Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

fraggan
Inlägg: 155
Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
Ort: Värmland
Referralkod: ts.la/fredrik16543

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fraggan »

MartinEmil skrev:
fraggan skrev:
Har bokad leverans den 17e augusti men inte fått något VIN ännu :/
Även jag har leverans den 17/8 på SC i Malmö (tidigaste möjliga datum och klockslag :D ).

Fick VIN av säljaren när jag frågade, med reservation att det kan komma att ändras. Slutfaktura kom 30/7, det tidiga datumet kan bero på att jag har finansiering via DNB.

Har följt Glovis Sun så gott som dagligen tills hon anlände Zeebrugge. Nu kollar jag efter regnr ett par gånger om dagen, inget än.

Ja, jag vet, men man måste ju sysselsätta sig med något. :shock: 17/8 känns oändligt långt borta...
Mm tog också första bästa när jag fick chansen :) Ska till Göteborg dock. Mjo det gör ju det men har semester och börjar jobba den 18e.
Användarvisningsbild
znak3
Teslaägare
Inlägg: 204
Blev medlem: 11 nov 2015 23:16

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av znak3 »

pefreli skrev:
znak3 skrev:
Äntligen en Tesla igen :)
Jasså, har du varit otrogen? Får man fråga vad det var för bil och varför du byter tillbaka? ;)
Blev med nytt jobb utan tjänstebil men har nu beställt en privat. En konstig sak för mig när jag skulle byta bil efter första Teslan var att jag var helt ointresserad av bilar helt plötsligt. Sen efter ett halvår med en ICE så började jag titta efter fina vanliga bilar igen (ej Tesla alltså).

Ska bli så skönt att köra el igen :)
2023 Model 3P
2020 Model 3P
2015 Model S85D
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2350
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av AGCF »

På min står det RN reservationsnummer i myTesla men på handpenningsfakturan står ett VIN nummer.

Hur kan man se om bilen fått regplåt?
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
reven
Teslaägare
Inlägg: 89
Blev medlem: 13 jul 2020 16:54

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av reven »

AGCF skrev:
På min står det RN reservationsnummer i myTesla men på handpenningsfakturan står ett VIN nummer.

Hur kan man se om bilen fått regplåt?
Sök upp VIN på t.ex. car.info, står i första inlägget i tråden :)
ViktorN
Inlägg: 3
Blev medlem: 22 jul 2020 13:42

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ViktorN »

Kan man få ett vin nr innan fakturan för handpenning? Eller kommer de två hand i hand?
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2350
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av AGCF »

Nu fick jag betalinstruktioner på första förhöjda hyran på leasingen av Tesla. Men har inte fårt något specifikt leveransdatum än. Lite märkligt.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
Lasse Hanson
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 23 jul 2020 19:00

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Lasse Hanson »

Idag dök äntligen min faktura för kontantinsatsen upp (leverans på måndag, fingers crossed) VIN Nummer finns också men ännu inget regnummer. Inget är som väntans tider :D
Tesla Model 3 SR+ 2020
Användarvisningsbild
MartinEmil
Teslaägare
Inlägg: 32
Blev medlem: 29 jun 2020 21:22
Ort: Malmö

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MartinEmil »

Lasse Hanson skrev:
Idag dök äntligen min faktura för kontantinsatsen upp (leverans på måndag, fingers crossed) VIN Nummer finns också men ännu inget regnummer. Inget är som väntans tider :D
Härligt! Hur fick du fakturan, dök den upp på ditt Tesla-konto bara eller fick du mail?
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2350
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av AGCF »

AGCF skrev:
Nu fick jag betalinstruktioner på första förhöjda hyran på leasingen av Tesla. Men har inte fårt något specifikt leveransdatum än. Lite märkligt.
Fick nu ett SMS och valde leveranstid. 8 september. :D
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
Lasse Hanson
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 23 jul 2020 19:00

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Lasse Hanson »

MartinEmil skrev:
Lasse Hanson skrev:
Idag dök äntligen min faktura för kontantinsatsen upp (leverans på måndag, fingers crossed) VIN Nummer finns också men ännu inget regnummer. Inget är som väntans tider :D
Härligt! Hur fick du fakturan, dök den upp på ditt Tesla-konto bara eller fick du mail?

Jag fick ett mail med betalinstruktioner gällande min kontantinsats och lite senare dök en sammanställning av min slutfaktura upp i mitt Tesla-konto. Där finns också reg. nummer med så allt verkar vara ok inför leverans på måndag med lite tur...
Tesla Model 3 SR+ 2020
fraggan
Inlägg: 155
Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
Ort: Värmland
Referralkod: ts.la/fredrik16543

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fraggan »

Fick VIN igår och regnummer idag. Dock ett gammalt återanvänt (delat med en gammal VW caddy) :(
Betalade kontantinsatsen igår och fick mail idag med slutfakturan via teslakontot. Ska hämta vinterdäck denna vecka så det är gjort. Nu är det bara invänta måndag och hoppas det går smidigt!
SugSnigel
Inlägg: 128
Blev medlem: 15 feb 2019 15:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av SugSnigel »

Beställde en lagerbil idag, någon som har en uppfattning hur lång leveranstid det brukar vara på dessa?
Model S 90D 2016 - S
Model 3 LR 2020 - S
Model X 100D 2017 - S
Model S 75D 2017 - S
Model 3 LR 2019 - S
2 x Model Y P 2022 - S
Model S 2023 Plaid - S
Model SPL -19 - S
E - Golf -15
Maxus Euniq -22
Mercedes Kleemann SLK55K S8
Beställd CyberTruck Tri x 2
Användarvisningsbild
Duo
Teslaägare
Inlägg: 18
Blev medlem: 14 mar 2020 06:34

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Duo »

Duo skrev:
Ska också hämta i Trosta 24/8 kl 16!

M3P beställde 4 juli.
Fick slutfaktura för kontantinsats idag! Fick även VIN Och regnummer efter ett samtal med tesla.

Ser ut att vara tillverkad i juli :)
Kolbackx
Inlägg: 41
Blev medlem: 23 jun 2020 22:19

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Kolbackx »

Där kom mitt leveransbesked också! 9 eller 10 september... beställde 15 juli. Känner mig som ett barn på julafton. :lol: Bäst att svara direkt, man har visst bara ett dygn på sig att välja tid... hamnar man sist i kön om man missar det, tro? :o
Användarvisningsbild
MartinEmil
Teslaägare
Inlägg: 32
Blev medlem: 29 jun 2020 21:22
Ort: Malmö

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MartinEmil »

MartinEmil skrev:
fraggan skrev:
Har bokad leverans den 17e augusti men inte fått något VIN ännu :/
Även jag har leverans den 17/8 på SC i Malmö (tidigaste möjliga datum och klockslag :D ).

Fick VIN av säljaren när jag frågade, med reservation att det kan komma att ändras. Slutfaktura kom 30/7, det tidiga datumet kan bero på att jag har finansiering via DNB.

Har följt Glovis Sun så gott som dagligen tills hon anlände Zeebrugge. Nu kollar jag efter regnr ett par gånger om dagen, inget än.

Ja, jag vet, men man måste ju sysselsätta sig med något. :shock: 17/8 känns oändligt långt borta...
Nu dök regnr upp! Fem dagar till leverans. Nästa är väl kontantinsats, väntar på betalinstruktioner för det. Har sålt bilen så det blir taxi till SC på måndag. Tänkte först testa Green Mobility, men SC ligger för långt utanför centrum för att kunna lämna bilen där. En fossiltur till alltså. Men aldrig mer macken! 8-)
Paan84
Inlägg: 4
Blev medlem: 16 jul 2020 17:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Paan84 »

Sms idag, Hämtar 3e Sep i Göteborg. Äntligen!
Beställde 2a Juli
Luffarn91
Inlägg: 5
Blev medlem: 20 jul 2020 10:55

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Luffarn91 »

Någon som beställt en Midnattsgrå M3P med svarta säten sedan April och fått leverans? :)
Beställde som sagt min den 3e april min inte ett ljud än :(
Användarvisningsbild
ChristofferJonsson
Teslaägare
Inlägg: 19
Blev medlem: 04 jul 2020 18:36

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ChristofferJonsson »

Fick fakturan för kontantinsatsen idag samt ringde dem och jag var matchad med en bil! Dock inget fast leveransdatum, men han sa att det blir nog garanterat i slutet av september! Äntligen händer något!

M3 SR+ White om White, beställde 25 Juni..
Projekt / arbete
Sveriges vassaste e-handel inom bilvård
http://www.bollnasbilvard.se

Filmproduktion
http://www.cjproduktion.com

Import av diverse produkter
Ultimata Import Sweden AB
Användarvisningsbild
MartinEmil
Teslaägare
Inlägg: 32
Blev medlem: 29 jun 2020 21:22
Ort: Malmö

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MartinEmil »

Luffarn91 skrev:
Någon som beställt en Midnattsgrå M3P med svarta säten sedan April och fått leverans? :)
Beställde som sagt min den 3e april min inte ett ljud än :(
Jag beställde en midnattsgrå M3 LR AWD med drag den 29 juni. Matchningsbesked för ca en månad sen, leverans i Malmö på måndag.
Luffarn91
Inlägg: 5
Blev medlem: 20 jul 2020 10:55

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Luffarn91 »

MartinEmil skrev:
Luffarn91 skrev:
Någon som beställt en Midnattsgrå M3P med svarta säten sedan April och fått leverans? :)
Beställde som sagt min den 3e april min inte ett ljud än :(
Jag beställde en midnattsgrå M3 LR AWD med drag den 29 juni. Matchningsbesked för ca en månad sen, leverans i Malmö på måndag.
Härligt!

Jag ser på deras hemsida nu att dem har 5 av samma sort som jag beställt ”i lager”, imorrn blir det ett samtal till dem igen :P
Användarvisningsbild
Duo
Teslaägare
Inlägg: 18
Blev medlem: 14 mar 2020 06:34

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Duo »

Luffarn91 skrev:
MartinEmil skrev:
Luffarn91 skrev:
Någon som beställt en Midnattsgrå M3P med svarta säten sedan April och fått leverans? :)
Beställde som sagt min den 3e april min inte ett ljud än :(
Jag beställde en midnattsgrå M3 LR AWD med drag den 29 juni. Matchningsbesked för ca en månad sen, leverans i Malmö på måndag.
Härligt!

Jag ser på deras hemsida nu att dem har 5 av samma sort som jag beställt ”i lager”, imorrn blir det ett samtal till dem igen :P

Jag beställde en M3P midnattsgrå med svarta säten 4e juli, fick leverans 24 augusti i Trosta. Borde vara närsomhelst för dig! Håller tummarna
Användarvisningsbild
Ioannis
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 12 aug 2020 10:40
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Ioannis »

Hej!

Alldeles ny här, men beställde min första Tesla igår den 11:e augusti. Det blev en M3 LR Midnight Silver med Helsvart interiör och 18" Aero-fälgar. Jag har aldrig tidigare varit någon bilmänniska, men jag är fullständigt taggad. Den är en lagerbil och står som "under transport" med beräknad leverans i september. Fått bekräftelse direkt med VIN-nummer och planerar redan min första road trip :D
M3 Long Range 2020 - Midnight Silver - Helsvart interiör - 18" Aero-fälgar
Användarvisningsbild
empano
Teslaägare
Inlägg: 1
Blev medlem: 01 aug 2020 00:36

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av empano »

Beställde min gråmetallic M3 AWD long range med dragkrok 28 juli. Fått leverans den 4 sept.

Undrar lite hur det blir med vinterdäcken. Är dessa instoppade i bilen? Eller kan man få dessa skickade senare?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14515
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av taliz »

empano skrev:
Beställde min gråmetallic M3 AWD long range med dragkrok 28 juli. Fått leverans den 4 sept.

Undrar lite hur det blir med vinterdäcken. Är dessa instoppade i bilen? Eller kan man få dessa skickade senare?
Dom brukar hamna på däckhotell AFAIK.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Luffarn91
Inlägg: 5
Blev medlem: 20 jul 2020 10:55

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Luffarn91 »

Duo skrev:
Luffarn91 skrev:
MartinEmil skrev:
Luffarn91 skrev:
Någon som beställt en Midnattsgrå M3P med svarta säten sedan April och fått leverans? :)
Beställde som sagt min den 3e april min inte ett ljud än :(
Jag beställde en midnattsgrå M3 LR AWD med drag den 29 juni. Matchningsbesked för ca en månad sen, leverans i Malmö på måndag.
Härligt!

Jag ser på deras hemsida nu att dem har 5 av samma sort som jag beställt ”i lager”, imorrn blir det ett samtal till dem igen :P

Jag beställde en M3P midnattsgrå med svarta säten 4e juli, fick leverans 24 augusti i Trosta. Borde vara närsomhelst för dig! Håller tummarna
Jag ringde till dem idag. Nu är jag matchad. Leverans bör bli i september enligt dem :)
Skriv svar