Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

hjelpmej
Inlägg: 6
Blev medlem: 14 maj 2021 20:34

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av hjelpmej »

ONSatan skrev:
martinot skrev:
SymbolicDeath skrev:
-JTM3- skrev:
Nu är man fullvärdig medlem!
Hämtade min gråa LR med dragkrok idag. Vin971
Var väldigt fin i lacken tyckte jag. Vänster bak dörrhandtag sitter aningen djupare i dörren än de andra. Panelgaps inget som sticker i ögonen iaf. Fronten kanske aningen annan nyans än resten?
Insidan var b-stolpens klädsel helt lös så man såg in bakom. Klantigt. Är fixat lite provisoriskt men kommer få ny inom kort lovade de.
Inget svankstöd på passagerarstolen. Boombox finns, spela musik och "tokiga" tut-ljud. Nyare ratten med värme utan synliga sömmar kl 10 och kl 2.
Men överlag väldigt nöjd! Känns riktigt tajt och rapp utan skrammel.
Däremot får jag inte premium connectivity att funka. Spotify vill att jag loggar in med eget konto. När det är gjort står det att premium connectivity är inaktiverat. Men står som aktivt i menyn och giltigt till 2022.
Läste om nån som fått fel simkort i bilen, kan det vara samma för mig?
Kan intyga liknande vid hämtning av min M3P Midnight Silver. Vänster handtag på bakdörren låg djupare än övriga. Fronten upplevs ha en ljusare nyans. Ett par vita märken i lacken på huven och ett som satt mitt på instrumentbrädan. De ska byta en fönsterlist på passagerarsidans dörr och något som sitter undertill som blivit skadat vid båttransporten som jag förstod. Panelgaps såg ok ut överlag. Vänster baklykta stod ut lite mer än den andra sidan också.
Alla funktioner i bilen fungerar och jag har inget att klaga på där.

Bilen går som en dröm och känns mycket solid i uppträdandet. Och tänker man på det så är det lättare att hantera de mindre roliga defekterna vid leveransen. Nu blir de åtgärdade men är ändå något som kan skava en stund efteråt. Har de nya dörrpanelerna. Utan svankstöd på P-sidan. Boombox och rattvärme finns. Vin#968
Har samma problem på vänster passagerarsida med handtaget som är insjunket. Undrar om detta är typiskt för just grå Midnight Silver (som även är min färg)?
Även jag har insjunket handtag vänster bak samt konstigt monterat tyg på höger framstolpe.
Vänster bakdörr ör dessutom inte riktigt i linje med formen på karossen. Ska boka tid på SC via appen
Har exakt likadant som er.

Enligt personen på Tesla så skulle handtagen vara så, men dörrarna såg inte riktigt ut att följa karossen. Sen var även backluckan sne :/
Användarvisningsbild
Tobbelibobbe
Teslaägare
Inlägg: 94
Blev medlem: 15 apr 2021 11:09
Ort: Varberg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Tobbelibobbe »

Båda mina handtag bak är något insjunkna jämfört med framdörrarna, men lika mycket på båda sidorna. Så det skall vara, enligt utlämningspersonal.
Model 3 LR 2021 (Midnight silver, 18" Aero, Drag, Svart inredning, 82kWh-Freemont), SÅLD
Model Y LR 2023 (Vit, Svart inredning, 20" Induction, Berlinbyggd 2/3-´23)
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7471
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mikebike »

Tobbelibobbe skrev:
Båda mina handtag bak är något insjunkna jämfört med framdörrarna, men lika mycket på båda sidorna. Så det skall vara, enligt utlämningspersonal.
Samma här, samma svar.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Nirre87
Inlägg: 22
Blev medlem: 18 maj 2021 19:58

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Nirre87 »

Tobbelibobbe skrev:
Båda mina handtag bak är något insjunkna jämfört med framdörrarna, men lika mycket på båda sidorna. Så det skall vara, enligt utlämningspersonal.
Hämtade bilen för två veckor sedan och hade också insjunkna handtag på båda bakre dörrarna. Jag bad personalen på plats notera det samt att förardörren stack ut lite vid hämtningen och bokade service via appen.

De fixade allt på servicen veckan därpå. Nu sitter handtagen helt platt mot dörren.
Användarvisningsbild
ducce916
Teslaägare
Inlägg: 245
Blev medlem: 19 jun 2020 08:50
Ort: Höllviken

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ducce916 »

SR+ Kina, hämtad igår, bakre handtagen insjunkna ca 1,5 mm längst bak på båda sidor, knappt märkbart.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av martinot »

Nirre87 skrev:
Tobbelibobbe skrev:
Båda mina handtag bak är något insjunkna jämfört med framdörrarna, men lika mycket på båda sidorna. Så det skall vara, enligt utlämningspersonal.
Hämtade bilen för två veckor sedan och hade också insjunkna handtag på båda bakre dörrarna. Jag bad personalen på plats notera det samt att förardörren stack ut lite vid hämtningen och bokade service via appen.

De fixade allt på servicen veckan därpå. Nu sitter handtagen helt platt mot dörren.
Gott! Då finns det en möjlig fix iaf. :)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
uncle_bob
Teslaägare
Inlägg: 107
Blev medlem: 13 aug 2019 13:42

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av uncle_bob »

Inte följt det här slaviskt så det kanske redan är konstaterat standard överallt nu men det stod inte i specen när jag beställde... Min M3LR som jag hämtade ut för ett par veckor sedan, USA-byggd, har rattvärme, inte sett det i menysystemet men det syns under klimat i appen och går att starta med röstkommando. Klart plus, funktion jag aldrig trodde jag skulle bry mig om förrän jag upplevde det.
Användarvisningsbild
-JTM3-
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 12 maj 2021 18:49

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av -JTM3- »

Ja rattvärme är guld!
Öppna klimatmenyn, sedan tryck på "fliken" till vänster för stolsvärmen så har du ratten där också. 8-)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av taliz »

uncle_bob skrev:
Inte följt det här slaviskt så det kanske redan är konstaterat standard överallt nu men det stod inte i specen när jag beställde... Min M3LR som jag hämtade ut för ett par veckor sedan, USA-byggd, har rattvärme, inte sett det i menysystemet men det syns under klimat i appen och går att starta med röstkommando. Klart plus, funktion jag aldrig trodde jag skulle bry mig om förrän jag upplevde det.
Bor du på nord eller sydpolen? ;)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bjelke »

taliz skrev:
uncle_bob skrev:
Inte följt det här slaviskt så det kanske redan är konstaterat standard överallt nu men det stod inte i specen när jag beställde... Min M3LR som jag hämtade ut för ett par veckor sedan, USA-byggd, har rattvärme, inte sett det i menysystemet men det syns under klimat i appen och går att starta med röstkommando. Klart plus, funktion jag aldrig trodde jag skulle bry mig om förrän jag upplevde det.
Bor du på nord eller sydpolen? ;)
Det räcker iaf med att bo i Bollnäs… ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av taliz »

Bjelke skrev:
taliz skrev:
uncle_bob skrev:
Inte följt det här slaviskt så det kanske redan är konstaterat standard överallt nu men det stod inte i specen när jag beställde... Min M3LR som jag hämtade ut för ett par veckor sedan, USA-byggd, har rattvärme, inte sett det i menysystemet men det syns under klimat i appen och går att starta med röstkommando. Klart plus, funktion jag aldrig trodde jag skulle bry mig om förrän jag upplevde det.
Bor du på nord eller sydpolen? ;)
Det räcker iaf med att bo i Bollnäs… ;)
Har ni fortfarande vinter där? :lol:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
ceel
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 23 maj 2021 21:47

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ceel »

Då var det dags även för mig. Hämtade min LR idag i Trosta. Hade telefonkontakt med min Tesla Advisor i måndags och hon kollade igenom bilen och de fixade något som var snett på bagageluckan och en list. Så idag hittade jag ingenting att anmärka på. Gapet är lite stort för bagageluckan men ungefär lika på bägge sidor så inget som jag känner stör.

Åkte sedan raka vägen till däckverkstaden och satte på andra fälgar och däck samt la på vinterdäck på Aero-fälgarna.

Överlag väldigt nöjd över processen. Synd att de har bilarna utomhus bara för den var ju inte ren. Tvättade den nu på kvällen här hemma.

Bifogar en bild på skönheten. Vin 971 och har rattvärme, boombox men inget svankstöd på passagerarsidan.

Hörde för övrigt att de skulle leverera ut 60 bilar från Trosta idag.
34571043-3295-414A-92B9-DA27301724B8.jpeg
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av martinot »

ceel skrev:
Då var det dags även för mig. Hämtade min LR idag i Trosta. Hade telefonkontakt med min Tesla Advisor i måndags och hon kollade igenom bilen och de fixade något som var snett på bagageluckan och en list. Så idag hittade jag ingenting att anmärka på. Gapet är lite stort för bagageluckan men ungefär lika på bägge sidor så inget som jag känner stör.

Åkte sedan raka vägen till däckverkstaden och satte på andra fälgar och däck samt la på vinterdäck på Aero-fälgarna.

Överlag väldigt nöjd över processen. Synd att de har bilarna utomhus bara för den var ju inte ren. Tvättade den nu på kvällen här hemma.

Bifogar en bild på skönheten. Vin 971 och har rattvärme, boombox men inget svankstöd på passagerarsidan.

Hörde för övrigt att de skulle leverera ut 60 bilar från Trosta idag.
34571043-3295-414A-92B9-DA27301724B8.jpeg
Grattis! Snyggt med de helsvarta fälgarna till den vita lacken (speciellt tillsammans med nya chrome delete)! :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
ducce916
Teslaägare
Inlägg: 245
Blev medlem: 19 jun 2020 08:50
Ort: Höllviken

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ducce916 »

[quote="ceel"]

Hörde för övrigt att de skulle leverera ut 60 bilar från Trosta idag.

Hur gjorde du med däcktrycksgivarna till de nya fälgarna, köpte du Tesla original?
28 bilar levererades från Malmö igår, ca samma antal dagen före.
Användarvisningsbild
ceel
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 23 maj 2021 21:47

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ceel »

ducce916 skrev:

Hur gjorde du med däcktrycksgivarna till de nya fälgarna, köpte du Tesla original?
28 bilar levererades från Malmö igår, ca samma antal dagen före.
Köpte däck och fälg av ABS Wheels och de sålde Teslas original TPMS. Till samma pris som Tesla men då löste de ju allt praktiskt.
Användarvisningsbild
uncle_bob
Teslaägare
Inlägg: 107
Blev medlem: 13 aug 2019 13:42

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av uncle_bob »

taliz skrev:
uncle_bob skrev:
Inte följt det här slaviskt så det kanske redan är konstaterat standard överallt nu men det stod inte i specen när jag beställde... Min M3LR som jag hämtade ut för ett par veckor sedan, USA-byggd, har rattvärme, inte sett det i menysystemet men det syns under klimat i appen och går att starta med röstkommando. Klart plus, funktion jag aldrig trodde jag skulle bry mig om förrän jag upplevde det.
Bor du på nord eller sydpolen? ;)
Tillräckligt nära nord för att ha en hyfsad säsong för det även om det kanske inte är den mest flitigt använda feature'n senaste veckorna :-)
Användarvisningsbild
rsk
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 26 jul 2017 12:35
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/kristofer81744

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av rsk »

Jag fick ingen tuta på min nya Model 3. :lol: :lol:
Brinner för elbilen - bevakar och rapporterar flera gånger i veckan på: Allt om Elbil
Användarvisningsbild
thnis
Teslaägare
Inlägg: 423
Blev medlem: 22 maj 2017 16:12
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av thnis »

rsk skrev:
Jag fick ingen tuta på min nya Model 3. :lol: :lol:
Det ingår i Komfort Plusplus paketet :D
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
JAT
Inlägg: 8
Blev medlem: 02 apr 2021 14:21
Ort: Vinslöv

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av JAT »

ceel skrev:
Då var det dags även för mig. Hämtade min LR idag i Trosta. Hade telefonkontakt med min Tesla Advisor i måndags och hon kollade igenom bilen och de fixade något som var snett på bagageluckan och en list. Så idag hittade jag ingenting att anmärka på. Gapet är lite stort för bagageluckan men ungefär lika på bägge sidor så inget som jag känner stör.

Åkte sedan raka vägen till däckverkstaden och satte på andra fälgar och däck samt la på vinterdäck på Aero-fälgarna.

Överlag väldigt nöjd över processen. Synd att de har bilarna utomhus bara för den var ju inte ren. Tvättade den nu på kvällen här hemma.

Bifogar en bild på skönheten. Vin 971 och har rattvärme, boombox men inget svankstöd på passagerarsidan.

Hörde för övrigt att de skulle leverera ut 60 bilar från Trosta idag.
34571043-3295-414A-92B9-DA27301724B8.jpeg
Har innan haft lite svårt för vita bilar men tycker banne mig att det blir inte mycket snyggare än sådär. Kombinationen svart och vitt är formidabel.
Stort grattis till en MYCKET smakfull bil!
Användarvisningsbild
rsk
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 26 jul 2017 12:35
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/kristofer81744

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av rsk »

thnis skrev:
rsk skrev:
Jag fick ingen tuta på min nya Model 3. :lol: :lol:
Det ingår i Komfort Plusplus paketet :D
Jag tror Elon läser här. Nu funkade den helt plötsligt.
Brinner för elbilen - bevakar och rapporterar flera gånger i veckan på: Allt om Elbil
Användarvisningsbild
Xeik
Teslaägare
Inlägg: 501
Blev medlem: 22 feb 2019 19:19

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Xeik »

ceel skrev:
ducce916 skrev:

Hur gjorde du med däcktrycksgivarna till de nya fälgarna, köpte du Tesla original?
28 bilar levererades från Malmö igår, ca samma antal dagen före.
Köpte däck och fälg av ABS Wheels och de sålde Teslas original TPMS. Till samma pris som Tesla men då löste de ju allt praktiskt.
Vad är det för diameter på fälgarna? Monaco ser det ut att vara, stämmer det?
Användarvisningsbild
dave
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 28 jun 2020 15:45

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av dave »

ceel skrev:
Då var det dags även för mig. Hämtade min LR idag i Trosta. Hade telefonkontakt med min Tesla Advisor i måndags och hon kollade igenom bilen och de fixade något som var snett på bagageluckan och en list. Så idag hittade jag ingenting att anmärka på. Gapet är lite stort för bagageluckan men ungefär lika på bägge sidor så inget som jag känner stör.

Åkte sedan raka vägen till däckverkstaden och satte på andra fälgar och däck samt la på vinterdäck på Aero-fälgarna.

Överlag väldigt nöjd över processen. Synd att de har bilarna utomhus bara för den var ju inte ren. Tvättade den nu på kvällen här hemma.

Bifogar en bild på skönheten. Vin 971 och har rattvärme, boombox men inget svankstöd på passagerarsidan.

Hörde för övrigt att de skulle leverera ut 60 bilar från Trosta idag.
34571043-3295-414A-92B9-DA27301724B8.jpeg
Läckert! Vilka fälgar är det? Kan vara något till vinterdäcken på min P... :)
Model 3 Performance 2021 White/White
Model S Plaid 2023 Black/Black
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Zalman3 »

1.326 st nyregistrerade M3!!!
Hur många hinner dom trycka ut nästa vecka?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
ceel
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 23 maj 2021 21:47

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ceel »

JAT skrev:

Har innan haft lite svårt för vita bilar men tycker banne mig att det blir inte mycket snyggare än sådär. Kombinationen svart och vitt är formidabel.
Stort grattis till en MYCKET smakfull bil!
Tack! Jag är väldigt nöjd. Gillar verkligen vitt och svart i kombination när man slipper kromet. :D
Användarvisningsbild
ceel
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 23 maj 2021 21:47

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ceel »

Xeik skrev:
Vad är det för diameter på fälgarna? Monaco ser det ut att vara, stämmer det?
dave skrev:
Läckert! Vilka fälgar är det? Kan vara något till vinterdäcken på min P... :)
Det är Monaco GP6 19" i mattsvart. :)
Skriv svar