Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
T__
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 14 apr 2021 23:40

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av T__ »

Lophornis skrev:
Ytterligare ett samtal från Tesla idag att min bil inte kan levereras. Batteri fanns tydligen men det saknas någon annan del som inte finns att få tag på. Den skulle bli försenad minst ett par veckor.
Jag tror att det är allvarligare fel på bilen eftersom det är försenat 4-5 veckor redan. Säkert kraschat i båten under stark sjögång. Den står tydligen i Holland.

Börjar bra i mitt Tesla liv.

Edit: samtal två med Tesla så erbjöd de mig en pf bil men då utan drag, nej tack sa jag då blir det leverans i juli någon gång.
Fy vilken tråkig historia!
Skulle du få PF till samma kostnad som LR?
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Inlägg: 687
Blev medlem: 30 aug 2016 21:09
Referralkod: ts.la/tomas4789

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Lophornis »

T__ skrev:
Lophornis skrev:
Ytterligare ett samtal från Tesla idag att min bil inte kan levereras. Batteri fanns tydligen men det saknas någon annan del som inte finns att få tag på. Den skulle bli försenad minst ett par veckor.
Jag tror att det är allvarligare fel på bilen eftersom det är försenat 4-5 veckor redan. Säkert kraschat i båten under stark sjögång. Den står tydligen i Holland.

Börjar bra i mitt Tesla liv.

Edit: samtal två med Tesla så erbjöd de mig en pf bil men då utan drag, nej tack sa jag då blir det leverans i juli någon gång.
Fy vilken tråkig historia!
Skulle du få PF till samma kostnad som LR?
Frågade inte ens för draget är det viktigaste.
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av taliz »

Lophornis skrev:
T__ skrev:
Lophornis skrev:
Ytterligare ett samtal från Tesla idag att min bil inte kan levereras. Batteri fanns tydligen men det saknas någon annan del som inte finns att få tag på. Den skulle bli försenad minst ett par veckor.
Jag tror att det är allvarligare fel på bilen eftersom det är försenat 4-5 veckor redan. Säkert kraschat i båten under stark sjögång. Den står tydligen i Holland.

Börjar bra i mitt Tesla liv.

Edit: samtal två med Tesla så erbjöd de mig en pf bil men då utan drag, nej tack sa jag då blir det leverans i juli någon gång.
Fy vilken tråkig historia!
Skulle du få PF till samma kostnad som LR?
Frågade inte ens för draget är det viktigaste.
:shock:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
ErikHallq
Teslaägare
Inlägg: 313
Blev medlem: 25 feb 2021 14:51

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ErikHallq »

Lophornis skrev:
Ytterligare ett samtal från Tesla idag att min bil inte kan levereras. Batteri fanns tydligen men det saknas någon annan del som inte finns att få tag på. Den skulle bli försenad minst ett par veckor.
Jag tror att det är allvarligare fel på bilen eftersom det är försenat 4-5 veckor redan. Säkert kraschat i båten under stark sjögång. Den står tydligen i Holland.

Börjar bra i mitt Tesla liv.

Edit: samtal två med Tesla så erbjöd de mig en pf bil men då utan drag, nej tack sa jag då blir det leverans i juli någon gång.
Vad är en PF bil?
Model 3 Long Range Vit/Svart 2021 Såld
Model Y Long Range Vit/Svart 2022
https://www.personalbilskalkylen.se
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Inlägg: 687
Blev medlem: 30 aug 2016 21:09
Referralkod: ts.la/tomas4789

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Lophornis »

ErikHallq skrev:
Lophornis skrev:
Ytterligare ett samtal från Tesla idag att min bil inte kan levereras. Batteri fanns tydligen men det saknas någon annan del som inte finns att få tag på. Den skulle bli försenad minst ett par veckor.
Jag tror att det är allvarligare fel på bilen eftersom det är försenat 4-5 veckor redan. Säkert kraschat i båten under stark sjögång. Den står tydligen i Holland.

Börjar bra i mitt Tesla liv.

Edit: samtal två med Tesla så erbjöd de mig en pf bil men då utan drag, nej tack sa jag då blir det leverans i juli någon gång.
Vad är en PF bil?
Performes
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Användarvisningsbild
Tobbelibobbe
Teslaägare
Inlägg: 94
Blev medlem: 15 apr 2021 11:09
Ort: Varberg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Tobbelibobbe »

Hämtade ut min bil i onsdags. Överlag en helt ok upplevelse. Personalen på plats var tillmötesgående och kändes proffsiga. Vid första anblick såg bilen riktigt bra ut men hittade en del småsaker (och en större) vid noggrann genomgång. Lite småmärken (6-7st) i lacken som kunde poleras bort. Är bilvårdsintresserad, så redan när jag såg märkena så visste jag att det var möjligt att åtgärda enkelt.

Bakluckan riktades lite också. Mindre tryckmärken i baksäte och passagerarstol sägs gå tillbaks av sig själv, men har dokumenterat i appen.

Det lite större var två “bleka” fläckar mitt på huven. Initialt sades att det var inom spec, men sedan försökte man polera bort den, och vill ta in bilen senare för åtgärd.

Senare på kvällen hittade vi också en illa inpassad mattkant i bagagerummet (nere i fördjupningen till vänster).

Efter andras historier från uthämtning var jag lite orolig, och känner mig lite kluven i efterhand. Å ena sidan kan det vara en självuppfyllande profetia, att vi kommer stålsatta och preppade att leta efter och hitta fel. Å andra sidan hittade jag ju saker som behöver åtgärdas, och som jag inte vill hitta på en fabriksny bil. Summa summarum: använd en checklista och gå igenom bilen del för del på plats, och låt en partner eller annan familjemedlem dubbelkolla under kommande dygn.

Fler tips till den som väntar på upphämtning:
Jag tog med en rulle maskeringstejp. Bra att sätta små bitar tejp på saker man hittar för att kunna komma ihåg allt.
Senare samma dag du kommer hem. Tvätta bilen i lugn och ro. Kan tyckas konstigt att tvätta en ny bil men jag upplever att det är ett bra sätt att metodiskt gå igenom bilen exteriört. Eftertorka med torkduk (mf) och torkstöd (spraywax, quick detailer).
IMG_1344 copy.jpg
Model 3 LR 2021 (Midnight silver, 18" Aero, Drag, Svart inredning, 82kWh-Freemont), SÅLD
Model Y LR 2023 (Vit, Svart inredning, 20" Induction, Berlinbyggd 2/3-´23)
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7475
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mikebike »

+1 på maskeringtejpen. Jag anmärkte på en skada på instrumentbrädan i mars, men personalen tittade på fel ställe.
När jag lämnade in bilen igen för ett par veckor sedan hade jag märkt ut skadan med maskerinstejp. Nu tittade de på rätt ställe, men kom fram till att skadan var självförvållad och inte gick på garanti/reklamation. De tittade tydligen inte på historiken.
Kundmottagaren kunde dock konstatera att jag anmält detta tidigare och lovade att de skall byta ut instrumentbrädan.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Fredrik j »

Är detta framtiden hos alla tillverkare nu när man fasar ut återförsäljare och kör med rena utlämningsställen? När jag hämtat ut nya bilar (och även lätt begagnade) har det aldrig varit tal om att jag behöver granska bilen i hallen innan jag kör hem. Det har gått bra att komma tillbaka och anmärka på eventuella skador. Nu har det ju aldrig varit några eftersom bilar förr alltid leveransbesiktades noga av handlaren. Känns som Tesla lämpat över den delen på kunden.

Vad tror ni? Kommer dom andrag följa efter och dessa checklistor kommer bli nödvändigt när man hämtar ny bil hos alla märken i framtiden?
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av martinot »

Tror detta handlar mer om bristande fokus på QA hos Tesla. Både på fabriken, och även vid mottagande på SC.

Andra biltillverkare (och i förekommande fall ÅF) har oftast en mycket bättre kontroll.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Trevlig
Teslaägare
Inlägg: 727
Blev medlem: 23 feb 2021 12:13
Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Trevlig »

martinot skrev:
Tror detta handlar mer om bristande fokus på QA hos Tesla. Både på fabriken, och även vid mottagande på SC.

Andra biltillverkare (och i förekommande fall ÅF) har oftast en mycket bättre kontroll.
När jag frågade så kollas de i fabriken, i hamnen och vid leverans. Så tydligen var det omöjligt att de skulle missa några fel.

Hittade flera direkt.

Har lånebil just nu, en sliten modell S 13k mil. Frågade om de hade någon bättre, fick svar att alla 20 lånebilar är ute. Frågade hur det var möjligt är kvalitén på bilarna så dålig.

Fick inte svar på det heller tyvärr.
Tesla M3 LR 2023
Opel Corsa E 2021 (Såld)
MG ZS EV 2021
Tesla M3 LR 2021 (Såld)
Trabant
Inlägg: 46
Blev medlem: 18 jun 2021 13:19

LR med eAP och tid för HEXIS svart ppf

Inlägg av Trabant »

Hej

Valde en lagerbil för levernas om ett pat veckor.
Har bokat en tid för att helfoliera med Hexis Svart PPF samma dag.
Fälgar köper jag nya när vinternkommer. Kanske vita OZ rally racing 19".
Mjauen
Inlägg: 3
Blev medlem: 18 jun 2021 13:35

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Mjauen »

Beställt Tesla Model 3 Performance Vit. Fått leveransdatum måndag den 28:e juni. Kan man ringa dem och fråga om man kan få hämta den tidigare? :) Någon som lyckats?
Herminator
Inlägg: 20
Blev medlem: 26 maj 2021 10:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Herminator »

Mjauen skrev:
Beställt Tesla Model 3 Performance Vit. Fått leveransdatum måndag den 28:e juni. Kan man ringa dem och fråga om man kan få hämta den tidigare? :) Någon som lyckats?
Har leverans 30 Juni, ringt 3 gånger och kollat status å sagt att jag kan komma på stående fot. Det har inte hjälpt :D
Mjauen
Inlägg: 3
Blev medlem: 18 jun 2021 13:35

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Mjauen »

Herminator skrev:
Mjauen skrev:
Beställt Tesla Model 3 Performance Vit. Fått leveransdatum måndag den 28:e juni. Kan man ringa dem och fråga om man kan få hämta den tidigare? :) Någon som lyckats?
Har leverans 30 Juni, ringt 3 gånger och kollat status å sagt att jag kan komma på stående fot. Det har inte hjälpt :D
Haha ja man får vänta dessa hemska 10 dagar :D
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Inlägg: 687
Blev medlem: 30 aug 2016 21:09
Referralkod: ts.la/tomas4789

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Lophornis »

Mjauen skrev:
Herminator skrev:
Mjauen skrev:
Beställt Tesla Model 3 Performance Vit. Fått leveransdatum måndag den 28:e juni. Kan man ringa dem och fråga om man kan få hämta den tidigare? :) Någon som lyckats?
Har leverans 30 Juni, ringt 3 gånger och kollat status å sagt att jag kan komma på stående fot. Det har inte hjälpt :D
Haha ja man får vänta dessa hemska 10 dagar :D
Sluta gnäll på 10dagar. Jag har väntat sedan slutet av maj och nu fick jag tid mitten av juli.
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: LR med eAP och tid för HEXIS svart ppf

Inlägg av Bjelke »

Trabant skrev:
Hej

Valde en lagerbil för levernas om ett pat veckor.
Har bokat en tid för att helfoliera med Hexis Svart PPF samma dag.
Fälgar köper jag nya när vinternkommer. Kanske vita OZ rally racing 19".
Garanterat bättre än en Trabant ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bjelke »

Lophornis skrev:
Mjauen skrev:
Herminator skrev:
Mjauen skrev:
Beställt Tesla Model 3 Performance Vit. Fått leveransdatum måndag den 28:e juni. Kan man ringa dem och fråga om man kan få hämta den tidigare? :) Någon som lyckats?
Har leverans 30 Juni, ringt 3 gånger och kollat status å sagt att jag kan komma på stående fot. Det har inte hjälpt :D
Haha ja man får vänta dessa hemska 10 dagar :D
Sluta gnäll på 10dagar. Jag har väntat sedan slutet av maj och nu fick jag tid mitten av juli.
Ja din bil följer jag lite extra noga, hoppas verkligen att det slutar bra! :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Trabant
Inlägg: 46
Blev medlem: 18 jun 2021 13:19

Re: LR med eAP och tid för HEXIS svart ppf

Inlägg av Trabant »

Bjelke skrev:
Trabant skrev:
Hej

Valde en lagerbil för levernas om ett pat veckor.
Har bokat en tid för att helfoliera med Hexis Svart PPF samma dag.
Fälgar köper jag nya när vinternkommer. Kanske vita OZ rally racing 19".
Garanterat bättre än en Trabant ;)
Återkommer på det. :geek:
Användarvisningsbild
supercapacitor
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 21 maj 2021 10:14
Ort: Göteborg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av supercapacitor »

Måste bara skriva här att jag plockade ut min Model 3 SR+ i förra veckan och är otroligt nöjd. HIttade inga konstigheter alls med bilen. Och mattor följer med, var lite osäker på det. Enda jobbiga var att vinterdäcken låg i bilen. Man kan tydligen få dem levererade direkt till däckförvaring som vi har genom jobbet men då måste man köpa dem som tillbehör och inte i beställningen med bilen vad jag förstod. Men men petitess kanske.

Vilken bil ändå! Känslan att gå från Bmw i3S till model 3 var inte smärtsam alls :D
M3 SR+ 2021 MiC LFP
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av martinot »

supercapacitor skrev:
Måste bara skriva här att jag plockade ut min Model 3 SR+ i förra veckan och är otroligt nöjd. HIttade inga konstigheter alls med bilen. Och mattor följer med, var lite osäker på det. Enda jobbiga var att vinterdäcken låg i bilen. Man kan tydligen få dem levererade direkt till däckförvaring som vi har genom jobbet men då måste man köpa dem som tillbehör och inte i beställningen med bilen vad jag förstod. Men men petitess kanske.

Vilken bil ändå! Känslan att gå från Bmw i3S till model 3 var inte smärtsam alls :D
Härligt, och grattis till nya bilen! :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2397
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av NiklasTesla »

martinot skrev:
supercapacitor skrev:
Måste bara skriva här att jag plockade ut min Model 3 SR+ i förra veckan och är otroligt nöjd. HIttade inga konstigheter alls med bilen. Och mattor följer med, var lite osäker på det. Enda jobbiga var att vinterdäcken låg i bilen. Man kan tydligen få dem levererade direkt till däckförvaring som vi har genom jobbet men då måste man köpa dem som tillbehör och inte i beställningen med bilen vad jag förstod. Men men petitess kanske.

Vilken bil ändå! Känslan att gå från Bmw i3S till model 3 var inte smärtsam alls :D
Härligt, och grattis till nya bilen! :D
Håller med! Grattis till nya bilen! :)
Användarvisningsbild
-JTM3-
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 12 maj 2021 18:49

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av -JTM3- »

Nu är man fullvärdig medlem!
Hämtade min gråa LR med dragkrok idag. Vin971
Var väldigt fin i lacken tyckte jag. Vänster bak dörrhandtag sitter aningen djupare i dörren än de andra. Panelgaps inget som sticker i ögonen iaf. Fronten kanske aningen annan nyans än resten?
Insidan var b-stolpens klädsel helt lös så man såg in bakom. Klantigt. Är fixat lite provisoriskt men kommer få ny inom kort lovade de.
Inget svankstöd på passagerarstolen. Boombox finns, spela musik och "tokiga" tut-ljud. Nyare ratten med värme utan synliga sömmar kl 10 och kl 2.
Men överlag väldigt nöjd! Känns riktigt tajt och rapp utan skrammel.
Däremot får jag inte premium connectivity att funka. Spotify vill att jag loggar in med eget konto. När det är gjort står det att premium connectivity är inaktiverat. Men står som aktivt i menyn och giltigt till 2022.
Läste om nån som fått fel simkort i bilen, kan det vara samma för mig?
Användarvisningsbild
SymbolicDeath
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 07 maj 2021 21:44
Ort: Umeå

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av SymbolicDeath »

-JTM3- skrev:
Nu är man fullvärdig medlem!
Hämtade min gråa LR med dragkrok idag. Vin971
Var väldigt fin i lacken tyckte jag. Vänster bak dörrhandtag sitter aningen djupare i dörren än de andra. Panelgaps inget som sticker i ögonen iaf. Fronten kanske aningen annan nyans än resten?
Insidan var b-stolpens klädsel helt lös så man såg in bakom. Klantigt. Är fixat lite provisoriskt men kommer få ny inom kort lovade de.
Inget svankstöd på passagerarstolen. Boombox finns, spela musik och "tokiga" tut-ljud. Nyare ratten med värme utan synliga sömmar kl 10 och kl 2.
Men överlag väldigt nöjd! Känns riktigt tajt och rapp utan skrammel.
Däremot får jag inte premium connectivity att funka. Spotify vill att jag loggar in med eget konto. När det är gjort står det att premium connectivity är inaktiverat. Men står som aktivt i menyn och giltigt till 2022.
Läste om nån som fått fel simkort i bilen, kan det vara samma för mig?
Kan intyga liknande vid hämtning av min M3P Midnight Silver. Vänster handtag på bakdörren låg djupare än övriga. Fronten upplevs ha en ljusare nyans. Ett par vita märken i lacken på huven och ett som satt mitt på instrumentbrädan. De ska byta en fönsterlist på passagerarsidans dörr och något som sitter undertill som blivit skadat vid båttransporten som jag förstod. Panelgaps såg ok ut överlag. Vänster baklykta stod ut lite mer än den andra sidan också.
Alla funktioner i bilen fungerar och jag har inget att klaga på där.

Bilen går som en dröm och känns mycket solid i uppträdandet. Och tänker man på det så är det lättare att hantera de mindre roliga defekterna vid leveransen. Nu blir de åtgärdade men är ändå något som kan skava en stund efteråt. Har de nya dörrpanelerna. Utan svankstöd på P-sidan. Boombox och rattvärme finns. Vin#968
2017 Audi S3 Sportback
2021 Tesla Model 3 Performance
Användarvisningsbild
rsk
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 26 jul 2017 12:35
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/kristofer81744

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av rsk »

Hämtade ut min nya LR idag. Vilket lyft från förra - ogillade verkligen gamla pianolacken och den skraltiga flippluckan. Nu börjar den kännas som en bil interiört, mycket mer robust. Älskar att trälisten fortsätter in på dörren. Dessutom är det myyyycket tystare!

Fick dock två prickar av mig:
Bagageluckan justerades på plats, den låg emot stötfångaren på ena sidan.
En av gummilisterna mellan de två sidorutorna var sönderskuren (!?!). De skulle beställa ny list.
Brinner för elbilen - bevakar och rapporterar flera gånger i veckan på: Allt om Elbil
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av martinot »

SymbolicDeath skrev:
-JTM3- skrev:
Nu är man fullvärdig medlem!
Hämtade min gråa LR med dragkrok idag. Vin971
Var väldigt fin i lacken tyckte jag. Vänster bak dörrhandtag sitter aningen djupare i dörren än de andra. Panelgaps inget som sticker i ögonen iaf. Fronten kanske aningen annan nyans än resten?
Insidan var b-stolpens klädsel helt lös så man såg in bakom. Klantigt. Är fixat lite provisoriskt men kommer få ny inom kort lovade de.
Inget svankstöd på passagerarstolen. Boombox finns, spela musik och "tokiga" tut-ljud. Nyare ratten med värme utan synliga sömmar kl 10 och kl 2.
Men överlag väldigt nöjd! Känns riktigt tajt och rapp utan skrammel.
Däremot får jag inte premium connectivity att funka. Spotify vill att jag loggar in med eget konto. När det är gjort står det att premium connectivity är inaktiverat. Men står som aktivt i menyn och giltigt till 2022.
Läste om nån som fått fel simkort i bilen, kan det vara samma för mig?
Kan intyga liknande vid hämtning av min M3P Midnight Silver. Vänster handtag på bakdörren låg djupare än övriga. Fronten upplevs ha en ljusare nyans. Ett par vita märken i lacken på huven och ett som satt mitt på instrumentbrädan. De ska byta en fönsterlist på passagerarsidans dörr och något som sitter undertill som blivit skadat vid båttransporten som jag förstod. Panelgaps såg ok ut överlag. Vänster baklykta stod ut lite mer än den andra sidan också.
Alla funktioner i bilen fungerar och jag har inget att klaga på där.

Bilen går som en dröm och känns mycket solid i uppträdandet. Och tänker man på det så är det lättare att hantera de mindre roliga defekterna vid leveransen. Nu blir de åtgärdade men är ändå något som kan skava en stund efteråt. Har de nya dörrpanelerna. Utan svankstöd på P-sidan. Boombox och rattvärme finns. Vin#968
Har samma problem på vänster passagerarsida med handtaget som är insjunket. Undrar om detta är typiskt för just grå Midnight Silver (som även är min färg)?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar