Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare
Inlägg: 646
Blev medlem: 31 aug 2016 23:18
Ort: Sigtuna

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av fakerlind »

Nej. Det är det bara jag som får posta om här.
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Denke
Inlägg: 52
Blev medlem: 28 dec 2020 15:47

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Denke »

Denna väntan är påfrestande trots att man beställde redan i januari så kommer inte min bil förrän slutet av maj eller början av juni.
Har beställt en LR med drag och den kommer med Lake Fuxian och bilarna på den båten har den nya specen fick jag reda på.
Mer tveksamt på de som kommer med första båten idag enligt Tesla rep och väldigt många SR på dagen båt till Zebrugge.

Hur det än är så är jag oerhört förväntansfull på min Model 3 som jag kommer ha som tjänstebil.
Piot
Inlägg: 3
Blev medlem: 06 maj 2021 11:18

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Piot »

Denke skrev:
Denna väntan är påfrestande trots att man beställde redan i januari så kommer inte min bil förrän slutet av maj eller början av juni.
Har beställt en LR med drag och den kommer med Lake Fuxian och bilarna på den båten har den nya specen fick jag reda på.
Mer tveksamt på de som kommer med första båten idag enligt Tesla rep och väldigt många SR på dagen båt till Zebrugge.

Hur det än är så är jag oerhört förväntansfull på min Model 3 som jag kommer ha som tjänstebil.

Nya specen?
Hogge
Inlägg: 4
Blev medlem: 09 maj 2021 14:02
Ort: stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Hogge »

Jag beställde min LR i början av mars och har fått info om att den är med på Glovis Cosmos. Hade dessutom sådan tur att mitt VIN är det första med nya batteriet :o
Användarvisningsbild
ONSatan
Teslaägare
Inlägg: 326
Blev medlem: 21 apr 2021 14:08

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ONSatan »

Glovis Cosmos kom til Zeebrygge igår och det är inte osannolikt att din bil lastas av i just denna stund. Vad har du fått för leveransslott på ditt Teslakonto och till vilken stad ska den?
Användarvisningsbild
TeslaRoq
Teslaägare
Inlägg: 79
Blev medlem: 23 apr 2021 21:07
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av TeslaRoq »

Hogge skrev:
Jag beställde min LR i början av mars och har fått info om att den är med på Glovis Cosmos. Hade dessutom sådan tur att mitt VIN är det första med nya batteriet :o
Antar du använder bilden som någon delade för ett par sidor sedan? Jag har 943XXX och således också enligt den bilden den första batchen med 82 kWh. Har blivit lovad "det senaste" även om jag tog en lagerbil så vi får väl se.

Kontot säger 12-26 maj så som en vanlig människa antar jag självklart att jag får den levererad hem på onsdag och inte till Trosta park den 25e.
Tesla Model 3 LR (614), 2021, Midnight Silver (såld)
Inväntar nästa möjlighet!
Hogge
Inlägg: 4
Blev medlem: 09 maj 2021 14:02
Ort: stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Hogge »

Har frågat mitt leasingbolag men de påstår att de inte ser någon slot-tid. Bilen ska till Stockholm. Hoppas på leveranstid under slutet av maj.
Electron
Inlägg: 333
Blev medlem: 14 apr 2021 09:02

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Electron »

Hmm beställde min M3 precis dagarna efter prissänkning. Ser bara mitt reservationsnummer (rn).
Fick sms i fredags om leveransdatum har uppdaterats. Men jag kan inte hitta vin-nr. Tycker jag har klickat runt ”över allt”.
Ni som har koll, tips om var jag kan hitta det?
Användarvisningsbild
KatarinaTH
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 21 okt 2019 08:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av KatarinaTH »

Electron skrev:
Hmm beställde min M3 precis dagarna efter prissänkning. Ser bara mitt reservationsnummer (rn).
Fick sms i fredags om leveransdatum har uppdaterats. Men jag kan inte hitta vin-nr. Tycker jag har klickat runt ”över allt”.
Ni som har koll, tips om var jag kan hitta det?
Det syns på fakturan.
Electron
Inlägg: 333
Blev medlem: 14 apr 2021 09:02

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Electron »

KatarinaTH skrev:
Electron skrev:
Hmm beställde min M3 precis dagarna efter prissänkning. Ser bara mitt reservationsnummer (rn).
Fick sms i fredags om leveransdatum har uppdaterats. Men jag kan inte hitta vin-nr. Tycker jag har klickat runt ”över allt”.
Ni som har koll, tips om var jag kan hitta det?
Det syns på fakturan.
Ok tack - nu ser jag: fordonets chassi nr = 0
Hmm bådar inte gott.

Har chattat/ringt Tesla och fått som svar:
”Du är garanterad nya uppdateringen med wltp 614 km.”

Men börjar undra nu.
Användarvisningsbild
Plexx
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 16 mar 2021 06:11
Referralkod: ts.la/bjrn50072

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Plexx »

Electron skrev:
Hmm beställde min M3 precis dagarna efter prissänkning. Ser bara mitt reservationsnummer (rn).
Fick sms i fredags om leveransdatum har uppdaterats. Men jag kan inte hitta vin-nr. Tycker jag har klickat runt ”över allt”.
Ni som har koll, tips om var jag kan hitta det?

Exakt samma för mig, jag har leveransfönster 27-maj till 10 juni. Jag har även svarat på SMSet.
När jag letar efter VIN hittar inget i källkod eller i någon av dokumenten.
Vet inte om det gör skillnad att jag kör leasing med egen finansiering.
Electron
Inlägg: 333
Blev medlem: 14 apr 2021 09:02

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Electron »

Plexx skrev:
Electron skrev:
Hmm beställde min M3 precis dagarna efter prissänkning. Ser bara mitt reservationsnummer (rn).
Fick sms i fredags om leveransdatum har uppdaterats. Men jag kan inte hitta vin-nr. Tycker jag har klickat runt ”över allt”.
Ni som har koll, tips om var jag kan hitta det?

Exakt samma för mig, jag har leveransfönster 27-maj till 10 juni. Jag har även svarat på SMSet.
När jag letar efter VIN hittar inget i källkod eller i någon av dokumenten.
Vet inte om det gör skillnad att jag kör leasing med egen finansiering.
Kolla på fakturan. Fordonets chassi nr. På min står det ”0”.
Användarvisningsbild
Plexx
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 16 mar 2021 06:11
Referralkod: ts.la/bjrn50072

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Plexx »

Electron skrev:
Plexx skrev:
Electron skrev:
Hmm beställde min M3 precis dagarna efter prissänkning. Ser bara mitt reservationsnummer (rn).
Fick sms i fredags om leveransdatum har uppdaterats. Men jag kan inte hitta vin-nr. Tycker jag har klickat runt ”över allt”.
Ni som har koll, tips om var jag kan hitta det?

Exakt samma för mig, jag har leveransfönster 27-maj till 10 juni. Jag har även svarat på SMSet.
När jag letar efter VIN hittar inget i källkod eller i någon av dokumenten.
Vet inte om det gör skillnad att jag kör leasing med egen finansiering.
Kolla på fakturan. Fordonets chassi nr. På min står det ”0”.
Samma för mig, Har stått chassinummer "0" sedan jag la handpenningen.
Användarvisningsbild
Diogenes
Teslaägare
Inlägg: 2
Blev medlem: 26 apr 2021 15:19

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Diogenes »

Jag beställde min vita M3 AWD/LR med drag 22/4 och fick VIN på handpenningsfakturan; ser dock inget VIN i källkoden. Enligt det VIN som fanns på fakturan (953) så har den nya 82 KWh-batteriet.

Fick SMS i fredags (7 maj) med förväntat leveransdatum maj 27- jun 10
Electron
Inlägg: 333
Blev medlem: 14 apr 2021 09:02

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Electron »

Diogenes skrev:
Jag beställde min vita M3 AWD/LR med drag 22/4 och fick VIN på handpenningsfakturan; ser dock inget VIN i källkoden. Enligt det VIN som fanns på fakturan (953) så har den nya 82 KWh-batteriet.

Fick SMS i fredags (7 maj) med förväntat leveransdatum maj 27- jun 10
Grattis - Har hört av mej flera ggr till chatt/försäljare om att "Är det säkert att jag får den nya med 82 KWh-batteriet? Jaaa då, det är helt säkert. Jag kan garantera det."

Till att idag när jag hörde av mej till säljaren för ett annat ärende fick ett mer tveksamt svar:
"Om du inte blir matchad mot den nya - blir du missnöjd då??"

Ja klart jag blir det - om jag har blivit lovad att bli matchad mot den senaste modellen.
Kan ju tyckas vara en "småsak", några procent hit eller dit på wltp. Vad gör det?
Men det är inte kaffepengar vi pratar om här och har man lovat kunden en sak så ska man hålla vad man lovar. Bättre att svara "Jag vet inte.. Får återkomma".
Denke
Inlägg: 52
Blev medlem: 28 dec 2020 15:47

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Denke »

Hur lång tid brukar det ta från båt i hamn till leverans ?
Någon räv här som har erfarenhet?
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av OfarligTesla »

Denke skrev:
Hur lång tid brukar det ta från båt i hamn till leverans ?
Någon räv här som har erfarenhet?
Min förra tog 3 veckor om jag kommer ihåg rätt, men vad jag förstått skall det vara mer optimerat nu för tiden. De får inte längre matcha manuellt längre utan systemet matchar upp automatiskt och släpper lagerbilar i de olika länderna, han på Tesla trodde det berodde på logistiken i hamnen så att de snabbare kan få ur bilarna och snabba på nästa steg.
ken175
Inlägg: 1
Blev medlem: 10 maj 2021 20:51

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ken175 »

Beställde 16e april (hade en tidigare beställning men makulerade den i och med prissänkningen). Fick ganska snabbt uppskattat leveransdatum 12-26:e maj. VIN 944x och min Teslakontakt säger att det är nya batteriet/hårdvara och levererades med Cosmos, dvs ankomst Zeebrugge 2021-05-09 . Idag fick jag levbesked och ska hämta 21:a maj i Trosta.
Användarvisningsbild
ReNewAble
Teslaägare
Inlägg: 391
Blev medlem: 08 feb 2020 08:25
Ort: Malmö

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ReNewAble »

Denke skrev:
Hur lång tid brukar det ta från båt i hamn till leverans ?
Någon räv här som har erfarenhet?
Tog lite drygt två veckor för mig förra året (16 dagar).
Model Y LR AWD 2021
Model 3 LR AWD 19” 2020
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Användarvisningsbild
TeslaRoq
Teslaägare
Inlägg: 79
Blev medlem: 23 apr 2021 21:07
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av TeslaRoq »

ken175 skrev:
Beställde 16e april (hade en tidigare beställning men makulerade den i och med prissänkningen). Fick ganska snabbt uppskattat leveransdatum 12-26:e maj. VIN 944x och min Teslakontakt säger att det är nya batteriet/hårdvara och levererades med Cosmos, dvs ankomst Zeebrugge 2021-05-09 . Idag fick jag levbesked och ska hämta 21:a maj i Trosta.
Skoj! Jag hade samma fönster men fick enbart välja på 25e maj. Du vill inte byta tid? ;)
Tesla Model 3 LR (614), 2021, Midnight Silver (såld)
Inväntar nästa möjlighet!
Fluff
Inlägg: 39
Blev medlem: 27 mar 2021 11:50

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Fluff »

Electron skrev:
Grattis - Har hört av mej flera ggr till chatt/försäljare om att "Är det säkert att jag får den nya med 82 KWh-batteriet? Jaaa då, det är helt säkert. Jag kan garantera det."

Till att idag när jag hörde av mej till säljaren för ett annat ärende fick ett mer tveksamt svar:
"Om du inte blir matchad mot den nya - blir du missnöjd då??"

Ja klart jag blir det - om jag har blivit lovad att bli matchad mot den senaste modellen.
Kan ju tyckas vara en "småsak", några procent hit eller dit på wltp. Vad gör det?
Men det är inte kaffepengar vi pratar om här och har man lovat kunden en sak så ska man hålla vad man lovar. Bättre att svara "Jag vet inte.. Får återkomma".
Oj, det där gör mig lite nervös. Jag beställde min model 3 28 April. Sen skulle Tesla lägga till dragkrok som hade hunnit försvinna från konfiguratorn, de sa då att det var risk att det tar längre tid att få bilen pga dragkroken. För min del är det lugnt, jag har min nuvarande bil fram till 10 juli.

Men nu ser jag på mitt Tesla konto att jag har uppskattat leveranstid redan 26 maj - 10 juni. Kan det vara så att de matchade mig med en "äldre" bil då? Jag har för övrigt inte varit kontaktad alls ang. leverans, och ser inte någon VIN någonstans på mitt konto.
Senast redigerad av Fluff, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Hljungkv
Teslaägare
Inlägg: 1
Blev medlem: 27 jan 2021 15:34
Ort: Sigtuna

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Hljungkv »

Fick upphämtningstid fredag 21/5 Trosta.
Förmodligen ”gamla” varianten av batteri/list då VIN är ”940” men jag får ju bilen jag beställde så känns rätt ok ändå :)
Är det nya batteriet och den nya fina listen får det bli bonus!
Electron
Inlägg: 333
Blev medlem: 14 apr 2021 09:02

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Electron »

Fluff skrev:
Electron skrev:
Grattis - Har hört av mej flera ggr till chatt/försäljare om att "Är det säkert att jag får den nya med 82 KWh-batteriet? Jaaa då, det är helt säkert. Jag kan garantera det."

Till att idag när jag hörde av mej till säljaren för ett annat ärende fick ett mer tveksamt svar:
"Om du inte blir matchad mot den nya - blir du missnöjd då??"

Ja klart jag blir det - om jag har blivit lovad att bli matchad mot den senaste modellen.
Kan ju tyckas vara en "småsak", några procent hit eller dit på wltp. Vad gör det?
Men det är inte kaffepengar vi pratar om här och har man lovat kunden en sak så ska man hålla vad man lovar. Bättre att svara "Jag vet inte.. Får återkomma".
Oj, det där gör mig lite nervös. Jag beställde min model 3 28 April. Sen skulle Tesla lägga till dragkrok som hade hunnit försvinna från konfiguratorn, de sa då att det var risk att det tar längre tid att få bilen pga dragkroken. För min del är det lugnt, jag har min nuvarande bil fram till 10 juli.

Men nu ser jag på mitt Tesla konto att jag har uppskattat leveranstid redan 26 maj - 10 juni. Kan det vara så att de matchade mig med en "äldre" bil då? Jag har för övrigt inte varit kontaktad alls ang. leverans, och ser inte någon VIN någonstans på mitt konto.
Ok - nästan som mej då (beställde precis dagen efter prissänkning) förutom att dragkrok fanns när jag beställde.
Har ännu inte fått svar från Tesla-säljaren.
Abbe77
Inlägg: 7
Blev medlem: 24 apr 2021 23:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Abbe77 »

Med VIN 952, är det med uppdaterat batteri.. Ngn som har koll?
Tack.
Fluff
Inlägg: 39
Blev medlem: 27 mar 2021 11:50

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Fluff »

Electron skrev:
Ok - nästan som mej då (beställde precis dagen efter prissänkning) förutom att dragkrok fanns när jag beställde.
Har ännu inte fått svar från Tesla-säljaren.
Jag kanske mejlar min säljare också och frågar då. Better safe than sorry så att säga.
Skriv svar