Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
enoch85
Teslaägare
Inlägg: 302
Blev medlem: 14 mar 2022 18:48
Referralkod: ts.la/daniel893595

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av enoch85 »

Har nu fått SMS samt bokat leverans! Det blir den 30 augusti kl 13:00.

Väntan är över!!!!
Screenshot_2022-08-23-15-35-45-18_3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg
Senast redigerad av enoch85, redigerad totalt 1 gånger.
Volkswagen e-UP 2021
Tesla M3LR 2022
Mercedes E300de 2020 - såld
Användarvisningsbild
eizzmar
Teslaägare
Inlägg: 160
Blev medlem: 03 jun 2020 11:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av eizzmar »

Nu händer det grejer!
Har nu fått länken för att boka upphämtning :)
Blir nästa onsdag 31/8 i Mölndal, Göteborg.
En blå M3P beställd i mars.

Nu ska jag bara sälja min nuvarande M3P 2021 också ;)
PracTesla
Inlägg: 84
Blev medlem: 28 jun 2020 23:43

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PracTesla »

Samma här! Hämtar också måndag 29/8!! Riktigt nice!! :)

Nu kan man söka reg-nr på carinfo via VIN också. Om man nu bryr sig, fick själv ett ickesägande 3 bokstäver, 3 nummer. Rätt skönt att inte få typ KUC:666 eller något sånt. Eller QKN..
Lazosi
Inlägg: 8
Blev medlem: 20 apr 2022 20:48

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Lazosi »

Det skulle vara trevligt att höra från er som har fått datum för upphämtning hur det gick och om bilen var till belåtenhet :D
Användarvisningsbild
eizzmar
Teslaägare
Inlägg: 160
Blev medlem: 03 jun 2020 11:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av eizzmar »

Lazosi skrev:
Det skulle vara trevligt att höra från er som har fått datum för upphämtning hur det gick och om bilen var till belåtenhet :D
Ska försöka komma ihåg att återrapportera :)
Själv är det den andra Model 3 Performance man hämtar. Men min gamla är byggd i USA o den nya i Kina, så ska bli intressant o se hur byggkvalité mm har ändrats :)
Användarvisningsbild
HenricL
Teslaägare
Inlägg: 244
Blev medlem: 16 dec 2018 23:23
Ort: Bromma

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av HenricL »

eizzmar skrev:
Lazosi skrev:
Det skulle vara trevligt att höra från er som har fått datum för upphämtning hur det gick och om bilen var till belåtenhet :D
Ska försöka komma ihåg att återrapportera :)
Själv är det den andra Model 3 Performance man hämtar. Men min gamla är byggd i USA o den nya i Kina, så ska bli intressant o se hur byggkvalité mm har ändrats :)
För mig blir det min andra Model 3 men första Performance. Hade en LR förut. Blir intressant se skillnaden på en P vs en LR men även USA byggd vs Kina.
Tesla model 3 LR+ AWD, FSD (HW3), midnight silver metallic, svart interiör, 18 tum hjul. Uttagen 2019-05-24. Såld 2022-08-09
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
Användarvisningsbild
eizzmar
Teslaägare
Inlägg: 160
Blev medlem: 03 jun 2020 11:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av eizzmar »

HenricL skrev:
eizzmar skrev:
Lazosi skrev:
Det skulle vara trevligt att höra från er som har fått datum för upphämtning hur det gick och om bilen var till belåtenhet :D
Ska försöka komma ihåg att återrapportera :)
Själv är det den andra Model 3 Performance man hämtar. Men min gamla är byggd i USA o den nya i Kina, så ska bli intressant o se hur byggkvalité mm har ändrats :)
För mig blir det min andra Model 3 men första Performance. Hade en LR förut. Blir intressant se skillnaden på en P vs en LR men även USA byggd vs Kina.
Bra val med P, visst lite trökigt med förlorad bonus men helt klart värt det ändå!! :)
Helt underbar bil, ska bli nice med en ny och uppdaterad variant :)
Kid
Inlägg: 13
Blev medlem: 23 aug 2022 23:03

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Kid »

Är utomlands, mottager jag SMS från Tesla ändå?
Ska ta emot bil i GBG och såg att några hade fått det andra och sista SMS om bokning av upphämtning.

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
enoch85
Teslaägare
Inlägg: 302
Blev medlem: 14 mar 2022 18:48
Referralkod: ts.la/daniel893595

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av enoch85 »

Kid skrev:
Är utomlands, mottager jag SMS från Tesla ändå?
Ska ta emot bil i GBG och såg att några hade fått det andra och sista SMS om bokning av upphämtning.

Tack på förhand!
Här är länken, prova boka med ditt nummer:

https://tesla.com/sv_SE/schedule/RNXXXXXXX
Volkswagen e-UP 2021
Tesla M3LR 2022
Mercedes E300de 2020 - såld
Kid
Inlägg: 13
Blev medlem: 23 aug 2022 23:03

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Kid »

Kom inte åt länken, den blev bara vit skärmen.
guldskog
Inlägg: 20
Blev medlem: 30 maj 2022 14:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av guldskog »

Kid skrev:
Kom inte åt länken, den blev bara vit skärmen.
Du måste byta ut numret till ditt egna i länken
Lazosi
Inlägg: 8
Blev medlem: 20 apr 2022 20:48

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Lazosi »

Är den några fler som har fått sms om bokning och hämtning? Nån i stockholm som fått sms om hämtning ?

Tack
FELIXTESLA
Inlägg: 7
Blev medlem: 22 aug 2022 14:02

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av FELIXTESLA »

guldskog skrev:
Kid skrev:
Kom inte åt länken, den blev bara vit skärmen.
Du måste byta ut numret till ditt egna i länken

Det funkar tyvärr inte om man inte fått sms än, testat och bytt till mitt eget beställningsnummer. Men kommer bara till "min sida" och inte till någon boka tid.
Användarvisningsbild
g0mer
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 11 mar 2022 09:05
Ort: Slöinge

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av g0mer »

Jag har leveransfönster 24:e augusti till 7:e september. Har inte fått något sms än. Tycker det är skit att man inte kan få någon bättre framförhållning än få dagar innan man ska behöva hämta den. Blir liksom inte lätt att planera direkt.
BigBernt
Inlägg: 3
Blev medlem: 29 jun 2022 09:00

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av BigBernt »

Jag har fått leveransfönster 25/8-8/9 (Göteborg). Ni som fått SMS för inbokning av upphämtningstid - hur många dagar innan möjlig upphämtning har SMS'et kommit?
Volvo855
Inlägg: 17
Blev medlem: 24 mar 2022 21:29

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Volvo855 »

BigBernt skrev:
Jag har fått leveransfönster 25/8-8/9 (Göteborg). Ni som fått SMS för inbokning av upphämtningstid - hur många dagar innan möjlig upphämtning har SMS'et kommit?
Pratade med Tesla idag och fick veta att min bil kommer till Göteborg nästa vecka, leveransfönster 27/8-10/9. Man vet snart inte vad man ska tro, tycker man får olika svar hela tiden.
Kommer en båt till Wallhamn imorgon, om den har Teslor eller inte vet jag inte.
Väntar också på det förbaskade smset.
os72
Inlägg: 30
Blev medlem: 14 jul 2022 19:55

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av os72 »

Volvo855 skrev:
BigBernt skrev:
Jag har fått leveransfönster 25/8-8/9 (Göteborg). Ni som fått SMS för inbokning av upphämtningstid - hur många dagar innan möjlig upphämtning har SMS'et kommit?
Pratade med Tesla idag och fick veta att min bil kommer till Göteborg nästa vecka, leveransfönster 27/8-10/9. Man vet snart inte vad man ska tro, tycker man får olika svar hela tiden.
Kommer en båt till Wallhamn imorgon, om den har Teslor eller inte vet jag inte.
Väntar också på det förbaskade smset.
Jag pratade också med Tesla idag och väntar på SMS. I nästa eller veckan efter får jag troligtvis det så de. Men håller med dig att det känns svårt att lita på dem helt...
Johan-noob
Inlägg: 89
Blev medlem: 31 mar 2022 12:34
Ort: Norrköping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Johan-noob »

Jag har en fråga eller fundering är det sant eller bara jag som uppfatta fel ?
Det är så att jag beställde en förmånsbil via jobbet i april, men han på tesla menade att förmånsbil inte är prioriterade, utan hamnar typ sist i kön, kan det stämma eller hörde jag fel.
Volvo855
Inlägg: 17
Blev medlem: 24 mar 2022 21:29

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Volvo855 »

Johan-noob skrev:
Jag har en fråga eller fundering är det sant eller bara jag som uppfatta fel ?
Det är så att jag beställde en förmånsbil via jobbet i april, men han på tesla menade att förmånsbil inte är prioriterade, utan hamnar typ sist i kön, kan det stämma eller hörde jag fel.
Min är också en förmånsbil beställd i mars. Första EDD var februari 2023 och fick reda på idag att bilen kommer till gbg nästa vecka. Oprioriterad eller inte men det är en intressant fråga.
Dock sa han på Tesla att har man förmånsbil blir man tilldelad ett datum och tid för leverans, kan alltså inte styra själv.
Johan-noob
Inlägg: 89
Blev medlem: 31 mar 2022 12:34
Ort: Norrköping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Johan-noob »

Volvo855 skrev:
Johan-noob skrev:
Jag har en fråga eller fundering är det sant eller bara jag som uppfatta fel ?
Det är så att jag beställde en förmånsbil via jobbet i april, men han på tesla menade att förmånsbil inte är prioriterade, utan hamnar typ sist i kön, kan det stämma eller hörde jag fel.
Min är också en förmånsbil beställd i mars. Första EDD var februari 2023 och fick reda på idag att bilen kommer till gbg nästa vecka. Oprioriterad eller inte men det är en intressant fråga.
Dock sa han på Tesla att har man förmånsbil blir man tilldelad ett datum och tid för leverans, kan alltså inte styra själv.
Tackar för snabb återkoppling, men då kanske man kan hoppas att få den detta år kanske.
Men jag måste säga det är inte mycket information man får av någon.
själv så sitter jag och läser och hoppas på alla båtar som lämnar Kina
Tesla4EverEse
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 aug 2022 12:15

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Tesla4EverEse »

os72 skrev:
Volvo855 skrev:
BigBernt skrev:
Jag har fått leveransfönster 25/8-8/9 (Göteborg). Ni som fått SMS för inbokning av upphämtningstid - hur många dagar innan möjlig upphämtning har SMS'et kommit?
Pratade med Tesla idag och fick veta att min bil kommer till Göteborg nästa vecka, leveransfönster 27/8-10/9. Man vet snart inte vad man ska tro, tycker man får olika svar hela tiden.
Kommer en båt till Wallhamn imorgon, om den har Teslor eller inte vet jag inte.
Väntar också på det förbaskade smset.
Jag pratade också med Tesla idag och väntar på SMS. I nästa eller veckan efter får jag troligtvis det så de. Men håller med dig att det känns svårt att lita på dem helt...
Fick sms:et idag och fick första smset i lördags, så håll ut! Vi ses i Trosta den 30:e aug :)
Användarvisningsbild
linkopia013
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 02 apr 2021 20:05

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av linkopia013 »

Äntligen! 09:00 30 Aug, på Trosta. Fick smset sen eftermiddag idag.

Varit billös i snart 2 veckor, och det har varit segt. Skönt att vara tillbaka till normalitet!
* Juni 2021 - M3 LR Vit/Vit 18" Aero - Såld 2022-08-09
* [Beställd] - M3 P Vit/Vit 20" Überturbine
Användarvisningsbild
eizzmar
Teslaägare
Inlägg: 160
Blev medlem: 03 jun 2020 11:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av eizzmar »

BigBernt skrev:
Jag har fått leveransfönster 25/8-8/9 (Göteborg). Ni som fått SMS för inbokning av upphämtningstid - hur många dagar innan möjlig upphämtning har SMS'et kommit?
Jag hade också preliminär leverans mellan 26/8-9/9.
Fick sms med länken igår tisdag 23/8 och kunde som tidigast välja leveransdag på tisdag 30/8. Så en vecka precis ;)
Här snackar vi inte lång framförhållning haha :)

Hämtar min på onsdag 31/8 i Mölndal, Göteborg.
BigBernt
Inlägg: 3
Blev medlem: 29 jun 2022 09:00

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av BigBernt »

eizzmar skrev:
BigBernt skrev:
Jag har fått leveransfönster 25/8-8/9 (Göteborg). Ni som fått SMS för inbokning av upphämtningstid - hur många dagar innan möjlig upphämtning har SMS'et kommit?
Jag hade också preliminär leverans mellan 26/8-9/9.
Fick sms med länken igår tisdag 23/8 och kunde som tidigast välja leveransdag på tisdag 30/8. Så en vecka precis ;)
Här snackar vi inte lång framförhållning haha :)

Hämtar min på onsdag 31/8 i Mölndal, Göteborg.
Tack, det ger ju hopp om att jag kanske också får ett SMS i dagarna. Man blir ju lätt lite ivrig nu när det närmar sig :)
guldskog
Inlägg: 20
Blev medlem: 30 maj 2022 14:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av guldskog »

Fått tid i Umeå, bokat ons 31 aug 10:30

yiiihaa!!
Skriv svar