Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Nirre87
Inlägg: 23
Blev medlem: 18 maj 2021 19:58

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Nirre87 »

Jag beställde min LR igår och fick VIN nr på slutfakturan samma dag. Dock går det inte söka på VIN nr ännu. Har även fått preliminär leveransdatum på till 2021-06-18, hur ofta brukar dessa datum stämma i verkligheten?
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare
Inlägg: 646
Blev medlem: 31 aug 2016 23:18
Ort: Sigtuna

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fakerlind »

Hyfsat bra om du fått en specifik dag. Inte omöjligt att det är -1/+1 dag
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
weizf
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 25 apr 2021 19:40

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av weizf »

Gjorde en ändring i fredags efter en LR beställning 23/4 (19” ist för 18”). Skulle egentligen få min nästa vecka-ish, men blir nog mitten/slutet på juni nu:(
Användarvisningsbild
tuppel
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 04 jan 2016 21:28

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av tuppel »

Beställde SR+ den 14 april och bilen anländer till Stockholm v 24 fick jag besked om igår (bilen ligger inte på mitt konto så jag fick fråga Tesla). Tar leverans v 24 eller 25. Hade hoppats på tidigare leverans då första indikationen var v 18-21. Tur jag haft en Model 3 tidigare och inte är lika förväntansfull som första gången!
pasberg
Inlägg: 3
Blev medlem: 11 maj 2021 15:11

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av pasberg »

Hej,

Har beställt en LR, vit med drag via operationell leasing (via Autolease) den 23/4. Har fått infon att jag måste vänta på SMS från Tesla (när beställningen är matchad med en bil) innan jag får veta något om min leverans i huvudtaget, vilket jag inte fått ännu. Den enda infon jag fått är maj som preliminär leveransmånad och att den kan vara något försenad då det inte fanns så många bilar med drag kvar i Europa.

Är någon annan i samma situation som mig? Hur länge får man vänta på SMS:et? Jag har förstått att VIN och annan info inte tillhandahålls på samma sätt som vid privat beställning?
Användarvisningsbild
marcusw
Teslaägare
Inlägg: 137
Blev medlem: 12 maj 2021 10:41
Ort: Kalmar

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av marcusw »

pasberg skrev:
Hej,

Har beställt en LR, vit med drag via operationell leasing (via Autolease) den 23/4. Har fått infon att jag måste vänta på SMS från Tesla (när beställningen är matchad med en bil) innan jag får veta något om min leverans i huvudtaget, vilket jag inte fått ännu. Den enda infon jag fått är maj som preliminär leveransmånad och att den kan vara något försenad då det inte fanns så många bilar med drag kvar i Europa.

Är någon annan i samma situation som mig? Hur länge får man vänta på SMS:et? Jag har förstått att VIN och annan info inte tillhandahålls på samma sätt som vid privat beställning?
Jag fick rådet från min Tesla Advisor att beställa en lagerbil på Teslas hemsida, sedan beställa bilen genom leasingbolaget (ALD i mitt fall), sedan kopplade han/Teslas orderavdelning ihop min ALD-beställning med den beställningen jag gjorde via Teslas hemsida. På så vis visste jag att jag skulle få tag i en bil som fanns "i lager" (var på väg till Sverige), och därmed få den registrerad innan 1/7 då förmånsvärdet troligen går upp med de nya reglerna som det finns förslag kring. I bekräftelsemailet från Teslas orderavdelning till ALD framgick VIN, så jag fick en bil kopplad till min order direkt vid beställning.
Jag har beställt en vit SR+ med drag, prel lev v25.
M3 SR+ 2021 MiC
Användarvisningsbild
TeslaRoq
Teslaägare
Inlägg: 79
Blev medlem: 23 apr 2021 21:07
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av TeslaRoq »

Erikl skrev:
Snart är det dags!
Imorrn kl 14 hämtar jag min M3 LR (röd o dragkrok) på Trosta :D
Hade en tid på fredag, men fick sms om att det gick att boka om till imorrn.

Jag har fått bekräftat muntligt från min säljare att det är den nya 614 km WLTP.

Går det att se att det är nya 614km wltp-varianten i bilen vid leverans eller på annat sätt innan så att jag är säker?

Jag kan inte se mitt regnr på slutfaktura eller på mit tesla konto
Fick du ett nytt SMS i stil med det första man får för att boka en tid? Hade du gjort något för att smörja Tesla lite så du fick chans komma tidigare? Jag har planerad hämtning på tisdag men sitter ju som på nålar nu för att få samma SMS :D
Tesla Model 3 LR (614), 2021, Midnight Silver (såld)
Inväntar nästa möjlighet!
Användarvisningsbild
Julleruff
Teslaägare
Inlägg: 207
Blev medlem: 19 apr 2016 08:26
Ort: Happiness
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Julleruff »

TeslaRoq skrev:
Erikl skrev:
Snart är det dags!
Imorrn kl 14 hämtar jag min M3 LR (röd o dragkrok) på Trosta :D
Hade en tid på fredag, men fick sms om att det gick att boka om till imorrn.

Jag har fått bekräftat muntligt från min säljare att det är den nya 614 km WLTP.

Går det att se att det är nya 614km wltp-varianten i bilen vid leverans eller på annat sätt innan så att jag är säker?

Jag kan inte se mitt regnr på slutfaktura eller på mit tesla konto
Fick du ett nytt SMS i stil med det första man får för att boka en tid? Hade du gjort något för att smörja Tesla lite så du fick chans komma tidigare? Jag har planerad hämtning på tisdag men sitter ju som på nålar nu för att få samma SMS :D
:D :D :D

Fascinerande!!

Jag skall ha ut en förmånsbil så jag bönar och ber om senare leverans, efter månadsskiftet.

Men det blir bara tvär-nej och i o m att jag har dragkrok på min bil finns inga andra bilar att matcha emot.

Så nu slutar det med att firman hämtar ut bilen och ställer den på HK fram tills månadsskiftet.
Vit M3LR, 19" med dragkrok och hoppas på lev 1. juni lev. 20 Maj - VIN 944xxx
Användarvisningsbild
Erikl
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 01 jan 2020 13:48

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Erikl »

TeslaRoq skrev:
Erikl skrev:
Snart är det dags!
Imorrn kl 14 hämtar jag min M3 LR (röd o dragkrok) på Trosta :D
Hade en tid på fredag, men fick sms om att det gick att boka om till imorrn.

Jag har fått bekräftat muntligt från min säljare att det är den nya 614 km WLTP.

Går det att se att det är nya 614km wltp-varianten i bilen vid leverans eller på annat sätt innan så att jag är säker?

Jag kan inte se mitt regnr på slutfaktura eller på mit tesla konto
Fick du ett nytt SMS i stil med det första man får för att boka en tid? Hade du gjort något för att smörja Tesla lite så du fick chans komma tidigare? Jag har planerad hämtning på tisdag men sitter ju som på nålar nu för att få samma SMS :D
Jo, det var ett sms i stil med det första för att boka tid, samma länk, men nu kunde jag boka om till idag kl 14. hmm, dags att åka snart. :D
Nej, jag smörjde inte tesla för att få hämta tidigare. :-)
Användarvisningsbild
KatarinaTH
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 21 okt 2019 08:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av KatarinaTH »

Någon som fått tid än för att hämta M3P?
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare
Inlägg: 646
Blev medlem: 31 aug 2016 23:18
Ort: Sigtuna

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fakerlind »

Tveksamt. Som jag tolkat det så är våra kära M3P på Lake Fuxian som förväntas komma in i hamn i Zeebrugge den 22/5, så skulle tro att VIN börjar ploppa upp i helgen eller i början av nästa vecka. Jag har fortfarande 3-17/6 som prel leverans.
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
KatarinaTH
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 21 okt 2019 08:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av KatarinaTH »

fakerlind skrev:
Tveksamt. Som jag tolkat det så är våra kära M3P på Lake Fuxian som förväntas komma in i hamn i Zeebrugge den 22/5, så skulle tro att VIN börjar ploppa upp i helgen eller i början av nästa vecka. Jag har fortfarande 3-17/6 som prel leverans.
Tack för svar! VIN har jag haft sen slutfakturan skapades.
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare
Inlägg: 646
Blev medlem: 31 aug 2016 23:18
Ort: Sigtuna

Väntrum Model 3

Inlägg av fakerlind »

Ah. Jag minns inte när jag fick min slutfaktura vid tidigare beställningar men man kanske inte får den före leverans när det är en leasingbil?
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
TeslaRoq
Teslaägare
Inlägg: 79
Blev medlem: 23 apr 2021 21:07
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av TeslaRoq »

Erikl skrev:
Snart är det dags!
Imorrn kl 14 hämtar jag min M3 LR (röd o dragkrok) på Trosta :D
Hade en tid på fredag, men fick sms om att det gick att boka om till imorrn.

Jag har fått bekräftat muntligt från min säljare att det är den nya 614 km WLTP.

Går det att se att det är nya 614km wltp-varianten i bilen vid leverans eller på annat sätt innan så att jag är säker?

Jag kan inte se mitt regnr på slutfaktura eller på mit tesla konto
Citerar dig igen haha, men tror jag idag blev erbjuden och tackade ja till din tid haha. Så på fredag smäller det :D
Tesla Model 3 LR (614), 2021, Midnight Silver (såld)
Inväntar nästa möjlighet!
Användarvisningsbild
ONSatan
Teslaägare
Inlägg: 326
Blev medlem: 21 apr 2021 14:08

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ONSatan »

Trodde tidigare att min bil (M3LR) med VIN *957* var på Glovis Cosmos men misstänker nu efter att ha läst diverse engelska och tyska forum att den mer sannolikt kommer med Lake Fuxian som anländer till Zeebrugge först på lördag (22/5). Håller ni med om att 957 bör vara på Lake Fuxian?

Enligt slutfakturan är den preliminära upphämtningsdagen en vecka efter ankomst till Zeebrugge, dvs den 29/5 och ”fönstret” för leverans 24/5 till 7/6.

Så, någon som vågar sig på en kvalificerad gissning ang när kommer bilen kommer få registreringsnummer (och givetvis, när kommer jag kunna hämta ut bilen?)?
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare
Inlägg: 646
Blev medlem: 31 aug 2016 23:18
Ort: Sigtuna

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fakerlind »

Vart hämtar du bilen? 1 vecka efter ankomst till Zeebrugge känns väldigt optimistiskt?
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare
Inlägg: 646
Blev medlem: 31 aug 2016 23:18
Ort: Sigtuna

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fakerlind »

Såg för övrigt att hamnen förväntar ankomst först på söndag;

https://portofzeebrugge.be/en/arrivals-timetable?page=2
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
ONSatan
Teslaägare
Inlägg: 326
Blev medlem: 21 apr 2021 14:08

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ONSatan »

fakerlind skrev:
Vart hämtar du bilen? 1 vecka efter ankomst till Zeebrugge känns väldigt optimistiskt?

Fel svar! :cry: (hoppas ju på kortare tid… :D ).

Bilen ska till Malmö så det bör ju i sig bara ta någon dag att köra från Zeebrugge (+lossning +kontroll och +förberedelser).

Hur långt efter Zeebrugge eller innan leverans brukar man få registreringsnummer?
Och, vet någon hur bilarna transporteras (och vilken väg) till Sverige?
Senast redigerad av ONSatan, redigerad totalt 1 gånger.
dfa
Inlägg: 432
Blev medlem: 27 apr 2020 10:25

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av dfa »

ONSatan skrev:
Trodde tidigare att min bil (M3LR) med VIN *957* var på Glovis Cosmos men misstänker nu efter att ha läst diverse engelska och tyska forum att den mer sannolikt kommer med Lake Fuxian som anländer till Zeebrugge först på lördag (22/5). Håller ni med om att 957 bör vara på Lake Fuxian?

Enligt slutfakturan är den preliminära upphämtningsdagen en vecka efter ankomst till Zeebrugge, dvs den 29/5 och ”fönstret” för leverans 24/5 till 7/6.

Så, någon som vågar sig på en kvalificerad gissning ang när kommer bilen kommer få registreringsnummer (och givetvis, när kommer jag kunna hämta ut bilen?)?
Jag har nästan exakt samma leveransfönster (skiljer på en dag) för vår P med VIN 954. Gissar att den är på Fuxian och att den dyker upp i Sverige och får reg.nr runt en vecka efter att båten ankommer.
Men det beror ju lite på hur logistiken från Zeebrugge rullar.
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare
Inlägg: 646
Blev medlem: 31 aug 2016 23:18
Ort: Sigtuna

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fakerlind »

22/5 verkar hålla för Lake Fuxian

Bild
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av OfarligTesla »

Skulle gissa att min LR finns på Fuxian, har prel datum 8e juni i Stockholm enligt slutfakturan.
ElbilsChrippe
Inlägg: 79
Blev medlem: 30 jan 2019 07:33

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ElbilsChrippe »

OfarligTesla skrev:
Skulle gissa att min LR finns på Fuxian, har prel datum 8e juni i Stockholm enligt slutfakturan.
Min LR AWD VIN953xxx är nog oxo på denna båt, hämtas ut i Norrköping och kanske kommer den 3/6 dit enligt min Tesla Advisor. Försöker följa denna bra tråd på Tesla Motor Club: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... ts.217602/ som ger mycket bra information!

Får se om regnummer kommer under nästa vecka. Tittar på Car.info ;)
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare
Inlägg: 646
Blev medlem: 31 aug 2016 23:18
Ort: Sigtuna

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fakerlind »

Hmm - och där står följande;
LAKE FUXIAN appears to have deliberately slowed to maintain clear of the weather that is affecting the English Channel.
She is about 100 NM NW of La Coruna, Spain and maintaining about 11 kts.
There may well be a significant swell in the area too.
She won't make it to Zeebrugge for Saturday night.
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
supercapacitor
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 21 maj 2021 10:14
Ort: Göteborg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av supercapacitor »

Har beställt en model 3 SR+ den 11 maj och fick initialt datum mellan 14-28 juni men är nu ändrat till 8-22 Juni. Kan det stämma känns som väldigt kort tid?

VIN: LRW3E7FA6MC******

Någon som vet vilken båt det skulle kunna tänkas vara?
M3 SR+ 2021 MiC LFP
ElbilsChrippe
Inlägg: 79
Blev medlem: 30 jan 2019 07:33

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ElbilsChrippe »

supercapacitor skrev:
Har beställt en model 3 SR+ den 11 maj och fick initialt datum mellan 14-28 juni men är nu ändrat till 8-22 Juni. Kan det stämma känns som väldigt kort tid?

VIN: LRW3E7FA6MC******

Någon som vet vilken båt det skulle kunna tänkas vara?
Skulle tro SR+ kommer från Kina.
Kanske denna båt:

GLOVIS SUN has arrived in the Mediterranean after transiting the Suez Canal yesterday.
Her ETA in Zeebrugge is 28 May and I reckon possibly Southampton around 31 May.
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/5538373/
Skriv svar