Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Väntrum Model 3

Inläggav code rob » 19 jul 2021 12:06

Tabster skrev:Av er som beställt en lagerbil från den 6e juli och framåt. Har någon av er fått ett uppskattat datum för leverans? Bortsett vad som står i tex slutfakturan.

Får inte svar från min sales-rep via mejl för stunden (hela veckan och delar av förra).

Jag beställde min (lagerbil) den 6:e. Min advisor sa att den borde komma i mitten av augusti. Men jag har inte fått fram så jag ser något datum någonstans. Har inte fått någon slutfaktura än heller (står att de håller på att ta fram den), men jag har tagit leasing på företaget så det är möjligt att det är annorlunda än om man köper kontant/lån mm.

EDIT: Lyckades nu hitta VIN i källkoden på "hantera"-sidan.
code rob

Inläggav Holve » 19 jul 2021 12:46

Har beställt en 3a genom autoplan men det syns inget när jag loggar in på kontot. Skall man göra nått för att beställningen skall synas eller är det bara att vänta?
Holve

Inläggav PCS7 » 19 jul 2021 12:59

Tabster skrev:Av er som beställt en lagerbil från den 6e juli och framåt. Har någon av er fått ett uppskattat datum för leverans? Bortsett vad som står i tex slutfakturan.

Får inte svar från min sales-rep via mejl för stunden (hela veckan och delar av förra).
Jag beställde lagerbil "under transport" den 6e och har likt de flesta andra hört att det ser ut att bli leverans i mitten av augusti, i värsta fall någon gång i september, beroende på "väder och vind". Hoppas verkligen att den hinner komma under semestern, hade varit trevligt!

Sent from my XQ-AS52 using Tapatalk
PCS7

Inläggav Tabster » 19 jul 2021 13:20

Låter ju bra att vi är fler i samma båt.
Lite synd att det inte finns någon mer info när man använder appen, än en bild på bilen samt länkar till support och instruktionsvideos.

Men igår, fick jag en notis via telefonen och helt plötsligt fanns det mer information.
Det var om referral-kod och en del annat.
Men kunde bara se det då och vipps så hoppade det tillbaka till det gamla utseendet (som beskrivet ovan).

Någon mer som fått notiser i appen?
Tabster

Inläggav linlin » 19 jul 2021 17:15

Beställde precis en LR, samt kompletterade med dragkrok via försäljare. Leverans tidigast november men lät på försäljaren som snarare december. Så kanske blir en tidig julklapp ;) Ska dock hålla utkik på lagerbilarna om det dyker upp någon som matchar så kanske jag plockar den istället. Liksom många innan mig så är ju väntan det svåra..
linlin

Inläggav Teslaägare ErikHallq » 20 jul 2021 06:29

Holve skrev:Har beställt en 3a genom autoplan men det syns inget när jag loggar in på kontot. Skall man göra nått för att beställningen skall synas eller är det bara att vänta?

Jag har genom Autoplan, det är bara att vänta. Den dyker upp i appen strax efter att du hämtat ut bilen.

När du fått bilen så, och ifall du inte ser skattkistan, så kontakta din säljare och förklara att du vill kunna dela din referal code och att du inte kan se det i appen. För tydligen kan de lägga bilen in på fel sätt ibland. Dock kommer du aldrig att se bilen på hemsidan, eller kunna köpa upgrades, men det gör ju inget. Det bör ju ändå ske genom Autoplan om du skaffar något uppdatering. Fördelen här är att man får premium connectivity gratis eftersom de inte har lyckats/ej orkat implementera något sätt för oss att kunna betala för det. :lol: Deras kundservice kan se VIN om du har fått ett, så fick jag tag i det :-)
Användarvisningsbild
ErikHallq
Teslaägare

Referralkod: erik93355

Inläggav Holve » 20 jul 2021 10:09

ErikHallq skrev:
Holve skrev:Har beställt en 3a genom autoplan men det syns inget när jag loggar in på kontot. Skall man göra nått för att beställningen skall synas eller är det bara att vänta?

Jag har genom Autoplan, det är bara att vänta. Den dyker upp i appen strax efter att du hämtat ut bilen.

När du fått bilen så, och ifall du inte ser skattkistan, så kontakta din säljare och förklara att du vill kunna dela din referal code och att du inte kan se det i appen. För tydligen kan de lägga bilen in på fel sätt ibland. Dock kommer du aldrig att se bilen på hemsidan, eller kunna köpa upgrades, men det gör ju inget. Det bör ju ändå ske genom Autoplan om du skaffar något uppdatering. Fördelen här är att man får premium connectivity gratis eftersom de inte har lyckats/ej orkat implementera något sätt för oss att kunna betala för det. :lol: Deras kundservice kan se VIN om du har fått ett, så fick jag tag i det :-)

Tack!
Då slipper jag gå in och kolla om det händer något i appen varje dag. Bara att vänta till november.
Holve

Inläggav Carman » 21 jul 2021 07:49

Slog till på en LR lagerbil med dragkrok igår. Återstår bara att sälja SR+en. Någon som har tips på en bilhandlare som kan ge något hyfsat pris?
Carman

Inläggav Tabster » 21 jul 2021 10:36

Carman skrev:Slog till på en LR lagerbil med dragkrok igår. Återstår bara att sälja SR+en. Någon som har tips på en bilhandlare som kan ge något hyfsat pris?

Snyggt funnet! Inte det lättaste att hitta en LR med krok
Tabster

Inläggav Carman » 21 jul 2021 10:59

Tabster skrev:
Carman skrev:Slog till på en LR lagerbil med dragkrok igår. Återstår bara att sälja SR+en. Någon som har tips på en bilhandlare som kan ge något hyfsat pris?

Snyggt funnet! Inte det lättaste att hitta en LR med krok

Gäller att bevaka Teslas sida 10-12 varje dag. Ibland har man flyt helt enkelt.
Carman

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3