Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Väntrum Model 3

Inläggav Teslaägare pefreli » 12 sep 2021 23:15

b3tr3 skrev:
Oratok skrev:
b3tr3 skrev:Beställde en vit Model 3 LR med 19", EAP och drag den 27 Augusti (som tjänstebil via jobbet)
Tog en lagerbil som var på väg. Har med andra ord fått VIN.

Ringde "min säljare" igår och frågade om där fanns risk att leveransen kunde skjuta in i oktober sa han följande
"Om jag så skall köra den hem till dig kl 23:59 den 30 september så SKA den levereras till dig i Q3 :D

Kör en Model S som tjänstebil idag så detta bytet skall bli intressant. För Er som högst troligen är duktigare på detta än mig. Kan jag bara lugnt luta mig tillbaka och vänta på sms eller liknande, eller måste jag logga in någonstans och hålla ett extra öga? Jag vill ju givetvis inte missa att tesla försöker nå mig på nån sida jag själv aldrig kollar...

Sitter i samma sits, min skall jag hämta i Göteborg, var skall du hämta din?

Samma här, ska hämta min i Mölndal också. Hoppas verkligen de håller september alltså!

Jag tror alla som blivit lovade leverans innan 30 september kan känna sig säkra på leverans innan 30 september.

Kvartalsskiften är heliga för Tesla. :lol:
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare

Inläggav Naturgas » 13 sep 2021 10:04

Tack för alla svar om handpenningsfrågan. Ska betala min M3SR+ handpenning idag så man får det ur världen. :D
Naturgas

Inläggav Oratok » 13 sep 2021 18:11

Min leverans dag som förmedlads till leasing firman är den 20 sep i Mölndal. Så man börjar bli lite sugen. Väntat sedan april då jag beställde….. :D
Oratok

Inläggav b3tr3 » 14 sep 2021 08:11

pefreli skrev:
b3tr3 skrev:
Oratok skrev:
b3tr3 skrev:Beställde en vit Model 3 LR med 19", EAP och drag den 27 Augusti (som tjänstebil via jobbet)
Tog en lagerbil som var på väg. Har med andra ord fått VIN.

Ringde "min säljare" igår och frågade om där fanns risk att leveransen kunde skjuta in i oktober sa han följande
"Om jag så skall köra den hem till dig kl 23:59 den 30 september så SKA den levereras till dig i Q3 :D

Kör en Model S som tjänstebil idag så detta bytet skall bli intressant. För Er som högst troligen är duktigare på detta än mig. Kan jag bara lugnt luta mig tillbaka och vänta på sms eller liknande, eller måste jag logga in någonstans och hålla ett extra öga? Jag vill ju givetvis inte missa att tesla försöker nå mig på nån sida jag själv aldrig kollar...

Sitter i samma sits, min skall jag hämta i Göteborg, var skall du hämta din?

Samma här, ska hämta min i Mölndal också. Hoppas verkligen de håller september alltså!

Jag tror alla som blivit lovade leverans innan 30 september kan känna sig säkra på leverans innan 30 september.

Kvartalsskiften är heliga för Tesla. :lol:

Vi får hoppas på det:P
Loggade in på "my NF fleet" och kollade leveransdag där och då stod det December. Men det där datumet tror jag faktiskt BARA ha att göra med att mitt gamla avtal på min Model S går ut i december.
Man är ju helt blind när man beställt tjänstebil via leasingbolag. Då ser man ju själv inte ett SMACK på sin tesla sida. helt självklart, det är ju inte jag som beställt. Men ändå, man är ju taggad till tårna:P
b3tr3

Inläggav Teslaägare dstr » 14 sep 2021 14:22

Min tredje Tesla blir en M3P. Leverans nästa vecka.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inläggav Teslaägare xrayspex » 14 sep 2021 20:07

Ni som fått leveransdatum eller leverans nyligen, hur långt innan fick ni veta datum?
Användarvisningsbild
xrayspex
Teslaägare

Inläggav Teslaägare martinot » 15 sep 2021 00:25

dstr skrev:Min tredje Tesla blir en M3P. Leverans nästa vecka.

Spännande! Grattis! :D
Bild
Model 3, Long Range, E3LD, 82 kWh (Panasonic 2170L), Dual Motor, 18" Aero, WLTP 614/779 km, Midnight Silver Metallic, HW3, AP, 2021-05
Skriv under ett upprop för grönare bilskatter: http://gronbilskatt.nu
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Referralkod: martin65735

Inläggav LasseK » 15 sep 2021 06:10

Jag beställde en M3P i slutet av juli och har uppskattad leverans 19-30/9. Jag har fått bekräftelse på att bilen är slutbetald (när jag loggar in på kontot på tesla.com) i måndags men ännu inte fått något VIN-nummer. Är det normalt? Läste någonstans att bilen registreras efter att man betalat och antar att jag både måste få ett VIN-nummer och den måste registreras innan jag får en leveransdag?

Det strulade lite vid tilldelningen så jag fick ringa och prata med en säljare för att få den i september. Borde jag ringa igen? Vill ju gärna ha den nästa vecka... :)
LasseK

Inläggav Teslaägare bobk » 15 sep 2021 10:24

LasseK skrev:Jag beställde en M3P i slutet av juli och har uppskattad leverans 19-30/9. Jag har fått bekräftelse på att bilen är slutbetald (när jag loggar in på kontot på tesla.com) i måndags men ännu inte fått något VIN-nummer. Är det normalt? Läste någonstans att bilen registreras efter att man betalat och antar att jag både måste få ett VIN-nummer och den måste registreras innan jag får en leveransdag?

Det strulade lite vid tilldelningen så jag fick ringa och prata med en säljare för att få den i september. Borde jag ringa igen? Vill ju gärna ha den nästa vecka... :)

Har du slutfaktura under "Dokument" när du loggar in? Det är enda stället jag ser VIN-nummer på.
Användarvisningsbild
bobk
Teslaägare

Inläggav LasseK » 15 sep 2021 10:43

bobk skrev:Har du slutfaktura under "Dokument" när du loggar in? Det är enda stället jag ser VIN-nummer på.

Jag har slutfaktura men det står inget VIN där heller. Jag trodde att RN-numret skulle ändras till ett VIN... eller att man i alla fall skulle kunna se det när man är inloggad.
LasseK

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3