Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Larsf
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 15 sep 2021 23:38
Ort: Falun

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Larsf »

Där kom en bekräftelse på den schemalagda upphämtningstiden i morgon på Trosta Park, så nu är det nära :D
Tesla Model 3 LR 2021
stigjonas
Inlägg: 37
Blev medlem: 08 dec 2021 12:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av stigjonas »

Japp, fick också SMS nu om att svara JA/NEJ för att bekräfta min upphämtningstid som är imorgon, så 10:e är på gång iaf.
Användarvisningsbild
jontis
Teslaägare
Inlägg: 130
Blev medlem: 27 sep 2021 17:43

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jontis »

Samma här! :D
Model 3 LR -21 Vit/Svart 18" Aero
Barajag
Inlägg: 43
Blev medlem: 08 dec 2021 08:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Barajag »

r_b skrev:
Det är/varit förseningar pga snöoväder så om ni har estimerad leverans mellan 10-24 dec så är det bara att sikta in sig på det senare datumet.

Jag fick först välja upphämtningsdatum men sedan kom försening och ett nytt datum att anpassa mig efter.

Att ni inte fått sms om upphämtning beror nog på att dom faktiskt inte vet än.

Har ni provat Maila er advisor? Jag har alltid fått bra hjälp och är väldigt nöjd. Ha en god ton och samla alla frågor i ett Mail och räkna med att få svar innan dagen är slut, se det inte som en chattkonversation.
Var har man info om vem som är ens advisor?
Användarvisningsbild
zelest
Teslaägare
Inlägg: 96
Blev medlem: 25 sep 2021 09:20
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av zelest »

Fick precis SMS om försenad leverans nu (Norrköping), ser ut att bli den 17:e istället för den 13:e. :(
Senast redigerad av zelest, redigerad totalt 1 gånger.
M3LR21 - Mörk Interiör - Midnight Silver - 19" - Dragkrok
r_b
Inlägg: 22
Blev medlem: 02 nov 2021 16:17

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av r_b »

Barajag skrev:
r_b skrev:
Det är/varit förseningar pga snöoväder så om ni har estimerad leverans mellan 10-24 dec så är det bara att sikta in sig på det senare datumet.

Jag fick först välja upphämtningsdatum men sedan kom försening och ett nytt datum att anpassa mig efter.

Att ni inte fått sms om upphämtning beror nog på att dom faktiskt inte vet än.

Har ni provat Maila er advisor? Jag har alltid fått bra hjälp och är väldigt nöjd. Ha en god ton och samla alla frågor i ett Mail och räkna med att få svar innan dagen är slut, se det inte som en chattkonversation.
Var har man info om vem som är ens advisor?
Jag fick det per Mail i samband med beställning.
Subject: Grattis Till Beställningen Av Din Tesla

Får inte alla detta?
Användarvisningsbild
Larsf
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 15 sep 2021 23:38
Ort: Falun

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Larsf »

r_b skrev:
Barajag skrev:
Var har man info om vem som är ens advisor?
Jag fick det per Mail i samband med beställning.
Subject: Grattis Till Beställningen Av Din Tesla

Får inte alla detta?
Jag fick iallafall det
Tesla Model 3 LR 2021
stigjonas
Inlägg: 37
Blev medlem: 08 dec 2021 12:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av stigjonas »

Jag frågade först om inbyte och fick kontakt med min Tesla advisor via det när jag inte var så imponerad av erbjudandet och tänkte strunta i allt. Fick efter beställning sen också grattis-mejlet där det var min advisor plus 2 till så egentligen nu 3 kontakter om nån behöver nås.
Användarvisningsbild
Gleedl
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 30 nov 2021 10:03

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Gleedl »

Nyfiken fråga bara, fler än jag som fick tre siffror i regnumret? Trodde inte dessa användes till nya bilar.
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2792
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av NEO »

Gleedl skrev:
Nyfiken fråga bara, fler än jag som fick tre siffror i regnumret? Trodde inte dessa användes till nya bilar.
Rätt vanligt, gamla spärrade regnr från skrotade eller exporterade bilar som kommer tillbaka.
stigjonas
Inlägg: 37
Blev medlem: 08 dec 2021 12:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av stigjonas »

Fick i 11:e timmen SMS om att komma en timme senare imorgon pga "den extrema kylan". Funkar ju inte riktigt med min transport att hålla på omboka mina färdvägar nu idag efter kontorstid så vi får se vad det blir.
Användarvisningsbild
Larsf
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 15 sep 2021 23:38
Ort: Falun

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Larsf »

stigjonas skrev:
Fick i 11:e timmen SMS om att komma en timme senare imorgon pga "den extrema kylan". Funkar ju inte riktigt med min transport att hålla på omboka mina färdvägar nu idag efter kontorstid så vi får se vad det blir.
Samma här
Tesla Model 3 LR 2021
Användarvisningsbild
BAG
Teslaägare
Inlägg: 41
Blev medlem: 14 nov 2016 13:25

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av BAG »

När höjdes priset för M3 LR från 619 990 till 629 990?
MY LR lev 2022-06-29
Porsche 911 SC -80
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 870
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Dexter86 »

BAG skrev:
När höjdes priset för M3 LR från 619 990 till 629 990?
En månad sen i runda slängar
Användarvisningsbild
OncleCofter
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 06 nov 2021 13:30

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av OncleCofter »

Jaha, Ursprungs förväntade leverans december fick jag när jag beställde min går M3LR den 10 november. Fick besked från min TA via mail att jag får räkna med leverans först i februari-mars. Totalt slutsålt på alla M3 som tillverkats under Q4 tydligen. Står fortfarande december på kontot dock. Bara att ställa in sig på detta.
Barajag
Inlägg: 43
Blev medlem: 08 dec 2021 08:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Barajag »

OncleCofter skrev:
Jaha, Ursprungs förväntade leverans december fick jag när jag beställde min går M3LR den 10 november. Fick besked från min TA via mail att jag får räkna med leverans först i februari-mars. Totalt slutsålt på alla M3 som tillverkats under Q4 tydligen. Står fortfarande december på kontot dock. Bara att ställa in sig på detta.
:o åh nej! Vad hade du för uppskattad leverans? Gäller det bara LR?
Användarvisningsbild
OncleCofter
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 06 nov 2021 13:30

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av OncleCofter »

Barajag skrev:
OncleCofter skrev:
Jaha, Ursprungs förväntade leverans december fick jag när jag beställde min går M3LR den 10 november. Fick besked från min TA via mail att jag får räkna med leverans först i februari-mars. Totalt slutsålt på alla M3 som tillverkats under Q4 tydligen. Står fortfarande december på kontot dock. Bara att ställa in sig på detta.
:o åh nej! Vad hade du för uppskattad leverans? Gäller det bara LR?
Stod inga datum. Bara december. Vet inte om det gäller LR.
Kothich
Inlägg: 7
Blev medlem: 15 sep 2021 21:45

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Kothich »

Hämtade ut min vita LR på Trosta idag. Draget skulle komma senare men mobilladdare fanns. Inget att anmärka på bilen utan jag är hur nöjd som helst! Smidig uthämtning också även om det känns lite lustigt att få en ask med två kort och någon som pekar vart bilen är. Inga vita skynken, fanfarer eller annat lull lull med andra ord! :lol:

Tog 3 månader från beställning till leverans vilket känns helt okej!
Barajag
Inlägg: 43
Blev medlem: 08 dec 2021 08:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Barajag »

OncleCofter skrev:
Barajag skrev:
OncleCofter skrev:
Jaha, Ursprungs förväntade leverans december fick jag när jag beställde min går M3LR den 10 november. Fick besked från min TA via mail att jag får räkna med leverans först i februari-mars. Totalt slutsålt på alla M3 som tillverkats under Q4 tydligen. Står fortfarande december på kontot dock. Bara att ställa in sig på detta.
:o åh nej! Vad hade du för uppskattad leverans? Gäller det bara LR?
Stod inga datum. Bara december. Vet inte om det gäller LR.
Vad hade du beställt då?
Användarvisningsbild
M3LR22
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 22 okt 2021 11:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av M3LR22 »

Hämtade min vita LR idag vid Trosta. Fick vänta ett tag men annars gick allt smidigt. Inget att anmärka på bilen. Bara jag som klantade mig och missade att ställa in sidospeglarna så det blev lite jobbig körning till Uppsala där jag laddade. Tror de flesta bilarna endast var laddade till 33%
zaros
Inlägg: 44
Blev medlem: 12 nov 2021 08:42

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av zaros »

Jag vet att just nu är lite för tidigt att skriva här men lagt min beställning igår. Det är eN M3 RWD. Undrar om hur lång tid det skulle ta för att ta redan på preliminär leveransvecka?
Användarvisningsbild
Freddddie
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 29 aug 2021 22:53

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Freddddie »

Hej,

Fick äntligen träff på mitt vin-nummer men ser där att min bil har 580km i räckvidd trots att jag beställt modellen med 614km. Någon mer som har samma info när de söker på car.info?
Barajag
Inlägg: 43
Blev medlem: 08 dec 2021 08:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Barajag »

Freddddie skrev:
Hej,

Fick äntligen träff på mitt vin-nummer men ser där att min bil har 580km i räckvidd trots att jag beställt modellen med 614km. Någon mer som har samma info när de söker på car.info?
Betyder det att du har fått reg.nr? Eller hur sökte du? Hittar inte på vin.nr :-(.

När fick du vin? Vi fick 17/11
stigjonas
Inlägg: 37
Blev medlem: 08 dec 2021 12:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av stigjonas »

Freddddie skrev:
Hej,

Fick äntligen träff på mitt vin-nummer men ser där att min bil har 580km i räckvidd trots att jag beställt modellen med 614km. Någon mer som har samma info när de söker på car.info?
Ser samma på min M3 LR som är beställd, men om du klickar på den rutan med 580 km så kommer du se 614 km. Vad det betyder vet jag inte.
Användarvisningsbild
Larsf
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 15 sep 2021 23:38
Ort: Falun

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Larsf »

stigjonas skrev:
Freddddie skrev:
Hej,

Fick äntligen träff på mitt vin-nummer men ser där att min bil har 580km i räckvidd trots att jag beställt modellen med 614km. Någon mer som har samma info när de söker på car.info?
Ser samma på min M3 LR som är beställd, men om du klickar på den rutan med 580 km så kommer du se 614 km. Vad det betyder vet jag inte.
Det är info från Transportstyrelsen det är oftast mer korrekt du kan söka på regnumret här https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/ ... nnatFordon och se mer uppgifter
Tesla Model 3 LR 2021
Skriv svar