Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Väntrum Model 3

Inläggav Teslaägare fakerlind » 04 maj 2021 13:33

För er ”soon to be” ägare som hör en massa gnäll om servicenivån hos Tesla, så finns det kontraster. Fick en tid på 1 vecka, allt fixat på utsatt tid (byte av länkarm - utan kostnad såklart), fri lånebil och en liten present när jag var klar. Bild
M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - röd - vita säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

Inläggav dave » 04 maj 2021 13:58

fakerlind skrev:För er ”soon to be” ägare som hör en massa gnäll om servicenivån hos Tesla, så finns det kontraster. Fick en tid på 1 vecka, allt fixat på utsatt tid (byte av länkarm - utan kostnad såklart), fri lånebil och en liten present när jag var klar. Bild

Fick också en påse elbilar när min var klar efter fix av några saker efter leverans (fläckar och en skada som ej än är löst vilket krävde beställd del).

Lånebilar var dock slut så jag fick Uber. Men Uberkoderna fungerade inte så fick lägga ut pengar själv (som jag inte än fått tillbaka).

Hade gärna köpt godis själv och sluppit allt ovan. Visst, fin gest men ingenting i sammanhanget. Bra och trevlig personal dock!

På det stora hela ingen biggie men en påse godis som säkert köpts in för något grossistpris a max 10sek per påse är knappast en benchmark för bra service.
Model 3 Performance 2021 White/White
Användarvisningsbild
dave

Referralkod: david81868

Inläggav Teslaägare fakerlind » 04 maj 2021 14:02

Tråkigt. Nu handlade det kanske inte så mycket om priset på godispåsen utan en generell kundupplevelse. Jag lämnar Teslas service center som en nöjd kund vilket ändå får ses som syftet med denna gest?
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

Inläggav dave » 04 maj 2021 14:07

fakerlind skrev:Tråkigt. Nu handlade det kanske inte så mycket om priset på godispåsen utan en generell kundupplevelse. Jag lämnar Teslas service center som en nöjd kund vilket ändå får ses som syftet med denna gest?

Ja verkligen. Låter som du var inne med en äldre bil på någon service? Då förstår jag att det känns extra positivt för jag misstänkte att godiset endast var för nya kunder som hade problem med leverans. Bara att det är ett faktum tycker jag är under all kritik oavsett servicenivå efter.

Som jag skrev, fin gest, bra service. Men hade helst sluppit allt vilket man borde vid köp av en ny premiumbil.
Användarvisningsbild
dave

Inläggav Teslaägare fakerlind » 04 maj 2021 14:09

Har en M3 LR från -19. Min andra Tesla.

Känns som att mitt försök att ge lite kontrast gick sådär
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

Inläggav dave » 04 maj 2021 14:20

fakerlind skrev:Har en M3 LR från -19. Min andra Tesla.

Känns som att mitt försök att ge lite kontrast gick sådär

Supertrevligt om alla som lämnar in för garantiärenden osv får godis :) Det håller jag med om och förstår att det känns bra.

För OT nu + alla som väntar blir skrämda. Men kom ihåg alla att ni får godis om ni har leveransproblem iaf ;)
Användarvisningsbild
dave

Inläggav Teslaägare fakerlind » 04 maj 2021 14:20

Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Dexter » 04 maj 2021 15:07

Har inte upplevt något problem med service center ännu.
Tycker de verkar hjälpsamma.
Användarvisningsbild
Dexter
Teslaägare

Referralkod: sendi39123

Inläggav Teslaägare taliz » 04 maj 2021 16:39

dave skrev:Som jag skrev, fin gest, bra service. Men hade helst sluppit allt vilket man borde vid köp av en ny premiumbil.

Måste vara riktigt plågsamt att köpa premiumbil av andra märken isf. Teslas service har ju bäst betyg enligt kundundersökningar.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inläggav Teslaägare fakerlind » 05 maj 2021 07:24

Tittade lite på färjan till Zeebrugge och det ser ut som den ankommer 12/5. Borde väl innebära leveranser i början av juni då kanske?
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3