Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Johan-noob
Inlägg: 89
Blev medlem: 31 mar 2022 12:34
Ort: Norrköping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Johan-noob »

Många skepp till Europa enligt detta https://www.tesmanian.com/blogs/tesmani ... -q4-report
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 773
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jaegaern »

Nu när sista båten för möjlig leverans i november kommer till Belgien den 4e nov, antar jag att man inte längre har chans att matchas mot bil?

Har någon här nyligen blivit matchad med leverans i början av november? (är då antagligen på den båten)
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Användarvisningsbild
MatsH
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 13 mar 2019 14:16
Ort: Bollnäs

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MatsH »

Nu är man här igen efter 3år och 12000 mil, har egentligen inte lust att byta men det är krav från finansbolaget. Grymt nöjd hittills med bilen, det enda som har saknats är el-baklucka.
Användarvisningsbild
Voivoi
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 18 sep 2022 09:12
Ort: Varberg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Voivoi »

Jaegaern skrev:
Nu när sista båten för möjlig leverans i november kommer till Belgien den 4e nov, antar jag att man inte längre har chans att matchas mot bil?

Har någon här nyligen blivit matchad med leverans i början av november? (är då antagligen på den båten)
Inga notiser på leverans en.
Tesla model 3 Long Range svart, årsmodell 2022
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 773
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jaegaern »

Voivoi skrev:
Jaegaern skrev:
Nu när sista båten för möjlig leverans i november kommer till Belgien den 4e nov, antar jag att man inte längre har chans att matchas mot bil?

Har någon här nyligen blivit matchad med leverans i början av november? (är då antagligen på den båten)
Inga notiser på leverans en.
Okej!
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bjelke »

MatsH skrev:
Nu är man här igen efter 3år och 12000 mil, har egentligen inte lust att byta men det är krav från finansbolaget. Grymt nöjd hittills med bilen, det enda som har saknats är el-baklucka.
Var det restskulden som började bli för låg? (Om det är en företagsbil så blir det ju så till slut)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Johan-noob
Inlägg: 89
Blev medlem: 31 mar 2022 12:34
Ort: Norrköping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Johan-noob »

Någon som vet om det kommer leveranser innan jul?
DjHans
Inlägg: 8
Blev medlem: 17 aug 2022 09:54

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av DjHans »

Om man ska följa tidigare linje med att Belgien är hamnen som SWE bilar skickas till så är det följande skepp i dagsläget som är på g (saxat från https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... nts.252035):

HOEGH COPENHAGEN ETA Zeebrugge on 03 Nov.
CARRERA ETA Zeebrugge 25 Nov.
HOEGH TRADER ETA Zeebrugge 30 Nov.
Potentiellt HOEGH TROOPER ETA Zeebrugge 10 Dec

Så verkar vara ett gäng båtar på g med förhoppningsvis leverans nu i Q4! :D
Mike99
Inlägg: 10
Blev medlem: 08 sep 2022 22:10

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Mike99 »

....möjligen också HYPERION RAY 21-nov om den nu inte angör Barcelona istället.....
... refererat från samma källa...
Johan-noob
Inlägg: 89
Blev medlem: 31 mar 2022 12:34
Ort: Norrköping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Johan-noob »

Men det som är på g nu,har väll alla redan fått sina VINnummer??
Användarvisningsbild
MatsH
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 13 mar 2019 14:16
Ort: Bollnäs

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MatsH »

Bjelke skrev:
MatsH skrev:
Nu är man här igen efter 3år och 12000 mil, har egentligen inte lust att byta men det är krav från finansbolaget. Grymt nöjd hittills med bilen, det enda som har saknats är el-baklucka.
Var det restskulden som började bli för låg? (Om det är en företagsbil så blir det ju så till slut)
Vi har max 36 månader utan möjlighet till förlängning.
Mike99
Inlägg: 10
Blev medlem: 08 sep 2022 22:10

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Mike99 »

Johan-noob skrev:
Men det som är på g nu,har väll alla redan fått sina VINnummer??
Varken Trader eller Trooper har passerat Singapore. Så alla VIN borde ännu inte vara kommunicerade. Ser väldigt få M3-VINs i denna tråd hitintills i detta kvartal. Någon som fått sitt VIN till M3 detta kvartal?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bjelke »

MatsH skrev:
Bjelke skrev:
MatsH skrev:
Nu är man här igen efter 3år och 12000 mil, har egentligen inte lust att byta men det är krav från finansbolaget. Grymt nöjd hittills med bilen, det enda som har saknats är el-baklucka.
Var det restskulden som började bli för låg? (Om det är en företagsbil så blir det ju så till slut)
Vi har max 36 månader utan möjlighet till förlängning.
Aha :) hårda bud i Mellerud…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Voivoi
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 18 sep 2022 09:12
Ort: Varberg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Voivoi »

Kan det vara nära när det står såhär?
Finns inget att göra fast det står att man skall hantera beställning.
Screenshot_20221103-174022.jpg
Tesla model 3 Long Range svart, årsmodell 2022
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 773
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jaegaern »

Voivoi skrev:
Kan det vara nära när det står såhär?
Finns inget att göra fast det står att man skall hantera beställning.
Så har det tyvärr stått i nån månad för mig.
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Användarvisningsbild
Wilson
Teslaägare
Inlägg: 374
Blev medlem: 22 nov 2015 12:39
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Wilson »

Ok, måste skriva av mig för väntan blir mer och mer olidlig nu när det ändå borde börja närma sig.

Har fört över min beställning till leasingbolaget, så den syns inte på mitt Teslakonto, och kan därmed inte jaga dolda VIN-nummer i källkoden.

Försöker följa båtarna så gott det går i shippingtråden på TMC-forumet…

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... ts.252035/

… men blir inte mycket klokare. Visst är det på väg Teslor till Europa. Men hur många är 3:or? Och hur många är det egentligen som väntar på sin bil? Har ju varit rätt magert med leveranser under ett par kvartal nu.

Hur är det för er andra med beställningar? Har ni fått några uppdateringar om läget? Kanske VIN-tilldelningar? … eller är det så att man börjat med matchningar för MY och vi med 3:or kommer härnäst? Av den här tråden att döma verkar det inte hända mycket på den fronten.

Beställde min M3P 16/3 vit ute/svart inne. Det besked jag fått hittills är ”var beredd i nov/dec” så utgår från att bilen kommer innan årsskiftet, men fan vet.

Kanske t.o.m någon här i tråden som sitter med liknande beställning som jag som fått några besked?
Johan-noob
Inlägg: 89
Blev medlem: 31 mar 2022 12:34
Ort: Norrköping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Johan-noob »

Jag sitter i samma sits beställde personalbil. Som går vi autolease den 8 April i år M3LR vit/svart.
Har själv inget vin nummer eller kan inte se min beställning i Tesla-appen och kan inte se några uppdateringar alls.
Det enda jag fick veta förra månaden är att min bil kommer Feb-23 eller kan komma senare eller tidigare sa dom.
Så jag lever på hoppet bara
dah1berg
Inlägg: 36
Blev medlem: 30 aug 2021 14:25
Ort: Jönköping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av dah1berg »

Orkade inte med osäkerheten så köpte en tyskimporterad 2021 med drag för 480.000 (2500 mil)
Sjukt nöjd! Önskar er lycka till och hoppas att ni får leverans innan årsskiftet
Johan-noob
Inlägg: 89
Blev medlem: 31 mar 2022 12:34
Ort: Norrköping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Johan-noob »

Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 773
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jaegaern »

Pratade med säljare i Norrköping när jag var inne för min Y. De sade att personer som beställt samtidigt som jag (tidig juni), inte heller är matchade. Så det är nog brett samma sak.

Hon sade också att det förmodligen inte kommer vara något med båten som landade den 4e nov i Belgien. Snarare den nästkommande och att leverans kommer ske sen november för alla model 3, alternativt lite mer realistiskt tidig december.

Så jag antar att allt före december är riktigt bra. Men att man ändå borde få bilen innan tomten kommer.
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Användarvisningsbild
Voivoi
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 18 sep 2022 09:12
Ort: Varberg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Voivoi »

Nej, orkade inte mer med ovissheten :shock: ;)
Avbröt beställning och köpte en begagnad årsmodell 2022 precis liknande fast utan dragkrok.
Sparar en slant och hämtar i slutet av veckan. 8-)
Tesla model 3 Long Range svart, årsmodell 2022
Alexander01
Inlägg: 34
Blev medlem: 12 apr 2022 11:59

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Alexander01 »

Jag orkade inte heller mer med ovissheten och hoppade på en EV6 (med lite tur) som är byggd och klar och levereras inom ett par månader. Såg verkligen fram emot att få äga en Tesla :(
Den kortsiktiga upplevelsen av EV6 var positiv (fick låna hem en demobil under ca 1 dygn), hoppas även att den känns bra under de kommande 3 åren.
Min beställning på M3 LR ligger dock kvar (tillval midnight silver metallic + dubbfria vinterhjul) och eftersom den gjordes i juli 2022 är det gamla priset som gäller. Någon som vet om det går och eventuellt intresserad av att ta över den beställningen ?
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 773
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jaegaern »

Alexander01 skrev:
Jag orkade inte heller mer med ovissheten och hoppade på en EV6 (med lite tur) som är byggd och klar och levereras inom ett par månader. Såg verkligen fram emot att få äga en Tesla :(
Den kortsiktiga upplevelsen av EV6 var positiv (fick låna hem en demobil under ca 1 dygn), hoppas även att den känns bra under de kommande 3 åren.
Min beställning på M3 LR ligger dock kvar (tillval midnight silver metallic + dubbfria vinterhjul) och eftersom den gjordes i juli 2022 är det gamla priset som gäller. Någon som vet om det går och eventuellt intresserad av att ta över den beställningen ?
Det kommer ju flera båtar nu innan årsskiftet, extremt liten chans att du inte skulle få bilen innan tomten kommer, IMO. Hoppas du blir nöjd med EV6an, de verkar najs!
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Alexander01
Inlägg: 34
Blev medlem: 12 apr 2022 11:59

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Alexander01 »

Jaegaern skrev:
Alexander01 skrev:
Jag orkade inte heller mer med ovissheten och hoppade på en EV6 (med lite tur) som är byggd och klar och levereras inom ett par månader. Såg verkligen fram emot att få äga en Tesla :(
Den kortsiktiga upplevelsen av EV6 var positiv (fick låna hem en demobil under ca 1 dygn), hoppas även att den känns bra under de kommande 3 åren.
Min beställning på M3 LR ligger dock kvar (tillval midnight silver metallic + dubbfria vinterhjul) och eftersom den gjordes i juli 2022 är det gamla priset som gäller. Någon som vet om det går och eventuellt intresserad av att ta över den beställningen ?
Det kommer ju flera båtar nu innan årsskiftet, extremt liten chans att du inte skulle få bilen innan tomten kommer, IMO. Hoppas du blir nöjd med EV6an, de verkar najs!
Redan signat mig på EV6:an, så jag måste nog släppa Teslan. Finns det någon här på forumet som är intresserad av "min" köplats? :D
Användarvisningsbild
cnyb
Teslaägare
Inlägg: 139
Blev medlem: 04 maj 2016 22:34
Ort: Rosersberg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av cnyb »

Börjar hända lite nu, fick ikväll gå in och godkänna leverans utan USS och förväntat lev datum kom igen - blev dec 17-31.
M3P, beställde i slutet på maj

Väntar på Tesla #3 (röd M3P)
Skriv svar