Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Barajag
Inlägg: 43
Blev medlem: 08 dec 2021 08:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Barajag »

OveHR skrev:
Fått sms om att min leverans skjutits upp ett par dagar då det inte finns vinterhjul. Skulle hämta nu på måndag den 13 december, men fått att välja på antingen torsdag den 16:e eller fredag den 17:e. Känns surt, men det är ju bra att få vinterdäck ;)
Så tråkigt :| är det dubb eller odubbade du inväntar? Var ska du hämta?
fraggan
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
Ort: Värmland
Referralkod: ts.la/fredrik16543

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fraggan »

jag mailade min SA igen och fick svaret att det är inte troligt att jag hinner få leverans nu, fast det står fortfarande uppskattad december. Men att jag skulle förbereda mig mentalt för feb-mars :( Jag har inte gett upp ännu dock :)
Beställde 3 nov M3LR vit bild med svart inred + vinterdäck dubbfria. Med min bef M3LR som inbyte. Upphämtning Norrköping.
Senast redigerad av fraggan, redigerad totalt 1 gånger.
OveHR
Inlägg: 12
Blev medlem: 02 nov 2021 21:54

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av OveHR »

Barajag skrev:
OveHR skrev:
Fått sms om att min leverans skjutits upp ett par dagar då det inte finns vinterhjul. Skulle hämta nu på måndag den 13 december, men fått att välja på antingen torsdag den 16:e eller fredag den 17:e. Känns surt, men det är ju bra att få vinterdäck ;)
Så tråkigt :| är det dubb eller odubbade du inväntar? Var ska du hämta?
Dubbfria och upphämtning i Trosta!
Användarvisningsbild
Vesslans
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 09 nov 2021 10:15

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Vesslans »

Fick nu ett sms att min bil kan sakna USB-C kontakter samt trådlös laddning. Får alla detta sms eller är det bara de som levereras utan dvs är det någon som fått sina bilar med dessa kontakter trots att de fått detta sms?
Användarvisningsbild
OncleCofter
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 06 nov 2021 13:30

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av OncleCofter »

Barajag skrev:
OncleCofter skrev:
Barajag skrev:
OncleCofter skrev:
Jaha, Ursprungs förväntade leverans december fick jag när jag beställde min går M3LR den 10 november. Fick besked från min TA via mail att jag får räkna med leverans först i februari-mars. Totalt slutsålt på alla M3 som tillverkats under Q4 tydligen. Står fortfarande december på kontot dock. Bara att ställa in sig på detta.
:o åh nej! Vad hade du för uppskattad leverans? Gäller det bara LR?
Stod inga datum. Bara december. Vet inte om det gäller LR.
Vad hade du beställt då?
M3LR Grå/svart. Dvs enda modifiering var färgen grå. Kan tillägga att efter. in beställning dök det upp vid tre tillfällen bil med exakt samma spec, varav två innan prishöjningen.
Kothich
Inlägg: 7
Blev medlem: 15 sep 2021 21:45

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Kothich »

Olten skrev:
Får min LR nästa vecka, beställde i början av augusti men får ändå bara Standard Connectivity och inte Premium Connectivity  som det t.o.m aviserades om då. Var inte brytpunkten betydligt senare än aug?
Jag hämtade ut igår och fick ett år gratis. Men det stod 1 månad på något tidigare kvitto/faktura så jag var lite orolig även om jag vet att det var 1 år gratis när jag beställde. Så du kan nog vara lugn då de verkar ha koll på det. :D
lav1
Inlägg: 85
Blev medlem: 12 jan 2020 16:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av lav1 »

Vesslans skrev:
Fick nu ett sms att min bil kan sakna USB-C kontakter samt trådlös laddning. Får alla detta sms eller är det bara de som levereras utan dvs är det någon som fått sina bilar med dessa kontakter trots att de fått detta sms?
Vad har du beställt och när ska du hämta? Samt vart?
Barajag
Inlägg: 43
Blev medlem: 08 dec 2021 08:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Barajag »

Vesslans skrev:
Fick nu ett sms att min bil kan sakna USB-C kontakter samt trådlös laddning. Får alla detta sms eller är det bara de som levereras utan dvs är det någon som fått sina bilar med dessa kontakter trots att de fått detta sms?
Vi fick de sms.et i förrgår, skickas nog till alla som väntar bil inom kort. Vi har beställt en Model 3 (tidigare sr+) estimerad leverans 10-24 december. Preliminär upphämtningsdatum 24 december i Trosta/Märsta.
Användarvisningsbild
Vesslans
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 09 nov 2021 10:15

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Vesslans »

lav1 skrev:
Vesslans skrev:
Fick nu ett sms att min bil kan sakna USB-C kontakter samt trådlös laddning. Får alla detta sms eller är det bara de som levereras utan dvs är det någon som fått sina bilar med dessa kontakter trots att de fått detta sms?
Vad har du beställt och när ska du hämta? Samt vart?
LR, nästa fredag, Malmö
Användarvisningsbild
valleb
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 15 aug 2021 12:37
Ort: Oxie

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av valleb »

Vesslans skrev:
Fick nu ett sms att min bil kan sakna USB-C kontakter samt trådlös laddning. Får alla detta sms eller är det bara de som levereras utan dvs är det någon som fått sina bilar med dessa kontakter trots att de fått detta sms?
Skall också hämta min LR på fredag i Malmö och jag har inte fått det SMS:et.
Kan tillägga att tillverkningsdatumet på min bil är juli 2021 (!) så kanske är det därför?
Användarvisningsbild
Vesslans
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 09 nov 2021 10:15

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Vesslans »

valleb skrev:
Vesslans skrev:
Fick nu ett sms att min bil kan sakna USB-C kontakter samt trådlös laddning. Får alla detta sms eller är det bara de som levereras utan dvs är det någon som fått sina bilar med dessa kontakter trots att de fått detta sms?
Skall också hämta min LR på fredag i Malmö och jag har inte fått det SMS:et.
Kan tillägga att tillverkningsdatumet på min bil är juli 2021 (!) så kanske är det därför?
Jag har samma tillverkningsdatum.
lav1
Inlägg: 85
Blev medlem: 12 jan 2020 16:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av lav1 »

valleb skrev:
Vesslans skrev:
Fick nu ett sms att min bil kan sakna USB-C kontakter samt trådlös laddning. Får alla detta sms eller är det bara de som levereras utan dvs är det någon som fått sina bilar med dessa kontakter trots att de fått detta sms?
Skall också hämta min LR på fredag i Malmö och jag har inte fått det SMS:et.
Kan tillägga att tillverkningsdatumet på min bil är juli 2021 (!) så kanske är det därför?
Samma för mig, och har inte fått SMS gällande saknad dragkrok eller USB-kontakter/laddare etc.

Min gissning är den nog inte är tillverkad i Juli men att den kanske är tillverkad i slutet på Q3 och de bara anger slentrianmässigt 1 juli, dvs ett datum för alla. Eller har du ett annat datum på Transportstyrelsen? Oavsett känns det rätt bra nu när man troligen får alla grejer direkt och andra går in i Elon-time dimman...många har väl snart väntat på dragkrok på MY i 4-5 månader redan...
Användarvisningsbild
valleb
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 15 aug 2021 12:37
Ort: Oxie

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av valleb »

lav1 skrev:

Min gissning är den nog inte är tillverkad i Juli men att den kanske är tillverkad i slutet på Q3 och de bara anger slentrianmässigt 1 juli, dvs ett datum för alla. Eller har du ett annat datum på Transportstyrelsen? Oavsett känns det rätt bra nu när man troligen får alla grejer direkt och andra går in i Elon-time dimman...många har väl snart väntat på dragkrok på MY i 4-5 månader redan...
Jepp, har datum 2021-07-01 och dragkrok beställd. Verkar vara många (alla?) med dragkrok som har tillverkningsdatum då.
Användarvisningsbild
Vesslans
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 09 nov 2021 10:15

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Vesslans »

valleb skrev:
lav1 skrev:

Min gissning är den nog inte är tillverkad i Juli men att den kanske är tillverkad i slutet på Q3 och de bara anger slentrianmässigt 1 juli, dvs ett datum för alla. Eller har du ett annat datum på Transportstyrelsen? Oavsett känns det rätt bra nu när man troligen får alla grejer direkt och andra går in i Elon-time dimman...många har väl snart väntat på dragkrok på MY i 4-5 månader redan...
Jepp, har datum 2021-07-01 och dragkrok beställd. Verkar vara många (alla?) med dragkrok som har tillverkningsdatum då.
Dragkrok för mig också.
Användarvisningsbild
zelest
Teslaägare
Inlägg: 96
Blev medlem: 25 sep 2021 09:20
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av zelest »

valleb skrev:
lav1 skrev:

Min gissning är den nog inte är tillverkad i Juli men att den kanske är tillverkad i slutet på Q3 och de bara anger slentrianmässigt 1 juli, dvs ett datum för alla. Eller har du ett annat datum på Transportstyrelsen? Oavsett känns det rätt bra nu när man troligen får alla grejer direkt och andra går in i Elon-time dimman...många har väl snart väntat på dragkrok på MY i 4-5 månader redan...
Jepp, har datum 2021-07-01 och dragkrok beställd. Verkar vara många (alla?) med dragkrok som har tillverkningsdatum då.
Jag har beställt en LR, grå, dragkrok och tillverkningsdatum 2021-11-04. Har heller ej fått sms om saknad krok eller USB-laddare, än…
M3LR21 - Mörk Interiör - Midnight Silver - 19" - Dragkrok
Jonte73
Inlägg: 163
Blev medlem: 25 feb 2021 10:10

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jonte73 »

Ja efter ett sjukt bra bud ifrån firma så är min SR+ såld.
Problemet är ju att min P kommer i februari. Men som en vis person sa på forumet till någon
- Får du ett bra bud…. Ta det

Så nu efter lite sökande vad man ska ha under tiden. Så blev det en Caddy. En toppsäljare på Blocket är väl det man ska ha.
Så känsla av sätta sig i en P i februari kommer ju att vara så mycket bättre…
MrEleven
Inlägg: 4
Blev medlem: 10 dec 2021 16:51

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MrEleven »

Problem med dragkroksleverans verkar gälla dom flesta. Jag hämtade min bil tidigare i veckan. Hade inte fått något sms men blev informerad på plats att den kommer levereras senare.
stigjonas
Inlägg: 37
Blev medlem: 08 dec 2021 12:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av stigjonas »

Leverans gick utmärkt. 30-nåt laddat batteri men det var inte många där så dom var sjyssta och lät mig låna en av deras superchargers för påfyllning.
Användarvisningsbild
Jordgubben
Teslaägare
Inlägg: 88
Blev medlem: 25 okt 2019 05:41

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jordgubben »

Äntligen sms om upphämtning!

25 december 10:00 :shock: . Kan det verkligen stämma med juldagen? Funkar iof perfekt för mig :D
Barajag
Inlägg: 43
Blev medlem: 08 dec 2021 08:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Barajag »

Jordgubben skrev:
Äntligen sms om upphämtning!

25 december 10:00 :shock: . Kan det verkligen stämma med juldagen? Funkar iof perfekt för mig :D
Grattis, vart ska du hämta och vad?
När fick du vin? Vad hade edu för uppskattad leveranstid? :)
Användarvisningsbild
jonte89
Teslaägare
Inlägg: 51
Blev medlem: 21 jul 2021 13:12

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jonte89 »

Ny version ute snart. Hur ser ni på det?
https://electrek.co/2021/12/08/tesla-mo ... nges-leak/
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1008
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av holden »

jonte89 skrev:
Ny version ute snart. Hur ser ni på det?
https://electrek.co/2021/12/08/tesla-mo ... nges-leak/
Med en axelryckning.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
alidhojd
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 21 nov 2021 11:12

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av alidhojd »

fick mitt sms nu! 25/12 10.30
2021 model 3 long range
Umeå
Användarvisningsbild
Sarlacc
Teslaägare
Inlägg: 71
Blev medlem: 20 nov 2021 17:49
Ort: Karlskrona

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Sarlacc »

alidhojd skrev:
fick mitt sms nu! 25/12 10.30
När beställde du?

Inväntar själv SMS.
Beställde sent november Model 3.
Betalat in 20%
Snackade med kundservicen och frågade om leverans m.m. De sa att bilen är på väg och efter jul bör den dyka upp.
Dock upptäckte jag häromdagen att mitt landsnummer var fel, var US. Ändrat nu.
Tesla Model 3 -21
Användarvisningsbild
Jordgubben
Teslaägare
Inlägg: 88
Blev medlem: 25 okt 2019 05:41

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jordgubben »

Barajag skrev:
Jordgubben skrev:
Äntligen sms om upphämtning!

25 december 10:00 :shock: . Kan det verkligen stämma med juldagen? Funkar iof perfekt för mig :D
Grattis, vart ska du hämta och vad?
När fick du vin? Vad hade edu för uppskattad leveranstid? :)
Tack! LR, Midnight silver, med svart inredning och dragkrok. Upphämtning Umeå.

Hade uppskattad lev tid 16-30:e december.

Ingen slutfaktura ännu och inget officiellt VIN (går däremot att läsa i koden på mitt konto sen 18:e november).
Skriv svar