Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av hed »

Ragge skrev:
hed skrev:
Ragge skrev:
ÄNTLIGEN!!!!
Jag har fått en VIN kod.
Efter allt detta väntande och besvikelser. Trodde jag skulle få en bil i kvartalshetsen, beställde ju min modell 3 SR+ redan den 12/4, men blev på nåt sätt förbigången av andra som beställt senare och samma konfiguration.
Men nu ser jag ljuset, VIN koden finns i HTML koden, det är en båt på väg från USA, Truimph Ace, som ska till Zeebrugge, det kan bli leverans i början av augusti!!!!!!
Fan va najs! Vad är det för config på din SR+ ?
Blå med drag, svart interiör och 18” hjul. Tesla har nu bekräftat och leverans preliminärt i mitten augusti.
Ahh, ser nu att det faktiskt står i din signatur också :D
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av bylund »

VillHaTesla skrev:
VillHaTesla skrev:
Alltså om datumet som jag har fått för leverans stämmer så skäms jag ju mot alla de som har väntat bra mycket längre.

* Beställde i fredags och la handpenning - M3 SR+ Midnight Silver med dragkrok
* Ändrade beställningen igår klockan 09.30 till en M3 LR AWD Midnight Silver med dragkrok
* Genomförde kreditansökan mot DnB 10.00. Fick bekräftelse på godkänd ansökan 10.30.
* Nu idag klockan 10.30 fick jag mail om att betala in kontantinsatsen samt planerad leverans i Göteborg nästa onsdag 24/7.

24h från ändrad beställning till godkänd kreditansökan, slutfaktura för kontantinsats och planerad leverans.

Det ända jag är osäker på är alla man har läst där dom ringer och ändrar den planerade leveransen.

Men jag måste ju måste ju ha lyckats matcha mot en bil som står orörd på SC? :shock:
Helt galet detta. Nu är min leverans framflyttad till imorgon klockan 14. Ifall allt håller i sig innebär det ca. 48h från beställning och betald handpenning till leverans!

När jag söker på mitt VIN ser jag att bilen ankom till Mölndal 2019-06-18 så jag har väl haft tur med matchningen..men de är ändå inte så speciell config tycker jag!

LR AWD
Midnight Silver
18” Areo
Svart interiör
Dragkrok


Mina egna gissningar är att de är ovan config med dragkroken som i sådana fall sticker ut från mängden. För jag lär ju inte vara ensam om att ändra till Midnight silver! Galet! :shock: :lol:
Fast alla måste ju ha dragkrok. Det har jag läst jättemånga gånger på forumet.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
kanylbullen
Teslaägare
Inlägg: 764
Blev medlem: 03 jul 2014 09:41
Ort: Skokloster

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av kanylbullen »

Så då var det klart! Bild

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
_____________________________
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Multicoat Red Model S 85D

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
MEF
Teslaägare
Inlägg: 58
Blev medlem: 27 maj 2019 21:12

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MEF »

VillHaTesla skrev:
VillHaTesla skrev:
Alltså om datumet som jag har fått för leverans stämmer så skäms jag ju mot alla de som har väntat bra mycket längre.

* Beställde i fredags och la handpenning - M3 SR+ Midnight Silver med dragkrok
* Ändrade beställningen igår klockan 09.30 till en M3 LR AWD Midnight Silver med dragkrok
* Genomförde kreditansökan mot DnB 10.00. Fick bekräftelse på godkänd ansökan 10.30.
* Nu idag klockan 10.30 fick jag mail om att betala in kontantinsatsen samt planerad leverans i Göteborg nästa onsdag 24/7.

24h från ändrad beställning till godkänd kreditansökan, slutfaktura för kontantinsats och planerad leverans.

Det ända jag är osäker på är alla man har läst där dom ringer och ändrar den planerade leveransen.

Men jag måste ju måste ju ha lyckats matcha mot en bil som står orörd på SC? :shock:
Helt galet detta. Nu är min leverans framflyttad till imorgon klockan 14. Ifall allt håller i sig innebär det ca. 48h från beställning och betald handpenning till leverans!

När jag söker på mitt VIN ser jag att bilen ankom till Mölndal 2019-06-18 så jag har väl haft tur med matchningen..men de är ändå inte så speciell config tycker jag!

LR AWD
Midnight Silver
18” Areo
Svart interiör
Dragkrok


Mina egna gissningar är att de är ovan config med dragkroken som i sådana fall sticker ut från mängden. För jag lär ju inte vara ensam om att ändra till Midnight silver! Galet! :shock: :lol:
Gissningsvis är det bilen jag skulle fått, men då jag ändrade specen i sista minuten så avbokade jag den.
Slutar vin på 817 eller nåt sånt? Grattis till snabb leverans oavsett :-)
Användarvisningsbild
VillHaTesla
Teslaägare
Inlägg: 80
Blev medlem: 26 jun 2019 11:17

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av VillHaTesla »

MEF skrev:
VillHaTesla skrev:
VillHaTesla skrev:
Alltså om datumet som jag har fått för leverans stämmer så skäms jag ju mot alla de som har väntat bra mycket längre.

* Beställde i fredags och la handpenning - M3 SR+ Midnight Silver med dragkrok
* Ändrade beställningen igår klockan 09.30 till en M3 LR AWD Midnight Silver med dragkrok
* Genomförde kreditansökan mot DnB 10.00. Fick bekräftelse på godkänd ansökan 10.30.
* Nu idag klockan 10.30 fick jag mail om att betala in kontantinsatsen samt planerad leverans i Göteborg nästa onsdag 24/7.

24h från ändrad beställning till godkänd kreditansökan, slutfaktura för kontantinsats och planerad leverans.

Det ända jag är osäker på är alla man har läst där dom ringer och ändrar den planerade leveransen.

Men jag måste ju måste ju ha lyckats matcha mot en bil som står orörd på SC? :shock:
Helt galet detta. Nu är min leverans framflyttad till imorgon klockan 14. Ifall allt håller i sig innebär det ca. 48h från beställning och betald handpenning till leverans!

När jag söker på mitt VIN ser jag att bilen ankom till Mölndal 2019-06-18 så jag har väl haft tur med matchningen..men de är ändå inte så speciell config tycker jag!

LR AWD
Midnight Silver
18” Areo
Svart interiör
Dragkrok


Mina egna gissningar är att de är ovan config med dragkroken som i sådana fall sticker ut från mängden. För jag lär ju inte vara ensam om att ändra till Midnight silver! Galet! :shock: :lol:
Gissningsvis är det bilen jag skulle fått, men då jag ändrade specen i sista minuten så avbokade jag den.
Slutar vin på 817 eller nåt sånt? Grattis till snabb leverans oavsett :-)

Haha det var de sjukaste!! Du har helt rätt, 817 stämmer så bra så :lol: :lol: Får man fråga vad du ändrade för config? Hur länge sen var de du beställde din eller när skulle du haft leverans rättare sagt? :roll: :D
Användarvisningsbild
theN
Teslaägare
Inlägg: 8
Blev medlem: 12 apr 2019 10:20

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av theN »

Sådär, då dök det upp ett VIN i min källkod också. Fick ett mail om att min beställning hade ändrats. Går jag in på mitt konto finns det numera ett beställningsavtal och ett VIN i källkoden.

Jag hade väl börjat ställa in mig på att jag skulle få vänta till september, men det här lyfter ju oddsen lite.

Är man optimistisk lagd skulle man kunna hoppas på min bil är ombord TriumphAce som beräknas lägga till i Zeebrugge 2-3 aug.
Skärmavbild 2019-07-18 kl. 20.09.47.png
Användarvisningsbild
MEF
Teslaägare
Inlägg: 58
Blev medlem: 27 maj 2019 21:12

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MEF »

Haha kul :D
Beställde i slutet av Maj och skulle tagit emot den i slutet av juni.
Suget efter en P blev dock för stort :twisted:
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av hed »

Jag fick också ett mail precis nu "Din beställning har ändrats" :shock: :shock:

Nu syns beställnignsavtal på sidan också.
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av bonath »

hed skrev:
Jag fick också ett mail precis nu "Din beställning har ändrats" :shock: :shock:

Nu syns beställnignsavtal på sidan också.

Också fått mail men inge förändring.
Beställningsavtal har jag haft länge.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av hed »

bonath skrev:
hed skrev:
Jag fick också ett mail precis nu "Din beställning har ändrats" :shock: :shock:

Nu syns beställnignsavtal på sidan också.

Också fått mail men inge förändring.
Beställningsavtal har jag haft länge.
Fortfarande inge VIN... Får öppna en pava rötjut....
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av bonath »

hed skrev:
bonath skrev:
hed skrev:
Jag fick också ett mail precis nu "Din beställning har ändrats" :shock: :shock:

Nu syns beställnignsavtal på sidan också.

Också fått mail men inge förändring.
Beställningsavtal har jag haft länge.
Fortfarande inge VIN... Får öppna en pava rötjut....

Några öl här. Gravöl... :evil:
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av hed »

bonath skrev:
hed skrev:
bonath skrev:
hed skrev:
Jag fick också ett mail precis nu "Din beställning har ändrats" :shock: :shock:

Nu syns beställnignsavtal på sidan också.

Också fått mail men inge förändring.
Beställningsavtal har jag haft länge.
Fortfarande inge VIN... Får öppna en pava rötjut....

Några öl här. Gravöl... :evil:
Frun blir arg om jag öppnar en pava tror jag....
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14514
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av taliz »

kanylbullen skrev:
Så då var det klart! Bild

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
Klart? Hmm den där tvåhjulingen ser ut att ha ett avgasrör... Bild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
kanylbullen
Teslaägare
Inlägg: 764
Blev medlem: 03 jul 2014 09:41
Ort: Skokloster

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av kanylbullen »

taliz skrev:

Klart? Hmm den där tvåhjulingen ser ut att ha ett avgasrör... Bild
Yes!

Jag har faktiskt inga planer på att byta ut den mot en eldriven. Den främsta anledningen är att motorljudet fyller en säkerhetsfunktion i trafiken. Men sen vet jag ingen eldriven motorcykel som klarar 15 mil i 140 km/h på en laddning till ett rimligt pris?
_____________________________
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Multicoat Red Model S 85D

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Trooper317
Inlägg: 23
Blev medlem: 07 jul 2019 22:39

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Trooper317 »

En dum fråga:
Vart har ni vänt er om ni haft frågor kring leveranstider och så? Butiken?

Sett en del om restade typ2-sladdar. Är det fortfarande så?
kanylbullen
Teslaägare
Inlägg: 764
Blev medlem: 03 jul 2014 09:41
Ort: Skokloster

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av kanylbullen »

Trooper317 skrev:
En dum fråga:
Vart har ni vänt er om ni haft frågor kring leveranstider och så? Butiken?

Sett en del om restade typ2-sladdar. Är det fortfarande så?
DeliverySE@tesla.com
_____________________________
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Multicoat Red Model S 85D

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av LarsL »

hed skrev:
Jag fick också ett mail precis nu "Din beställning har ändrats" :shock: :shock:

Nu syns beställnignsavtal på sidan också.
Tjoho! Fick också mailet och hittade ett 5YJ... VIN i källkoden. Ännu ingen uppdaterad information på sidan i övrigt.
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3629
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Tellus »

Hur höga är vin numren nu? Uppåt 400 tusen?
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
SALVETA
Teslaägare
Inlägg: 190
Blev medlem: 16 jun 2019 14:46
Ort: Helsingborg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av SALVETA »

Trooper317 skrev:
En dum fråga:
Vart har ni vänt er om ni haft frågor kring leveranstider och så? Butiken?

Sett en del om restade typ2-sladdar. Är det fortfarande så?
Jag fick sladd med min bil förra veckan (trots awd hehe).

Han som levererade sa att det hade varit brist ett tag men att dom nu fått in igen så det borde vara lugnt.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av LarsL »

Tellus skrev:
Hur höga är vin numren nu? Uppåt 400 tusen?
Min ligger i 370 k spannet.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av LarsL »

SALVETA skrev:
Jag fick sladd med min bil förra veckan (trots awd hehe).
Leverans i Göteborg då antar jag ;)
Användarvisningsbild
SALVETA
Teslaägare
Inlägg: 190
Blev medlem: 16 jun 2019 14:46
Ort: Helsingborg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av SALVETA »

LarsL skrev:
SALVETA skrev:
Jag fick sladd med min bil förra veckan (trots awd hehe).
Leverans i Göteborg då antar jag ;)
Nä det var i Malmö, men läste om någon som inte fått sladd vid leverans och körde förbi nyligen och fick en där också så antagligen har alla SC fått ett gäng när dom väl fanns tillgängliga igen.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Användarvisningsbild
Nico
Teslaägare
Inlägg: 244
Blev medlem: 13 jun 2019 12:11

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Nico »

SC har inte öppet i mölndal idag tro? Kan man ju ta en sväng förbi o kanske hämta en. :)
Model 3 Long Range AWD
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Inlägg: 858
Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
Ort: Nacka
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av loftux »

loftux skrev:
loftux skrev:
Kul att läsa om all som fått leverans i helgen, även om man kännt ett visst sting av avundsjuka :)

Så dags för mig att kliva in i väntrummet igen efter att ha halkat ur ett tag då RWD som jag hade beställt dragits in.
Hade ett bra samtal med Tesla Delivery idag, och de skall leta fram en AWD till mig under veckan, frågan om eventuell kompensation återstår, det viktiga känner jag just nu är att jag kommer få leverans någon gång under Juli.

Så här har det sett ut för mig

Kod: Markera allt

16 April - Beställning RWD (Blå, vit interiör, AP, FSD). Inlagd som AWD då RWD ej finns på webb.
   2 Maj - korrigerad till RWD
   8 Maj - Tesla korrigerar priset (AP skulle ingå, men hade tagit betalt för AP)
  31 Maj - Betalt första förhöjd leasing
 13 Juni - RWD slutar levereras, beställning i Limbo
  1 Juli - Ändrar till AWD igen, väntan fortsätter
Det lät så övertygande när hen sa att det skulle kunna matcha en bil till min beställning, allra senast idag.
Men inte hört ett ljud, även om jag också bad bli kontaktad oavsett hur de lyckas med matchning.
Tråkigt behöva sitta och behöva förklara/försvara Tesla på 50 + 18 års firandet i helgen, och att jag inte har en aning om när jag äntligen kan köra bilen.

Men för eller senare (Elon time som det verkar) kommer jag köra en Tesla. :roll:
I fredags kom jag överens med Tesla, så nu bli det en Pearl White AWD istället. Finns inga sådana med vit inredning på lager tyvärr, men då jag snart har fyra månader kötid :shock: så ligger jag i topp på kölistan. Eftersom vit nu är standard lär det komma många sådana med nästa båt. Så kanske kan tro på mitten av Augusti ;)
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Användarvisningsbild
Stolpskott
Teslaägare
Inlägg: 124
Blev medlem: 06 jul 2019 08:41

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Stolpskott »

Sådär, hemkommen från Tesla i Mall of Scandinavia med ett mejl i inkorgen som tackar för min beställning av en M3 LR. Sjukt orolig/nervös för eventuella barnsjukdomar den kan ha med sig men sjukt exalterad ändå! Sitter och stirrar på den enda skärmen som syns i appen "välkommen till Tesla-familjen" och funderar på när något kommer hända.

Några snabba frågor som dök upp efteråt, jag bad om att få med en referalkod, kan man se någonstans om den faktiskt är aktiverad? Står ingenting i bekräftelsemejlet och i appen om jag klickar på skattkistan så ser jag bara info om att jag kan börja dela min kod men inte att jag har använt någons, kan man bekräfta någonstans?

Fråga två, har lite löst sett att man kan ta reda på VIN-numret samt även spåra båten som bilen ska komma med, någon som har lust att förklara lite kort hur man gör? :)
Skriv svar