Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Lazosi
Inlägg: 8
Blev medlem: 20 apr 2022 20:48

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Lazosi »

M3P inget VIN , leverans i Maj 2022
msand
Inlägg: 16
Blev medlem: 28 aug 2020 14:31

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av msand »

Det blir tydligen inga M3P, jag beställde en vit med svart inredning i början av mars och det har stått maj 2022 fram tills igår då det ändrade till 15 september - 30 oktober. Tesla bekräfta att detta datum tyvärr stämmer.
Hockert
Inlägg: 4
Blev medlem: 02 jun 2022 09:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Hockert »

Fick sms igår kväll att jag blivit allokerad en bil med intervallet 21-29/6. Vit RWD med svart interiör, 18". Beställd 1 mars.
PracTesla
Inlägg: 84
Blev medlem: 28 jun 2020 23:43

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PracTesla »

Undrar verkligen vilken "båt" era bilar befinner sig på, ni som blivit tilldelade.

Spontant kanske det är någon som redan är i medelhavet? Oklart, fyfan vad olidligt spännande men även jobbigt det är all ovisshet.

Hoppas snart på ett sms trots att jag fortsatt har estimerat augusti....Beställt i mars, Grå, LR, Drag, Svart interiör.
Användarvisningsbild
Ny_bil_tack
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 31 okt 2021 14:17

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Ny_bil_tack »

msand skrev:
Det blir tydligen inga M3P, jag beställde en vit med svart inredning i början av mars och det har stått maj 2022 fram tills igår då det ändrade till 15 september - 30 oktober. Tesla bekräfta att detta datum tyvärr stämmer.
Meeeen!
Okay, illa jag väntar också på en m3p inget vin, lev i maj
Användarvisningsbild
elmaco75
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 11 mar 2022 12:17

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av elmaco75 »

kf93 skrev:
Har fortfarande 7-14 juli, har VIN men fortfarande inte fått något SMS. Numret är rätt. Ni som fått SMS och VIN, har ni fått upp betalningsuppgifter på mitt konto och eller slutfaktura?
Jag har fått SMS och VIN. Men har inte fått betalningsuppgifter på mitt konto eller slutfaktura.
kf93
Inlägg: 18
Blev medlem: 06 mar 2022 21:11

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av kf93 »

elmaco75 skrev:
kf93 skrev:
Har fortfarande 7-14 juli, har VIN men fortfarande inte fått något SMS. Numret är rätt. Ni som fått SMS och VIN, har ni fått upp betalningsuppgifter på mitt konto och eller slutfaktura?
Jag har fått SMS och VIN. Men har inte fått betalningsuppgifter på mitt konto eller slutfaktura.
Tack, då avvaktar vi…vore skönt och få det gjort också :)
Model 3 RWD 2022
Hockert
Inlägg: 4
Blev medlem: 02 jun 2022 09:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Hockert »

PracTesla skrev:
Undrar verkligen vilken "båt" era bilar befinner sig på, ni som blivit tilldelade.

Spontant kanske det är någon som redan är i medelhavet? Oklart, fyfan vad olidligt spännande men även jobbigt det är all ovisshet.

Hoppas snart på ett sms trots att jag fortsatt har estimerat augusti....Beställt i mars, Grå, LR, Drag, Svart interiör.
Verkar onekligen vara Theben eftersom Glovis Splendor redan lastat av i Koper, Slovenien och RCC Europe verkar åka till UK. Horizon leader ryktas gå även den mot Koper vilket pekar mot Theben som befinner sig några dagar från Suez-kanalen.
Lazosi
Inlägg: 8
Blev medlem: 20 apr 2022 20:48

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Lazosi »

Fick precis detta Mail från Tesla
Verkar som att dem inte har producerat bilen än ??

Vi kontaktar dig angående datumet för din Model 3‑leverans med ordernummer RN116847466
Ditt upphämtningsdatum har blivit senarelagt på grund av de COVID‑relaterade nedstängningar i vår Shanghai‑fabrik tidigare under detta kvartal. Ditt Tesla‑konto uppdaterats kontinuerligt med den mest aktuella informationen och kommer bli mer specifik desto närmare produktionsdatumet blir.
Vi beklagar för besväret och uppskattar ditt tålamod under tiden.
Med vänliga hälsningar,
Tesla‑teamet
Senast redigerad av Lazosi, redigerad totalt 1 gånger.
FD_fossilkramare
Inlägg: 32
Blev medlem: 04 maj 2022 12:06

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av FD_fossilkramare »

Lazosi skrev:
Fick precis detta Mail från Tesla
Verkar som att dem inte har producerat bilen än ??

Vi kontaktar dig angående datumet för din Model 3‑leverans med ordernummer RN116847493
Ditt upphämtningsdatum har blivit senarelagt på grund av de COVID‑relaterade nedstängningar i vår Shanghai‑fabrik tidigare under detta kvartal. Ditt Tesla‑konto uppdaterats kontinuerligt med den mest aktuella informationen och kommer bli mer specifik desto närmare produktionsdatumet blir.
Vi beklagar för besväret och uppskattar ditt tålamod under tiden.
Med vänliga hälsningar,
Tesla‑teamet
Jag fick samma, står fortfarande sept - nov för mig.
Användarvisningsbild
Senjin
Teslaägare
Inlägg: 42
Blev medlem: 02 feb 2021 14:27

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Senjin »

Lazosi skrev:
Fick precis detta Mail från Tesla
Verkar som att dem inte har producerat bilen än ??

Vi kontaktar dig angående datumet för din Model 3‑leverans med ordernummer RN116847493
Ditt upphämtningsdatum har blivit senarelagt på grund av de COVID‑relaterade nedstängningar i vår Shanghai‑fabrik tidigare under detta kvartal. Ditt Tesla‑konto uppdaterats kontinuerligt med den mest aktuella informationen och kommer bli mer specifik desto närmare produktionsdatumet blir.
Vi beklagar för besväret och uppskattar ditt tålamod under tiden.
Med vänliga hälsningar,
Tesla‑teamet
Har ditt datum flyttats från maj 2022 nu då?
Användarvisningsbild
Matte666
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 09 okt 2021 16:59

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Matte666 »

Lazosi skrev:
Fick precis detta Mail från Tesla
Verkar som att dem inte har producerat bilen än ??

Vi kontaktar dig angående datumet för din Model 3‑leverans med ordernummer RN116847493
Ditt upphämtningsdatum har blivit senarelagt på grund av de COVID‑relaterade nedstängningar i vår Shanghai‑fabrik tidigare under detta kvartal. Ditt Tesla‑konto uppdaterats kontinuerligt med den mest aktuella informationen och kommer bli mer specifik desto närmare produktionsdatumet blir.
Vi beklagar för besväret och uppskattar ditt tålamod under tiden.
Med vänliga hälsningar,
Tesla‑teamet

Jag fick samma Mail idag, dock hade jag maj 2023 innan och nu 3:e Jan till 17:e Feb… Har personligen ingen brådska då jag har en privatleasing som löper till juni nästa år…
Användarvisningsbild
eizzmar
Teslaägare
Inlägg: 160
Blev medlem: 03 jun 2020 11:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av eizzmar »

Fick också mailet i eftermiddags, för mig står det fortfarande ”maj 2022” dock. Det lär ju uppdateras inom kort. Trökigt om man missar bonusen för det. Då behåller jag nog min M3P 2021 ;)
Användarvisningsbild
MGHG
Teslaägare
Inlägg: 80
Blev medlem: 19 mar 2022 09:40
Referralkod: ts.la/martin320985

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MGHG »

Vid 18-tiden fick också jag ett meddelande om att mitt ”upphämtningsdatum har blivit senarelagt på grund av de COVID‑relaterade nedstängningar i vår Shanghai‑fabrik tidigare under detta kvartal.” Tesla-kontot anger dock oförändrat att uppskattad leveranstid är augusti.
Tesla Model 3 Long Range, svart, 18” aero-fälgar, premiuminteriör. Hämtad 2022-12-29.
PracTesla
Inlägg: 84
Blev medlem: 28 jun 2020 23:43

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PracTesla »

Någon skrev här att det egentligen bara är när man fått en bil tilldelad och VIN-nummer man egentligen "VET". Allt annat är mest grova estimat från Tesla, vilket det lite känns som. Vi får väl se. Jag tror inte augusti blir framflyttat till november eller så, utan det blir väl inte juni, men väl juli eller augusti. Hoppas innerligt på det iaf.

Tråkigt dock att informationen är så bristfällig. SAs på Tesla vet ju ingenting, verkligen ingenting. Så bara att vänta och hoppas på att få matchning.
kf93
Inlägg: 18
Blev medlem: 06 mar 2022 21:11

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av kf93 »

Var i kontakt med min SA via mejl (ser enbart leveranstid mellan 7-14 juli i appen och har inte fått SMS antagligen då mitt nummer inte stämde på min sida, har dock VIN) och fick idag bekräftat att jag har tilldelats en bil och att leverans med stor sannolikhet kommer att ske innan 1 juli.

Bakhjulsdriven v/s, 18" (+vinterdäck), beställd 5 mars. Leveransplats: Mölndal
Model 3 RWD 2022
Användarvisningsbild
HenricL
Teslaägare
Inlägg: 244
Blev medlem: 16 dec 2018 23:23
Ort: Bromma

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av HenricL »

Fick nya datum i appen. Hade från början augusti. Nu står det 12 november - 27 december. :(
Tesla model 3 LR+ AWD, FSD (HW3), midnight silver metallic, svart interiör, 18 tum hjul. Uttagen 2019-05-24. Såld 2022-08-09
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
PracTesla
Inlägg: 84
Blev medlem: 28 jun 2020 23:43

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PracTesla »

Samma här, 17sept till 1 nov. Teslas säljare, är i mina ögon helt onödiga figurer. Lika bra att Elon sparkar hela högen, de vet ju ändå INGENTING. Går inte allt lita på för 5 öre.

Skönt, blev lovad april/juni garanterat. Nu sitter man här med november eventuellt.
marchr
Inlägg: 53
Blev medlem: 01 apr 2022 13:18

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av marchr »

Fick också meddelande idag om leverans 22 september - 6 november. Har tidigare haft augusti sedan beställningen i mars.
Användarvisningsbild
MGHG
Teslaägare
Inlägg: 80
Blev medlem: 19 mar 2022 09:40
Referralkod: ts.la/martin320985

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MGHG »

Även jag har fått ändrad uppskattad leveranstid, istället för Augusti anges nu September 22 – November 06.
Tesla Model 3 Long Range, svart, 18” aero-fälgar, premiuminteriör. Hämtad 2022-12-29.
PracTesla
Inlägg: 84
Blev medlem: 28 jun 2020 23:43

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PracTesla »

Yes. Jag kommer skita i det nu. Så då kanske någon kommer före mig iaf.

Sa det till min idiot till SA att jag aldrig tar en bil på hösten. det skulle det aldrig kunna bli om jag beställde när jag gjorde. Skitsamma.. går inte att lita på folk Mina kontakter med Tesla Malmö har varit helt otrolig, totalt värdelöst. Tack och godnatt för mig. 0 av 100 i betyg.
Användarvisningsbild
AlphaEcho
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 31 jul 2021 07:35

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av AlphaEcho »

Fick precis uppskattad leverans 22 sep - 6 nov. Beställde grå LR med drag och 18” i början av mars.
Användarvisningsbild
Senjin
Teslaägare
Inlägg: 42
Blev medlem: 02 feb 2021 14:27

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Senjin »

Fick precis ändrat från maj till 24 september - 8 november, M3P.
Användarvisningsbild
Ny_bil_tack
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 31 okt 2021 14:17

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Ny_bil_tack »

Beställde i Mars, lev Maj, tänkta ha den till lite trackdays och daily, Nu lev sept - nov.
Fabriken va nedstämd 1 månad eller?
Hur kan det bli upp till 6 månaders försening?

Det lutar mot en annan tillverkare…

Och, ja jag är besviken.
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Fredrik j »

Ny_bil_tack skrev:
Fabriken va nedstämd 1 månad eller?
Hur kan det bli upp till 6 månaders försening?.
Jag tror man fungerar så att om man beställt något kan man lättare acceptera förseningar. Om leveranstiden öppet är lång avvaktar man kanske och kollar alternativ.
Skriv svar