Tyvärr passar den nya tiden inte alls.
Jag vågar inte heller boka om allt annat för att kunna ta den nya tiden bara för att få den ändrad igen…
Känns otroligt oseriöst

Moderator: Redaktion
Hämtade min LR idag i Malmö.lav1 skrev:Ni som får leverans nu, är bilarna försedda med stänkskärmar fram, och bak? Eller bara fram?
Undrar också hur ni upplever ljudsystemet, hört några hävda att det skulle vara sämre på LR som kommer från Kina. Men känns inte så, eller?
Stefan Isaksson skrev:"I Malmö förra veckan sa dem till när det va min tur och visade mig till överlämningsrummet. Där gick jag igenom bilen på plats inomhus med en från Tesla närvarande."
Tack för svarBlev det någon anmärkning vid din genomgång?
Ingen PPF på min som jag hämtade igår. Jag har köpt Teslas PPF via shopen. Tror den kostade typ 600 kr. Kan säkert köpas billigare på Amazon och liknande.zimpan skrev:Min M3 LR MiC levereras nästa vecka. Enligt SC ska det förutom stänkskydd även vara monterat PPF framför bakhjulen vid leverans. Stämmer det?
Märkligt att man inte ska kunna lita på vad ServiceCenter säger.pefreli skrev:Ingen PPF på min som jag hämtade igår. Jag har köpt Teslas PPF via shopen. Tror den kostade typ 600 kr. Kan säkert köpas billigare på Amazon och liknande.zimpan skrev:Min M3 LR MiC levereras nästa vecka. Enligt SC ska det förutom stänkskydd även vara monterat PPF framför bakhjulen vid leverans. Stämmer det?
Fick sms för upphämtning exakt 7 dagar innan. Väntade 3 dagar och svarade sedan på sms bokningen att jag kan hämta tidigare om tid finns. Två dagar senare ringer Tesla upp mig och frågar om jag kan hämta bilen tre dagar tidigare. Bestämde att jag hämtar nu på lördag istället för måndag som var första bokningen. Har även fått bekräftat av min säljare att jag ska ha fått referral miles inlagt trots att det gjordes efter beställning. Tog en referral kod efter att ha läst ett vettigt inlägg. Om det funkar, tack och varsågod fredrik61931!JauquesMayol skrev:Beställde en LR 9 september. Fick först uppskattad leverans mellan 22-30 september som sedan ändrades i förra veckan till 16-27 september. För varje dag som går minskar fönstret (vilket är självklart). Men jag har inte fått någon inbjudan att boka specifik tid för leverans. Hur nära inpå leverans har ni fått inbjudan till bokning av hämtning?
Blir min första Tesla trots att jag förbokade samma kväll som den lanserades...
Bra inställning!zelest skrev:Har beställt en LR AWD, Midnight Silver Metallic, 19tums-hjul, svart interiör, standard autopilot.
Beställd 6 september.
Uppskattat leverans i December.
Inget VIN tillgängligt ännu.
Detta blir min absolut första bil och elbil. Har pinsamt nog inte ens körkort men jobbar förfullt i förhoppningen att lyckas ta det innan bilen levereras.
Härligt, grattis!!Freddddie skrev:Ansluter till väntrummet.
Har i veckan beställt min första elbil. Efter mycket om och men så föll tillslut valet på en Model 3 LR/19”. Förväntad leverans i december. Ska bli riktigt gott att byta ut pluginhybriden mot en ren elbil.
Kommer du innan de stänger är det nog inga problem. Det är kvartalsslut nu så man vill verkligen leverera ut bilar.Petterham skrev:Sitter på tåget på väg att hämta ut min. Försenad. Kommer inte hinna fram till den utsatta tiden. Vad händer nu när man missar sin tid?