Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
eizzmar
Teslaägare
Inlägg: 160
Blev medlem: 03 jun 2020 11:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av eizzmar »

Senjin skrev:
Står fortfarande maj på min M3P beställd i mars. Blir nog att köra diesel till augusti-september antar jag då många fått VIN redan. :cry:
Samma här, inte heller fått VIN och har en M3P på order. Kan det va så att de inte har prioriterat Performance bilarna under lockdown tro?
Känns som alla andra nu fått VIN o slutfaktura, t.o.m. de som beställt i maj :cry:
StefanSv
Inlägg: 2
Blev medlem: 14 apr 2022 08:45

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av StefanSv »

eizzmar skrev:
Senjin skrev:
Står fortfarande maj på min M3P beställd i mars. Blir nog att köra diesel till augusti-september antar jag då många fått VIN redan. :cry:
Samma här, inte heller fått VIN och har en M3P på order. Kan det va så att de inte har prioriterat Performance bilarna under lockdown tro?
Känns som alla andra nu fått VIN o slutfaktura, t.o.m. de som beställt i maj :cry:
Samma här också. M3P (svart/svart) beställd 20:e mars och fortfarande maj.
Lazosi
Inlägg: 8
Blev medlem: 20 apr 2022 20:48

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Lazosi »

Samma här. M3P vit/svart beställd i Mars. Anledningen till att jag beställde M3P var pga den korta leveranstiden. :cry:
Användarvisningsbild
AlphaEcho
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 31 jul 2021 07:35

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av AlphaEcho »

Inväntar en grå M3 LR med drag och 18”, beställd 9 mars. Fick precis som många andra ett datum runt midsommar som sen flyttades tillbaka till november.
guldskog
Inlägg: 20
Blev medlem: 30 maj 2022 14:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av guldskog »

Beställde en svart/svart LR med dragkrok i december 2021. Jag hade kunnat tacka ja till leverans i mars men tackade nej och väntar nu som alla andra. Förhoppningsvis så finns bilen på Theben! 8-) ju längre man väntar ju godare kommer det smaka :D
Användarvisningsbild
Senjin
Teslaägare
Inlägg: 42
Blev medlem: 02 feb 2021 14:27

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Senjin »

Såg på ett annat forum att en i Danmark samt Belgien fått VIN idag och det var M3P beställningar.
Användarvisningsbild
eizzmar
Teslaägare
Inlägg: 160
Blev medlem: 03 jun 2020 11:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av eizzmar »

Senjin skrev:
Såg på ett annat forum att en i Danmark samt Belgien fått VIN idag och det var M3P beställningar.
En i Frankrike också! Den i Danmark hade dock lagt beställning i mitten av februari. Jobbigt läge för mig som beställde i mitten av mars, då kan man vara långt ner i kön :(
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bjelke »

eizzmar skrev:
Senjin skrev:
Såg på ett annat forum att en i Danmark samt Belgien fått VIN idag och det var M3P beställningar.
En i Frankrike också! Den i Danmark hade dock lagt beställning i mitten av februari. Jobbigt läge för mig som beställde i mitten av mars, då kan man vara långt ner i kön :(
Å andra sidan så har Tesla ingen (normal) kö ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
eizzmar
Teslaägare
Inlägg: 160
Blev medlem: 03 jun 2020 11:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av eizzmar »

Bjelke skrev:
eizzmar skrev:
Senjin skrev:
Såg på ett annat forum att en i Danmark samt Belgien fått VIN idag och det var M3P beställningar.
En i Frankrike också! Den i Danmark hade dock lagt beställning i mitten av februari. Jobbigt läge för mig som beställde i mitten av mars, då kan man vara långt ner i kön :(
Å andra sidan så har Tesla ingen (normal) kö ;)
Haha nä de har du rätt i! :)
Användarvisningsbild
CharlieAlphaMike
Teslaägare
Inlägg: 53
Blev medlem: 26 feb 2022 20:57

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av CharlieAlphaMike »

Still showing June 11th to June 25th 2022 delivery in the App but we've received no other information. I guess the dates aren't a system 'bug' as they were before so assume we have to wait for an email/SMS from Tesla confirming the VIN Number before anything else happens?
Användarvisningsbild
J_Pettersson
Teslaägare
Inlägg: 167
Blev medlem: 07 feb 2022 21:50
Ort: Tibber referral kod https://invite.tibber.com/afr8vwfg
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av J_Pettersson »

CharlieAlphaMike skrev:
Still showing June 11th to June 25th 2022 delivery in the App but we've received no other information. I guess the dates aren't a system 'bug' as they were before so assume we have to wait for an email/SMS from Tesla confirming the VIN Number before anything else happens?
Did you receive a SMS that you´re order has been match to a car?
lolown33
Inlägg: 18
Blev medlem: 27 apr 2022 09:27

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av lolown33 »

Hej!
Jag har beställt en Blå Model 3 RWD med vinterdäck och fått leveransdatum ändrat till 2-9 Juli 2022. Har även fått SMS-bekräftelse och kan se mitt VIN-nummer i koden. Så jag hoppas att detta är på riktigt nu, annars blir jag ledsen.
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 921
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av wannabee »

CharlieAlphaMike skrev:
Still showing June 11th to June 25th 2022 delivery in the App but we've received no other information. I guess the dates aren't a system 'bug' as they were before so assume we have to wait for an email/SMS from Tesla confirming the VIN Number before anything else happens?
You need to check Your Tesla account for more details!
Användarvisningsbild
CharlieAlphaMike
Teslaägare
Inlägg: 53
Blev medlem: 26 feb 2022 20:57

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av CharlieAlphaMike »

J_Pettersson skrev:
CharlieAlphaMike skrev:
Still showing June 11th to June 25th 2022 delivery in the App but we've received no other information. I guess the dates aren't a system 'bug' as they were before so assume we have to wait for an email/SMS from Tesla confirming the VIN Number before anything else happens?
Did you receive a SMS that you´re order has been match to a car?
No but when I log into the account, I get a message saying 'you have been assigned a VIN number' and to 'check the VIN Finder Extension' (whatever that is?). Strangely, when I look again at the account, I get the message 'you are no longer assigned a VIN'. It changes from one message to the other every time I log into the account. Very confusing :?
Användarvisningsbild
CharlieAlphaMike
Teslaägare
Inlägg: 53
Blev medlem: 26 feb 2022 20:57

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av CharlieAlphaMike »

wannabee skrev:
CharlieAlphaMike skrev:
Still showing June 11th to June 25th 2022 delivery in the App but we've received no other information. I guess the dates aren't a system 'bug' as they were before so assume we have to wait for an email/SMS from Tesla confirming the VIN Number before anything else happens?
You need to check Your Tesla account for more details!
Thanks. See my last post. I'm really confused :(
Användarvisningsbild
elmaco75
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 11 mar 2022 12:17

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av elmaco75 »

Beställde en Röd Model 3 RWD med vinterdäck i mars. Fick SMS-bekräftelse i lördags att min beställning har kopplats till en bil. Ser nu att leveransdatumet är ändrat från november till 2-9 juli. Kan även se mitt VIN-nummer. :)
lolown33
Inlägg: 18
Blev medlem: 27 apr 2022 09:27

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av lolown33 »

elmaco75 skrev:
Beställde en Röd Model 3 RWD med vinterdäck i mars. Fick SMS-bekräftelse i lördags att min beställning har kopplats till en bil. Ser nu att leveransdatumet är ändrat från november till 2-9 juli. Kan även se mitt VIN-nummer. :)
Är i samma situation så jag hoppas vi får våra bilar nu så det inte är en "bugg" :shock:
kf93
Inlägg: 18
Blev medlem: 06 mar 2022 21:11

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av kf93 »

Uppdatering:

Fick uppsk. leveranstid mellan 2 - 9 juli i fredags (har fått VIN, men inget SMS än). Fick nyss leveranstiden ändrad till 7 - 14 juli.

Fler som fått VIN och samma leveransfönster som mitt första som fått ändrat?
Model 3 RWD 2022
Användarvisningsbild
elmaco75
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 11 mar 2022 12:17

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av elmaco75 »

kf93 skrev:
Uppdatering:

Fick uppsk. leveranstid mellan 2 - 9 juli i fredags (har fått VIN, men inget SMS än). Fick nyss leveranstiden ändrad till 7 - 14 juli.

Fler som fått VIN och samma leveransfönster som mitt första som fått ändrat?
Ja, det har blivit uppdaterat för mig också till 7-14 juli.
Användarvisningsbild
elmaco75
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 11 mar 2022 12:17

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av elmaco75 »

Nu går det undan :D

Fick precis SMS om upphämtning i Trosta med estimerat fönster 21-29 juni.
Användarvisningsbild
papatonic
Teslaägare
Inlägg: 18
Blev medlem: 06 jan 2022 21:31
Referralkod: ts.la/richard897628

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av papatonic »

Jag fick också precis SMS med nytt estimerat fönster 21/6 - 29/6 i Mölndal. :D
Model 3 RWD, Pearl White, svart interiör, 19", dragkrok
Model Y RWD, Pearl White, svart interiör, 19", dragkrok
Model Y RWD, Pearl White, vit interiör, 19", dragkrok
Storm
Inlägg: 17
Blev medlem: 07 mar 2021 21:38

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Storm »

Jösses va folk får bekräftelser, själv sitter jag med ”maj-22” :|
lennholm
Inlägg: 10
Blev medlem: 29 jan 2019 16:31

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av lennholm »

Storm skrev:
Jösses va folk får bekräftelser, själv sitter jag med ”maj-22” :|
Samma här på min M3P. Vilken variant har du beställt? Verkar som att de flesta som fått bekräftelse beställt RWD.
Användarvisningsbild
Molarin
Teslaägare
Inlägg: 32
Blev medlem: 28 dec 2016 21:58
Ort: Ulricehamn

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Molarin »

SMS med estimerad upphämtning 21-29 juni men flyttad åt andra hållet i appen (7-14 juli)

Helst vill jag ju hämta den i juli när förmånsvärdet sänkts även om det inte gör jätteskillnad...

RWD vit/vit beställd 14 maj.
2022 Model 3 RWD - White on white
Stadens Kafferosteri och Hotell Nyboholm i Ulricehamn.
Användarvisningsbild
Senjin
Teslaägare
Inlägg: 42
Blev medlem: 02 feb 2021 14:27

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Senjin »

Sitter också med maj 2022 grå M3p. :(
Skriv svar