du se? Har själv en personalbil på ingång och tittar överallt hela tiden men kan inte se något alls, inga datum eller vin. Än har jag inte fått något mail angående "vägen till upphämtning" heller.

Såååå lång väntan.

Jag loggar in på Tesla och klickar på hantera jämte "Din model 3" Sen står uppskattad leveranstid under reservationsnumret.

Vin fick jag fram genom att installera chrome tillägget "Tesla VIN Finder" som finns länkad på första sidan i denna tråd. När du är inloggad klickar du på VIN finder så får du fram det.
M3 SR+ 2021 MiC LFP
Användarvisningsbild
SuperDUDE
Teslaägare
Inlägg: 61
Blev medlem: 27 feb 2021 07:57

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av SuperDUDE »

supercapacitor skrev:
SuperDUDE skrev:
supercapacitor skrev:
supercapacitor skrev:
Har beställt en model 3 SR+ den 11 maj och fick initialt datum mellan 14-28 juni men är nu ändrat till 8-22 Juni. Kan det stämma känns som väldigt kort tid?

VIN: LRW3E7FA6MC******

Någon som vet vilken båt det skulle kunna tänkas vara?


Hur fick du reda på den uppdaterade leveransinformationen?

Jag har ett preliminärt datum för leverans den 18 juni som står på slutfakturan och den verkar vara statiskt...
Jag ser det när jag loggar in så står det beräknat datum.
Fick också "vägen till upphämtning mailet nu"

Jag har tjänstebil så jag har inte fått se någon slutfaktura.
Hur och vart kan du se? Har själv en personalbil på ingång och tittar överallt hela tiden men kan inte se något alls, inga datum eller vin. Än har jag inte fått något mail angående "vägen till upphämtning" heller.

Såååå lång väntan.

Jag loggar in på Tesla och klickar på hantera jämte "Din model 3" Sen står uppskattad leveranstid under reservationsnumret.

Vin fick jag fram genom att installera chrome tillägget "Tesla VIN Finder" som finns länkad på första sidan i denna tråd. När du är inloggad klickar du på VIN finder så får du fram det.
Tack för svaret!

Då skiljer det sig vid personalbil för jag ser inte "min model 3", gissningsvis för att det tekniskt sätt inte är min.
Hogge
Inlägg: 4
Blev medlem: 09 maj 2021 14:02
Ort: stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Hogge »

fakerlind skrev:
Surt. Men bra att de fixar till den såklart. Känns lite jobbigt att detta händer. Sa de ngt vad det var som behövde fixas?
"Skrapmärken på framskärm", kanske omlackering.
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare
Inlägg: 646
Blev medlem: 31 aug 2016 23:18
Ort: Sigtuna

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fakerlind »

Ok. Bättre än omriktning av framvagnen.
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare
Inlägg: 615
Blev medlem: 09 jan 2020 15:38

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Arn »

Fel tråd men visste inget bättre ställe att fråga, får min leverans av M3 LR 2021 i juni. Gäller det fortfarande att däcktryckensorer till vinterdäcken endast kan köpas via Tesla dvs att 3e parts saknas?
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare
Inlägg: 646
Blev medlem: 31 aug 2016 23:18
Ort: Sigtuna

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fakerlind »

Det tror jag inte. Jag köpte 3:e parts i höstas.
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
Tunnis
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 13 mar 2021 15:22
Ort: Tyresö

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Tunnis »

Fast i höstas (2020) var de via radiosignal och 2021 har Tesla bytt till via blåtand. Och BT-givare tror jag inte finns via tredje part ännu.
MYLR my22
M3P my20
Volvo XC60 T8 my20
Mercedes GLC 350e my18
Användarvisningsbild
Dinsdale
Teslaägare
Inlägg: 685
Blev medlem: 22 apr 2021 22:08
Referralkod: ts.la/gustav72756

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Dinsdale »

robba87 skrev:
Hämtade min Sr+ idag :) beställd 29/3.
Fick min slutfaktura typ en vecka innan hämtning o där stod VIN o regnummer. Har leasing via handelsbanken.

Dock så var det tygmattor i min bil o det ska det väl inte vara? Eller är det andra tygmattor i LR?
Kupémattor ingår inte i SR+ enligt specifikationssidan för model 3, man får beställa separat från teslas webshop (eller från tredje part). Bra ändå om det ligger tygmattor där, jag tänkte ta med gummimattan till förarsidan när jag hämtar min SR+ på tisdag (beställd 17/4).

För övrigt fick jag smset med länk till bokning så sent som förra tisdagen (alltså bara en veckas framförhållning). Trots att länken och brödtexten i smset uppmanade till att boka en av flera tillgängliga tider så hamnade jag bara på teslakonto-sidan där det stod en tid jag inte valt själv. Fick smset två dagar i rad utan nånsin kunna välja dag.
Öht är upplevelsen efter beställningen väldigt buggig:
* det tog rätt många veckor innan det kom upp en bild av bilen i teslaappen, först var det bara en trasig bild med texten composite m3. Även inloggningen på hemsidan saknade länge bilder.
* Mycket av texten i mailen man får verkar även vara maskinöversatt. "Reach out to" lär det stå på engelska för i de svenska mailen är det översatt till "Nå ut till" vilket iaf inte är ett uttryck jag nånsin hört någon använda.
* Smset som uppmanar mig att välja och bekräfta en leveranstidpunkt ger mig ingen möjlighet att välja en leveranstidpunkt eller att bekräfta den som redan är vald.
* Det angavs alla möjliga olika betalningsalternativ, det stod ett kontonummer på hemsidan men på fakturorna stod det bankgiro. Försökte man föra över pengar till kontot kunde man inte fylla i hela ordernumret för det var ett tecken för långt.

Återstår att se om bilens övriga programvara är lika buggig och otestad som den programvara som hanterar beställningen, illa om Teslas kvalitetskontroll ligger på den här nivån över hela brädet. Men vet av erfarenhet att synen på kvalitet kan variera stort inom olika avdelningar på samma mjukvaruföretag, så det behöver inte vara på det viset.
Model 3 SR+ 18" 2021
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare
Inlägg: 646
Blev medlem: 31 aug 2016 23:18
Ort: Sigtuna

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fakerlind »

Tunnis skrev:
Fast i höstas (2020) var de via radiosignal och 2021 har Tesla bytt till via blåtand. Och BT-givare tror jag inte finns via tredje part ännu.
Ah. Det kände jag inte till.
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
ElbilsChrippe
Inlägg: 79
Blev medlem: 30 jan 2019 07:33

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ElbilsChrippe »

fakerlind skrev:
Tunnis skrev:
Fast i höstas (2020) var de via radiosignal och 2021 har Tesla bytt till via blåtand. Och BT-givare tror jag inte finns via tredje part ännu.
Ah. Det kände jag inte till.
Har oxo vinterdäck till min förra TM3LR som jag skall använda på den nya som kommer, hoppas liknande de här skall funka:
https://hamphi.com/model-s/tesla-tpms-sensor ca 1500 SEK ink moms.

Tesla verkar inte sälja på sin shop iaf.

Finns det gilligare tror ni?
ElbilsChrippe
Inlägg: 79
Blev medlem: 30 jan 2019 07:33

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ElbilsChrippe »

Hej alla väntande.

Jag tror min TM3LR med eftertraktad dragkrok är på Lake Fuxian som verkar vara 1 dygn försenat, anländer om ca 1h till Zeebrugge verkar det som.

Kommer bilarna transporteras via lastbil därifrån? Min skall till TSC Norrköping. Sist jag kollade skulle de få bilen den 3/6 men antar det skjuts en eller par dagar nu med förseningarna. Lake Fuxian undvek en storm och tappade en dag pga av det i båttransporten.
Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare
Inlägg: 615
Blev medlem: 09 jan 2020 15:38

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Arn »

ElbilsChrippe skrev:
fakerlind skrev:
Tunnis skrev:
Fast i höstas (2020) var de via radiosignal och 2021 har Tesla bytt till via blåtand. Och BT-givare tror jag inte finns via tredje part ännu.
Ah. Det kände jag inte till.
Har oxo vinterdäck till min förra TM3LR som jag skall använda på den nya som kommer, hoppas liknande de här skall funka:
https://hamphi.com/model-s/tesla-tpms-sensor ca 1500 SEK ink moms.

Tesla verkar inte sälja på sin shop iaf.

Finns det gilligare tror ni?

Den du länkade till är för årsmodell 2017-2020. För årsmodell 2021 kostar 4500kr för 4st. Har för mig att Tesla original kostar 883 kr styck vilket alltså blir billigare. Är dock väldigt mycket pengar oavsett att lägga 1000 kr per sensor vilket man annars kan få ett helt premium däck i dimensionen 17 tum för
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14384
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av taliz »

Ja för dom priserna hade jag kört utan sensorer.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
ElbilsChrippe
Inlägg: 79
Blev medlem: 30 jan 2019 07:33

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ElbilsChrippe »

Ah ser det nu. Hur tror ni kompatibiliteten är med sensorer direkt från Kina via Aliexpress, typ dessa eller liknande?
https://www.aliexpress.com/item/3305622 ... web201603_

Kommer BLe att vara standardiserat och funka out of the box med Tesla M3?
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av OfarligTesla »

Jag lär åka förbi Tesla och plocka upp sensorerna till vinterdäcken, alternativt se vad jag kan sälja nuvarande uppsättning för och köpa helt nya vinterdäck. Vet inte om jag orkar strula med att åka förbi däckverkstan i förväg så de kan montera sensorerna och sedan åka tillbaka för att byta till vinterdäck i höst.
Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare
Inlägg: 615
Blev medlem: 09 jan 2020 15:38

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Arn »

Är det helt besvärsfritt att köra utan sensorer? Äldre bilar har ju inga däcktryckssensorer alls. Har inget behov av att veta däcktryck då man kan kolla det på macken någongång då då, däremot vore det jobbigt om man ständigt får upp felmeddelanden som inte går att stänga av.
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Inlägg: 695
Blev medlem: 30 aug 2016 21:09
Referralkod: ts.la/tomas4789

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Lophornis »

Arn skrev:
Är det helt besvärsfritt att köra utan sensorer? Äldre bilar har ju inga däcktryckssensorer alls. Har inget behov av att veta däcktryck då man kan kolla det på macken någongång då då, däremot vore det jobbigt om man ständigt får upp felmeddelanden som inte går att stänga av.
På Tesla visas ett meddelande på skärmen hela tiden. Såg detta på en Teslabjörn video på Youtube.
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Skriv svar