Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
tangotobbe
Teslaägare
Inlägg: 19
Blev medlem: 16 okt 2020 11:54
Ort: Uppsala

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av tangotobbe »

Mitt spann ploppade precis upp också. 2/6-16/6. M3 LR, vit/vit, drag, upphämtning Trosta. Ombeställd 19/4. Inget VIN.
Användarvisningsbild
T__
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 14 apr 2021 23:40

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av T__ »

Samma sak här, vilken positiv överraskning!
M3P, Juni 02–Juni 16.
Senast redigerad av T__, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
KatarinaTH
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 21 okt 2019 08:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av KatarinaTH »

Samma här, M3P, Uppskattad leveranstid: Maj 31–Juni 14. VIN står på senaste fakturan.
johan_ason
Inlägg: 1
Blev medlem: 06 maj 2021 14:18

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av johan_ason »

Beställd som förmånsbil 6 april, vit SR+. Ändrad till svart SR+ med sportfälgar den 23 april. Preliminärt leveransbesked fick jag via mail från leasingbolaget 27 april till "under maj". Inget VIN och tyvärr har jag inte bilen kopplad till mitt konto. Hur tusan kan tiden gå så långsamt... :lol:
Användarvisningsbild
KatarinaTH
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 21 okt 2019 08:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av KatarinaTH »

På fakturan står även preliminärt upphämtningsdatum. 8 juni. Betalar tidigare och hoppas vi kan hämta den någon dag tidigare!
Användarvisningsbild
T__
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 14 apr 2021 23:40

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av T__ »

T__ skrev:
Samma sak här, vilken positiv överraskning!
M3P, Juni 02–Juni 16.
Och nu VIN på slutfakturan
dfa
Inlägg: 432
Blev medlem: 27 apr 2020 10:25

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av dfa »

Finns det någonstans man kan se vilken interiör (dörrsidor) som man får?.Hittar inga bilder på vår bil.
Användarvisningsbild
tangotobbe
Teslaägare
Inlägg: 19
Blev medlem: 16 okt 2020 11:54
Ort: Uppsala

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av tangotobbe »

dfa skrev:
Finns det någonstans man kan se vilken interiör (dörrsidor) som man får?.Hittar inga bilder på vår bil.
Jag fick slutfaktura med VIN igår och mejlade över det till min säljperson på Tesla. Utifrån det kunde hon ta reda på bilens födelsedag, i mitt fall i slutet av april vilket innebär att den bör ha den nya interiören, nya batteriet, etc. Vad jag förstått är alla bilar byggda efter 1/4 de "senaste".

(Det hade såklart varit skönt att få någon form av bekräftelse även på ordersidan, men det är väl vad det är. :roll:)
Användarvisningsbild
alpha
Teslaägare
Inlägg: 3
Blev medlem: 22 apr 2021 09:07

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av alpha »

tangotobbe skrev:
dfa skrev:
Finns det någonstans man kan se vilken interiör (dörrsidor) som man får?.Hittar inga bilder på vår bil.
Jag fick slutfaktura med VIN igår och mejlade över det till min säljperson på Tesla. Utifrån det kunde hon ta reda på bilens födelsedag, i mitt fall i slutet av april vilket innebär att den bör ha den nya interiören, nya batteriet, etc. Vad jag förstått är alla bilar byggda efter 1/4 de "senaste".

(Det hade såklart varit skönt att få någon form av bekräftelse även på ordersidan, men det är väl vad det är. :roll:)
Hittade den här listan i ett annat forum, där går det att klura ut vilket produktionsdatum och vilket batteri man får.
tesla_batteri.PNG
ElbilsChrippe
Inlägg: 79
Blev medlem: 30 jan 2019 07:33

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ElbilsChrippe »

alpha skrev:

Hittade den här listan i ett annat forum, där går det att klura ut vilket produktionsdatum och vilket batteri man får.
tesla_batteri.PNG
Hur läser man detta? Har VIN MF9536YZ - Men hittar inte igen mig i den tabellen, kanske är ett ännu senare produktionsdatum?
Användarvisningsbild
alpha
Teslaägare
Inlägg: 3
Blev medlem: 22 apr 2021 09:07

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av alpha »

ElbilsChrippe skrev:
alpha skrev:

Hittade den här listan i ett annat forum, där går det att klura ut vilket produktionsdatum och vilket batteri man får.
tesla_batteri.PNG
Hur läser man detta? Har VIN MF9536YZ - Men hittar inte igen mig i den tabellen, kanske är ett ännu senare produktionsdatum?
Jag har 953 också, den ligger under 1/4, men såg precis att det även fanns under 16-17/4 :o Så verkar bli en överraskning när den faktiskt är tillverkad.
Användarvisningsbild
Plexx
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 16 mar 2021 06:11
Referralkod: ts.la/bjrn50072

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Plexx »

Upptäckte precis att Tesla flyttat fönstret för min leverans med 2 dagar framåt i tiden.
Sist jag upplevde en så här jobbig väntan var jag 5 år och det var dagen innan julafton.
Användarvisningsbild
TeslaRoq
Teslaägare
Inlägg: 79
Blev medlem: 23 apr 2021 21:07
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av TeslaRoq »

Plexx skrev:
Upptäckte precis att Tesla flyttat fönstret för min leverans med 2 dagar framåt i tiden.
Sist jag upplevde en så här jobbig väntan var jag 5 år och det var dagen innan julafton.
Samma här, ändrat från 14-28 maj till 12-26 maj. Bakåt i tiden skulle jag säga men det är ju en punkt i framtiden så jag håller mig till att kalla det att datumet justerades idag.
Tesla Model 3 LR (614), 2021, Midnight Silver (såld)
Inväntar nästa möjlighet!
Användarvisningsbild
ONSatan
Teslaägare
Inlägg: 326
Blev medlem: 21 apr 2021 14:08

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ONSatan »

Plexx skrev:
Upptäckte precis att Tesla flyttat fönstret för min leverans med 2 dagar framåt i tiden.
Sist jag upplevde en så här jobbig väntan var jag 5 år och det var dagen innan julafton.
Min M3LR flyttades nyss fram 3 dagar... Jobbigt!
(Har redan väntat 6 månader på en ID.4 som jag avbeställde när jag inte orkade vänta längre... )
billyohgren
Inlägg: 86
Blev medlem: 14 jan 2021 10:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av billyohgren »

Min flyttades fram några dagar också, tillverkad 1a april enligt bilden som postades ovan.

Leverans 28maj-11juni.

Väntan är olidlig!
Användarvisningsbild
Dexter
Teslaägare
Inlägg: 720
Blev medlem: 04 dec 2020 09:34

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Dexter »

Tesla säljer bra tydligen vänta tills MY kommer ut. :D
Tesla sold out.PNG
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av martinot »

Tesla raises Model 3 and Model Y prices anew after selling out Q2 production capacity

https://www.teslarati.com/tesla-model-3 ... pdate/amp/
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Dexter
Teslaägare
Inlägg: 720
Blev medlem: 04 dec 2020 09:34

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Dexter »

martinot skrev:
Tesla raises Model 3 and Model Y prices anew after selling out Q2 production capacity

https://www.teslarati.com/tesla-model-3 ... pdate/amp/
Ja ökad efterfrågan =högre pris tyvärr.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av SwedishAdvocate »

Dexter skrev:
martinot skrev:
Tesla raises Model 3 and Model Y prices anew after selling out Q2 production capacity

https://www.teslarati.com/tesla-model-3 ... pdate/amp/
Ja ökad efterfrågan =högre pris tyvärr.
Pengar som jag i så fall antar går till den kommande billigare bilmodellen... (golfstorlek eller lite mindre?)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Dexter
Teslaägare
Inlägg: 720
Blev medlem: 04 dec 2020 09:34

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Dexter »

SwedishAdvocate skrev:
Dexter skrev:
martinot skrev:
Tesla raises Model 3 and Model Y prices anew after selling out Q2 production capacity

https://www.teslarati.com/tesla-model-3 ... pdate/amp/
Ja ökad efterfrågan =högre pris tyvärr.
Pengar som jag i så fall antar går till den kommande billigare bilmodellen... (golfstorlek eller lite mindre?)
Hoppas på "Model 2" väntar bara på att den ska komma ut. :D
Den perfekta andra bilen.
ElbilsChrippe
Inlägg: 79
Blev medlem: 30 jan 2019 07:33

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ElbilsChrippe »

Min M3LR AWD flyttades också fram 2 dagar 25/5-8/6 till 27/5-10/6. Vad betyder SMSet egentligen? Antar de skiftar om beroende på transporter från båten till Sverige, eller? Någon som vet vilken båt det är bilar kommer med, tyckte många hade ett fönster 25/5-8/6 (antar många teslor kommer med samma båt)?
Användarvisningsbild
Dexter
Teslaägare
Inlägg: 720
Blev medlem: 04 dec 2020 09:34

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Dexter »

ElbilsChrippe skrev:
Min M3LR AWD flyttades också fram 2 dagar 25/5-8/6 till 27/5-10/6. Vad betyder SMSet egentligen? Antar de skiftar om beroende på transporter från båten till Sverige, eller? Någon som vet vilken båt det är bilar kommer med, tyckte många hade ett fönster 25/5-8/6 (antar många teslor kommer med samma båt)?
Kommer den från Fremont så kan det vara denna båten.
Den lägger till i Zebrugge på söndag.
Cosmos.PNG
Användarvisningsbild
BaconDP
Teslaägare
Inlägg: 5
Blev medlem: 31 jan 2020 15:22

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av BaconDP »

Jag beställde M3 LR AWD VIT med preliminär leverans maj 14/4 och allt var klart med finansiering etc hos tesla 15/4 men jag har inte hört något sedan dess.

Otålig som jag är undrar jag när ni som fått ett leveransfönster beställde?
ElbilsChrippe
Inlägg: 79
Blev medlem: 30 jan 2019 07:33

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ElbilsChrippe »

BaconDP skrev:
Jag beställde M3 LR AWD VIT med preliminär leverans maj 14/4 och allt var klart med finansiering etc hos tesla 15/4 men jag har inte hört något sedan dess.

Otålig som jag är undrar jag när ni som fått ett leveransfönster beställde?
Okay - allt är väl lite olika, beställde lagerbil under transport oxo vit AWD men med drag. Inga vinterdäck och beställde 25/4 och betalning klar den 27/4. Fick datum span 25/5-8/6 första veckan inklusive VIN på fakturan.

Hoppas min bil är på Glovis Cosmos, isf verkar den vara i Zeebrugge imorgon :) https://shipfix.com/ship/glovis-cosmos_IMO-9707027

Mitt råd är att kontakta din säljkontakt, jag fick en tesla advisor hos Norrköping (dit den skall hämtas ut) redan den 26/4.
tommyd
Inlägg: 178
Blev medlem: 24 mar 2021 06:15

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av tommyd »

Det verkar som att den populäraste Tesla-varianten av "Model 3"-modellen är "Long Range". Stämmer det? Hur många procent av respektive modell och variant finns i Sverige idag? Är det publika siffror?

Kan man göra en poll i detta forum för att se vilken modell och variant folk i forumet köpt? Jag hittar ingen poll-funktion. Fast folks köpbeslut i forumet kanske inte är representativa för alla Sveriges Teslabil-ägare, eftersom jag antar att folk här i forumet är ovanligt mycket Tesla-intresserade jämfört med Teslabil-ägare i allmänhet.
Här är en lista på förkortningar och deras betydelse, som folk i detta Tesla-forum ofta använder: viewtopic.php?f=57&t=6258#p122075
Skriv svar