Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Smygbil
Inlägg: 4
Blev medlem: 16 sep 2021 22:23
Ort: Forshaga

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Smygbil »

Nu fick jag sms! Jag fick tid för att hämta bilen 30/9. Fick ej välja dag eller tid :?
Användarvisningsbild
Code
Teslaägare
Inlägg: 3
Blev medlem: 05 feb 2020 21:48
Ort: Göteborg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Code »

Code skrev:
Väntar också på slutgiltigt leveransdatum. Har uppskattad leverans 23-30 sept i Mölndal.
Fick också mitt SMS nu 45 minuter efter jag postat ovan. Hämtar 25/9.
b3tr3
Inlägg: 8
Blev medlem: 11 sep 2021 11:48

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av b3tr3 »

Code skrev:
Code skrev:
Väntar också på slutgiltigt leveransdatum. Har uppskattad leverans 23-30 sept i Mölndal.
Fick också mitt SMS nu 45 minuter efter jag postat ovan. Hämtar 25/9.
Samma här, 25/9 och exakt klockslag. Fick inte välja tid. Svarade ni på sms:et? Eller ska man bara helty enkelt infinna sig?:)
Smygbil
Inlägg: 4
Blev medlem: 16 sep 2021 22:23
Ort: Forshaga

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Smygbil »

b3tr3 skrev:
Code skrev:
Code skrev:
Väntar också på slutgiltigt leveransdatum. Har uppskattad leverans 23-30 sept i Mölndal.
Fick också mitt SMS nu 45 minuter efter jag postat ovan. Hämtar 25/9.
Samma här, 25/9 och exakt klockslag. Fick inte välja tid. Svarade ni på sms:et? Eller ska man bara helty enkelt infinna sig?:)
Men gött att få hämta bilen under helg! Blir ju annars att man behöver ta ledigt mitt i veckan med kort varsel. Fast det är det väl värt, hehe!

Nej jag tror inte att man behöver svara.
Vi hålla tummarna för smidig utlämning och fina bilar!
Användarvisningsbild
Anderzjohansson
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 19 aug 2021 16:35

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Anderzjohansson »

Fick oxå sms om upphämtning 25/9 Fick meddelandet 30 min senare. Nu är man riktigt sugen!
b3tr3
Inlägg: 8
Blev medlem: 11 sep 2021 11:48

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av b3tr3 »

Ja det ska bli riktigt trevligt med lite nybilslukt igen! :)
Är det någon som vågat sig på att be om en annan tid?
Jag är lite nyfiken på vad de gör med dem som helt enkelt inte kan på utsatt tid?
Naturgas
Inlägg: 18
Blev medlem: 10 aug 2021 19:11

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Naturgas »

Verkar som det är lite olika beroende på vart man ska hämta sin bil .Jag fick sms för några dagar sedan och kunde gå in och välja mellan 2 dagar och ett flertal olika tider dessa dagar. Jag ska hämta min i Norrköping.
Hämtar den 30:e och det känns som en evighet tills dess. :D
Användarvisningsbild
xrayspex
Teslaägare
Inlägg: 25
Blev medlem: 21 jul 2021 10:47

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av xrayspex »

Kollade mitt konto (för tusende gången…) och plötsligt hade jag fått leverans-datum, lite senare kom både sms och Mail. Inget val av tid.
Användarvisningsbild
Rooster
Teslaägare
Inlägg: 1
Blev medlem: 25 aug 2021 19:47

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Rooster »

Fick mail i helgen, upphämtning den 28/9 :)
Användarvisningsbild
Petterham
Teslaägare
Inlägg: 18
Blev medlem: 18 aug 2021 12:52

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Petterham »

Fick också mail och SMS nästan samtidigt. Hämta 27/9 kl 16 i Malmö, inga alternativa tider eller val.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av dstr »

En bra övning i väntrummet är ju att komma på ett bra namn på bilen. Vad har ni för förslag på en Performance som snudd på uteslutande kommer användas som trackday-bil?
Användarvisningsbild
Stefan Isaksson
Teslaägare
Inlägg: 16
Blev medlem: 31 aug 2021 21:49

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Stefan Isaksson »

Fick besked via SMS igår att upphämtningsdag är den 28 Sept, 18:30 :)

Upphämtningsprocessen är dock helt kontaktfri och de ber att endast förare kommer till upphämtningsplatsen. Vad menas med detta, att ingen fysisk person närvarande på plats eller, heh?

Kan tyckas lite sent på kvällen men äntligen får man väl säga.

//Stefan
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av dstr »

Stefan Isaksson skrev:
Fick besked via SMS igår att upphämtningsdag är den 28 Sept, 18:30 :)

Upphämtningsprocessen är dock helt kontaktfri och de ber att endast förare kommer till upphämtningsplatsen. Vad menas med detta, att ingen fysisk person närvarande på plats eller, heh?

Kan tyckas lite sent på kvällen men äntligen får man väl säga.

//Stefan
Du får stå i ena hörnet av rummet när leveranspersonalen ropar "nu har du avtalet i mailen, signera digitalt tack!!" typ. :) dvs, ingen penna på papper som flera ska ta i.

...och så vill dom att du inte tar med hela familjen och fem bästa polarna vid hämtning.
Användarvisningsbild
Stefan Isaksson
Teslaägare
Inlägg: 16
Blev medlem: 31 aug 2021 21:49

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Stefan Isaksson »

Jag formulerade mig felaktigt, min undran var mest om man inte fick gå igenom bilen med någon från Tesla då det verkar viktigt att dokumentera eventuella fel på bilen vid upphämtning.

Men kul vilket som :)
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3588
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jonasl »

dstr skrev:
En bra övning i väntrummet är ju att komma på ett bra namn på bilen. Vad har ni för förslag på en Performance som snudd på uteslutande kommer användas som trackday-bil?
https://pixar.fandom.com/wiki/Chick_Hicks

Lightning McQueens rival som kör elakt och oschysst. Den ständiga tvåan. :)

Eller Jackson Storm kanske passar bättre - ". The poster child of a new generation of high-tech racers, he believes he represents the future of racing, and has little regard for the older race car generations."

https://pixar.fandom.com/wiki/Jackson_Storm
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Holve
Teslaägare
Inlägg: 245
Blev medlem: 25 dec 2020 14:49

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Holve »

När börjar Q4 bilarna med 614km komma in?
November?
TM 3 LR
I övrigt analog vedeldare.
Användarvisningsbild
skans
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 04 aug 2021 08:55

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av skans »

Stefan Isaksson skrev:
Jag formulerade mig felaktigt, min undran var mest om man inte fick gå igenom bilen med någon från Tesla då det verkar viktigt att dokumentera eventuella fel på bilen vid upphämtning.

Men kul vilket som :)

I Malmö förra veckan sa dem till när det va min tur och visade mig till överlämningsrummet. Där gick jag igenom bilen på plats inomhus med en från Tesla närvarande.
Användarvisningsbild
xrayspex
Teslaägare
Inlägg: 25
Blev medlem: 21 jul 2021 10:47

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av xrayspex »

Så blev min tid framflyttad.
Tyvärr passar den nya tiden inte alls.
Jag vågar inte heller boka om allt annat för att kunna ta den nya tiden bara för att få den ändrad igen…
Känns otroligt oseriöst :(
Senast redigerad av xrayspex, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Stefan Isaksson
Teslaägare
Inlägg: 16
Blev medlem: 31 aug 2021 21:49

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Stefan Isaksson »

"I Malmö förra veckan sa dem till när det va min tur och visade mig till överlämningsrummet. Där gick jag igenom bilen på plats inomhus med en från Tesla närvarande."

Tack för svar :) Blev det någon anmärkning vid din genomgång?
Användarvisningsbild
Petterham
Teslaägare
Inlägg: 18
Blev medlem: 18 aug 2021 12:52

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Petterham »

Jag fick min hämtning tidigarelagd via mail och sms från kl 16 till kl 12 samma dag. Mailet gick inte att svara på så jag svarade via sms att jag inte kunde då, utan tidigast kl 15. Efter ett par timmar kom ett nytt besked - kl 15. Fast enbart via mail denna gång...
Användarvisningsbild
xrayspex
Teslaägare
Inlägg: 25
Blev medlem: 21 jul 2021 10:47

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av xrayspex »

Tack för info, skall prova det.
lav1
Inlägg: 85
Blev medlem: 12 jan 2020 16:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av lav1 »

Ni som får leverans nu, är bilarna försedda med stänkskärmar fram, och bak? Eller bara fram?
Undrar också hur ni upplever ljudsystemet, hört några hävda att det skulle vara sämre på LR som kommer från Kina. Men känns inte så, eller?
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare
Inlägg: 1547
Blev medlem: 17 mar 2018 12:21

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av pefreli »

lav1 skrev:
Ni som får leverans nu, är bilarna försedda med stänkskärmar fram, och bak? Eller bara fram?
Undrar också hur ni upplever ljudsystemet, hört några hävda att det skulle vara sämre på LR som kommer från Kina. Men känns inte så, eller?
Hämtade min LR idag i Malmö. :)

Allting gick mkt bra, bilen såg riktigt bra ut. Inga anmärkningar. Det hade jag inte heller på min från 2019. Jag är dessutom picky ska tilläggas….

Inga noterbara skillnader på ljudsystemet mot min förra LR 2019. Noterade dock att det nu satt 2 högtalare inbyggda i hatthyllan. Så var det inte på min från 2019.

Stänkskärmar satt fram, bak har jag inte kollat. Ser inget behov av att ha några bak. På min 2019 har jag bara haft några mindre stenskott på skärmen framför bakdäcken. Sprut från framdäcken mao. Kommer sätta PPF där som jag köpt av Tesla (i shopen).

Rattvärmen är suverän. Så jäkla skönt att återigen få den lyxen.

Gillar också dubbelglasen och den mer solida känsla de ger när man stänger framdörrarna.

En grym bil som blivit ännu lite bättre. :mrgreen:
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp

”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”

Elon Musk
Naturgas
Inlägg: 18
Blev medlem: 10 aug 2021 19:11

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Naturgas »

Idag när jag loggade in med mitt vin nummer på car.info så kom min bil upp :-)
Någon som vet om det är att de har kommit till där man hmtar sin tesla som styr med registreringen eller är det någon annanstans på vägen?
"bara" 8 dagar kvar till hämtning :-)
Användarvisningsbild
skans
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 04 aug 2021 08:55

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av skans »

Stefan Isaksson skrev:
"I Malmö förra veckan sa dem till när det va min tur och visade mig till överlämningsrummet. Där gick jag igenom bilen på plats inomhus med en från Tesla närvarande."

Tack för svar :) Blev det någon anmärkning vid din genomgång?

Nej jag hittade faktiskt inte något att anmärka på och inte sett något fel på bilen efteråt heller. Det enda som saknades va att min refferalkod inte är aktiverad men det jobbar dem på att lösa..
Skriv svar