Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
JOhlsson
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 nov 2019 14:46

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av JOhlsson »

gnuX skrev:
admin skrev:
gnuX skrev:
Ringde Malmö igår, de säger att jag har blivit tilldelad en bil, men det var allt de kunde säga, så jag antar att min bil finns på någon av båtarna iaf... Har fortfarande inget VIN.
Inte i koden heller?
Nope (VIN finder Chrome plugin hittar inget)
Inget här heller
Ny M3 på väg
M3 SR+ vit 2020 - såld
Användarvisningsbild
admin
Teslaägare
Inlägg: 79
Blev medlem: 15 aug 2019 21:23

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av admin »

gnuX skrev:
admin skrev:
gnuX skrev:
Ringde Malmö igår, de säger att jag har blivit tilldelad en bil, men det var allt de kunde säga, så jag antar att min bil finns på någon av båtarna iaf... Har fortfarande inget VIN.
Inte i koden heller?
Nope (VIN finder Chrome plugin hittar inget)
Jag är osäker om pluginet kollar status om man endast uppdaterar sidan (F5 eller CTRL+R) när du är inloggad.
Jag har för mig att jag fick VIN-statusen när jag loggade in, men det kan såklart vara ett sammanträffande bara. (tror jag hade ration 50st uppdateringar på varje login.... :lol: :D )

Testa!
Beställt 15/10 -19, Model 3 SR+, White Pearl
K-G
Inlägg: 28
Blev medlem: 29 dec 2019 19:52

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av K-G »

Jag jublade för ett några veckor sedan när jag hittade ett VIN-på sidan men det visade sig vara ett felaktigt nummer (troligen en bortkommenterad rad i koden som används för felsökning). Ibland kan man hitta det och ibland försvinner det.

Nu ger jag mig dock på ett försiktigt hurrarop igen :D . Idag när jag sökte i koden hittade jag ett VIN som när man kodar av det stämmer överens med den beställning jag har lagt. Beställade 24/12 vit sr+ svart inredning och drag.

Håller tummarna att processen ska gå snabbt nu :D
Senast redigerad av K-G, redigerad totalt 1 gånger.
Classemoeller
Inlägg: 22
Blev medlem: 12 jan 2020 21:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Classemoeller »

Ja ska nog ändra om de går från M3P till awd LR pga av vinterfälg som den måste levereras med från tesla är med M3P 20” blir icke hållbart
SteinWolf
Inlägg: 21
Blev medlem: 04 feb 2020 13:40
Ort: Linköping

Väntrum Model 3

Inlägg av SteinWolf »

Classemoeller skrev:
Ja ska nog ändra om de går från M3P till awd LR pga av vinterfälg som den måste levereras med från tesla är med M3P 20” blir icke hållbart
Jag ska köpa 18 tum vinterhjul for min M3P


Sent from my iPhone using Tapatalk
Senast redigerad av SteinWolf, redigerad totalt 1 gånger.
Röd M3P/Svart inredning.
Reserverad 20-01-27. Beställd 20-02-01. Uppskattad leverans : Mars.
VIN 20-02-12 (682***) Regnr 20-02-19
Schemalagd leverans 20-03-11 i Stockholm
polsson
Inlägg: 2
Blev medlem: 28 jan 2020 12:19

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av polsson »

Edis skrev:
polsson skrev:
PhaZerSE skrev:
Fick nu också SMSet som sa "Din Model 3 är redo för att bli schemalagd för leverans. Vänligen välj din föredragna tid inom en dag från att du får det här meddelandet" men följer man länken så kommer jag bara till vanliga kontosidan utan möjlighet att välja tid
Är det fler som fått detta och lyckats boka tid?

Jag fick samma sms men jag har heller inte lyckats bokat tid, utan kommer till vanliga kontosidan...
Hände mig med, men ringde till Tesla och berättade att det blev fel. Lät som det hänt fler. Passade då på att fråga om vi inte kunde fixa bokningstiden direkt istället för att vänta på att någon IT-avdelning skulle fixa problemet. Så hon löste det :D
Ok, tack! Då får jag slå dom en signal imorgon!
Användarvisningsbild
MatsJ
Teslaägare
Inlägg: 147
Blev medlem: 12 jan 2020 15:20
Ort: NV Skåne

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MatsJ »

Har fortfarande inte fått något regnr, eller leveransbesked, och Challenge irrar fortfarande omkring utan att lägga till...känns inte hoppfullt just nu ;)
Challenge200217.JPG
Röd 3 Performance FSD, beställd 2020-01-11, tillverkad 2020-01, levererad 2020-03-06. Motorstyrd öppning och stängning av trunk och frunk.
Användarvisningsbild
edgein
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 08 feb 2019 14:51
Ort: Ormanäs, Skåne
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av edgein »

SteinWolf skrev:
Jag förstår inte hur kan man söka regnr på car.info. Jag har VIN och vill kolla om det finns et regnr; men car.info frågar för regnr. Är det jag som gör nånting fel?
Tror du skall skriva in VIN-numret i regnr fältet.
~ Vit LR, odubbade vinterhjul, dragkrok ~
Användarvisningsbild
Vasaru
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 15 dec 2019 17:33
Ort: Växjö

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Vasaru »

Äntligen! Ringde till Delivery idag och fick reda på att leverans är bokad till den 28:e i Malmö. :D :D :D :D
Zeekr 001, Tech Grey, Privilege
Användarvisningsbild
MatsJ
Teslaägare
Inlägg: 147
Blev medlem: 12 jan 2020 15:20
Ort: NV Skåne

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MatsJ »

Vasaru skrev:
Äntligen! Ringde till Delivery idag och fick reda på att leverans är bokad till den 28:e i Malmö. :D :D :D :D
Grattis!!! (y) När fick du VIN? Kan du se den planerade leveransen på kontot?
Röd 3 Performance FSD, beställd 2020-01-11, tillverkad 2020-01, levererad 2020-03-06. Motorstyrd öppning och stängning av trunk och frunk.
Monn3
Inlägg: 9
Blev medlem: 03 feb 2020 13:42

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Monn3 »

Vasaru skrev:
Äntligen! Ringde till Delivery idag och fick reda på att leverans är bokad till den 28:e i Malmö. :D :D :D :D
Mailade precis de och hoppas på samma sak, beställde samma spec som dig men 5 dagar innan och till samma leveransställe :D
Men jag får säkert vänta ;)
LR AWD, Pearl White, 18'' Aero + 18" odubbade vinterhjul
Beställning lagd: 2019-12-18 via Volvo Finans
VIN: 2019-01-31
Regnummer: 2020-02-12
Leverans bokad: 2019-03-09
Leveransort: Malmö
Användarvisningsbild
JOhlsson
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 18 nov 2019 14:46

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av JOhlsson »

Även Asian King som nyligen lämnade SF pier 80 verkar vara på väg till EU.
5427702D-0250-4784-A88D-3FEDD29B89C4.jpeg
Asian king.png
Ny M3 på väg
M3 SR+ vit 2020 - såld
Användarvisningsbild
Gasglad
Teslaägare
Inlägg: 119
Blev medlem: 01 nov 2019 20:50
Ort: Hudiksvall

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Gasglad »

MatsJ skrev:
Har fortfarande inte fått något regnr, eller leveransbesked, och Challenge irrar fortfarande omkring utan att lägga till...känns inte hoppfullt just nu ;)
Blåser sannolikt så mycket att de inte kan få lots eller gå in i hamn
Användarvisningsbild
Ruthen
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 15 feb 2020 19:45

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Ruthen »

Beställt en M3P 20-02-03, tänkte jag skulle testa tesla vin finder och fick till min förvåning reda på att jag redan har fått ett vin. Är ny på forumet men har skummat lite och tycker det känns som det har gått väldigt snabbt om man jämför med vad andra har skrivit?
M3P - Såld
ID.4 Max
Användarvisningsbild
freten
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 09 feb 2020 22:23

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av freten »

Ruthen skrev:
Beställt en M3P 20-02-03, tänkte jag skulle testa tesla vin finder och fick till min förvåning reda på att jag redan har fått ett vin. Är ny på forumet men har skummat lite och tycker det känns som det har gått väldigt snabbt om man jämför med vad andra har skrivit?
Ja det var snabbt! :) Jag beställde en M3 LR AWD den 31/1 men inget VIN ännu... Har dock inte så bråttom med bilen men när man väl beställt så vill man ju att det skall hända grejer...
Model 3 LR AWD Midnight Grey Svart inredning Dragkrok 19" sportfälgar
Användarvisningsbild
Ruthen
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 15 feb 2020 19:45

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Ruthen »

freten skrev:
Ruthen skrev:
Beställt en M3P 20-02-03, tänkte jag skulle testa tesla vin finder och fick till min förvåning reda på att jag redan har fått ett vin. Är ny på forumet men har skummat lite och tycker det känns som det har gått väldigt snabbt om man jämför med vad andra har skrivit?
Ja det var snabbt! :) Jag beställde en M3 LR AWD den 31/1 men inget VIN ännu... Har dock inte så bråttom med bilen men när man väl beställt så vill man ju att det skall hända grejer...
Okej! Ja så är det ju självklart, får snabba på att intallera laddboxen hemma =)
Användarvisningsbild
freten
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 09 feb 2020 22:23

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av freten »

Ruthen skrev:
freten skrev:
Ruthen skrev:
Beställt en M3P 20-02-03, tänkte jag skulle testa tesla vin finder och fick till min förvåning reda på att jag redan har fått ett vin. Är ny på forumet men har skummat lite och tycker det känns som det har gått väldigt snabbt om man jämför med vad andra har skrivit?
Ja det var snabbt! :) Jag beställde en M3 LR AWD den 31/1 men inget VIN ännu... Har dock inte så bråttom med bilen men när man väl beställt så vill man ju att det skall hända grejer...
Okej! Ja så är det ju självklart, får snabba på att intallera laddboxen hemma =)
Haha, ja det är nog bäst... :D Jag hoppas att den nya laddboxen skall hinna komma till Sverige innan jag behöver beställa. Har beställt installation av box till månadsskiftet mars-april...
Model 3 LR AWD Midnight Grey Svart inredning Dragkrok 19" sportfälgar
Användarvisningsbild
Vasaru
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 15 dec 2019 17:33
Ort: Växjö

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Vasaru »

MatsJ skrev:
Vasaru skrev:
Äntligen! Ringde till Delivery idag och fick reda på att leverans är bokad till den 28:e i Malmö. :D :D :D :D
Grattis!!! (y) När fick du VIN? Kan du se den planerade leveransen på kontot?
Tack :)

Bilen beställdes genom Volvofinans så jag har inte kunnat se något VIN, eller något annat på mitt konto. Just den hanteringen att bilen stått på Volvofinans konto har varit lite frustrerande.
Zeekr 001, Tech Grey, Privilege
damanso
Inlägg: 3
Blev medlem: 05 feb 2020 20:19

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av damanso »

För er som väntar och fått februari som leveransdatum... ringde delivery, svart M3, drag, mörk inredning, SR+. Kommer till Trosta den 28:e feb, datum för leverans den 3:e mars. Beställde 13:e Jan.
Användarvisningsbild
edgein
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 08 feb 2019 14:51
Ort: Ormanäs, Skåne
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av edgein »

Vasaru skrev:
MatsJ skrev:
Vasaru skrev:
Äntligen! Ringde till Delivery idag och fick reda på att leverans är bokad till den 28:e i Malmö. :D :D :D :D
Grattis!!! (y) När fick du VIN? Kan du se den planerade leveransen på kontot?
Tack :)

Bilen beställdes genom Volvofinans så jag har inte kunnat se något VIN, eller något annat på mitt konto. Just den hanteringen att bilen stått på Volvofinans konto har varit lite frustrerande.
Har också beställt via Volvofinans så har inte heller kunnat se något men jag ringde dem idag och fick besked att jag redan var inbokad den 27:e!! I Malmö. :-)
~ Vit LR, odubbade vinterhjul, dragkrok ~
SteinWolf
Inlägg: 21
Blev medlem: 04 feb 2020 13:40
Ort: Linköping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av SteinWolf »

Glovis Challenge ETA 2020-02-17 kl19:53
Edit: 21:09
Röd M3P/Svart inredning.
Reserverad 20-01-27. Beställd 20-02-01. Uppskattad leverans : Mars.
VIN 20-02-12 (682***) Regnr 20-02-19
Schemalagd leverans 20-03-11 i Stockholm
Användarvisningsbild
Vasaru
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 15 dec 2019 17:33
Ort: Växjö

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Vasaru »

edgein skrev:
Vasaru skrev:
MatsJ skrev:
Vasaru skrev:
Äntligen! Ringde till Delivery idag och fick reda på att leverans är bokad till den 28:e i Malmö. :D :D :D :D
Grattis!!! (y) När fick du VIN? Kan du se den planerade leveransen på kontot?
Tack :)

Bilen beställdes genom Volvofinans så jag har inte kunnat se något VIN, eller något annat på mitt konto. Just den hanteringen att bilen stått på Volvofinans konto har varit lite frustrerande.
Har också beställt via Volvofinans så har inte heller kunnat se något men jag ringde dem idag och fick besked att jag redan var inbokad den 27:e!! I Malmö. :-)
Grattis! Inte mer än rätt att du som väntat ett par veckor längre än mig fick den en dag före mig :D
Zeekr 001, Tech Grey, Privilege
YNWA1966
Inlägg: 9
Blev medlem: 27 jan 2020 10:15

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av YNWA1966 »

damanso skrev:
För er som väntar och fått februari som leveransdatum... ringde delivery, svart M3, drag, mörk inredning, SR+. Kommer till Trosta den 28:e feb, datum för leverans den 3:e mars. Beställde 13:e Jan.
Har du fått VIN också och isåfall när? Beställde själv en med samma spec men röd den 13/1. Hoppas det händer något snart
PhaZerSE
Inlägg: 24
Blev medlem: 28 nov 2019 12:44
Ort: Bålsta

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PhaZerSE »

Ni får ursäkta om detta redan är besvarat, men jag har sökt och hittar inte numret till DeliverySE. Vilket nummer ringer ni som fått tag på dom. Fick ju Sms:et att jag ska boka tid, men det gick ju inte. Så för att leveransen inte ska bli fördröjd så vill jag prata med dom.

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Väntar på en Vit M3 SR+ beställd 2019-10-04
sandberg80
Inlägg: 62
Blev medlem: 27 jan 2020 11:40

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av sandberg80 »

Och där dök det upp typ 50 lagerbilarf...
Model 3 LR AWD Vit 2020 (Såld)
Skoda Enyaq 2021 (såld)
Model Y LR AWD (Levererad 18/2 2022)
Skriv svar