Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
papatonic
Teslaägare
Inlägg: 18
Blev medlem: 06 jan 2022 21:31
Referralkod: ts.la/richard897628

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av papatonic »

EDD uppdaterades precis till 1-8 juli, har VIN i källkoden :D :D :D
Model 3 RWD, Pearl White, svart interiör, 19", dragkrok
Model Y RWD, Pearl White, svart interiör, 19", dragkrok
Model Y RWD, Pearl White, vit interiör, 19", dragkrok
slaktarn
Inlägg: 23
Blev medlem: 14 maj 2022 16:48

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av slaktarn »

Vad söker ni på i källkoden för att få fram vin nr?
kf93
Inlägg: 18
Blev medlem: 06 mar 2022 21:11

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av kf93 »

slaktarn skrev:
Vad söker ni på i källkoden för att få fram vin nr?
Logga in på ditt Teslakonto, i samma webbläsare -> öppna upp en ny flik -> klistra in följande länk: https://www.tesla.com/teslaaccount/oxp- ... ser-orders

Jag fick nyss nytt leveransdatum: 2 -9 juli, ser också VIN i källkod :D

Trevlig helg!!
Model 3 RWD 2022
slaktarn
Inlägg: 23
Blev medlem: 14 maj 2022 16:48

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av slaktarn »

kf93 skrev:
slaktarn skrev:
Vad söker ni på i källkoden för att få fram vin nr?
Logga in på ditt Teslakonto, i samma webbläsare -> öppna upp en ny flik -> klistra in följande länk: https://www.tesla.com/teslaaccount/oxp- ... ser-orders

Jag fick nyss nytt leveransdatum: 2 -9 juli, ser också VIN i källkod :D

Trevlig helg!!

Tack! inget vin än..
när beställde du och vad för konfiguration?
kf93
Inlägg: 18
Blev medlem: 06 mar 2022 21:11

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av kf93 »

slaktarn skrev:
kf93 skrev:
slaktarn skrev:
Vad söker ni på i källkoden för att få fram vin nr?
Logga in på ditt Teslakonto, i samma webbläsare -> öppna upp en ny flik -> klistra in följande länk: https://www.tesla.com/teslaaccount/oxp- ... ser-orders

Jag fick nyss nytt leveransdatum: 2 -9 juli, ser också VIN i källkod :D

Trevlig helg!!

Tack! inget vin än..
när beställde du och vad för konfiguration?
Beställde 5 mars, bakhjulsdriven, Pärlvit/Svart interiör, 18" + vinterdäck.
Model 3 RWD 2022
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3228
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Maw »

Sätter mig i väntrummet igen :)

Har beställt en vit/svart MP3 för några dagar sedan. Preliminär leverans september till november.
Användarvisningsbild
Per M
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 14 jan 2022 12:44

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Per M »

VIN är väl samma sak som chassinummer? För mig står ju den i final invoice. Exakt samma som i länken ni refererar till.
kf93
Inlägg: 18
Blev medlem: 06 mar 2022 21:11

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av kf93 »

Per M skrev:
VIN är väl samma sak som chassinummer? För mig står ju den i final invoice. Exakt samma som i länken ni refererar till.
Det stämmer :)
Model 3 RWD 2022
slaktarn
Inlägg: 23
Blev medlem: 14 maj 2022 16:48

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av slaktarn »

Kul för er alla som får era vins nu. Själv så insåg jag att i appen står det uppskattad leverans Maj, men om jag loggar in på webben så står det maj 2023..
Beställd bil 2022-03-26 M3 vit, 18tums fälgar med dragkrok och vinterdäck
Användarvisningsbild
Per M
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 14 jan 2022 12:44

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Per M »

Jag har fått prel. leveranstid 2-9 jul. I slut fakturan står det prel. upphämtningsdatum 14 juni. Är det så för någon annan och vad betyder det? Är det att båten anländer till Zeebrugge 14:e?
Användarvisningsbild
eizzmar
Teslaägare
Inlägg: 160
Blev medlem: 03 jun 2020 11:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av eizzmar »

Per M skrev:
Jag har fått prel. leveranstid 2-9 jul. I slut fakturan står det prel. upphämtningsdatum 14 juni. Är det så för någon annan och vad betyder det? Är det att båten anländer till Zeebrugge 14:e?
Verkar stå 14:e juni på de flestas slutfakturor som kommit nu, i alla fall om man kollar bland de som väntar på Model Y. Är nog ett standard datum och gäller antagligen inte alla.
PracTesla
Inlägg: 84
Blev medlem: 28 jun 2020 23:43

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PracTesla »

Ni som fått slutfakturor, när beställde ni? :)
Användarvisningsbild
CharlieAlphaMike
Teslaägare
Inlägg: 53
Blev medlem: 26 feb 2022 20:57

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av CharlieAlphaMike »

Like many others, we've received an expected delivery date of between 11th June and 25th June (the original delivery date was November 2022). This is the second time it's changed to June but we've received no VIN Number or final invoice. We're expected this to be another bug in the system and the date to go back to November. We'll see what happens over the next few days I guess.
marchr
Inlägg: 53
Blev medlem: 01 apr 2022 13:18

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av marchr »

Jag har fortfarande preliminär leverans i augusti. Har beställt en M3 Long range, svart, dragkrok och standardfälgar. Beställde den 4 mars.

Hade under en kort period leveransdatum 21-30 juni men det har som sagt ändrats tillbaka till augusti 2022.
Användarvisningsbild
J_Pettersson
Teslaägare
Inlägg: 167
Blev medlem: 07 feb 2022 21:50
Ort: Tibber referral kod https://invite.tibber.com/afr8vwfg
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av J_Pettersson »

kf93 skrev:
slaktarn skrev:
Vad söker ni på i källkoden för att få fram vin nr?
Logga in på ditt Teslakonto, i samma webbläsare -> öppna upp en ny flik -> klistra in följande länk: https://www.tesla.com/teslaaccount/oxp- ... ser-orders

Jag fick nyss nytt leveransdatum: 2 -9 juli, ser också VIN i källkod :D

Trevlig helg!!
Vad gör man med VIN, är det mer en bekräftelse att man är matchad och bilen producerad?
Hade leverans i november, fick meddelnde i appen att mellan 11-25 juni är levererans samt bekräftelse via SMS att matchning skett.
Klickade på länken och fick se VIN nummer.
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 913
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av wannabee »

J_Pettersson skrev:
kf93 skrev:
slaktarn skrev:
Vad söker ni på i källkoden för att få fram vin nr?
Logga in på ditt Teslakonto, i samma webbläsare -> öppna upp en ny flik -> klistra in följande länk: https://www.tesla.com/teslaaccount/oxp- ... ser-orders

Jag fick nyss nytt leveransdatum: 2 -9 juli, ser också VIN i källkod :D

Trevlig helg!!
Vad gör man med VIN, är det mer en bekräftelse att man är matchad och bilen producerad?
Hade leverans i november, fick meddelnde i appen att mellan 11-25 juni är levererans samt bekräftelse via SMS att matchning skett.
Klickade på länken och fick se VIN nummer.
VIN är samma som chassinummer,. Enligt vissa så ska det gå att söka någonstans på VIN numret och då få fram vilket registreringsnummer bilen fått, men det måste då ha gått en tid efter att den fått sitt registreringsnummer.
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 913
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av wannabee »

eizzmar skrev:
Per M skrev:
Jag har fått prel. leveranstid 2-9 jul. I slut fakturan står det prel. upphämtningsdatum 14 juni. Är det så för någon annan och vad betyder det? Är det att båten anländer till Zeebrugge 14:e?
Verkar stå 14:e juni på de flestas slutfakturor som kommit nu, i alla fall om man kollar bland de som väntar på Model Y. Är nog ett standard datum och gäller antagligen inte alla.
Står den 16:e juni på min slutfaktura (model Y)
Användarvisningsbild
eizzmar
Teslaägare
Inlägg: 160
Blev medlem: 03 jun 2020 11:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av eizzmar »

Börjar nu oroa mig att det inte blir någon bil i juni ändå…Nu verkar flertalet fått slutfakturor och VIN tilldelade men inte jag.

Står fortfarande ”Maj 2022” i appen och på nätet. Stod 18-30 juni ett tag men flyttade sen tillbaka till maj.
Vilket jag såklart visste aldrig skulle ske eftersom inga båtar gått iväg tidigare.

En M3P Blå med vit inredning.
Aja, får köra runt med min M3P 2021 så länge, men synd om man missar ev bonus. Ryker den så kommer jag inte ta emot leverans.
Användarvisningsbild
Molarin
Teslaägare
Inlägg: 32
Blev medlem: 28 dec 2016 21:58
Ort: Ulricehamn

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Molarin »

Beställde en RWD 14 maj med leverans januari-mars 2023. Nu är det uppdaterat till 2-9 juli (Och fått SMS med att orden kopplats till en bil.) vilket jag inte riktigt räknat med. Blir dubbla bilar 1,5 år om jag inte hittar någon som vill överta privatleasingen på en ID.3

Vit inredning på Teslan, i övrigt standard.
2022 Model 3 RWD - White on white
Stadens Kafferosteri och Hotell Nyboholm i Ulricehamn.
Användarvisningsbild
Senjin
Teslaägare
Inlägg: 42
Blev medlem: 02 feb 2021 14:27

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Senjin »

Står fortfarande maj på min M3P beställd i mars. Blir nog att köra diesel till augusti-september antar jag då många fått VIN redan. :cry:
Användarvisningsbild
eizzmar
Teslaägare
Inlägg: 160
Blev medlem: 03 jun 2020 11:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av eizzmar »

Senjin skrev:
Står fortfarande maj på min M3P beställd i mars. Blir nog att köra diesel till augusti-september antar jag då många fått VIN redan. :cry:
Samma här, inte heller fått VIN och har en M3P på order. Kan det va så att de inte har prioriterat Performance bilarna under lockdown tro?
Känns som alla andra nu fått VIN o slutfaktura, t.o.m. de som beställt i maj :cry:
StefanSv
Inlägg: 2
Blev medlem: 14 apr 2022 08:45

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av StefanSv »

eizzmar skrev:
Senjin skrev:
Står fortfarande maj på min M3P beställd i mars. Blir nog att köra diesel till augusti-september antar jag då många fått VIN redan. :cry:
Samma här, inte heller fått VIN och har en M3P på order. Kan det va så att de inte har prioriterat Performance bilarna under lockdown tro?
Känns som alla andra nu fått VIN o slutfaktura, t.o.m. de som beställt i maj :cry:
Samma här också. M3P (svart/svart) beställd 20:e mars och fortfarande maj.
Lazosi
Inlägg: 8
Blev medlem: 20 apr 2022 20:48

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Lazosi »

Samma här. M3P vit/svart beställd i Mars. Anledningen till att jag beställde M3P var pga den korta leveranstiden. :cry:
Användarvisningsbild
AlphaEcho
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 31 jul 2021 07:35

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av AlphaEcho »

Inväntar en grå M3 LR med drag och 18”, beställd 9 mars. Fick precis som många andra ett datum runt midsommar som sen flyttades tillbaka till november.
guldskog
Inlägg: 20
Blev medlem: 30 maj 2022 14:32

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av guldskog »

Beställde en svart/svart LR med dragkrok i december 2021. Jag hade kunnat tacka ja till leverans i mars men tackade nej och väntar nu som alla andra. Förhoppningsvis så finns bilen på Theben! 8-) ju längre man väntar ju godare kommer det smaka :D
Skriv svar