Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Walker »

Jo, men nu var det ju faktiskt du point1 som rullade in just den här bollen genom att fråga vilka andra tillverkare som inte skickar in rätt papper och att du inte hört talas om dylika problem hos andra.
(Om du redan glömt det kan jag rekommendera att scrolla ner några inlägg. ;) )
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
point1
Teslaägare
Inlägg: 816
Blev medlem: 17 sep 2014 20:00

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av point1 »

Walker skrev:
Jo, men nu var det ju faktiskt du point1 som rullade in just den här bollen genom att fråga vilka andra tillverkare som inte skickar in rätt papper och att du inte hört talas om dylika problem hos andra.
(Om du redan glömt det kan jag rekommendera att scrolla ner några inlägg. ;) )
Ok, men då kan vi alltså konstatera att det inte fanns någon annan tillverkare som gör sådana misstag för jag har iaf inte läst några sådana inlägg som pekar på det. Bara att vissa andra tillverkare enbart bokar in tid när bilen faktiskt är klar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Walker »

point1 skrev:
Walker skrev:
Jo, men nu var det ju faktiskt du point1 som rullade in just den här bollen genom att fråga vilka andra tillverkare som inte skickar in rätt papper och att du inte hört talas om dylika problem hos andra.
(Om du redan glömt det kan jag rekommendera att scrolla ner några inlägg. ;) )
Ok, men då kan vi alltså konstatera att det inte fanns någon annan tillverkare som gör sådana misstag för jag har iaf inte läst några sådana inlägg som pekar på det. Bara att vissa andra tillverkare enbart bokar in tid när bilen faktiskt är klar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Då måste du vara blind eller icke läskunnig eftersom jag hänvisade till exakt de problemen med VAG (Skoda VW) :roll:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
point1
Teslaägare
Inlägg: 816
Blev medlem: 17 sep 2014 20:00

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av point1 »

Walker skrev:
point1 skrev:
Walker skrev:
Jo, men nu var det ju faktiskt du point1 som rullade in just den här bollen genom att fråga vilka andra tillverkare som inte skickar in rätt papper och att du inte hört talas om dylika problem hos andra.
(Om du redan glömt det kan jag rekommendera att scrolla ner några inlägg. ;) )
Ok, men då kan vi alltså konstatera att det inte fanns någon annan tillverkare som gör sådana misstag för jag har iaf inte läst några sådana inlägg som pekar på det. Bara att vissa andra tillverkare enbart bokar in tid när bilen faktiskt är klar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Då måste du vara blind eller icke läskunnig eftersom jag hänvisade till exakt de problemen med VAG (Skoda VW) :roll:
Ok trist missade ditt inlägg, bokade de in dig också? Med tanke på hur ofta du ringde dom då så verkar du ju vara överens om det idiotiska i att inte ha papper och registrering klara och en fungerande process. Det intressanta är ju snarare de som försvarar Tesla oavsett vad. Alla bilhandlare gör fel, men det betyder inte att det är ok och att det ska sopas under mattan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Walker »

point1 skrev:
Walker skrev:
point1 skrev:
Walker skrev:
Jo, men nu var det ju faktiskt du point1 som rullade in just den här bollen genom att fråga vilka andra tillverkare som inte skickar in rätt papper och att du inte hört talas om dylika problem hos andra.
(Om du redan glömt det kan jag rekommendera att scrolla ner några inlägg. ;) )
Ok, men då kan vi alltså konstatera att det inte fanns någon annan tillverkare som gör sådana misstag för jag har iaf inte läst några sådana inlägg som pekar på det. Bara att vissa andra tillverkare enbart bokar in tid när bilen faktiskt är klar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Då måste du vara blind eller icke läskunnig eftersom jag hänvisade till exakt de problemen med VAG (Skoda VW) :roll:
Ok trist missade ditt inlägg, bokade de in dig också? Med tanke på hur ofta du ringde dom då så verkar du ju vara överens om det idiotiska i att inte ha papper och registrering klara och en fungerande process. Det intressanta är ju snarare de som försvarar Tesla oavsett vad. Alla bilhandlare gör fel, men det betyder inte att det är ok och att det ska sopas under mattan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Absolut!
Inte ok. Vare sig av Tesla eller någon annan. Till Teslas försvar kan nämnas brist på erfarenhet och växtvärk. När det gäller VW är det arrogans och förakt för den enskilde kunden. Vid mina kontakter med VW var kundtjänst direkt otrevlig och visade noll intresse av att lösa problemet, de skyllde bara på TS. De har haft decennier på sig att trimma sin logistik.
Jag försvarar inte Teslas brister men tycker det är fel att hänga ut dem som värre än andra när så inte är fallet.
(Ps. Det är sällan bilHANDLAREN som är problemet, de vill få in sina slantar fort som ögat. Min handlare gjorde livet surt för VAG i 6 veckor för att få bort min bil från deras gård)
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
xanderhook
Teslaägare
Inlägg: 41
Blev medlem: 25 nov 2019 12:19
Ort: Bromma

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av xanderhook »

point1 skrev:
xanderhook skrev:
xanderhook skrev:
Jag har liknande erfarenheter som andra av bl a Bavaria, Hedin Bil och Land Rover: vaga formuleringar om att bilen levereras om 3, 4 eller till och med 12 månader - inget konkret datum. Sen dödstyst och ingen information förrän jag får besked att bilen är klar att hämtas. I ett fall upptäckte jag när jag kollade regnumret att de haft bilen i två månader utan att kontakta mig. Jag har alltid räknat med att man ev får ha dubbla bilar eller sakna bil under en tid, beroende på hur det slumpat sig.

Flytt av lev datum är så klart urbota dumt och medför säkert en massa strul för många - men ironiskt nog så beror det ju på att Tesla försöker leverera ut bilarna så snabbt de bara kan. Alternativet skulle vara att de säger 3-4 månader till alla och sen hör av sig först när bilen står klar för leverans.

Jag fick först prel leveransdatum i februari. Sen hittade jag en lagerbil som matchade, klippte den omedelbart och fick leveransdatum prel "andra halvan av december". Sen har JAG SJÄLV legat på dem som sjutton, kollat båtar som anländer Zeebrügge, och allmänt betett mig som en 6-åring innan julafton.
Konkret lev datum är nu satt till den 27 dec - men jag tror inte att jag fick det snabbare för att jag legat på dem... Antagligen är det tvärtom. Sannolikt ställer mitt beteende (och många andras här) till det för dem och de lägger en massa tid på att svara på frågor via telefon och email.

Det är ju helt galet bra att min bil tillverkats nu i november, i Kalifornien, skeppas med båt och sen levereras till mig på andra sidan jorden på en knapp månad. Det är ju en HELT annan grej än att köra upp en bil från Munchen eller Torslanda, typ.

Gissar att även Tesla i framtiden kommer att ge vaga leveranstider på "3-4 månader" och sluta helt att svara på frågor under tiden.
Eller ta min kompis, som fortfarande väntar på vinterhjulen till sin BMW 330e - som beställdes till kampanjpris tillsammans med bilen som levererades 4 november... Lagom kul att ha en ny bil som man inte kan använda pga vinterväglaget pga att BMW has slut på Hakka 3 och inte tar sig för att erbjuda alternativ, säljarna skyller på reservdelsfolket och tvärtom.
Intressant. Tror vi alla har 1000 tals anekdoter om andra bilmärken/bilhandlare som behandlar sina kunder som skit, jag kan dra ett antal om den Volvo XC60 T8 jag hade sist. Eller så går vi tillbaka till ämnet och Tesla istället.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Min poäng är inte anekdoter om att andra märken är lika dåliga. Min poäng är att det finns en stor skillnad i hur de hanterar processen, som säkerligen är en del av förklaringen till de problem som Tesla hamnar i. Är det att föredra att inte höra något alls förrän bilen är klar, kollad och står för leverans? Eller att få den så snabbt det är möjligt?

Mitt intryck är att Tesla strävar efter att leverera bilarna "varma" från monteringslinan och vill till varje pris inte ha bilar som hyllvärmare. Jag har personligen förståelse för att det är nödvändigt för cashflow i ett tillväxtskede, och jag vill samtidigt gärna ha min bil så snabbt som möjligt från den dag jag beställt den.

Det finns så klart nackdelar med det, och när det går fort så går det ofta fel. Men jag föredrar ändå det framför att vänta flera månader till.
2020 Model 3 LR AWD, Midnight Silver, 18", drag
[o]Kia Niro Hybrid, Mini Cooper S, BMW 3-serie, Land Rover Discovery V8, Range Rover V8 [/o]
Användarvisningsbild
AndersBo
Teslaägare
Inlägg: 32
Blev medlem: 18 sep 2019 21:25
Ort: Kungsholmen, Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av AndersBo »

Jag fick som väl var äran att hämta min 3’a igår så jag tackar för mig som väntande i väntrummet :)
Tesla Model 3 LR -22, vit med vit
Tesla Model 3 LR -19, vit med svart
Användarvisningsbild
Danyea
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 04 dec 2019 14:58

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Danyea »

Har fått prel leverans 26/12 halv 10! Kan det stämma? Det är ju annandag jul, alltså röd dag? Tilläggas kan ju vara att jag ej beställt med vinterdäck vilket kommer bli spännande..
Användarvisningsbild
point1
Teslaägare
Inlägg: 816
Blev medlem: 17 sep 2014 20:00

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av point1 »

AndersBo skrev:
Jag fick som väl var äran att hämta min 3’a igår så jag tackar för mig som väntande i väntrummet :)
Hämtade du i Trosta? Fick du isf några stänkskärmar? Såg på Facebook att de i Trosta inte hade några stänkskärmar och att de inte skulle komma in förrän i januari / februari. Någon som fått leverans från Trosta med stänkskärmar?
Användarvisningsbild
AndersBo
Teslaägare
Inlägg: 32
Blev medlem: 18 sep 2019 21:25
Ort: Kungsholmen, Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av AndersBo »

point1 skrev:
AndersBo skrev:
Jag fick som väl var äran att hämta min 3’a igår så jag tackar för mig som väntande i väntrummet :)
Hämtade du i Trosta? Fick du isf några stänkskärmar? Såg på Facebook att de i Trosta inte hade några stänkskärmar och att de inte skulle komma in förrän i januari / februari. Någon som fått leverans från Trosta med stänkskärmar?
Japp Trosta och utan stänkskärmar.
Tesla Model 3 LR -22, vit med vit
Tesla Model 3 LR -19, vit med svart
Användarvisningsbild
point1
Teslaägare
Inlägg: 816
Blev medlem: 17 sep 2014 20:00

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av point1 »

AndersBo skrev:
point1 skrev:
AndersBo skrev:
Jag fick som väl var äran att hämta min 3’a igår så jag tackar för mig som väntande i väntrummet :)
Hämtade du i Trosta? Fick du isf några stänkskärmar? Såg på Facebook att de i Trosta inte hade några stänkskärmar och att de inte skulle komma in förrän i januari / februari. Någon som fått leverans från Trosta med stänkskärmar?
Japp Trosta och utan stänkskärmar.
Aha typiskt, frågat dom flera gånger om stänkskärmar och det skulle visst vara monterade osv.

Aja lika bra att beställa stänkskärmar själv så inte trösklarna rostar medan man väntar på Tesla :s


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Edis
Teslaägare
Inlägg: 149
Blev medlem: 07 mar 2016 21:12
Ort: Långaryd
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Edis »

Fick äntligen ett rakt svar från Delivery Center idag:
Beklagar situatuationen och att vi tyvärr inte kommer få fler SR+ detta kvartal.
Jag mailade tillbaka och skrev att jag är sugen på att avbeställa av ren princip och krävde att få ett besked på NÄR jag får bilen.

Har ju snart väntat i 3 månader och att behöva vänta i upp till 3 månader till på en slumpbaserad leveransplan känns HELT fel. Hade de sagt från början att det kan dröja upp till sex månader så är det ju en sak, men jag skulle ju få den i november... Min mormor lär väl inte vara så glad på att jag lånar hennes bil i upp till 3 månader till...

Tyvärr gör ju en avbeställning inte ett skit, Tesla lär inte bli bättre för det, de vet att de har en produkt man nästan kan stå ut med vad som helst för att man ska få köpa den... Slutar väl med att man står i en ruta vid överlämningen och sjunger "I will always love you" med byxorna nere vid anklarna :lol: ( )

Det komiska idag var att jag fick svar på mitt mail idag och bara några minuter efter det kom det reklam-mail som tipsade om alla deras lagerbilar. Det gjorde nästan lite ont... :roll:
Grå Tesla Model 3 LR -22 med vit inredning och dragkrok
- = Snabbladdad.se = - - = Min Youtube-kanal = -
Användarvisningsbild
ElTorsk
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 08 nov 2019 01:47

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ElTorsk »

Hämtade min igår på Trosta. Fick uppskjutet ca 2 veckor från tidigare satt leveransdatum men var ändå hyggligt nära utlovad leveranstid. Säljaren på Mall of Scandinavia var uppriktig vid beställningstillfället och sa att det kunde ta 3 månader, det tog 2. Har aldrig fått en beställningsbil så snabbt från någon annan. Brukar inte VAG normalt ligga kring 5-6 månader?

Fick inga stänkskydd men är inte helt övertygad då jag tycker de är ganska fula, det är iofs stenskott också :)
Tesla Model 3 AWD (oktober 2019)
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av metchristian »

ElTorsk skrev:
Hämtade min igår på Trosta. Fick uppskjutet ca 2 veckor från tidigare satt leveransdatum men var ändå hyggligt nära utlovad leveranstid. Säljaren på Mall of Scandinavia var uppriktig vid beställningstillfället och sa att det kunde ta 3 månader, det tog 2. Har aldrig fått en beställningsbil så snabbt från någon annan. Brukar inte VAG normalt ligga kring 5-6 månader?

Fick inga stänkskydd men är inte helt övertygad då jag tycker de är ganska fula, det är iofs stenskott också :)
Jag har lugnat ner mig sen igår över besvikelsen.
Säljaren sa du bör få den i mitten av dec vilket iofs
Stämmer rätt bra även om jag får den nästa vecka så när jag tänker efter på andra bilköp så är inte tesla så dåliga.
Användarvisningsbild
Lindansaren
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 08 okt 2019 12:49

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Lindansaren »

Danyea skrev:
Har fått prel leverans 26/12 halv 10! Kan det stämma? Det är ju annandag jul, alltså röd dag? Tilläggas kan ju vara att jag ej beställt med vinterdäck vilket kommer bli spännande..
Jag ska hämta i Trosta samma dag fast kl 10. Beställde med vinterdäck. Skulle kännas sådär att bila upp till Umeå på sommarsulor.
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av metchristian »

Lindansaren skrev:
Danyea skrev:
Har fått prel leverans 26/12 halv 10! Kan det stämma? Det är ju annandag jul, alltså röd dag? Tilläggas kan ju vara att jag ej beställt med vinterdäck vilket kommer bli spännande..
Jag ska hämta i Trosta samma dag fast kl 10. Beställde med vinterdäck. Skulle kännas sådär att bila upp till Umeå på sommarsulor.
Alltså ni bör nog dubbelkolla men kan va så att IOM december vill de trycka ut så mkt de kan att de jobbar 26/12 men det gör ju inte transportstyrelsen
Användarvisningsbild
Lindansaren
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 08 okt 2019 12:49

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Lindansaren »

metchristian skrev:
Lindansaren skrev:
Danyea skrev:
Har fått prel leverans 26/12 halv 10! Kan det stämma? Det är ju annandag jul, alltså röd dag? Tilläggas kan ju vara att jag ej beställt med vinterdäck vilket kommer bli spännande..
Jag ska hämta i Trosta samma dag fast kl 10. Beställde med vinterdäck. Skulle kännas sådär att bila upp till Umeå på sommarsulor.
Alltså ni bör nog dubbelkolla men kan va så att IOM december vill de trycka ut så mkt de kan att de jobbar 26/12 men det gör ju inte transportstyrelsen
Har kollat mitt VIN och har fått regnr enligt car.info. Vad mer bör jag kolla upp?
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av metchristian »

Lindansaren skrev:
metchristian skrev:
Lindansaren skrev:
Danyea skrev:
Har fått prel leverans 26/12 halv 10! Kan det stämma? Det är ju annandag jul, alltså röd dag? Tilläggas kan ju vara att jag ej beställt med vinterdäck vilket kommer bli spännande..
Jag ska hämta i Trosta samma dag fast kl 10. Beställde med vinterdäck. Skulle kännas sådär att bila upp till Umeå på sommarsulor.
Alltså ni bör nog dubbelkolla men kan va så att IOM december vill de trycka ut så mkt de kan att de jobbar 26/12 men det gör ju inte transportstyrelsen
Har kollat mitt VIN och har fått regnr enligt car.info. Vad mer bör jag kolla upp?
Tänkte mer på att det verkligen stämmer att de jobbar då? Lite surt att åka långt så är det stängt
Användarvisningsbild
Lindansaren
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 08 okt 2019 12:49

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Lindansaren »

metchristian skrev:
Lindansaren skrev:
metchristian skrev:
Lindansaren skrev:
Danyea skrev:
Har fått prel leverans 26/12 halv 10! Kan det stämma? Det är ju annandag jul, alltså röd dag? Tilläggas kan ju vara att jag ej beställt med vinterdäck vilket kommer bli spännande..
Jag ska hämta i Trosta samma dag fast kl 10. Beställde med vinterdäck. Skulle kännas sådär att bila upp till Umeå på sommarsulor.
Alltså ni bör nog dubbelkolla men kan va så att IOM december vill de trycka ut så mkt de kan att de jobbar 26/12 men det gör ju inte transportstyrelsen
Har kollat mitt VIN och har fått regnr enligt car.info. Vad mer bör jag kolla upp?
Tänkte mer på att det verkligen stämmer att de jobbar då? Lite surt att åka långt så är det stängt
Att Tesla jobbar? Eller transportstyrelsen? Tesla har har jag ringt senast idag och ändrat tid till 10 den dagen. Men frågade iofs inte specifikt om dom har kollat kalendern vilken dag det är. ;) Inte måste väl transportstyrelsen ha öppet för att Tesla ska kunna lämna ut bilar?
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av metchristian »

Jag ska hämta i Trosta samma dag fast kl 10. Beställde
Att Tesla jobbar? Eller transportstyrelsen? Tesla har har jag ringt senast idag och ändrat tid till 10 den dagen. Men frågade iofs inte specifikt om dom har kollat kalendern vilken dag det är. ;) Inte måste väl transportstyrelsen ha öppet för att Tesla ska kunna lämna ut bilar?[/quote][/quote][/quote][/quote]

antar att de har info torg eller likande för påställning av bilen men flera gånger när jag köpt bilar från andra firmor så vill de inte lev under helger eftersom transportstyrelsen inte har öppet under helgen eftersom de inte kan köra sitt register och då kommer det stå att bilen är oförsäkrad och avställd men det skall ju inte va något problem egentligen för det skall tesla kunna skriva ut påställningsbevis men tex vw ej nämnd stad vägrade lev till mig under en helg eftersom jag ej kunde under annan tid (ej i Uppsala) så de sumpa hela affären pga det och det va en bil för 600000
Dastysk
Inlägg: 79
Blev medlem: 22 okt 2019 17:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Dastysk »

Mycket skriv om nuvarande leverans runt Jul. Om man nyligen beställt (2v sedan) M3LR. När kommer nästa våg av leveranser?
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare
Inlägg: 952
Blev medlem: 05 nov 2015 20:45
Ort: Lund

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av grenhall »

För att lugna era nerver.

Försäkringsbolagen jobbar på helgerna och Transportstyrelsen skriver följande:
Transportstyrelsen skrev:
Förutsatt att du får en bekräftelse på att din anmälan är registrerad, så kommer fordonet att ställas på från och med den dag du anger i din anmälan. Vid vissa tillfällen, se exempel nedan, kommer fordonet ändå att visas som avställt i vägtrafikregistret och i våra tjänster.

Varje vardag klockan 19.30 och några timmar framåt sker en så kallad kvällsbearbetning och alla påställningar som anmäls under den tiden läggs i en kö för att föras in i registret nästa vardagkväll. Om en anmälan sker under fredagens bearbetning kommer den alltså inte att registreras förrän på måndag kväll. Din anmälan kommer dock att gälla från och med den dag du anger i din anmälan.

Om du har anmält en påställning med ett datum framåt i tiden, och fordonet ska ställas på under en helg, så kommer inte heller det att registreras förrän nästkommande vardagkväll. Om du har möjlighet kan du istället göra anmälan den dag du ska använda fordonet, då registreras det direkt, även på en helg.
Källa:
https://transportstyrelsen.se/sv/vagtra ... av-fordon/

Så det är rätt lugnt.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
EnricoTesla
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 05 dec 2019 11:58
Ort: Ekerö

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av EnricoTesla »

Är säkert fel tråd... Men här häckar många med just nu samma fokus :)

Hur är det med Miljöbonusen? Kan den ta slut nu 2019?

Eller är det så att vi som skall få den om 6 månader får bonusen ur "nästa pott"?
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av LasseTM »

EnricoTesla skrev:
Är säkert fel tråd... Men här häckar många med just nu samma fokus :)

Hur är det med Miljöbonusen? Kan den ta slut nu 2019?

Eller är det så att vi som skall få den om 6 månader får bonusen ur "nästa pott"?
Det finns ingen "pott" diesel och bensin bilar betalar din bonus så länge dom får straffskatt får du bonus det finns inget tak på utbetalningar.
Däremot kan ju en regering gå ut och säga att dom skrotar bonus malus från ett visst datum men alla bilar som inhandlas innan detta datum har rätt till bonus.
Ett sådant beslut är ofta en långdragen process och du lär höra om den i god tid innan du köper din bil.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
EnricoTesla
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 05 dec 2019 11:58
Ort: Ekerö

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av EnricoTesla »

Ah. Ok. Tack!

Jag läste i någon annan tråd om hur mycket pengar som fanns kvar i potten 2019 per 31/10 (står också på trafikverket eller transportstyrelsens hemsida). O där såg det ut att vara 170 miljoner "kvar".

Men nu är jag lugnare. Trodde jag precis missat 60.000...
Skriv svar