Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Väntrum Model 3

Inläggav Teslaägare OfarligTesla » 10 jun 2021 13:39

tobias_rullar skrev:
Trist o behöva betala för en rekond det första man gör. I alla fall om du gör det för att bilen leveras smutsig. Men du kanske gör det mer för att få nån keramisk beläggning?

Hur är det på de nya, finns rattvärme och inställbart svankstöd på passagerarstolen?

Någon form av rekond gör jag alltid, aldrig sett en ny bil som är vettigt polerad vid leverans om vi nu inte pratar riktigt dyra bilar som Ferrari/Lambo så de måste poleras upp. Att bilen var smutsig är ju egentligen bara irriterande för att det blir svårare att se fel men de sa att man kan anmäla sådant inom några dagar och 16 mils körning, så om det inte fixas vid rekond får jag väl höra av mig till dem.

Hade inställbart svankstöd på passagerarsidan iaf, kollade inte rattvärme men antar det då alla verkar ha det.

martinot skrev:Är ingen som gör rekond på en ny bil misstänker jag. Däremot tvätt och efterföljande keramisk behandling är nog inte ovanligt på många nya bilar (oavsett märke).

Alltid polering innan behandling, underarbetet är viktigt för resultatet.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inläggav tobias_rullar » 10 jun 2021 13:43

martinot skrev:Är ingen som gör rekond på en ny bil misstänker jag. Däremot tvätt och efterföljande keramisk behandling är nog inte ovanligt på många nya bilar (oavsett märke).

Fick både rattvärme (som jag inte bryr mig så mycket om, men kanske plus när man säljer) och inställbart svankstöd på bägge framstolar (viktigare för mig).

Så är det viktigt så kan jag tipsa dig om att beställa innan kön blir för lång.

(Verkar som de sålt en stor del av sin fabrikskapacitet.)

Perfekt, bara att hoppas att min kommer med samma. :)

Jo, jag har beställt, och betalt, en M3P som ska lev. nästa fredag. Så nu går tiden alldeles för sakta...
Tråkiga med det är att jag tid att kolla på och spendera massa pengar på mer eller mindre onödiga tillbehör. Tex en rulle PPF... :D

Grattis till nya bilen! :)
tobias_rullar

Inläggav Nirre87 » 10 jun 2021 14:01

Grattis till bilen fakerlind, så snygg!

Tråkigt att en del fått smutsiga bilar o dyl.

Jag kommer att vara stenhård när det gäller eventuella fel och kommer ta min tid och gå igenom check-listan som någon postade här. Jag förväntar mig en ny bil.
Nirre87

Inläggav Tobbelibobbe » 10 jun 2021 14:28

Nirre87 skrev:Jag kommer att vara stenhård när det gäller eventuella fel och kommer ta min tid och gå igenom check-listan som någon postade här. Jag förväntar mig en ny bil.

Håller med dig, och kommer också vara supernoga. Min oro handlar mer om det finns en defekt som anses vara inom spec som jag inte kan acceptera (eller där åtgärden inte upplevs tillräckligt bra). Vad blir alternativen då? Neka leverans, då får man väl inte chans till ett annat ex (utan blir svartlistad i x månader)?

I en situation där man sålt sin gamla bil, och det inte finns några konkurrenter tillgängliga. Nu låter jag väldigt pessimistisk, men efter vissa historier i tråden är jag mer nervös än förväntansfull inför min upphämtning (som precis blivit tidigarelagd 3 dgr).

Men som sagt, det finns ju lika många exempel på folk som är nöjda med sina bilar vid upphämtning. Hoppas verkligen jag kan återkomma med solskenshistoria om en vecka.
Model 3 LR beställd
(Midnight silver, 18" Aero, Drag, Svart inredning)
Tobbelibobbe

Referralkod: tobias73650

Inläggav Teslaägare fakerlind » 10 jun 2021 14:30

Jag tror inärlighetens namn att om alla skrev om sin upplevelse så skulle man få en mer nyanserad bild av verkligheten. Oftast är det väl när man är besviken som man känner behovet tänker jag.
Har redan hunnit rullla en del mil och jösses vad den här bilen är bra!
M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - röd - svarta säten - EAP samt M3P - Röd - vita säten
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

Inläggav Tobbelibobbe » 10 jun 2021 14:32

Du har helt rätt

Grattis till din bil, den ser galet fin ut! Förstår att du njuter.
Model 3 LR beställd
(Midnight silver, 18" Aero, Drag, Svart inredning)
Tobbelibobbe

Referralkod: tobias73650

Inläggav Teslaägare OfarligTesla » 10 jun 2021 14:45

Nirre87 skrev:Tråkigt att en del fått smutsiga bilar o dyl.

Jag kommer att vara stenhård när det gäller eventuella fel och kommer ta min tid och gå igenom check-listan som någon postade här. Jag förväntar mig en ny bil.

Om smutsig innebär fel för dig så kan det vara onödigt att ens åka dit beroende på var du skall hämta. Alla bilar stod utomhus i Trosta och hade väl tvättats någon gång senaste dagarna men parkerats utomhus, kanske redan igår eftersom det fanns lite kalkfläckar och en hel del smuts/pollen som satt fast.

Min bil hade väl egentligen inga fel men passformen var inte helt perfekt på alla ställen i interiören om man letade efter det, på det hela var det dock bra betyg. Brukar kunna hitta problem i de flesta nya bilar om man letar efter det, inte bara Tesla då.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Xeik » 10 jun 2021 14:58

shamrock1000 skrev:Fick mail att min bil som skulle bli hämtad i Malmö nu på lör blir försenad till nästa vecka på tor istället.
Fler som fått samma besked från Malmö?

Vi har tid för hämtning imorgon eftermiddag. Inte hört något än om försening.
Användarvisningsbild
Xeik
Teslaägare

Inläggav tangotobbe » 10 jun 2021 15:13

Vi hämtade ut vår M3LR (vit, vit inredning, dragkrok) igår på Trosta. Hittade i princip inga skavanker förutom en baklykta som skjöt ut lite, lite mer än andra sidan (så pass lite att vi inte kände för att ta det på plats).

Utlämningen var supersmidig och det var ingen stress att gå igenom bilen - vi hade kunnat stå där till stängning kändes det som.
Bilen var smutsig på utsidan, antagligen pga det som skrivits tidigare att de tvättats och sen stått ute. Inuti var det lite skräp på baksätena och på golvet på förarsidan låg någon slags pappersark från någon verkstad. Otroligt oklart, men det var bara att kasta.

Otroligt lite att klaga på med andra ord - allt var långt över förväntan (hade visserligen väldigt låga förväntningar, men ändå). Fick till och med hämtat bilen fem dagar innan första leveranstid. Supernöjd med allt hittills! :)
tangotobbe

Referralkod: oscar76206

Inläggav Teslaägare shamrock1000 » 10 jun 2021 16:56

Xeik skrev:
shamrock1000 skrev:Fick mail att min bil som skulle bli hämtad i Malmö nu på lör blir försenad till nästa vecka på tor istället.
Fler som fått samma besked från Malmö?

Vi har tid för hämtning imorgon eftermiddag. Inte hört något än om försening.

Gratulerar!
vi hade planer på lör som vi får lösa på annat sätt nu när vi är utan bil.
Användarvisningsbild
shamrock1000
Teslaägare

Referralkod: linda39795

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3