Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

FruB
Inlägg: 29
Blev medlem: 01 nov 2021 16:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av FruB »

Tabster666 skrev:
PFall skrev:
Eklund89 skrev:
Kan tänka mig att kundsupporten är ganska trötta på alla mail de får om "när får jag min bil?" eller liknande.

Min M3 RWD standard allt + vinterdäck är beräknad att levereras till Stockholm 24 december. Har fått VIN.

Jag hoppas jag kommer kunna hämta bilen för jul eller efter nyår. Vem kan hämta bil på julafton? Lite konstigt tycker jag.
jag har också julafton på pre lev på slutfakturan. Jobbar dom ens då? Jag åker gärna på en lite tur till Trosta på Julaftonsmorgon :D
JA det låter som det bäst sätt man kan starta julaftonen. Resten av familjen kommer inte se er på hela dagen. "Pappa" eller "Mamma" ska bara testköra lite :-D
Pappa & mamma ska bara handla tidningen medan farmor är barnvakt :P nä men vi har ca 25 mil enkel väg, så julafton känns inte bra att få för barnens del. Jag hade gärna tagit vilken dag som helst annars.
fraggan
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
Ort: Värmland
Referralkod: ts.la/fredrik16543

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fraggan »

Woohoo. Nu börjar det röra på sig lite. Fick inbetalningsinfon för handpenningen. Ingen som ska hämta i Norrköping som fått lev.datum ännu?
Användarvisningsbild
zelest
Teslaägare
Inlägg: 96
Blev medlem: 25 sep 2021 09:20
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av zelest »

fraggan skrev:
Woohoo. Nu börjar det röra på sig lite. Fick inbetalningsinfon för handpenningen. Ingen som ska hämta i Norrköping som fått lev.datum ännu?
Jag ska hämta min M3LR i Norrköping den 13:e :D
M3LR21 - Mörk Interiör - Midnight Silver - 19" - Dragkrok
Användarvisningsbild
Bira
Teslaägare
Inlägg: 99
Blev medlem: 28 okt 2021 23:16
Referralkod: ts.la/kristian389856

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bira »

fraggan skrev:
Woohoo. Nu börjar det röra på sig lite. Fick inbetalningsinfon för handpenningen. Ingen som ska hämta i Norrköping som fått lev.datum ännu?

Nä, jag har inte fått något datum spikat ännu. De hatar mig :cry:
fraggan
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
Ort: Värmland
Referralkod: ts.la/fredrik16543

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fraggan »

zelest skrev:
fraggan skrev:
Woohoo. Nu börjar det röra på sig lite. Fick inbetalningsinfon för handpenningen. Ingen som ska hämta i Norrköping som fått lev.datum ännu?
Jag ska hämta min M3LR i Norrköping den 13:e :D
Gött. Hatar att vänta :)
Bira skrev:
fraggan skrev:
Nä, jag har inte fått något datum spikat ännu. De hatar mig
Du är inte ensam :D
Användarvisningsbild
OncleCofter
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 06 nov 2021 13:30

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av OncleCofter »

fraggan skrev:
Woohoo. Nu börjar det röra på sig lite. Fick inbetalningsinfon för handpenningen. Ingen som ska hämta i Norrköping som fått lev.datum ännu?
Kul. När beställde du, och när fick du VIN-Kod?
Lycka till!
Användarvisningsbild
OncleCofter
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 06 nov 2021 13:30

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av OncleCofter »

PFall skrev:
Eklund89 skrev:
Kan tänka mig att kundsupporten är ganska trötta på alla mail de får om "när får jag min bil?" eller liknande.

Min M3 RWD standard allt + vinterdäck är beräknad att levereras till Stockholm 24 december. Har fått VIN.

Jag hoppas jag kommer kunna hämta bilen för jul eller efter nyår. Vem kan hämta bil på julafton? Lite konstigt tycker jag.
jag har också julafton på pre lev på slutfakturan. Jobbar dom ens då? Jag åker gärna på en lite tur till Trosta på Julaftonsmorgon :D
När jag pratade med min säljare för någon vecka sedan så sa han att de kommer göra allt vad de kan för att få ut bilarna innan julafton då de själva vill vara lediga. Men, att de kan bli tvungna att arbeta om det krävs.
Användarvisningsbild
PFall
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 05 nov 2021 13:29

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PFall »

OncleCofter skrev:
PFall skrev:
Eklund89 skrev:
Kan tänka mig att kundsupporten är ganska trötta på alla mail de får om "när får jag min bil?" eller liknande.

Min M3 RWD standard allt + vinterdäck är beräknad att levereras till Stockholm 24 december. Har fått VIN.

Jag hoppas jag kommer kunna hämta bilen för jul eller efter nyår. Vem kan hämta bil på julafton? Lite konstigt tycker jag.
jag har också julafton på pre lev på slutfakturan. Jobbar dom ens då? Jag åker gärna på en lite tur till Trosta på Julaftonsmorgon :D
När jag pratade med min säljare för någon vecka sedan så sa han att de kommer göra allt vad de kan för att få ut bilarna innan julafton då de själva vill vara lediga. Men, att de kan bli tvungna att arbeta om det krävs.
Spännande :P :D
Användarvisningsbild
Vesslans
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 09 nov 2021 10:15

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Vesslans »

Gissar att det kommer en del bilar imorgon med båten HORIZON LEADER :)

https://portofzeebrugge.be/en/arrivals-timetable?page=2
Användarvisningsbild
M3LR22
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 22 okt 2021 11:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av M3LR22 »

Ser ut som att Horizon lastar av alla Tesla i Southampton.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... 2/page-279
lav1
Inlägg: 85
Blev medlem: 12 jan 2020 16:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av lav1 »

Vesslans skrev:
Gissar att det kommer en del bilar imorgon med båten HORIZON LEADER :)

https://portofzeebrugge.be/en/arrivals-timetable?page=2
Bara för våra vänner i UK. Med ratten på fel sida ;)
Användarvisningsbild
masitaly
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 29 okt 2021 20:40

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av masitaly »

Blev uppringd av Tesla idag, fanns ingen matchning för mig, m3lr svart/svart 19”. Februari var första leverans, det fanns dock en grå med rätt spec i övrig som kunde leverans nu i december. Efter lite velande så tackade ja jag, till en grå. Får väl foliera den i värsta fall, leveransdatum på fakturan 16/12. Bilen står på Hoeg Tracer :)
Användarvisningsbild
Rasmussen
Teslaägare
Inlägg: 141
Blev medlem: 20 sep 2019 20:02

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Rasmussen »

Kan man byta leveransplats eller blir dom snea då? Jag har inte leverans(enl slutfaktura 7….) förrns 28/12 så min bil har nog inte ens kommit till europa än. Valde Malmö först men efter att ha läst om utomhusleveranser där(fick förra teslan inomhus i malmö, kanon) så börjar jag fundera på om inte norrköping är bättre. Har lika långt till båda från kalmar.
hestjan
Inlägg: 18
Blev medlem: 09 nov 2021 12:32
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av hestjan »

masitaly skrev:
Blev uppringd av Tesla idag, fanns ingen matchning för mig, m3lr svart/svart 19”. Februari var första leverans, det fanns dock en grå med rätt spec i övrig som kunde leverans nu i december. Efter lite velande så tackade ja jag, till en grå. Får väl foliera den i värsta fall, leveransdatum på fakturan 16/12. Bilen står på Hoeg Tracer :)
När beställde du?
Tesla Model Y LR Svart/Svart
Användarvisningsbild
easyliving
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 28 aug 2020 11:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av easyliving »

Rasmussen skrev:
Kan man byta leveransplats eller blir dom snea då? Jag har inte leverans(enl slutfaktura 7….) förrns 28/12 så min bil har nog inte ens kommit till europa än. Valde Malmö först men efter att ha läst om utomhusleveranser där(fick förra teslan inomhus i malmö, kanon) så börjar jag fundera på om inte norrköping är bättre. Har lika långt till båda från kalmar.
Det är nog inga problem att byta leveransplats. Jag bytte från Sthlm till Mölndal två veckor innan leverans i juni och det funkade. Teslarådgivaren sa att han aldrig gjort det innan och att det var en chansning men det funkade.
Användarvisningsbild
masitaly
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 29 okt 2021 20:40

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av masitaly »

hestjan skrev:
masitaly skrev:
Blev uppringd av Tesla idag, fanns ingen matchning för mig, m3lr svart/svart 19”. Februari var första leverans, det fanns dock en grå med rätt spec i övrig som kunde leverans nu i december. Efter lite velande så tackade ja jag, till en grå. Får väl foliera den i värsta fall, leveransdatum på fakturan 16/12. Bilen står på Hoeg Tracer :)
När beställde du?
Slutet av oktober.
fraggan
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 aug 2019 17:33
Ort: Värmland
Referralkod: ts.la/fredrik16543

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fraggan »

OncleCofter skrev:
fraggan skrev:
Woohoo. Nu börjar det röra på sig lite. Fick inbetalningsinfon för handpenningen. Ingen som ska hämta i Norrköping som fått lev.datum ännu?
Kul. När beställde du, och när fick du VIN-Kod?
Lycka till!
Jag beställde 3 nov. Har inte fått vin än.
lav1
Inlägg: 85
Blev medlem: 12 jan 2020 16:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av lav1 »

Då har man väl i princip get upp hoppet om att få ett SMS denna vecka om att få boka upphämtning av min M3 LR i Göteborg som skall levereras mellan 5 -17 december... :x

Hoppas vidare på nästa vecka... 8-)
Nusse_Tuffs
Inlägg: 23
Blev medlem: 29 nov 2021 21:51

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Nusse_Tuffs »

Samma här. Har ju preltid på kommande torsdag i nästa vecka här i Göteborg. Hade hoppats på något meddelande denna veckan men inte fått något.

Beställer jag saker från Apple tex får jag ju löpande information om vart mitt paket är. Önskar det skulle gå till på samma sätt här för betydligt dyrare grejer, men icke. Hade ju sparat en del frågor och ångest. :)
Användarvisningsbild
100procent
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 02 jan 2016 17:19

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av 100procent »

lav1 skrev:
Då har man väl i princip get upp hoppet om att få ett SMS denna vecka om att få boka upphämtning av min M3 LR i Göteborg som skall levereras mellan 5 -17 december... :x

Hoppas vidare på nästa vecka... 8-)
Har du fått ett registreringsnummer?

Ersätt denna länk med ditt VIN-nummer: https://www.car.info/?s=LRW3E7EC1MC******
lav1
Inlägg: 85
Blev medlem: 12 jan 2020 16:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av lav1 »

100procent skrev:
lav1 skrev:
Då har man väl i princip get upp hoppet om att få ett SMS denna vecka om att få boka upphämtning av min M3 LR i Göteborg som skall levereras mellan 5 -17 december... :x

Hoppas vidare på nästa vecka... 8-)
Har du fått ett registreringsnummer?

Ersätt denna länk med ditt VIN-nummer: https://www.car.info/?s=LRW3E7EC1MC******
Tyvärr, ingen träff där än...
Användarvisningsbild
100procent
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 02 jan 2016 17:19

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av 100procent »

lav1 skrev:
100procent skrev:
lav1 skrev:
Då har man väl i princip get upp hoppet om att få ett SMS denna vecka om att få boka upphämtning av min M3 LR i Göteborg som skall levereras mellan 5 -17 december... :x

Hoppas vidare på nästa vecka... 8-)
Har du fått ett registreringsnummer?

Ersätt denna länk med ditt VIN-nummer: https://www.car.info/?s=LRW3E7EC1MC******
Tyvärr, ingen träff där än...
Leverans brukar inträffa cirka 7-10 dagar efter förregistreringen har jag kommit fram till, efter att ha sökt på min gamla M3a samt andra som fått sina bilar nyligen. Car info uppdaterade sina system 1/12. Ringer du transportstyrelsen varje dag fram till dess att du får ett reg-nmr så vet du ungefär när bilen kommer levereras :D :lol:
Användarvisningsbild
Per Sundqvist
Teslaägare
Inlägg: 8
Blev medlem: 02 okt 2021 17:14
Ort: Bromma

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Per Sundqvist »

100procent skrev:
lav1 skrev:
100procent skrev:
lav1 skrev:
Då har man väl i princip get upp hoppet om att få ett SMS denna vecka om att få boka upphämtning av min M3 LR i Göteborg som skall levereras mellan 5 -17 december... :x

Hoppas vidare på nästa vecka... 8-)
Har du fått ett registreringsnummer?

Ersätt denna länk med ditt VIN-nummer: https://www.car.info/?s=LRW3E7EC1MC******
Tyvärr, ingen träff där än...
Leverans brukar inträffa cirka 7-10 dagar efter förregistreringen har jag kommit fram till, efter att ha sökt på min gamla M3a samt andra som fått sina bilar nyligen. Car info uppdaterade sina system 1/12. Ringer du transportstyrelsen varje dag fram till dess att du får ett reg-nmr så vet du ungefär när bilen kommer levereras :D :lol:

Jag fick regnummer i måndags men ingen tid för upphämtning ännu (Norrköping). Her preldatum 2-16 december. Hoppas 7-10 dagar stämmer.
Användarvisningsbild
M3LR22
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 22 okt 2021 11:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av M3LR22 »

Smått irriterad på Teslas nonchalanta bemötande eller kanske snarare brist på bemötande. Hade från start leverans 1-15/12 med preliminär den 9/12. Skrivit till säljaren och frågat om datumet kommer hålla men viljan att besvara mejl försvann nog i samma stund som jag betalade in handpenningen för 3 veckor sedan..
Användarvisningsbild
100procent
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 02 jan 2016 17:19

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av 100procent »

M3LR22 skrev:
Smått irriterad på Teslas nonchalanta bemötande eller kanske snarare brist på bemötande. Hade från start leverans 1-15/12 med preliminär den 9/12. Skrivit till säljaren och frågat om datumet kommer hålla men viljan att besvara mejl försvann nog i samma stund som jag betalade in handpenningen för 3 veckor sedan..
Samma fråga som ovan. Har du fått reg nmr? Ifall ja, förvänta dig leverans inom 10 dagar.
Skriv svar