Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av taliz »

Bjelke skrev:
taliz skrev:
uncle_bob skrev:
Inte följt det här slaviskt så det kanske redan är konstaterat standard överallt nu men det stod inte i specen när jag beställde... Min M3LR som jag hämtade ut för ett par veckor sedan, USA-byggd, har rattvärme, inte sett det i menysystemet men det syns under klimat i appen och går att starta med röstkommando. Klart plus, funktion jag aldrig trodde jag skulle bry mig om förrän jag upplevde det.
Bor du på nord eller sydpolen? ;)
Det räcker iaf med att bo i Bollnäs… ;)
Har ni fortfarande vinter där? :lol:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
ceel
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 23 maj 2021 21:47

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ceel »

Då var det dags även för mig. Hämtade min LR idag i Trosta. Hade telefonkontakt med min Tesla Advisor i måndags och hon kollade igenom bilen och de fixade något som var snett på bagageluckan och en list. Så idag hittade jag ingenting att anmärka på. Gapet är lite stort för bagageluckan men ungefär lika på bägge sidor så inget som jag känner stör.

Åkte sedan raka vägen till däckverkstaden och satte på andra fälgar och däck samt la på vinterdäck på Aero-fälgarna.

Överlag väldigt nöjd över processen. Synd att de har bilarna utomhus bara för den var ju inte ren. Tvättade den nu på kvällen här hemma.

Bifogar en bild på skönheten. Vin 971 och har rattvärme, boombox men inget svankstöd på passagerarsidan.

Hörde för övrigt att de skulle leverera ut 60 bilar från Trosta idag.
34571043-3295-414A-92B9-DA27301724B8.jpeg
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av martinot »

ceel skrev:
Då var det dags även för mig. Hämtade min LR idag i Trosta. Hade telefonkontakt med min Tesla Advisor i måndags och hon kollade igenom bilen och de fixade något som var snett på bagageluckan och en list. Så idag hittade jag ingenting att anmärka på. Gapet är lite stort för bagageluckan men ungefär lika på bägge sidor så inget som jag känner stör.

Åkte sedan raka vägen till däckverkstaden och satte på andra fälgar och däck samt la på vinterdäck på Aero-fälgarna.

Överlag väldigt nöjd över processen. Synd att de har bilarna utomhus bara för den var ju inte ren. Tvättade den nu på kvällen här hemma.

Bifogar en bild på skönheten. Vin 971 och har rattvärme, boombox men inget svankstöd på passagerarsidan.

Hörde för övrigt att de skulle leverera ut 60 bilar från Trosta idag.
34571043-3295-414A-92B9-DA27301724B8.jpeg
Grattis! Snyggt med de helsvarta fälgarna till den vita lacken (speciellt tillsammans med nya chrome delete)! :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
ducce916
Teslaägare
Inlägg: 245
Blev medlem: 19 jun 2020 08:50
Ort: Höllviken

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ducce916 »

[quote="ceel"]

Hörde för övrigt att de skulle leverera ut 60 bilar från Trosta idag.

Hur gjorde du med däcktrycksgivarna till de nya fälgarna, köpte du Tesla original?
28 bilar levererades från Malmö igår, ca samma antal dagen före.
Användarvisningsbild
ceel
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 23 maj 2021 21:47

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ceel »

ducce916 skrev:

Hur gjorde du med däcktrycksgivarna till de nya fälgarna, köpte du Tesla original?
28 bilar levererades från Malmö igår, ca samma antal dagen före.
Köpte däck och fälg av ABS Wheels och de sålde Teslas original TPMS. Till samma pris som Tesla men då löste de ju allt praktiskt.
Användarvisningsbild
uncle_bob
Teslaägare
Inlägg: 107
Blev medlem: 13 aug 2019 13:42

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av uncle_bob »

taliz skrev:
uncle_bob skrev:
Inte följt det här slaviskt så det kanske redan är konstaterat standard överallt nu men det stod inte i specen när jag beställde... Min M3LR som jag hämtade ut för ett par veckor sedan, USA-byggd, har rattvärme, inte sett det i menysystemet men det syns under klimat i appen och går att starta med röstkommando. Klart plus, funktion jag aldrig trodde jag skulle bry mig om förrän jag upplevde det.
Bor du på nord eller sydpolen? ;)
Tillräckligt nära nord för att ha en hyfsad säsong för det även om det kanske inte är den mest flitigt använda feature'n senaste veckorna :-)
Användarvisningsbild
rsk
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 26 jul 2017 12:35
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/kristofer81744

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av rsk »

Jag fick ingen tuta på min nya Model 3. :lol: :lol:
Brinner för elbilen - bevakar och rapporterar flera gånger i veckan på: Allt om Elbil
Användarvisningsbild
thnis
Teslaägare
Inlägg: 423
Blev medlem: 22 maj 2017 16:12
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av thnis »

rsk skrev:
Jag fick ingen tuta på min nya Model 3. :lol: :lol:
Det ingår i Komfort Plusplus paketet :D
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
JAT
Inlägg: 8
Blev medlem: 02 apr 2021 14:21
Ort: Vinslöv

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av JAT »

ceel skrev:
Då var det dags även för mig. Hämtade min LR idag i Trosta. Hade telefonkontakt med min Tesla Advisor i måndags och hon kollade igenom bilen och de fixade något som var snett på bagageluckan och en list. Så idag hittade jag ingenting att anmärka på. Gapet är lite stort för bagageluckan men ungefär lika på bägge sidor så inget som jag känner stör.

Åkte sedan raka vägen till däckverkstaden och satte på andra fälgar och däck samt la på vinterdäck på Aero-fälgarna.

Överlag väldigt nöjd över processen. Synd att de har bilarna utomhus bara för den var ju inte ren. Tvättade den nu på kvällen här hemma.

Bifogar en bild på skönheten. Vin 971 och har rattvärme, boombox men inget svankstöd på passagerarsidan.

Hörde för övrigt att de skulle leverera ut 60 bilar från Trosta idag.
34571043-3295-414A-92B9-DA27301724B8.jpeg
Har innan haft lite svårt för vita bilar men tycker banne mig att det blir inte mycket snyggare än sådär. Kombinationen svart och vitt är formidabel.
Stort grattis till en MYCKET smakfull bil!
Användarvisningsbild
rsk
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 26 jul 2017 12:35
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/kristofer81744

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av rsk »

thnis skrev:
rsk skrev:
Jag fick ingen tuta på min nya Model 3. :lol: :lol:
Det ingår i Komfort Plusplus paketet :D
Jag tror Elon läser här. Nu funkade den helt plötsligt.
Brinner för elbilen - bevakar och rapporterar flera gånger i veckan på: Allt om Elbil
Användarvisningsbild
Xeik
Teslaägare
Inlägg: 501
Blev medlem: 22 feb 2019 19:19

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Xeik »

ceel skrev:
ducce916 skrev:

Hur gjorde du med däcktrycksgivarna till de nya fälgarna, köpte du Tesla original?
28 bilar levererades från Malmö igår, ca samma antal dagen före.
Köpte däck och fälg av ABS Wheels och de sålde Teslas original TPMS. Till samma pris som Tesla men då löste de ju allt praktiskt.
Vad är det för diameter på fälgarna? Monaco ser det ut att vara, stämmer det?
Användarvisningsbild
dave
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 28 jun 2020 15:45

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av dave »

ceel skrev:
Då var det dags även för mig. Hämtade min LR idag i Trosta. Hade telefonkontakt med min Tesla Advisor i måndags och hon kollade igenom bilen och de fixade något som var snett på bagageluckan och en list. Så idag hittade jag ingenting att anmärka på. Gapet är lite stort för bagageluckan men ungefär lika på bägge sidor så inget som jag känner stör.

Åkte sedan raka vägen till däckverkstaden och satte på andra fälgar och däck samt la på vinterdäck på Aero-fälgarna.

Överlag väldigt nöjd över processen. Synd att de har bilarna utomhus bara för den var ju inte ren. Tvättade den nu på kvällen här hemma.

Bifogar en bild på skönheten. Vin 971 och har rattvärme, boombox men inget svankstöd på passagerarsidan.

Hörde för övrigt att de skulle leverera ut 60 bilar från Trosta idag.
34571043-3295-414A-92B9-DA27301724B8.jpeg
Läckert! Vilka fälgar är det? Kan vara något till vinterdäcken på min P... :)
Model 3 Performance 2021 White/White
Model S Plaid 2023 Black/Black
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Zalman3 »

1.326 st nyregistrerade M3!!!
Hur många hinner dom trycka ut nästa vecka?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
ceel
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 23 maj 2021 21:47

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ceel »

JAT skrev:

Har innan haft lite svårt för vita bilar men tycker banne mig att det blir inte mycket snyggare än sådär. Kombinationen svart och vitt är formidabel.
Stort grattis till en MYCKET smakfull bil!
Tack! Jag är väldigt nöjd. Gillar verkligen vitt och svart i kombination när man slipper kromet. :D
Användarvisningsbild
ceel
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 23 maj 2021 21:47

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ceel »

Xeik skrev:
Vad är det för diameter på fälgarna? Monaco ser det ut att vara, stämmer det?
dave skrev:
Läckert! Vilka fälgar är det? Kan vara något till vinterdäcken på min P... :)
Det är Monaco GP6 19" i mattsvart. :)
Pete82
Inlägg: 2
Blev medlem: 26 jun 2021 19:17

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Pete82 »

Då har man beställt följande den 14 juni. Är ju så toksugen på leverans men den som väntar på något gott. Prel. leverans i November... :cry:
Model 3 LR AWD
Midnight Silver
18" Aero-fälgar
Svart klädsel

Hoppas nu på att någon vis man eller kvinna i forumet säger att bilen kommer snabbare än november. :D

Kul att vara här i forumet. Mycket bra info!
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av martinot »

Pete82 skrev:
Då har man beställt följande den 14 juni. Är ju så toksugen på leverans men den som väntar på något gott. Prel. leverans i November... :cry:
Model 3 LR AWD
Midnight Silver
18" Aero-fälgar
Svart klädsel

Hoppas nu på att någon vis man eller kvinna i forumet säger att bilen kommer snabbare än november. :D

Kul att vara här i forumet. Mycket bra info!
Härligt! Grattis till nya kommande bilen! :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Holve
Teslaägare
Inlägg: 245
Blev medlem: 25 dec 2020 14:49

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Holve »

Har ju beställt en LR igenom Autoplan och fick ett Mail från Tesla att logga in i Tesla appen.
Men vd ska man göra där.
Inget finns där.

Dyker bilen upp där eller får man någon annan spännande info där?
TM 3 LR
I övrigt analog vedeldare.
Pete82
Inlägg: 2
Blev medlem: 26 jun 2021 19:17

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Pete82 »

Holve skrev:
Har ju beställt en LR igenom Autoplan och fick ett Mail från Tesla att logga in i Tesla appen.
Men vd ska man göra där.
Inget finns där.

Dyker bilen upp där eller får man någon annan spännande info där?

Hej,

Det kommer ett välkomstmeddelande samt bild på bilen du beställt samt diverse instruktionsvideos för bilen och en länk till support. Sen används ju apoen när bilen är klar och levererad givetvis.
Lipo
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 apr 2021 16:57

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Lipo »

Hämtade ut vår LR i torsdags då den kom några dagar tidigare än väntat. Fantastiskt rolig bil. Helt okej uthämtning även om det fanns en del grejer som inte var 100.

En del svart kladd på karossen. Satt väldigt hårt och tog ett bra tag med avfettning för att få bort.

Bägge lyktorna fram sticker upp ganska mycket.

Vänster bakdörr sitter dåligt. Svår att stänga och är inte linjerad mot karossen.

Handtaget på vänster bakdörr betydligt mer inskjunket är övriga.

List runt fönstren bak ser ut att vara för stor så det bildas ett veck uppe vid taket framtill.

En panel ovanför vänster bakdörr i taket sitter inte riktigt fast och glipar.

Plus lite lackfwö såsom att det spottats ut färgklumpar på några ställen vilket jag inte kommer ta upp. Övriga delar får vi se om Tesla åtgärdar eller hävdar vara inom spec.

Hur som helst en grymt härlig bil!
Lipo
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 apr 2021 16:57

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Lipo »

Två sensorer bak verkar bara vara grundlackade också. De är betydligt vitare än övriga.

Kanske hjälper det någon att titta efter liknande. Men som sagt, i stort en härlig bil!
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bjelke »

Lipo skrev:
Hämtade ut vår LR i torsdags då den kom några dagar tidigare än väntat. Fantastiskt rolig bil. Helt okej uthämtning även om det fanns en del grejer som inte var 100.

En del svart kladd på karossen. Satt väldigt hårt och tog ett bra tag med avfettning för att få bort.

Bägge lyktorna fram sticker upp ganska mycket.

Vänster bakdörr sitter dåligt. Svår att stänga och är inte linjerad mot karossen.

Handtaget på vänster bakdörr betydligt mer inskjunket är övriga.

List runt fönstren bak ser ut att vara för stor så det bildas ett veck uppe vid taket framtill.

En panel ovanför vänster bakdörr i taket sitter inte riktigt fast och glipar.

Plus lite lackfwö såsom att det spottats ut färgklumpar på några ställen vilket jag inte kommer ta upp. Övriga delar får vi se om Tesla åtgärdar eller hävdar vara inom spec.

Hur som helst en grymt härlig bil!
Var det något alls av ovanstående som åtgärdades direkt på plats?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Lipo
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 apr 2021 16:57

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Lipo »

Bjelke skrev:
Lipo skrev:
Hämtade ut vår LR i torsdags då den kom några dagar tidigare än väntat. Fantastiskt rolig bil. Helt okej uthämtning även om det fanns en del grejer som inte var 100.

En del svart kladd på karossen. Satt väldigt hårt och tog ett bra tag med avfettning för att få bort.

Bägge lyktorna fram sticker upp ganska mycket.

Vänster bakdörr sitter dåligt. Svår att stänga och är inte linjerad mot karossen.

Handtaget på vänster bakdörr betydligt mer inskjunket är övriga.

List runt fönstren bak ser ut att vara för stor så det bildas ett veck uppe vid taket framtill.

En panel ovanför vänster bakdörr i taket sitter inte riktigt fast och glipar.

Plus lite lackfwö såsom att det spottats ut färgklumpar på några ställen vilket jag inte kommer ta upp. Övriga delar får vi se om Tesla åtgärdar eller hävdar vara inom spec.

Hur som helst en grymt härlig bil!
Var det något alls av ovanstående som åtgärdades direkt på plats?
En liten justering av bakdörren men det blev knappt bättre och lyktorna hade de inte tid att justera ner. Det noterades dock. Sedan har jag upptäckt resterande delar senare.

Men det är inga större saker egentligen även om det är lite trist. Kondensen i baklyktan är ju uppenbarligen något fel. Resterande delar är mest justeringar som tesla kanske i vissa delar kommer hävda vara inom spec.

Glastaket sticker även upp några mm i framkant mot vindrutan men bara på ena sidan. Får se hur de bedömer allt på service sen.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bjelke »

Bjelke skrev:
F3CF001D-11F1-41F7-8521-4AD8570E3508.jpeg
Så tjusig att någon filmade den vid SuC i Hudiksvall idag :mrgreen: (filmen såg vi på fb nyss…)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
JockeX
Inlägg: 147
Blev medlem: 31 mar 2018 18:19

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av JockeX »

Hämtade ut en röd M3 Long Range VIN #972 iförrgår i Trosta.

Enda klagomålet jag kunde ha var att den var lite amatörmässigt tvättad, men det löste jag på egen hand hemma ;)

Vilken otrolig bil i övrigt, tyst och fin på motorvägen, inget knirrande från inredning, grym acceleration. Ser fram emot ett härligt elbilsägande :)
Skriv svar