Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Tobberoth
Teslaägare
Inlägg: 109
Blev medlem: 03 sep 2019 15:05

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Tobberoth »

jcedborger skrev:
Kan de ha glömt bort mig? Har min order försvunnit?

Jag har haft mailkontakt med delivery som bara beklagar att jag inte fått en match ännu, och att det bara är att vänta. Men jag blir ju lite fundersam när jag ser er, som beställt en månad efter mig redan fått leveransbesked och VIN.

Jag beställde en vit LR AWD med krok, svart inredning och 18" den 30/9.
Haha vet hur det känns, beställde min en månad innan dig och ser så skumt ut att folk som beställt i slutet av oktober kommer få hämta ut sin bil samtidigt eller tom innan mig, men är väl helt enkelt så det fungerar, blir alltid en jäkla fart mot slutet av kvartalet och ingenting händer i början. Än värre när man läser om folk från USA som får sin bil inom en vecka. Antagligen så har du väl helt enkelt haft otur med konfigurationen, tesla bygger och skeppar ju inte bilarna efter beställning, så din konfiguration är kanske för populär eller så har de byggt för få av den. Håller tummarna att du får leveransbesked snart!
Tesla M3 LR AWD 2020, Midnight Silver, 19" Sport
Användarvisningsbild
LoOoNy
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 11 sep 2019 07:40

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av LoOoNy »

jcedborger skrev:
LarsL skrev:
jcedborger skrev:
Kan de ha glömt bort mig? Har min order försvunnit?

Jag har haft mailkontakt med delivery som bara beklagar att jag inte fått en match ännu, och att det bara är att vänta. Men jag blir ju lite fundersam när jag ser er, som beställt en månad efter mig redan fått leveransbesked och VIN.

Jag beställde en vit LR AWD med krok, svart inredning och 18" den 30/9.
Jag fick vänta 2,5 månader på min bil när jag beställde i somras. Såg många andra som fick innan mig men till slut blev det min tur.
Tack Lars! Att man kan vara så otålig :(
Den som väntar på något gott... Antar jag
Du får vänta tills jag fått min iaf - jag beställde exakt samma konfig. den 18/9 och har inte heller fått VIN
Den som väntar på något gott....... antar jag (?)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14508
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Väntrum Model 3

Inlägg av taliz »

Man bör normalt hoppas på att kunna få en bil i kvartalsslutet.
Allt tidigare än det är en bonus.
Har man däremot inte fått någon bil vid kvartalsslutet så har man haft otur. Då kan man i värsta fall få vänta ända tills nästa kvartalsslut.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
RickS
Teslaägare
Inlägg: 49
Blev medlem: 25 okt 2019 22:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av RickS »

RickS skrev:
peken skrev:
RickS skrev:
RickS skrev:
RickS skrev:
Beställde en MSM Long range, 4wd, total självkörning, helsvart interiör, 18' Aerofälgar, Nokian odubbat och dragkrok 27/10. Leverans "i December".......
/RS
Fick VIN för 5 minuter sedan :D
Och nu är det bortplockat! :evil: Vad betyder det?
Syntes VIN på sidan eller kollade du i sid-källan eller med VIN finder plugin? Hursom så syns inte VIN i koden på första sidan när man loggar in. Klicka på "HANTERA" länken så kommer du till sidan där VIN finns i koden (om du fått VIN).
Både när VIN kom och när den "försvann" var det via popup från VIN-pluginen.

OCH.... Nu fick jag ett meddelande om att jag tilldelades VIN igen! Vet ej om det är samma, har loggat den just in case.... :D Glad igen!

Telefonsamtal från Tesla: Leverans i början av december. :D
2021 Modell Y LR AWD
2019 Modell 3 LR AWD (Bytt mot MY)
2017 Volvo XC70 AWD (Såld)
2007 Jaguar XJR X300 -95 (Såld)
2009 Volvo 940 -95(?) (Bortskänkt)
1999 Volvo 740 -90(?) (Skrotad)
1988 Volvo 240 -80(?) (Såld)
1977 VW 1302 -71 (Skrotad)
Användarvisningsbild
peken
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 12 feb 2016 15:22
Ort: Vännäsby

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av peken »

RickS skrev:
Telefonsamtal från Tesla: Leverans i början av december. :D
Härligt!!! Då kanske det finns hopp om att man själv får besked snart, om man ska få leverans i början på dec. :roll:
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
jcedborger
Inlägg: 10
Blev medlem: 06 okt 2019 21:25
Ort: Uppsala

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jcedborger »

LoOoNy skrev:
jcedborger skrev:
LarsL skrev:
jcedborger skrev:
Kan de ha glömt bort mig? Har min order försvunnit?

Jag har haft mailkontakt med delivery som bara beklagar att jag inte fått en match ännu, och att det bara är att vänta. Men jag blir ju lite fundersam när jag ser er, som beställt en månad efter mig redan fått leveransbesked och VIN.

Jag beställde en vit LR AWD med krok, svart inredning och 18" den 30/9.
Jag fick vänta 2,5 månader på min bil när jag beställde i somras. Såg många andra som fick innan mig men till slut blev det min tur.
Tack Lars! Att man kan vara så otålig :(
Den som väntar på något gott... Antar jag
Du får vänta tills jag fått min iaf - jag beställde exakt samma konfig. den 18/9 och har inte heller fått VIN
Den som väntar på något gott....... antar jag (?)
Jag som trodde att jag beställde den vanligaste configen, och att det skulle komma i särklass flest vita LR på båtarna.
Aja, jag får lägga ut alla tillbehör på marken, lägga laddaren på, och sitta på en stol i mitten och låtsas jag har min bil...

...Igen.
Model 3 LR AWD Vit/Svart 18" Dragkrok - Beställd 30/9
Status: VIN via källkod, preliminärt leveransbesked 12-19 December (uppdaterad 23/11)
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2081
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av EnTraktor »

Verdi skrev:
Det sjukaste just nu är att den Model 3 jag var på väg att köpa nu står här ute på samma jobbparkering. Bara några rutor från min S. Kom ihåg regnumret eftersom det slutade på 01L. Dvs olja. :)

Vad är oddsen för det?
Jag köpte en lagerbil i julas som jag efter 2 månaders tjafs avbeställde. Såg den på Bauhaus i Länna nån månad senare.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av LasseTM »

Finns en blå SR+ vit inredning och drag just nu på Tesla hemsida för den intresserade
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
fredricse
Teslaägare
Inlägg: 41
Blev medlem: 27 aug 2019 14:51
Ort: Staffanstorp

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fredricse »

Ok försök nummer två om 30 min. Hoppas verkligen den är ok :). M3P delivery dags

Var superfin. Äntligen!!
Anderssons
Inlägg: 90
Blev medlem: 03 feb 2019 13:24

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Anderssons »

Helt rätt, inga leveranser idag???
Användarvisningsbild
powerman5k
Teslaägare
Inlägg: 19
Blev medlem: 14 nov 2019 20:06
Ort: Babylon

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av powerman5k »

I går la jag beställning på en vit LR AWD med dragkrok. Nu är det bara att vänta och drömma :D
Vit M3 LR med dragkrok Beställd 15/11 VIN 25/11. Preliminär leverans 27/12.
Användarvisningsbild
Gasglad
Teslaägare
Inlägg: 119
Blev medlem: 01 nov 2019 20:50
Ort: Hudiksvall

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Gasglad »

Beställt en vit LR idag
Användarvisningsbild
peken
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 12 feb 2016 15:22
Ort: Vännäsby

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av peken »

Men fan vad denna väntan börjar bli jobbig! Har ju inte ens gått två veckor (imorgon 2 v) och tänkte att det kommer inte bli så jobbigt. Det jobbiga var ju att vänta tills man väl fick lägga den där beställningen. Var ju lugnt första dagarna men sedan har det eskalerat exponentiellt :D Man tänker ju snart inte på annat.

Fick VIN 15/11 (beställde 29/10) sedan har det varit tyst. Kan man inte spåra bilen med VIN likt ett paket som man väntar på från postnord, DHL eller liknande?! :)
Tesla bör ju börja skicka ut leveransbesked nu för början av december. Det står fortfarande beräknad leverans december om man beställer en LR eller Performance idag. Men det i åtanke så hoppar man till varje gång man får ett mail. Men inget från tesla än :roll:
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av metchristian »

peken skrev:
Men fan vad denna väntan börjar bli jobbig! Har ju inte ens gått två veckor (imorgon 2 v) och tänkte att det kommer inte bli så jobbigt. Det jobbiga var ju att vänta tills man väl fick lägga den där beställningen. Var ju lugnt första dagarna men sedan har det eskalerat exponentiellt :D Man tänker ju snart inte på annat.

Fick VIN 15/11 (beställde 29/10) sedan har det varit tyst. Kan man inte spåra bilen med VIN likt ett paket som man väntar på från postnord, DHL eller liknande?! :)
Tesla bör ju börja skicka ut leveransbesked nu för början av december. Det står fortfarande beräknad leverans december om man beställer en LR eller Performance idag. Men det i åtanke så hoppar man till varje gång man får ett mail. Men inget från tesla än :roll:

Jag fick samtal igen tesla idag men det va bara att de ville dubbelkolla ett par saker men jag passade på att fråga om levtid ungefärlig och jag beställde 8/11 och hon satt troligen lev i början på december me. I värsta fall i slutet på december men innan året slut. (M3 lr grå med drag o 19”)
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jerker »

För mig var det ju en bergochdalbana. Först 3 års väntan på att bilen skulle komma till Sverige, sen besvikelsen för att den inte hade dragkrok, sen besvikelsen för att den trots allt var för dyr att köpa rakt av för mig som privatperson. Sen kom då plötsligt privatleasingen och jag hade ett case! :D
Användarvisningsbild
Rasmussen
Teslaägare
Inlägg: 147
Blev medlem: 20 sep 2019 20:02

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Rasmussen »

Nu får jag äntligen skriva här på riktigt! Midnight silver Sr+ beställd, om ett par veckor åker e-niron ut på kvd. Har begärt inbytesoffert på den från tesla, men antar att de inte betalar marknadspris?
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av metchristian »

Rasmussen skrev:
Nu får jag äntligen skriva här på riktigt! Midnight silver Sr+ beställd, om ett par veckor åker e-niron ut på kvd. Har begärt inbytesoffert på den från tesla, men antar att de inte betalar marknadspris?
Tesla betalar inte marknadsvärde, men de tar in bilen osedd etc så jag fick för min golf r 295 medan riddersmark bjöd 325 men eftersom jag inte vet exakt när jag får min tesla (vid beställningen) (nu vet jag ju lite i alla fall) så räkna jag ut att hyrbil x antal veckor/månader och jag måste ha bil. Så accepterade jag det lägre inbytet efter som jag får ha kvar min bil tills min tesla kommer och får köra 200mil i månaden med golfen utan att värdet inbytetsvärdet minska.

Men en Kia Eniro, varför ska du sälja den o byta till tesla?
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av LarsL »

Rasmussen skrev:
Nu får jag äntligen skriva här på riktigt! Midnight silver Sr+ beställd, om ett par veckor åker e-niron ut på kvd. Har begärt inbytesoffert på den från tesla, men antar att de inte betalar marknadspris?
Jag fick bra betalt för min Mercedes när jag bytte in den. Lite mer än vad KVD tyckte var rimligt slutpris på en auktion. Bilen har numera exporterats ur landet. Testade med min Leaf också och den gav de betydligt mindre för än vad KVD uppskattade slutpriset till. Det beror alltså på, kan man säga. Men ett inbyte är alltid smidigt och bekymmersfritt medan annan försäljning kan bli ångestframkallande.
Användarvisningsbild
Rasmussen
Teslaägare
Inlägg: 147
Blev medlem: 20 sep 2019 20:02

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Rasmussen »

metchristian skrev:
Rasmussen skrev:
Nu får jag äntligen skriva här på riktigt! Midnight silver Sr+ beställd, om ett par veckor åker e-niron ut på kvd. Har begärt inbytesoffert på den från tesla, men antar att de inte betalar marknadspris?
Tesla betalar inte marknadsvärde, men de tar in bilen osedd etc så jag fick för min golf r 295 medan riddersmark bjöd 325 men eftersom jag inte vet exakt när jag får min tesla (vid beställningen) (nu vet jag ju lite i alla fall) så räkna jag ut att hyrbil x antal veckor/månader och jag måste ha bil. Så accepterade jag det lägre inbytet efter som jag får ha kvar min bil tills min tesla kommer och får köra 200mil i månaden med golfen utan att värdet inbytetsvärdet minska.

Men en Kia Eniro, varför ska du sälja den o byta till tesla?
Ja vi får se vad de erbjuder. Ska kian säljas på kvd måste den ut ganska snart gissar jag innan kia får tummen ur med sina leveranser. Jag beställde kian i julas, fick den i maj. Ville egentligen haft en M3 men då fanns inte mycket info om SR tesla och jag behövde byta till våren. Nu är jag glad att jag gjorde det för det ser ut som att vi kommer att ha kört gratis med kian den här tiden iaf. Kian är ju pigg och trevlig men ganska tråkig rent estetiskt. Nu har vi ingen barnvagn längre heller så teslan uppfyller alla våra behov plus att den inte är ful:)
Användarvisningsbild
Rasmussen
Teslaägare
Inlägg: 147
Blev medlem: 20 sep 2019 20:02

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Rasmussen »

LarsL skrev:
Rasmussen skrev:
Nu får jag äntligen skriva här på riktigt! Midnight silver Sr+ beställd, om ett par veckor åker e-niron ut på kvd. Har begärt inbytesoffert på den från tesla, men antar att de inte betalar marknadspris?
Jag fick bra betalt för min Mercedes när jag bytte in den. Lite mer än vad KVD tyckte var rimligt slutpris på en auktion. Bilen har numera exporterats ur landet. Testade med min Leaf också och den gav de betydligt mindre för än vad KVD uppskattade slutpriset till. Det beror alltså på, kan man säga. Men ett inbyte är alltid smidigt och bekymmersfritt medan annan försäljning kan bli ångestframkallande.
Ja, kvd kan ju gå hur som helst så inbyte är smidigt. Fick ett erbjudande från kiahandlare, 380kkr. Jag betalade 450 för bilen så egentligen är det ju bra om den bara kostat mig 10kkr på ett halvår i värdetapp inräknat premie, men de verkar gå högre på kvd, kanske en del tack vare svag krona.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av LarsL »

Rasmussen skrev:
Ja, kvd kan ju gå hur som helst så inbyte är smidigt. Fick ett erbjudande från kiahandlare, 380kkr. Jag betalade 450 för bilen så egentligen är det ju bra om den bara kostat mig 10kkr på ett halvår i värdetapp inräknat premie, men de verkar gå högre på kvd, kanske en del tack vare svag krona.
Glöm inte att KVD vill ha några tusen för jobbet också. Men det är nog bästa alternativet om inte Tesla kommer med ett bra bud.
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av metchristian »

LarsL skrev:
Rasmussen skrev:
Ja, kvd kan ju gå hur som helst så inbyte är smidigt. Fick ett erbjudande från kiahandlare, 380kkr. Jag betalade 450 för bilen så egentligen är det ju bra om den bara kostat mig 10kkr på ett halvår i värdetapp inräknat premie, men de verkar gå högre på kvd, kanske en del tack vare svag krona.
Glöm inte att KVD vill ha några tusen för jobbet också. Men det är nog bästa alternativet om inte Tesla kommer med ett bra bud.
Kvd tyckte 308 va rimligt på min minus deras avgifter dvs ungefär precis det tesla gav men visst auktion så det kunde ha get mer men oxå inte blivit såld, nu vet jag att bla riddermark är väldigt intresserade så att de skulle tom ringa tesla och be att får köpa den den direkt när jag fått min bil(vet ej om de faktiskt har ringt tesla men det är va de sa till mig)
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av LarsL »

Det är ju som sagt väldigt smidigt att ta sin egen bil till Tesla och sedan åka därifrån i en ny bil.
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av metchristian »

LarsL skrev:
Det är ju som sagt väldigt smidigt att ta sin egen bil till Tesla och sedan åka därifrån i en ny bil.
Det va det som avgjorde för mig! Smidighet är oxå värt något.
Användarvisningsbild
Rasmussen
Teslaägare
Inlägg: 147
Blev medlem: 20 sep 2019 20:02

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Rasmussen »

metchristian skrev:
LarsL skrev:
Rasmussen skrev:
Ja, kvd kan ju gå hur som helst så inbyte är smidigt. Fick ett erbjudande från kiahandlare, 380kkr. Jag betalade 450 för bilen så egentligen är det ju bra om den bara kostat mig 10kkr på ett halvår i värdetapp inräknat premie, men de verkar gå högre på kvd, kanske en del tack vare svag krona.
Glöm inte att KVD vill ha några tusen för jobbet också. Men det är nog bästa alternativet om inte Tesla kommer med ett bra bud.
Kvd tyckte 308 va rimligt på min minus deras avgifter dvs ungefär precis det tesla gav men visst auktion så det kunde ha get mer men oxå inte blivit såld, nu vet jag att bla riddermark är väldigt intresserade så att de skulle tom ringa tesla och be att får köpa den den direkt när jag fått min bil(vet ej om de faktiskt har ringt tesla men det är va de sa till mig)
Hur länge dröjde det ungefär innan du fick offert från tesla?
Skriv svar