Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
valleb
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 15 aug 2021 12:37
Ort: Oxie

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av valleb »

jonte89 skrev:
Men hur vet du säkert att den har E5LD? Det framgår inte av VIN
Det framgår av registreringsbeviset
Chook
Inlägg: 7
Blev medlem: 03 nov 2021 22:55

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Chook »

jonte89 skrev:
Men hur vet du säkert att den har E5LD? Det framgår inte av VIN-nummer.


Chook skrev:
Datzun skrev:
valleb skrev:
Fick genom reg-nummer se att bilen är tillverkad den 1 juli (LR pearl/svart/drag).

Inte för att det spelar någon roll, men är det inte lite tidigt med tanke på att Tesla inte har bilar på "lager" och att versionen är en E5LD?
Min (hustruns) LR är visst också tillverkad i juli, beräknad leverans i december. Också E5LD.
Lite konstigt är det allt.
Min ska vara tillverkad i slutet av oktober och har E5LD. Leverans om drygt en vecka.
I tjänsten "fordonsuppgifter" hos Transportstyrelsen kan du med hjälp av regnumret få ganska mycket uppgifter om bilen, bl.a. WLTP, variant (batteritypen), tillverkningsdatum m.m.
Användarvisningsbild
Bira
Teslaägare
Inlägg: 99
Blev medlem: 28 okt 2021 23:16
Referralkod: ts.la/kristian389856

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bira »

Det finns förutom ”Variant” där batteritypen presenteras även ett fält där ”Version” framgår. Det verkar finnas minst två olika versioner som kommer med batchen nu i december. En version som är tillverkad i juli och en annan version som är tillverkad i oktober. Någon som vet om det finns någon skillnad mellan versionerna?
AB9BF279-6AE0-4930-BB7E-101903B3662C.jpeg
Chook
Inlägg: 7
Blev medlem: 03 nov 2021 22:55

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Chook »

Bira skrev:
Det finns förutom ”Variant” där batteritypen presenteras även ett fält där ”Version” framgår. Det verkar finnas minst två olika versioner som kommer med batchen nu i december. En version som är tillverkad i juli och en annan version som är tillverkad i oktober. Någon som vet om det finns någon skillnad mellan versionerna?
Intressant!

Jag har versionen som är tillverkad i oktober. Kan något i WLTP skilja sig åt? Min ser ut enligt bilden.
WLTP.PNG
Användarvisningsbild
Bira
Teslaägare
Inlägg: 99
Blev medlem: 28 okt 2021 23:16
Referralkod: ts.la/kristian389856

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bira »

Chook skrev:
Bira skrev:
Det finns förutom ”Variant” där batteritypen presenteras även ett fält där ”Version” framgår. Det verkar finnas minst två olika versioner som kommer med batchen nu i december. En version som är tillverkad i juli och en annan version som är tillverkad i oktober. Någon som vet om det finns någon skillnad mellan versionerna?
Intressant!

Jag har versionen som är tillverkad i oktober. Kan något i WLTP skilja sig åt? Min ser ut enligt bilden.

Nä, WLTP är samma, likaså batteriet. Men du har en annan version än de som är tillverkade i juli.
OveHR
Inlägg: 12
Blev medlem: 02 nov 2021 21:54

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av OveHR »

Livet är härligt. Nu får jag snart min M3LR grå. Prel. Leveransdag 1-15 december, men nu fastställd till den 13 december kl 10 på Trosta park. Gummimattor och annat tillbehör inhandlat, nu är jag snart Teslaägare :D
Användarvisningsbild
OncleCofter
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 06 nov 2021 13:30

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av OncleCofter »

OveHR skrev:
Livet är härligt. Nu får jag snart min M3LR grå. Prel. Leveransdag 1-15 december, men nu fastställd till den 13 december kl 10 på Trosta park. Gummimattor och annat tillbehör inhandlat, nu är jag snart Teslaägare :D
Nice! När beställde du?
Nusse_Tuffs
Inlägg: 23
Blev medlem: 29 nov 2021 21:51

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Nusse_Tuffs »

Nu ändrades min uppskattade leveranstid från 5e-17e dec till 10e-17e december. Ingen träff på car.info än heller.
lav1
Inlägg: 85
Blev medlem: 12 jan 2020 16:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av lav1 »

Nusse_Tuffs skrev:
Nu ändrades min uppskattade leveranstid från 5e-17e dec till 10e-17e december. Ingen träff på car.info än heller.
Exakt samma. Göteborg valt som upphämtningsplats. Börjar bli trött på denna ovisshet, alla andra med samma "spann" fast leverans på andra orter verkar ju ha fått sitt SMS för bokning av leveranstid...
Nusse_Tuffs
Inlägg: 23
Blev medlem: 29 nov 2021 21:51

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Nusse_Tuffs »

Ja Göteborg här också.

Vad jag inte riktigt förstår är varför de inte ha ett trackingsystem som mycket annat har när man beställer saker. Då ser man ju precis var den är och vad som händer. Det skulle öka förståelsen för transporten. Datan finns ju där.
Finns en del att jobba på.
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1008
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av holden »

Nusse_Tuffs skrev:
Ja Göteborg här också.

Vad jag inte riktigt förstår är varför de inte ha ett trackingsystem som mycket annat har när man beställer saker. Då ser man ju precis var den är och vad som händer. Det skulle öka förståelsen för transporten. Datan finns ju där.
Finns en del att jobba på.
Information till kunderna är inget man prioriterar, det är en del av upplevelsen kan man säga. Musks inställning är ju att allt som inte är 100% nödvändigt kan skalas bort, och det konceptet har onekligen varit framgångsrikt.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Zhillde
Inlägg: 1
Blev medlem: 02 dec 2021 13:36

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Zhillde »

Jag har beställt en Grå M3LR och undrar om det är någon mer med liknande beställning som inte fått ett estimerat datum än?
Det står "Uppsk. leverans: December" i appen. Men har inte fått några specifika dagar.

Bör jag räkna med att den kommer i December eller ska jag ge upp den drömmen? :roll:
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bjelke »

Zhillde skrev:
Jag har beställt en Grå M3LR och undrar om det är någon mer med liknande beställning som inte fått ett estimerat datum än?
Det står "Uppsk. leverans: December" i appen. Men har inte fått några specifika dagar.

Bör jag räkna med att den kommer i December eller ska jag ge upp den drömmen? :roll:
Dom lär göra allt för att få den levererad före årsskiftet ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Ramsvik
Teslaägare
Inlägg: 10
Blev medlem: 28 nov 2021 12:07

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Ramsvik »

Efter lunch idag chattade jag med Tesla för att höra om chanserna för oss som hade beräknat leverans i december men inte fått mer info - eller VIN, för den delen. Beskedet blev att den högst sannolikt skulle komma i februari.

Nu från ingenstans kom slutfaktura och beräknad leverans 16/12 i Märsta. Vit LR.

Hoppet är alltså inte ute för er andra som väntar. :)
Användarvisningsbild
OncleCofter
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 06 nov 2021 13:30

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av OncleCofter »

Zhillde skrev:
Jag har beställt en Grå M3LR och undrar om det är någon mer med liknande beställning som inte fått ett estimerat datum än?
Det står "Uppsk. leverans: December" i appen. Men har inte fått några specifika dagar.

Bör jag räkna med att den kommer i December eller ska jag ge upp den drömmen? :roll:
Har exakt samma beställning. Står också uppskattad leverans december. Beställde den 10 november. Har inte fått någon VIN.
fraggan
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
Ort: Värmland
Referralkod: ts.la/fredrik16543

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fraggan »

Ramsvik skrev:
Efter lunch idag chattade jag med Tesla för att höra om chanserna för oss som hade beräknat leverans i december men inte fått mer info - eller VIN, för den delen. Beskedet blev att den högst sannolikt skulle komma i februari.

Nu från ingenstans kom slutfaktura och beräknad leverans 16/12 i Märsta. Vit LR.

Hoppet är alltså inte ute för er andra som väntar. :)
Fan vad nice jag håller nästan på att ge upp :) Väntar också på en vit M3LR beställde 3 nov. Har inte fått nån info ännu.
Användarvisningsbild
Ramsvik
Teslaägare
Inlägg: 10
Blev medlem: 28 nov 2021 12:07

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Ramsvik »

fraggan skrev:
Ramsvik skrev:
Efter lunch idag chattade jag med Tesla för att höra om chanserna för oss som hade beräknat leverans i december men inte fått mer info - eller VIN, för den delen. Beskedet blev att den högst sannolikt skulle komma i februari.

Nu från ingenstans kom slutfaktura och beräknad leverans 16/12 i Märsta. Vit LR.

Hoppet är alltså inte ute för er andra som väntar. :)
Fan vad nice jag håller nästan på att ge upp :) Väntar också på en vit M3LR beställde 3 nov. Har inte fått nån info ännu.
Jag förstår mig verkligen inte på den här processen. Beställde själv 11 nov, så rimligen borde du då ligga före i kösystemet.

Jag håller tummarna för att det snart uppdateras hos dig också.
fraggan
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
Ort: Värmland
Referralkod: ts.la/fredrik16543

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fraggan »

Ramsvik skrev:
fraggan skrev:
Ramsvik skrev:
Efter lunch idag chattade jag med Tesla för att höra om chanserna för oss som hade beräknat leverans i december men inte fått mer info - eller VIN, för den delen. Beskedet blev att den högst sannolikt skulle komma i februari.

Nu från ingenstans kom slutfaktura och beräknad leverans 16/12 i Märsta. Vit LR.

Hoppet är alltså inte ute för er andra som väntar. :)
Fan vad nice jag håller nästan på att ge upp :) Väntar också på en vit M3LR beställde 3 nov. Har inte fått nån info ännu.
Jag förstår mig verkligen inte på den här processen. Beställde själv 11 nov, så rimligen borde du då ligga före i kösystemet.

Jag håller tummarna för att det snart uppdateras hos dig också.
Den frågan har jag också ställt men det finns nog inget bra svar på det.
Användarvisningsbild
Bira
Teslaägare
Inlägg: 99
Blev medlem: 28 okt 2021 23:16
Referralkod: ts.la/kristian389856

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bira »

Zhillde skrev:
Jag har beställt en Grå M3LR och undrar om det är någon mer med liknande beställning som inte fått ett estimerat datum än?
Det står "Uppsk. leverans: December" i appen. Men har inte fått några specifika dagar.

Bör jag räkna med att den kommer i December eller ska jag ge upp den drömmen? :roll:
Jag har beställt en grå LR med dragkrok. Beställde 24:e oktober och har prel leverans just nu i nästa vecka. Har fått VIN och regnummer.
Användarvisningsbild
zelest
Teslaägare
Inlägg: 96
Blev medlem: 25 sep 2021 09:20
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av zelest »

Bira skrev:
Zhillde skrev:
Jag har beställt en Grå M3LR och undrar om det är någon mer med liknande beställning som inte fått ett estimerat datum än?
Det står "Uppsk. leverans: December" i appen. Men har inte fått några specifika dagar.

Bör jag räkna med att den kommer i December eller ska jag ge upp den drömmen? :roll:
Jag har beställt en grå LR med dragkrok. Beställde 24:e oktober och har prel leverans just nu i nästa vecka. Har fått VIN och regnummer.
Jag beställde i september, en grå LR med dragkrok.. har leverans nästa vecka jag med. Har VIN men inget regnummer, än. :P
M3LR21 - Mörk Interiör - Midnight Silver - 19" - Dragkrok
hestjan
Inlägg: 18
Blev medlem: 09 nov 2021 12:32
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av hestjan »

Ramsvik skrev:
Efter lunch idag chattade jag med Tesla för att höra om chanserna för oss som hade beräknat leverans i december men inte fått mer info - eller VIN, för den delen. Beskedet blev att den högst sannolikt skulle komma i februari.

Nu från ingenstans kom slutfaktura och beräknad leverans 16/12 i Märsta. Vit LR.

Hoppet är alltså inte ute för er andra som väntar. :)
Spännande - tidigare när jag frågat chatten om leveransinfo har jag endast fått svar att kontakta min SA då chatten inte har någon info! :o
Tesla Model Y LR Svart/Svart
Användarvisningsbild
Nussfeldt
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 06 dec 2021 17:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Nussfeldt »

Beställt en M3P med leverans i februari som det verkar. Hoppas jag får den nya AMD-processorn som det ryktas om att alla M3/MY från Giga Shanghai får från och med nu:

https://driveteslacanada.ca/model-3/tes ... amd-ryzen/
Användarvisningsbild
M3LR22
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 22 okt 2021 11:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av M3LR22 »

Fler än jag som fick sms om återkallelse av dragkrok? Ska hämta min Tesla LR på torsdag men dragkroken kommer tydligen monteras först i början på 2022
Användarvisningsbild
Jordgubben
Teslaägare
Inlägg: 88
Blev medlem: 25 okt 2019 05:41

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jordgubben »

Orolig över att inte få någon bil efter över tre månaders väntan så insåg jag att jag hade numret till min SA i ett mejl så jag ringde upp henne.

Fakturan genereras tydligen automatiskt när bilen kommer in till dom, tror det var samma med sms om upphämtning. Hon trodde att jag får hämta den i mellandagarna och då är förhoppningsvis drygt fyra månaders kötid över.

Midnight silver, dragkrok, 18" fälgar, svart inredning. Upphämtning Umeå.

Leafen såldes för över en vecka sedan. Känner mig nästan naken utan elbil..
Användarvisningsbild
valleb
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 15 aug 2021 12:37
Ort: Oxie

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av valleb »

M3LR22 skrev:
Fler än jag som fick sms om återkallelse av dragkrok? Ska hämta min Tesla LR på torsdag men dragkroken kommer tydligen monteras först i början på 2022
Usch, inget ännu... Men man blir lite nojig...

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk
Skriv svar