Precis. Tesla matchar köpare till bilar de producerat, istället för att matcha produktion efter orders.
Samma sak gör även VW med ID-bilarna nu tex.
Och samma sak har gjorts åtminstone så länge som jag varit aktiv på bilmarknaden, så det är inte något nytt påfynd.
VW har dessutom producerat lagerbilar under alla år även om man även haft möjligheten att speca en bil enligt sina egna önskemål i de flesta fall.
Precis. Tesla matchar köpare till bilar de producerat, istället för att matcha produktion efter orders.
Samma sak gör även VW med ID-bilarna nu tex.
Och samma sak har gjorts åtminstone så länge som jag varit aktiv på bilmarknaden, så det är inte något nytt påfynd.
VW har dessutom producerat lagerbilar under alla år även om man även haft möjligheten att speca en bil enligt sina egna önskemål i de flesta fall.
Det nya är att man endast gör det, det streamlinear produktion och leveranser rejält.
Tror ni att man kan lyckas få både räntan och 70 k miljöbilspremie om man beställer men bilen inte levereras innan 1 apr ?
Jag ser inte varför - mitt finansavtal är ju godkänt och klart och där står vilken ränta som gäller. Nu är det upp till Tesla att försöka leverera före, jag kommer inte hindra dem.
Det är ju samma situation som med fri supercharger där i början av 2017 - bilarna skulle levereras före ett visst datum för att få det men när det var Tesla som var långsamma höll de ändå sin del av avtalet. Med en skillnad iofs och det är att finansavtalet jag har är med DnB, de har inga incitament alls för att bryta avtalet ens.
I min spec står det MT316 på min bil, det är optioncode för "Long Range All-Wheel Drive Model 3 2021 Refresh".
Enligt https://tesla-api.timdorr.com/vehicle/optioncodes finns det även en MT315 som också är "Long Range All-Wheel Drive Model 3 2021 Refresh" . Försökte söka lite och det finns några som undrat vad skillnaderna är mellan bilarna men inga svar.
I min spec står det MT316 på min bil, det är optioncode för "Long Range All-Wheel Drive Model 3 2021 Refresh".
Enligt https://tesla-api.timdorr.com/vehicle/optioncodes finns det även en MT315 som också är "Long Range All-Wheel Drive Model 3 2021 Refresh" . Försökte söka lite och det finns några som undrat vad skillnaderna är mellan bilarna men inga svar.
Känns ju bra att ha den högre av dem iaf
Det lär vara batteriet? Jag har MT315 och LG-batteri (E5D).
I min spec står det MT316 på min bil, det är optioncode för "Long Range All-Wheel Drive Model 3 2021 Refresh".
Enligt https://tesla-api.timdorr.com/vehicle/optioncodes finns det även en MT315 som också är "Long Range All-Wheel Drive Model 3 2021 Refresh" . Försökte söka lite och det finns några som undrat vad skillnaderna är mellan bilarna men inga svar.
I min spec står det MT316 på min bil, det är optioncode för "Long Range All-Wheel Drive Model 3 2021 Refresh".
Enligt https://tesla-api.timdorr.com/vehicle/optioncodes finns det även en MT315 som också är "Long Range All-Wheel Drive Model 3 2021 Refresh" . Försökte söka lite och det finns några som undrat vad skillnaderna är mellan bilarna men inga svar.
Känns ju bra att ha den högre av dem iaf
Lite nyfiken.
Vad kostar den raden MT316 ex. Moms?
Samma kostnad för mig. På min står det MT315. Ska bli intressant om man får rattvärmare eller inte. Min tillverkades i januari
Verkar ju vara lite lotteri men bilar som levererats i Januari verkar ha fått rattvärmare, sen är den väl inte aktiverad på alla. Kanske kommer kosta pengar att aktivera på SR+ till och med, spekuleras det lite i.
Vi tog i lite från tårna med LR, hade det funnits med RWD hade det not blivit en sådan. Men det kommer vara familjens enda bil, vi kommer köra en del med takbox eller cyklar bakpå, och ibland med släp. Och vill att det ska fungera även med lite degradering av batteriet. Jag känner mig rätt lugn.
Samma kostnad för mig. På min står det MT315. Ska bli intressant om man får rattvärmare eller inte. Min tillverkades i januari
Verkar ju vara lite lotteri men bilar som levererats i Januari verkar ha fått rattvärmare, sen är den väl inte aktiverad på alla. Kanske kommer kosta pengar att aktivera på SR+ till och med, spekuleras det lite i.
Vi tog i lite från tårna med LR, hade det funnits med RWD hade det not blivit en sådan. Men det kommer vara familjens enda bil, vi kommer köra en del med takbox eller cyklar bakpå, och ibland med släp. Och vill att det ska fungera även med lite degradering av batteriet. Jag känner mig rätt lugn.
Såvitt jag känner till ingen i Sverige som fått rattvärme ännu. Chansen finns väl att det kommer med en mjukvaruuppdatering men kanske inte jättestor chans. Tyvärr är jag själv också väldigt intresserad av rattvärme. Förvärm bilen säger vissa men detta är inget jag gör vår och höst när temperaturen ligger på 5-10 plusgrader. Endast vid minusgrader slår jag på värmaren
Beror ju på hur de rullar ut rattvärmen. Mitt tilldelade VIN är (som sagt) 5YJ3E7EB7MF909xxx, bilar med så låga VIN som 901xxx har konstaterats ha rattvärme. Däremot har de som haft valet i menyn haft någon fabriksmjukvara som kanske inte var tänkt hänga med bilen ut till kund, så bara ett fåtal bilar som levererats har haft det med i gränssnittet.
Men det är min uppfattning av lite läsning på TMC. Vi får väl se, ingen dealbreaker för mig men verkligen nice-to-have!