Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av LasseTM »

Tomas L skrev:
Om man klickar på "Bilar i lager" på Teslas hemsida så står det "Samtliga bilar som beställs och levereras i september får 1,95% ränta.". Det gäller på "lagerbilar" som är under transport då leveranstiden på bilar som man bygger i konfiguratorn har en leveranstid på 5-10 veckor. Det låter lite som ett moment 22; om man beställer idag, hur stor chans är det att man får leverans i september?

Räntan på leasing är normalt 2,25% så det är väl ingen kioskvältare direkt, tidigare år så har de sänkt räntan till 1% i slutet på kvartal på vissa modeller. Jag har ändå tänkt invänta Battery Day och höstbudgeten.
När jag pratade med Tesla och beställde min M3 LR för en vecka sedan så sa säljaren att det ska räcka med en order under september inte leverans.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
DrSweden
Teslaägare
Inlägg: 120
Blev medlem: 11 mar 2016 16:17

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av DrSweden »

OfarligTesla skrev:
De tittar ju knappt över bilen alls innan de levererar ut den, så att de skulle veta vilken frunk bilarna haft tror jag inte på.
Svårt att veta vad "de" gör, men min leverantör gick igenom hela min bil och sa att de alltid går igenom bilen innan leverans. Han öppnade frunken och visade allt som ingick, instruerade alla funktioner. De kommer bla med skyddsplats över hela bilen.
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Inlägg: 1445
Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
Ort: Karlskoga
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av kenjon »

Jag fick en plastficka med papper och nyckelkort. "Din bil står där".
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av nek0 »

DrSweden skrev:
OfarligTesla skrev:
De tittar ju knappt över bilen alls innan de levererar ut den, så att de skulle veta vilken frunk bilarna haft tror jag inte på.
Svårt att veta vad "de" gör, men min leverantör gick igenom hela min bil och sa att de alltid går igenom bilen innan leverans. Han öppnade frunken och visade allt som ingick, instruerade alla funktioner. De kommer bla med skyddsplats över hela bilen.
Skojar du?
viewtopic.php?f=51&t=16185&p=436426&hil ... um#p436374
Prepation
Inlägg: 1
Blev medlem: 13 sep 2020 13:29

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Prepation »

Beställde min M3 sr+ med 19” sportfälgar den 3-sep kan man hoppas på en leverans u september?
Användarvisningsbild
Mando
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 26 jan 2020 02:40

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Mando »

Prepation skrev:
Beställde min M3 sr+ med 19” sportfälgar den 3-sep kan man hoppas på en leverans u september?
Jag beställde min (lagerbil) med samma spec som du listar den 2/9 och fick sms den 8/9 med leveransdatum till den 26/9.
Användarvisningsbild
DrSweden
Teslaägare
Inlägg: 120
Blev medlem: 11 mar 2016 16:17

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av DrSweden »

nek0 skrev:
DrSweden skrev:
OfarligTesla skrev:
De tittar ju knappt över bilen alls innan de levererar ut den, så att de skulle veta vilken frunk bilarna haft tror jag inte på.
Svårt att veta vad "de" gör, men min leverantör gick igenom hela min bil och sa att de alltid går igenom bilen innan leverans. Han öppnade frunken och visade allt som ingick, instruerade alla funktioner. De kommer bla med skyddsplats över hela bilen.
Skojar du?
viewtopic.php?f=51&t=16185&p=436426&hil ... um#p436374
Nix, det satt kvar plast på min bil, killen på Tesla sa att de kommer med plastfilm för tidigare så mkt transportskador. Vi pratade om att transportörerna har hållit olika kvalite och att de förut tog in lite vem som helst för att möta upp efterfrågan men att de nu har mer seriösa åkare. Men plasten är något han sa och det satt alltså kvar lite på min skärm.

Sedan med den nya frunken, han sa att ingen från Trosta fått nya frunken. Jag verkar leva i något parallellt universum här... :geek:
Användarvisningsbild
cjonson
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 22 jul 2020 09:51

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av cjonson »

Hämtade ut vår LR i fredags. Nya frunken. Rester från plastfilm på ett par ställen, men det är ju oklart när det tagits bort förstås.

Trådlös laddning funkade fint genom våra mobilskal.

18" Goodyear däck på, har mig jag såg någon fråga om det tidigare

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14514
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av taliz »

cjonson skrev:
Hämtade ut vår LR i fredags. Nya frunken. Rester från plastfilm på ett par ställen, men det är ju oklart när det tagits bort förstås.

Trådlös laddning funkade fint genom våra mobilskal.

18" Goodyear däck på, har mig jag såg någon fråga om det tidigare

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
Goodyear? Du menar inte Michelin?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
cjonson
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 22 jul 2020 09:51

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av cjonson »

Just det, stämmer

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
Luffarn91
Inlägg: 5
Blev medlem: 20 jul 2020 10:55

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Luffarn91 »

Luffarn91 skrev:
Väntar fortfarande förväntansfullt.
Beställde min M3P Midnattsgrå med svart inredning Den tredje April men inte ett ljud än. Ringde upp Tesla i början av Juni och då trodde dem på leverans i Augusti-September.

Någon med liknande spec som fått vin/hört något? :)
Äntligen är den hemma! Beställd 3/4-20 levererad 14/9-20 över fem långa månader av väntan. Men det var värt det!! Detta är en rymdraket!
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av LasseTM »

Jäklar vad seg leverans, jag beställde min M3 den 8 september om jag minns rätt hämtar ut den i slutet på september.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bjelke »

Corona och kvarttalsstyrd tillverkning i en härlig kombination...
Fast liknande även utan Corona förekommer ju förvisso också...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Daniel F-W
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 14 sep 2020 15:27

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Daniel F-W »

Mando skrev:
Prepation skrev:
Beställde min M3 sr+ med 19” sportfälgar den 3-sep kan man hoppas på en leverans u september?
Jag beställde min (lagerbil) med samma spec som du listar den 2/9 och fick sms den 8/9 med leveransdatum till den 26/9.
Jag beställde en lagerbil jag med. Vit LR. Hämtas också den 26/9 :D
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3300
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Niklas Z »

Suck. Nu har jag fått veta att de inte förregistrerat bilen och därmed inte fått nummerplåtar. Det blir den sjätte förseningen. Skulle ha hämtat bilen på fredag (enligt senaste beskedet). Nu blir det nästa vecka.
Så struligt!
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
Skyria
Teslaägare
Inlägg: 20
Blev medlem: 18 aug 2020 09:50

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Skyria »

Fick regnr (nya formatet :) ) igår och ett annat VIN än tidigare, börjar på 77 och inte 76 som förra (hade hoppats på gamla frunken då jag redan köpt matta men får se hur det blir nu :? ).

Har enligt uppgift på car.info vikt 1980kg som andra med dragkrok rapporterat men bara 317kW effekt, inte 366kW som rapporterats tidigare i tråden.

M3LR leverans 24/9

Någon annan nyligen som fått samma siffror? Verkar konstigt att de rapporterar olika? Eller är det car.info som har egna uppgifter som skiljer sig från de riktiga?
Användarvisningsbild
Julleruff
Teslaägare
Inlägg: 207
Blev medlem: 19 apr 2016 08:26
Ort: Happiness
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Julleruff »

Skyria skrev:
Fick regnr (nya formatet :) ) igår och ett annat VIN än tidigare, börjar på 77 och inte 76 som förra (hade hoppats på gamla frunken då jag redan köpt matta men får se hur det blir nu :? ).

Har enligt uppgift på car.info vikt 1980kg som andra med dragkrok rapporterat men bara 317kW effekt, inte 366kW som rapporterats tidigare i tråden.

M3LR leverans 24/9

Någon annan nyligen som fått samma siffror? Verkar konstigt att de rapporterar olika? Eller är det car.info som har egna uppgifter som skiljer sig från de riktiga?
Jag hade VIN 771 xxx innan och den hade den gamla Frunken, lämnade produktionslinan 6 Augusti.

Vad jag fått fram så gick nya lilla Frunken i produktion 9-10 augusti.
Vit M3LR, 19" med dragkrok och hoppas på lev 1. juni lev. 20 Maj - VIN 944xxx
Användarvisningsbild
Skyria
Teslaägare
Inlägg: 20
Blev medlem: 18 aug 2020 09:50

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Skyria »

Julleruff skrev:
Skyria skrev:
Fick regnr (nya formatet :) ) igår och ett annat VIN än tidigare, börjar på 77 och inte 76 som förra (hade hoppats på gamla frunken då jag redan köpt matta men får se hur det blir nu :? ).

Har enligt uppgift på car.info vikt 1980kg som andra med dragkrok rapporterat men bara 317kW effekt, inte 366kW som rapporterats tidigare i tråden.

M3LR leverans 24/9

Någon annan nyligen som fått samma siffror? Verkar konstigt att de rapporterar olika? Eller är det car.info som har egna uppgifter som skiljer sig från de riktiga?
Jag hade VIN 771 xxx innan och den hade den gamla Frunken, lämnade produktionslinan 6 Augusti.

Vad jag fått fram så gick nya lilla Frunken i produktion 9-10 augusti.
Aha då finns det hopp ännu, beställde en bil som var på väg 6e Augusti, det där med ”på väg” känns lite relativt ;)
Användarvisningsbild
Julleruff
Teslaägare
Inlägg: 207
Blev medlem: 19 apr 2016 08:26
Ort: Happiness
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Julleruff »

Skyria skrev:
Julleruff skrev:
Skyria skrev:
Fick regnr (nya formatet :) ) igår och ett annat VIN än tidigare, börjar på 77 och inte 76 som förra (hade hoppats på gamla frunken då jag redan köpt matta men får se hur det blir nu :? ).

Har enligt uppgift på car.info vikt 1980kg som andra med dragkrok rapporterat men bara 317kW effekt, inte 366kW som rapporterats tidigare i tråden.

M3LR leverans 24/9

Någon annan nyligen som fått samma siffror? Verkar konstigt att de rapporterar olika? Eller är det car.info som har egna uppgifter som skiljer sig från de riktiga?
Jag hade VIN 771 xxx innan och den hade den gamla Frunken, lämnade produktionslinan 6 Augusti.

Vad jag fått fram så gick nya lilla Frunken i produktion 9-10 augusti.
Aha då finns det hopp ännu, beställde en bil som var på väg 6e Augusti, det där med ”på väg” känns lite relativt ;)
Din säljare vet exakt vilken dag ”din” bil lämnade produktionsbandet och vilken Frunk den har om han/hon bara vill..... :P
Vit M3LR, 19" med dragkrok och hoppas på lev 1. juni lev. 20 Maj - VIN 944xxx
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3300
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Niklas Z »

Tidigare denna vecka upptäckte de att nummerskyltar saknas. Nu har de dessutom upptäckt en lackskada på en av dörrarna, så bilen ska få den skadan åtgärdad i lackverkstad. Ytterligare försening!
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3629
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Tellus »

Om man inte vill ha en omlackad bil och inte godkänner bilen, får man "karens" ett år då?
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av LasseTM »

Niklas Z skrev:
Tidigare denna vecka upptäckte de att nummerskyltar saknas. Nu har de dessutom upptäckt en lackskada på en av dörrarna, så bilen ska få den skadan åtgärdad i lackverkstad. Ytterligare försening!
Jag hoppas för din skull att detta inte är din första Tesla, men med tanke på mängden inlägg du har på detta forum vore det osannolikt.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av LasseTM »

Tellus skrev:
Om man inte vill ha en omlackad bil och inte godkänner bilen, får man "karens" ett år då?
Det är svårt att få en bil som inte är omlackad verkar det som, min fru satt ett tag som HR på ett bemanningsföretag i Södertälje där de bland annat hade en firma som lastade av lastbilar med bilar från Tyskland åt VW koncernen som kund.
Hennes slutsats var att väldigt många bilar kommer fram med defekter antingen från transport eller förberedelse till kund konstigt nog.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3300
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Niklas Z »

LasseTM skrev:
Niklas Z skrev:
Tidigare denna vecka upptäckte de att nummerskyltar saknas. Nu har de dessutom upptäckt en lackskada på en av dörrarna, så bilen ska få den skadan åtgärdad i lackverkstad. Ytterligare försening!
Jag hoppas för din skull att detta inte är din första Tesla, men med tanke på mängden inlägg du har på detta forum vore det osannolikt.
Jo, det är faktiskt min första Tesla. Av olika skäl har jag avvaktat med att lägga en beställning, men jag gjorde det i början av mars. Sedan har jag väntat, och väntat, och väntat…
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3300
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Niklas Z »

Tellus skrev:
Om man inte vill ha en omlackad bil och inte godkänner bilen, får man "karens" ett år då?
Bra fråga. Personligen tror jag inte att originallacken är bättre. Dessutom är min erfarenhet tyvärr att jag får lämna in mina bilar varje eller vartannat år för omlackering av någon karossdel, p g a parkeringsskador när någon klant kommit åt min bil.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Skriv svar